hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Magyarország érti

2010.12.15. 19:00 Vérszegény éjszakai dúvad

Míg itthon inkább az a vélekedés általános, hogy a nemrégiben elfogadott költségvetés csak kitolja pár évvel Magyarország agóniáját, addig a költségvetésnek külföldön már (kicsivel ugyan, de) vegyesebb a megítélése, hiszen rendszeresen felbukkannak olyan vélemények, amelyek szerint Orbán(ék?) kísérlete akár meggyőző eredménnyel is zárulhat. (Ahogy írtam már egyszer, a legnagyobb problémáknak a következőket tartom: 1. kísérleti; 2. szerencsén is múlik, hogy működni fog-e; 3. tartok tőle, hogy nincs "B" terv - mármint azon túl, hogy meghosszabbítjuk a válságadókat, és most ennél rosszabb dolgokra ne is gondoljunk).

Most ismét egy pozitív vélemény bukkant fel a kormány munkásságáról. DE! És ez egy nagyon nagy de.

 

 

A Stratfor vezető analistája, Marko Papic vélekedik így a HVG.hu-nak adott interjújában:

Szerintünk Magyarország érti ma Európában a legjobban, milyen irányba mennek a dolgok.

 És most akkor egy boldog sóhajjal hátra is dőlhetnénk. De - mert most jön az a bizonyos de - Papic azt is mondja, hogy a nyugat-európai államok egy része (Belgium, Spanyolország, Írország, Portugália, Görögország) már tulajdonképpen becsődölt, Ausztria pedig be fog csődölni. Ami - ránthatnánk meg a vállunkat - mit érdekel minket, nemde? Hát, azért érdekel minket, mert Papic állítása szerint kvázi Kelet-Európa fogja finanszírozni a nyugat-európai államok csődjét. Nem közvetve persze, hanem a globális keretek között működő tőke a nyugat-európai veszteségeire kelet-európai tőkekivonással fog reagálni.

A magyar költségvetés pedig alapvetően arra épül, hogy a belső fogyasztás fellendülése fogja növekedési pályára állítani a magyar gazdaságot, azzal az erősen hangsúlyozott feltételezéssel, hogy jövőre a gazdasági válság egyre kevésbé fogja éreztetni a hatását.

Azonban, ha ez a tőkekivonás tényleg megvalósul, egyrészt azt jelenti, hogy a külső feltételek sem adottak, másrészt azt is, hogy ez hatással lesz a belső fogyasztás alakulására, és korántsem pozitív hatással; ergo borulhat a jövő évi költségvetés.

Szóval akkor most Magyarország érti, hogy mi folyik Európában, vagy nem érti, és ha érti is, mit is ért pontosan?

169 komment · 3 trackback

Címkék: gazdaság költségvetés szerintem

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr102518104

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vége van a jogállamnak? 2010.12.16. 10:29:47

Szerző:  Ténytár Mostanában elég sokat hallhatunk, olvashatunk arról, hogy a friss törvényi változások nyomán már a jogálla

Trackback: Nincs kockázat 2010.12.16. 08:10:25

Hogy mikortól válik jelentőssé az ellenforradalmi nyomás a forradalmi kormányra, nem tudni. A Centrális Erőtér Izzó Magva – mellékállásban Fényherceg – szerint egy évük van. Nyilván a választói népszerűség és a nemzetközi szervezetek türelm...

Trackback: Egy rekvirálás margójára 2010.12.16. 06:37:30

A magánnyugdíj-pénztárakban megtakarított összegek költségvetésbe visszaemelése mellett akadnak indokok. A költségvetés egyik legnagyobb visszahúzó tényezője a jelentős, a GDP arányában 80% fölötti adósság. Ennek és kamatainak törlesztése k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Táskás Tóni 2010.12.15. 23:26:43

@Monarch: és a 12 állami gazdaság?/haveroknak/

Monarch (törölt) 2010.12.15. 23:26:54

@ds3: Hát a lényeget tekintve a profit hazautalása is tőkekivonás, mivel fizetési mérlegtöbbletet vagy pedig tőkebeáramlást kell vele szembeállítanunk.

A szakértők körében nem tudom, mennyiben végeztél közvélemény-kutatást, de ez nem demokratikusan eldönthető kérdés.

Az meg biztos, hogy az írek nagy hülyeséget csináltak, és közben ugyanazon szakértők jelentős része, aki minket szidalmaz most, tapsolt. (Persze vannak olyanok is, akik mindkettőt anyázzák, na de az legalább elfogadható álláspont.)

Lámpavas 2010.12.15. 23:27:00

@ds3: Lófaszt fognak ezek elmenni. És mit fognak csinálni pl. az áruházláncokkal? Itt hagyják parlagon? Vagy eladják? De ha eladják, azt meg is veszi valaki. És ki veszi meg? Aki használni akarja. És ki akarja használni? A konkurencia vagy új piaci szereplő. És akkor mi a probléma?

Monarch (törölt) 2010.12.15. 23:28:53

@Vérszegény éjszakai dúvad: Jaja, csak azt ne mondd nekem, hogy a Stratfor arról delirált volna, hogy a Tesco eladja az ingatlanjait és kivonul Magyarországról. Arról volt szó, hogy nekünk kell finanszíroznunk az ő gondjaikat, ezért lassú, orderly tőkekivonás lesz tőlünk, de legalábbis a nyereséget hazautalják. Na hát ez nehezül most.

fetyisob 2010.12.15. 23:31:19

@Lámpavas:
okos fiu: ezek a német befektetesek hónapokkal ezelott elkezdodtek!a tenyleges döntesek évekkel ezelöt elkezdödtek, ugye nem gondolod hogy a Nemetek csinalnak vmit tervezés nelkül!
Amugy ma az összes Német nagyvállalat feljelentett minket az EU-nal az orbanizmussunk miatt!

Monarch (törölt) 2010.12.15. 23:31:29

@Melee: Az íreknél nem volt leértékelés, de azt hiszem a friss statisztikák szerint a bedőlt lakáshitelek aránya már most közelít az izlandi szinthez. És Izlandon már megindult a kilábalás, Írországban meg híre hamva se semmi ilyesminek.

Egyébként ez logikus is, hiszen amit az írek csinálnak, az ún. belső leértékelés, ami hatását tekintve ötvözi egymással a leértékelés és a defláció hátrányait. :)

Monarch (törölt) 2010.12.15. 23:32:12

@Táskás Tóni: Az nem nagyszabású, és nem abból konszolidálták a költségvetést. Amit az is mutat, hogy vélhetően áron alul adták el őket, mint talán írta is az olvtárs.

Rainbow_ 2010.12.15. 23:32:30

@Lámpavas: nomen est omen.

Látom a magyar nyelv rejtelmeivel sem sikerült megismerkedned, mert az hogy "HA kivonulnak" feltételes mód, nem jóslat. Ha úgy tetszik egy gondolatkísérlet, de nem fárasztalak ilyenekkel, nehogy megerőltesd a kis makkagyad.

A tőkekivonásnak egyébként számtalan fokozata van. Elég, ha a befektetők szépen nem finanszírozzák tovább a magyar államadósságot. A lenyúlt manyup pénzek persze kitarthatnak pár évig, utána meg kit érdekel... az messze van.

De hová tűnt Columbo felesége? 2010.12.15. 23:34:52

@Rainbow_: Azért nem kell annyira mellre szívni a dolgokat, különösen, hogy te is féligazságokat beszélsz...hátrébb azokkal az agyarakkal - azért a CBA-t a putrival egyenlővé tenni elég erős...

Az igaz, hogy a boltjaik többsége valóban lehetne modernebb, de azért nézz már körül légyszi egy CBA Príma üzletben (mondjuk a most nyílt ürömiben)! Meglepődnél, mert olyan magasságban van szakmailag, ahová talán egyetlen Auchan vagy Tesco HM sem ér fel. De elszomorítalak - nem is akar egyik sem, ugyanis nem ez a céljuk.

Egybéként egyetértek, az extra válságadóval kétségtelenül a CBA jár jól - neki csak 0,1%, míg a Tesco, az Auchan és a SPar csoportnak 2,5% lesz az árbevételből(!) befizetendő összeg.

Ezzel a Fidesz két legyet üt egycsapásra: egyrészt nem keévs pénzhez jut, amiből tömködheti a költségvetés lyukait, másrészt torzítja a versenyt, előnyhöz juttatja a Fideszbarát CBA-t (és mellesleg a Coop Hungary-t is).
És ez csak egy, a sok kapkodva(?) meghozott döntés közül.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.12.15. 23:34:54

@Monarch:
mi a francért vonulna ki? esetleg elad egy-két-több kisebb áruházat, és nem nyit többet. aztán ennyi. a tőkekivonás nem feltétlenül azt jelenti, hogy azt viszi ki, ami már itt van, hanem pl. azt is, hogy be sem hozza, amit esetleg behozott volna.
a nyereség hazautalása meg mitől nehezülne? attól, hogy pár évig kevesebbet tudnak hazautalni, feltéve, ha egyáltalán haza akarták utalni?
(egyébként a multi kurva egyszerűen működik: ha nyereségesen odébb tud állni, akár úgy is, hogy a meglévő - akár az általa ki-, vagy megépített - infrastruktúrát itt hagyja, akkor bizony menni fog.

fetyisob 2010.12.15. 23:34:58

@Monarch:
Hát az nekem elég lett volna hogy adok Apámeknak egy ket bányát...
de komolyan.:forintalisan az orban ideje alatt többet privatizáltak!de utanna nezzek pontosan

Rainbow_ 2010.12.15. 23:36:44

@Lámpavas: a merci gyárat már rég építették, mikor orbán megkaparintotta a kormányrudat, és az audi sem májusban találta ki hogy idejön...:))

ehja 2010.12.15. 23:38:14

@Lámpavas: Nem az áruházláncokról van szó. Sok helyen zártak be üzemeket a multik (csak néhány: Levis, GE, Elcoteq, Holcim stb). Ezek persze nincsenek agyonreklámozva mint a Mercedes "sikerötrénet". De rengeteg embernek adtak munkát, főleg vidéken ahol más munkalehetőség nincs. Csak emlékezni kellene.

Monarch (törölt) 2010.12.15. 23:38:28

@Rainbow_: Régen én is ezt gondoltam, de már évek óta egy olyan országban élek, ahol nincs Tesco, és kábé a legnagyobb város ötven kilométeres körzetében van talán három hipermarket, aztán tök jól megvannak. Évekig még este fél hétkor bezártak minden nap az üzletek, kivéve szerdán és pénteken nyolcig nyitva voltak. Vasárnap meg minden csukva volt. Ahogy hozzászoktam, rájöttem, hogy tkp. ez alig csökkenti az életszínvonalat, és van egy csomó előnye (pl. a belváros életben marad, a kisebb üzletek megmaradnak, vasárnap sokkal kisebb az autóforgalom, stb.), az meg ugyebár régóta vitatott, hogy az árakat lenyomnák. A benchmark termékek árát mesterségesen lenyomják, és részben az impulzusvásárlásból (amikor megveszel valamit, amire amúgy nincs is szükséged, többnyire drágán, és később megbánod), részben a többi termék túlárazásából, részben meg a beszállítók kizsigereléséből származik a profit.

Úgyhogy szerintem a hipermarketláncok nélkül is faszán meglehet bármelyik ország. Viszont ettől függetlenül felejtsd el, hogy otthagyják ezek most Magyarországot.

fetyisob 2010.12.15. 23:38:37

@Rainbow_:
én már megirtam a lámpának-de ugyse hiszi el

Táskás Tóni 2010.12.15. 23:38:42

@Monarch: A ktgvetést nem kellett konszolidálni, mivel a Bokros csomag miatt megfelelő pénz állt Orbánék rendelkezésére, amit a Széchenyi terv keretében ki is osztottak. Amúgy valami nyugdíjalapot akkor is elvettek ill. államosítottak, csak nem tudom ,hogy mit, majd utána nézek.

Táskás Tóni 2010.12.15. 23:39:53

@Rainbow_: De ha sokáig baszakodik ez az ámokfutó és a kancsi, még el is húzhatnak.

Monarch (törölt) 2010.12.15. 23:42:15

@Vérszegény éjszakai dúvad: Igen, pár évig nem fogják kivonni a pénzeket annyira. Pont erről beszélt a Stratfor-os.

A következő pár évben meg nem sok tőke fog jönni Magyarországra, főleg a pénzügyi szektorba és a kiskereskedelembe biztos nem. Akkor se jönne, ha válságadók nem lennének.

Úgyhogy egyelőre bezárni nem fog itt (amíg legalább kb. nullszaldós, addig nem fogja bukóval bezárni az üzleteket itt), a nyugati dolgokat finanszírozni meg szintén nem tudja.

Rainbow_ 2010.12.15. 23:43:25

a 360 forintos benzin is milyen jóóó.
köszi orbán!

Monarch (törölt) 2010.12.15. 23:43:34

@Táskás Tóni: A Bokros csomag ellenére 1997-ben már durva áht hiány volt, 1998-ra egyenesen a rendszerváltás óta elért legmagasabb hiányt produkálták. (Igaz, abban az is benne volt, hogy a Fidesz előrehozta a MÁV meg néhány állami vállalat konszolidációját, amit még az MSZP hagyott megoldatlanul örökül rá.)

Táskás Tóni 2010.12.15. 23:43:55

@Lámpavas: Igen , a jövedelemkiáramlás a lakosság 12%-át érinti. Kb 1.2 millió ember. Végül is válságban ez is szép. Viszont a mnyp-i vagyon államosítása 3 millió embert érint. Végül is válságban elkerülhetetlen , hogy az emberek egy nagyobb része rosszul jár.Így szokta magyarázni a kancsi és a delejes ember?

Melee 2010.12.15. 23:45:13

@Monarch: Látom azért szép lassan konszenzusra jutunk abban, hogy az írek nem azért teszik azt amit, mert hülyék, vagy a tanácsadóik lennének azok, hanem mert kényszerpályán mozognak a szerencsétlenek, egyensúlyoznak a damilon a sz*r felett, és remélik, hogy nem buknak alá. A korábbi ír világcsoda hatása a válság révén itt üt vissza, jobb lett volna a lassabb de biztosabb út.
Na jó éjt.

Seregbontó 2010.12.15. 23:48:14

Ha nem ezt a gazdaságpolitikát folytatnánk, hanem a megszorítósdit, akkor sem dőlhetnénk hátra, mert ha kimegy innen a tőke, az sem fog működni.

Magyarán: ebből a szempontból tökmindegy, hogy milyen a gazdaságpolitikánk, a magyar gazdaság jövőjére rövid (és úgy tűnik) középtávon alapvetően nem ez, hanem az EU-beli események lesznek hatással. Ha valóban bekövetkezik az a csődhullám, amiről Papic beszél, az ellen semmilyen költségvetés nem fog minket megvédeni.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.15. 23:52:43

Egy 15 céget magában foglaló csoport, köztük vezető német és osztrák energiavállalatok, közös levelet intézett az Európai Bizottsághoz, amelyben kifejezi aggodalmát az EU soros elnökségét januártól ellátó Magyarország bizonyos válságkezelési lépései miatt.

A Reuters által szerdán megszerzett levelet olyan cégek vezetői írták alá, mint az Aegon NV, az Allianz SE, az ING Group NV, az RWE AG, az EnBW AG, az E.ON AG, a Deutsche Telekom AG, és az OMV AG.

"A magyar kormány legutóbbi döntéseiben azt látjuk, hogy hajlandóság mutatkozik bizonyos szektorok, és különösképpen külföldi társaságok felhasználására a költségvetés kiegyensúlyozása érdekében. Ez kárt okoz a beruházásoknak, kárt okoz az európai belső piac iránti magyar elkötelezettség hitelének" - áll a levélben.

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2010.12.15. 23:53:11

Öhöm. Értem.
Tehát, ha beborul egész Európa gazdasága, a magyar költségvetés is veszélybe kerül. Ez azért durva. Erre ki mert volna gondolni?

Monarch (törölt) 2010.12.15. 23:53:48

@Melee: Nem, úgy tűnik, olyan véleményeket akarsz konszenzuálisnak beállítani, amiket nem osztok.

1) Az írek csak az euró miatt voltak eredetileg kényszerpályán, a bankjaik hitelezőit nem kellett volna megmenteniük.

2) A költségvetési megszorításaik okosnak nem mondhatók, nagyjából a bankmentés nélkül sem sikerült a hiányt lejjebb szorítani, nem véletlenül.

3) Most már elvesztették a pénzügyi szuverenitásukat, nem maradt semmijük. A helyükben én most már nem kérnék további mentőcsomagokat, hanem megpróbálnám először az államcsőddel zsarolni a németeket (fizikailag úgyis kb. a képtelenség határán vagy azon túl van visszafizetni ekkora külső adósságot), aztán ha akkor se kapok enyhítést, akkor kihirdetném az államcsődöt. Végülis a selective defaultnál rosszabb minősítés nincs, úgyhogy onnantól a leminősítés se fenyegetné őket :), és visszanyernék a pénzügyi szuverenitást. Ja, és újra bevezethetnék az ír fontot, ami némi rugalmasságot biztosítana a gazdaságuknak, meg lehetővé tenné a bankrendszer újjáépítését.

Seregbontó 2010.12.15. 23:54:52

@Zébácsi: "Ezzel a Fidesz két legyet üt egycsapásra: egyrészt nem keévs pénzhez jut, amiből tömködheti a költségvetés lyukait, másrészt torzítja a versenyt, előnyhöz juttatja a Fideszbarát CBA-t (és mellesleg a Coop Hungary-t is).
És ez csak egy, a sok kapkodva(?) meghozott döntés közül."

Akik úgy mellesleg magyar tulajdonú cégek, és nem viszik külföldre a profitot, ellentétben a teszkóval vagy az ósannal.

Monarch (törölt) 2010.12.15. 23:56:22

@Orbán itt a görög ügy, szorul a hurok törpe!: Ezeknek az elmúlt tíz évben folytatott ügyeit remélem a Versenyhivatal már vizsgálja.

Azért az kibaszott nagy pofátlanság, hogy ezek a cégek évekig szivattyúzták ki tőlünk a pénzt a semmiért (a közműszolgáltatók durván visszaéltek a Horn alatt korrupcióval kötött privatizációs szerződésekkel, a Matáv bizonyos években a DT csoport össznyereségének a 40%-át szállította...), aztán most, hogy kicsit meg vannak fingatva, most meg egyből ellenünk lobbiznak. Remélem, el fogják törni a hátukat.

Monarch (törölt) 2010.12.16. 00:00:40

@Melee: www.irisheconomy.ie/ Itt olvasgathatsz egy ír közgazdász billentyűzetéből arról, hogy hogyan adta fel az ír kormány a saját idióta jószántából az ír függetlenséget, cserébe azért, hogy utána a németek még köcsögösködjenek is velük.

taecleau 2010.12.16. 00:02:31

szerintem meg arra várnak, hogy a csalódott multik olcsóér eladják az itteni érdekeltségeiket a "tőkeerős nemzeti magyar vállalkozóknak" (=oligarcha) és lógó orral elkullogjanak a Lajtán túlra. Pl. Lázár-fivérek olcsón biztos szivesen megvennének néhány Tesco-t, meg ilyesmit...

De hová tűnt Columbo felesége? 2010.12.16. 01:24:34

@egy derék katona:

Aha, na persze.

A tőke és profit mozgása szabad a kapitalizmusban - egy tulajdonos oda viszi a profitját, ahová akarja.

Ja, hogy a Tesco kiviszi? A MOL meg hazahozza, de sőt, még a CBA is hazahozza külföldről (van neki mit).

Szembe megyünk a nyugattal, rángatjuk az oroszlán bajszát? Inkább abba kellene hagyni a kapkodást, talán előbbre kellene tartani az ország érdekeit egy bizonyos oligarcha kör (akár narancs, akár vörös) érdekeinél...

Már bocsánat, de azért elég gáz, hogy a Fidesz ámokfutásra használja a 2/3-os parlamenti többségét: ÓRIÁSI történelmi esélyt szalaszt el ezzel, és az ország teljes lemaradását kockáztatja.

A CBA-s fiúk pedig ügyesek, amint azt a szóban forgó törvény adózási sávjai és a szövegezése is mutatja.

És még valamit: igen, a Tesco, az Auchan, a Penny Market meg a Spar csoport simán a fogyasztóra hárítja a kirótt adóterhet: polci árat emel és megszorongatja a beszállítóit (visszatérítések emelése). Ezzel tutkovics módon odacsapnak a nagyon ügyes új adótörvény miatt egyébként is kevesebb nettó bért kereső tömegeknek.

Üzletemberek ezek, nem hülyék, ezt csak a Fidesz gondolja róluk.

Kalmár 2010.12.16. 01:30:11

@taecleau: A Tesco csikkzsebből kiköhögi a 12 milliárdot.
Még a Spar is kinyomja simán a maga 6 milliárdját, pedig veszeteséges volt(papíron)
Szerinted mennyit kerestek ezek rajtunk???
Tudod te évente hány milliárdot kapnak ezek a magyar beszállítóktól?
A Tesco most fog nyitni még egy rahedli kissebb üzletet.
Egyébként a CBA, Coop és a Metro sem kapott nagy sarcot.
Pont ez védi a fogyasztót, hogy ne tudjanak könnyen beépíteni mindenbe az adót.
Az árharcos termékeken nem is tudják.
Pont ezek a szegényebbek célpontjai alapvetők tej kenyér stb.
Jó ez így, szerintem, ha valami segíthet rajtunk akkor az pont a Fidesz kitartó kemény gazdaságpolitikája.
Aki meg utálja őket, az most hisztizik, rémeket lát.
Majd később ha javul a helyzetünk,valahogy kihozza, hogy Fletó volt olyan konstruktív ellenzék, hogy ennek köszönhető minden.....

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.12.16. 01:32:21

Ne rinyáljatok már amiatt, mert Orbán megfingatja kicsit a multikat, ez volt eddig az egyetlen értelmes lépése gazdaságilag. Kibírják, kaszáltak eleget. Az már nagyobb probléma, hogy a válságadók kivezetése utánra az az egyetlen koncepciója, hogy addigra majd valahogy kinőjük az adósságot. De mi a fenétől nőnénk ki, amikor a versenyhátrányunk az agyonadóztatás, az alacsony foglalkoztatás meg a segílykék miatt ugyanúgy megvan a többi kelet-európai országhoz képest, mint előtte. Ha most egyszerre elmúlna a válság, a beruházások megint a szomszédokhoz mennének, az adószint (ezen nem sokat változtat az SZJA) meg a bürokrácia brutális szintje miatt nem tudunk versenyezni velük, úgyhogy Szlovákia megint 10%-kal nőne, mi meg max. 3-mal. Ez itt a probléma, nem a multik megadóztatása.

De hová tűnt Columbo felesége? 2010.12.16. 02:21:15

@Zigomer Trubahin:

Sok mindenben egyetértünk, mert alapvetően valóban nem az a baj, hogy fizetnek a multik, hanem az, hogy nincs itt semmilyen gazdaságpolitika, a Fidesz lépései az "einstandoláson" alapszanak.

Akkor beszélhetnénk valós gazdaságpolitikáról, ha a kiadási oldalon is látszódna valami konkrétum.

A többi területről már ne is beszéljek: médiatörvény, oktatásügy, gyógyszerkassza, stb., stb...)

Egyelőre egy elég nagy amplitúdójú vagdalkozás látszódik, semmi több.

kpityu2 2010.12.16. 06:12:54

Miután a tuti, kockázatmentes megoldásokat már végigzongorázták a liberális közgazdászok az elmúlt években (ami ékes bizonyítéka szellemi kapacitásuknak), nincs más lehetőség mint új dolgokkal próbálkozni. Ami nyilván kockázatos. Vagyis vagy működik, vagy nem. Ami egyébként mindenről elmondható.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.16. 06:23:12

"kvázi Kelet-Európa fogja finanszírozni a nyugat-európai államok csődjét."
És? Eddig a jólétüket finanszírosztuk, mert ugye a multik itt nem nagyon fizetnek adót, kint viszont azért fizetgetnek... Na most akkor legyünk jó fejek, tartsuk el őket még egy kicsit...
Vicc vazze.

2010.12.16. 06:27:04

@egy maréknyi dollár: Igaz, hogy milyen érdekes, tényleg megfagy...:)
Vagyis valami alapja csak van...

belekotty 2010.12.16. 06:31:03

@kpityu2: Khmmm..khmm.. ja, "kockázat mentes" volt a tandíj, a vizitdíj ami a kórházak TB elszámolásában lévő csalásokat keményen visszafogta.
Nem is tudom kik szerveztek népszavazást ezek ellen, kik voltak azok az idióták.
Most meg majd ha 8 napon túl fekszel kórházban akkor fizethetsz napi díjat. Ez sok krónikus beteg idősre fog visszaütni.

belekotty 2010.12.16. 06:37:41

Egy 15 céget magában foglaló csoport, köztük vezető német és osztrák energiavállalatok, közös levelet intézett az Európai Bizottsághoz, amelyben kifejezi aggodalmát az EU soros elnökségét januártól ellátó Magyarország bizonyos válságkezelési lépései miatt.

A Reuters által szerdán megszerzett levelet olyan cégek vezetői írták alá, mint az Aegon NV, az Allianz SE, az ING Group NV, az RWE AG, az EnBW AG, az E.ON AG, a Deutsche Telekom AG, és az OMV AG.

"A magyar kormány legutóbbi döntéseiben azt látjuk, hogy hajlandóság mutatkozik bizonyos szektorok, és különösképpen külföldi társaságok felhasználására a költségvetés kiegyensúlyozása érdekében. Ez kárt okoz a beruházásoknak, kárt okoz az európai belső piac iránti magyar elkötelezettség hitelének" - áll a levélben.

- Az RWE-nek, EON-nak, OMV-nek tudunk a viselt dolgairól, azért annyira ne sajnáljuk őket!

belekotty 2010.12.16. 06:44:14

@Monarch: "Az meg biztos, hogy az írek nagy hülyeséget csináltak, és közben ugyanazon szakértők jelentős része, aki minket szidalmaz most, tapsolt."

- Így van. Mi is volt a nagy hülyeség amit az írek csináltak? NAGY ARÁNYÚ ADÓCSÖKKENTÉS!
Erre odament egy csomó cég, felpörgött az alkalmazott munkaerő létszáma és beindult a nyakló nélküli hitelezés. Jelzálog mint banki tartalék, stb. Ismert okai a jelzálog hitel válságnak.

belekotty 2010.12.16. 06:46:10

@Lámpavas: "A fasisztanáci friccek nemrég döntötték el, hogy azorbándiktatúrában akarják felépíteni KKE két legnagyobb autógyárát. Az Audi bővítése önmagában nagyobb, mint a Mercedes. Ez megvan? "
- Hahaha... ezek a döntések mikor is születtek? Nézzél már utána a dátumoknak!

nu pagagyí 2010.12.16. 07:01:06

@Táskás Tóni: A TB önkormányzatokat szüntették meg, így szabad kezet kapott az állam a TB pénzei felett, valamint eltörölték a pályakezdők kötelező mnyp tagságát.
Mellesleg meszüntettek minden reformkezdeményt, ami később kisebb állami költészettel járt volna: felsőoktatási tandíj, térítési díjak az egészségügyben ("fogatlan nemzet").

nemecsek ernő áruló 2010.12.16. 07:33:45

@Monarch: De lesz. Kivonulás útján. Átmennek Szlovákiába.

kaes 2010.12.16. 07:46:35

@Rainbow_: van ám valami igazad. Isaszegen vásároltam tegnap a coopban és egy közönséges coopos reklámszatyorért 69 forintot kértek, coopos vaj 219, fokhagyma 1600, meg ilyenek. Ja és még nincs itt tesco egyelőre, de már tervezik.

faszari 2010.12.16. 08:10:46

Taskas Toni
"Orbán megint égeti a magyarokat külföldön. Az angol miniszterelnökkel való tárgyalás után a sajtótájékoztató mondanivalója az volt, hogy a magyarok hazudtak az előző ciklusban a bankoknak az EU-nak meghamisították a ktgvetést..."

Miert nem igy tortent? Semmi olyasmit nem mondott ami ne lenne igaz es az angol politikusok ne tudnanak. A magyarokat nem Orban egeti (egyenlore legalabbis) hanem azok akik a fenti huzasokat megleptek, es te magad is mert idiotasagokat beszelsz.

atila68 (törölt) 2010.12.16. 08:15:02

Lassan ez is olyan mint a foci.
Mindenki ért hozzá.
Görögország pedig sosem volt a Balkán része...

okostojgli (törölt) 2010.12.16. 08:36:49

Én is szeretnék hozzászólni, mert addig sem vagyok csöndben.

Ez a hülye meg úgysem moderál.

Monarch (törölt) 2010.12.16. 08:51:11

@belekotty: Nem, nem a nagy arányú adócsökkentés volt az írek részéről a hülyeség. Nem is beszélve arról, hogy a magyar adószint lényegesen magasabb az írnél.

Na de mindegy.

Monarch (törölt) 2010.12.16. 08:56:12

@Kalmár: Aha, tehát a sarcot gond nélkül továbbhárítják a vevőkre...

Akkor most mégsincs olyan brutális verseny, ahol nagymértékben leszorították a zárakat..? Csak úgy, könnyűszerrel háríthatók tovább az árak..? LOL

Kalmár 2010.12.16. 09:02:33

@belekotty: Ne keverd a szezont a fazonnal.

Először is.
Az Ír adócsökkentés Európa lealacsonyabb adózású gazdaságai közé tette őket.
Mi most igyekszünk az átlagra lecsökkenteni, mert velük ellentéten mi európa legnagyobb adóterheit róttuk ki.
Ők felemelik az adóikat az Eu átlagára, pedig meg lecsökkentjük kb ugyanoda.

Másodszor.
Nem az adórendszerükkel volt a baj, hanem a maszek bankok felelőtlen hitelezési szokásaival. Sorra dőltek be és kénytelenek voltak államosítani őket. Ez egytételben 50 milliárd eurót jelentett!!
Az előző évek eredményeit egy mozdulattal elvitte.

Te tényleg az adóemelést tartanád kivezető útnak??
Ne bomolj...

Kalmár 2010.12.16. 09:06:46

@Monarch: Te ezt miből logikáztad ki??
Az én kommentemből biztosan nem, mert az ellenkezőjéről szól.

Publius Decius Mus 2010.12.16. 09:07:00

Én attól félek, hogy kiderül Orbánék jól csinálták, akkor pedig egy csomó kommentelő nagyot fog csalódni.

Micocicó 2010.12.16. 09:17:36

@Publius Decius Mus: Jól csinálják?? Mit?? Csak az ötletelés megy.Átgondolt intézkedésről még nem hallottam.

Monarch (törölt) 2010.12.16. 09:23:12

@Kalmár: Másikra akartam válaszolni, valószínűleg mellényomtam.

csakmerazé 2010.12.16. 09:28:52

SZVSZ
1. ha lenne értelmes alapja a manyup pénzek lenyúlásának, akkor azt ilyen támogatottsággal bátran kifejthették volna előre, tiszteségesen, egyenes beszéddel, ezzel szemben zsarolnak, (vissza)államosítanak, lopnak, hazudnak...
(konzervatív, keresztény jobboldal; kdnp, muhaha!)

2. ha annyira nagy csodaszer lenne az új, eddig soha nem látott gazdasági rendszer, akkor kvára nem kellene bebetonozni a hatalmat, úgyis csodás időszak vár ránk, embernek nem jut majd eszébe másra szavazni. Ehelyett minden lehetséges eszközt megragadnak arra, hogy hatalmon tartsák magukat (demokratikus intézmények, pártok, szavazás, népszavazás, sajtó...)

Mindezek azt jelzik számomra, hogy rohadtul nem érzik magukat biztonságban, fosnak a sikertelen kimeneteltől, és legjobban attól, hogy elzavarják őket a homokozóból 4 év múlva, és akkor nem játszhatnak tovább a körteformával. Pedig azt nagyon-nagyon szeretetik.

Kalmár 2010.12.16. 09:34:48

@Publius Decius Mus: Ez tetszik. Növekvő gazdaság, csökkenő munkanélküliség és adósság, bosszús Orbán ördögűzők.
Ne idegeskedj, két perc alatt összehoznak egy koherens érvrendszert amiben Orbán ámokfutása ELLENÉRE javul a helyzet, mert Fletó kiváló ellenzéki munkát folytat.
Ha újra egyenesbe jövünk, újra jön majd a Megyó kampányszlogenje amit az Orbán vitában elsütött:
Ilyen jó gazdasági teljestmény mellett több pénzt kell az embereknek adni.
Az szdsz szlogen is erről szólt:
Több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak.
Na ezekkel jól jártunk.

Monarch (törölt) 2010.12.16. 09:35:48

@csakmerazé:

1. Elkúrták, na de természetesen ebből nem következik, hogy ne lenne értelmes alapja a dolognak.

2. A jó gazdasági teljesítmény nem garancia a sikerre, 2002-ben is elbuktak. Ezt el akarják kerülni, érthető okokból.

Monarch (törölt) 2010.12.16. 09:39:00

@Kalmár: Abban biztos vagyok, hogyha minden jól alakul, a manyup államosítás akkor is a fő MSZP kampányszlogen lesz. A múlt gyorsan fog változni, és hamarosan kiderül, hogy Bajnai miatt jó a gazdaság (a Bokros-csomag legendája visszatér c. film), míg Orbán már kezdi is elkúrni.

Ha meg rosszul sülnek el a dolgok, akkor meg a zorbán a hibás.

ampierre 2010.12.16. 09:41:59

@fetyisob: Épp ez az.. Kevesebb dolgot adtak el, jóval több pénzért..

Micocicó 2010.12.16. 09:45:02

@Monarch: Mi alakul jól???? Elmebetegek vagytok!

monyon le 2010.12.16. 09:46:09

Valaki nagyon szeretné az EU-ban, hogy Mo. pofára esése bekövetkezzen. Az utóbbi időben olyan sok cikk, publikáció ...etc. látott napvilágot Mo. EU-elnökségének ellenzésével kapcsolatban, hogy számomra már az összeesküvés / elmélet határát súrolja.
Ma ismét megjelent egy levél, melyben a nagy nemzetközi cégek tiltakoznak az Európai Bizottság hazánk "adó politikája" miatt - portfolio.hu/vallalatok/adozas/kozos_levelben_biralja_a_magyar_kormany_lepeseit_15_multi.142970.html
Úgy tűnik, a kormány tényleg rálépett a tyúkszemekre és végleg véget szeretne venni, hogy hazánkat fejős tehénnek tekintsek ezen cégek. Persze nem tetszik senkinek, hogy eddig kánaán volt, szopattuk a magyart ott ahol tudtuk. Az itt bezsebelt nyereség állományból finanszíroztuk nyugat európai "veszteségeinket".

Szerencsétlen átlagpolgár, meg csak kapkodja a fejét. Az sem tudja, hol és mennyiből él. Pedig egyszer vége kell hogy legyen ennek a gyarmatosításnak, mely az utóbbi években, oly nagyhangúan "külföldi tőke beáramlásának" neveztünk.

csakmerazé 2010.12.16. 09:50:02

@Monarch:
1. Eddig csak az elkúrás látszik, szívből remélem, hogy valóban értelmes dolog születik belőle. Bár ettől az elkúrás (nem kicsit, nagyon) az elkúrás marad.

2. Ez a legkevésbé sem hatalmazza fel őket. A jobboldal bárgyú hívei (mert vannak nem-bárgyú hívei is) ráadásul vastapsolnak a komcsi-tempóhoz. Ez végképp elkeserítő.

Rá Dios 2010.12.16. 09:50:19

Attól tartok, hogy ha Magyarország valamiről azt hiszi, hogy érti, akkor az nem úgy van. Ázsiai az agyféltekénk, szembe megyünk az európai autópályán. Amíg kitérnek, nincs baj.

Laciii 2010.12.16. 10:18:37

"Eddig csak az elkúrás látszik, szívből remélem, hogy valóban értelmes dolog születik belőle. Bár ettől az elkúrás (nem kicsit, nagyon) az elkúrás marad."
Szóval ha valami elkúrásnak tűnik számodra, de később kiderül, hogy jó megoldás volt, attól az még csakmerazé is elkúrás, hogy igazad legyen, gratulálok.

Lord_M_ 2010.12.16. 10:33:30

Az emberek furcsák
- Sírnak ha adóemelést kapnak
- sírnak ha csökkentést
- sírnak a bevezetett vizitdíjért
- de sírnak mert eltörlik azt
- sírnak ha a magyar vállalkozások ellenében a multikat támogatják adókedvezménnyel
- de sírnak akkor is ha a magyar vállalkozást támogatják a multival szemben
- sírnak és tüntetnek ha tandíjról beszél valaki
- sírnak ha valaki eltünteti azt
- sírnak mert a bankok szabadon rabolják az ügyfeleket
- sírnak ha valaki megregulázza a bankokat
- sírnak ha a megszorítás a nettó bérét érinti
- de sírnak akkor is ha "válságadóként" mással fizetettnek

pedig ez utóbbi kettő borzalmasan más tételben jelentkezik a családi költségvetésben

Amíg egy izmos adó és járulék emelés akár tízezrekben mérhető károkat okoz a családi kasszában, addig a válságadó teljes áthárítása is csak legfeljebb ezer forintban mérhető.

lásd: a tesco 12mrd forintja

emelje meg a tesco minden termékének árát 5 forinttal. Mindenét, a gyufától a mosógépig mindent 10 forinttal.
Feltételezzük a következőket
van 10 nagy bevásárlóközpont, hétvégente 1.000.000 darab árut forgalmaznak: azaz 100.000.000 millió extra bevétel hétvégente. 52 héten át ez 5.2mrd forint. bevételnövekedés. Feltételezhetnénk hogy hétközben is vásárolnak a boltban, de akkor kisebb intenzitással, de az 5 nap forgalma hozza a hétvégi két napét. azaz újabb 5.2 mrd extrabevétel jelentkezik ... azaz évvégére 10.4mrd forint extra bevételt találunk
A maradék 1.6 mrd vagy eloszlik a kicsi boltok között vagy lenyeli... mindegy

A 10 nagy üzletet képzeljük el úgy, hogy az ország valamennyi tescoját összevonjuk mondjuk 10 üzletbe... (giga tesco-k)

Hogy jelenik meg ez a családoknál

átlag bevásárlás esetén 30 termék kerül a kocsiba. (ebben benne a nyugdíjas a 10deka parizerrel és két zsömlével(3db termék)... és a két kocsit toló nagybevásárló (100db termék)

a 30 termék esetére ez bizony 300(!) forint többletkiadást jelent, havi négy ilyen bevásárlás esetén összességében 1200 forint kiadásnövekedést jelent (tudom hogy van akinek ez is sok)

És azt vegyük észre, hogy ezt mindenki fizeti, az adókerülő vállalkozótól, a segélyen és/vagy fekete munkán élő ember is (azaz akiket pl egy szja vagy járulékemeléssel nem lehet elérni)

Ennél igazságosabb adónemet el sem tudok képzelni, mert ezt mindenki fizeti, viszont az igénybe vett szolgáltatástól függően, aki pl 3 terméket vesz az csak 30 forintot fizet, aki 100-at az 1000 forintot.

míg ugye egy szja emeléssel csak az a 3 millió ember fizet megint többet, akik amúgy is finanszírozzák az ország működését

Hovatovább az is látszik, hogy a válságadók továbbterhelése sem jelent akkora vágást, és hogy a szegény jelenleg sajnált multiknak sem fog beletörni a foga a dologba.

Mielőtt vád ér : nem értek egyet a manyup pénzek lenyúlásával.

A gazdasági elemzők, meg az esetleg őket alkalmazó cégek (és hitelminősítők) meg elmehetnek a sunyiba. két és fél, három éve egyik sem óbégatott, hogy jaj-jaj be fog dőlni a LB, hogy a görög és ír besorolásokat ne is idézzem fel. Kicsit elmentek mostanság a "Delphi jósda" kategóriába... pár féléve még stabilan növekvő világgazdaságot láttak, aztán W alakú válságot, aztán mindenki meglepődött a görög csődön, most meg az ír csődön... és utólag gyorsan leminősítik őket... Most meg odajutunk, hogy Ausztria is csődbe megy?

jahh jut eszembe : valaki azt mondja fentebb, hogy fú mocskos orbán mindenhol csak pofánvágják... és hogy éget minket ... az megvan még amikor GYF Keurópai mentőcsomagot vízionált és a Keurópai országok kb feltörölték vele a padlót? Ez persze nem menti OV teljesítményét.. de az már igen, hogy pl egyik hülye ötletére több országban is vevők (Bankadó)...

Amúgy az a baj ezzel... hogy okosnak lenni csak utólag lehet igazán...

hosszú lett...

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.12.16. 10:38:14

A simlis szocikat váltottuk aljas ,szemét,sunyi,pökhendi, Fideszre.

Pécsett már nagyon feszült a helyzet!

Szart cseréltünk fosra, meddig tűrjük polgárok?

Melee 2010.12.16. 10:44:55

@Monarch: Akkor ezek szerint én érettem félre amit írtál, és az írek nem kényszerpályán mozognak, vegyük át, hogy mi lenne/lett volna ha úgy tesznek ahogy gondolod.
1. Ha az írek nem lépnek be az euróba ugyanúgy csődbe mennek, mint Izland. A belterjes bankrendszer nem tudta volna forrás híján kielégíteni az igényeket, valutában vesz fel kölcsönt és pont úgy deficites lesz, mint az eurós. Különbség, hogy ha nem euróban mennek tönkre, akkor senki nem kapkodik utánuk, hogy megmentse őket.
2. Költségvetési megszorításaikat nem ismerem oly mértékben, hogy nyilatkozzak róluk. Ezért nem is teszem. Mindenesetre a pénzügyminiszterük 19. helyezése 19-ből elég sokat elmond. Miként Matolcsy 17. helye is.
3. Ha csődöt jelentenek attól az adósság még megmarad, csak időben eltolódik a törlesztése. Ha sokan elkezdik zsarolni a németeket, akkor azok kilépnek a pénzügyi unióból, aminek azzal gyakorlatilag vége, és valószínűleg hagyják csődbe menni a zsarolókat. Az adósságot így is úgy is ők kezelik. Ez független attól, hogy eurójuk van vagy fontjuk. Anno az angolok nem akarták az eurót, a font 30%-ot esett a válság hatására, és még most is 20%-al a válság előtti árfolyam alatt van. Anglia is a csőd szélén billegett amikor ez bekövetkezett, végül csillagászati mértékű állami adósságátvállalással sikerült stabilizálniuk a bankrendszert.

Táskás Tóni 2010.12.16. 10:45:37

@faszari: Nem, nem így történt. Csontváz Varga semmit sem talált a ktgvetés számaiban , semmilyen csontvázra nem bukkant. Orbán most az undorító intézkedéseiről és az ámokfutó gazd. pol.-ról próbálja a figyelmet elterelni.Egy hónapja még arról beszélt. hogy Mo előtt kalapot kellene emelni.
Ekkor biztosan nem magára és a kancsira gondolt. Amúgy részleteznéd, hogy mik voltak azok a lépések? Mit hazudtak, mi nem volt igaz és kinek hazudták. Összetéveszt Orbán minket a görögökkel, csak nehogy úgy járjon,mint az ottani miniszter, akit jól összevertek.

Laciii 2010.12.16. 10:53:08

@Táskás Tóni:
Az adósságtermelő manyupos rendszer azért szép kis csontváz.
Remélem nem állnak meg az első lépésnél hanem tényleg jön a következő: "A nyugdíjrendszer átalakításával Matolcsy szerint felül kell vizsgálni a rokkantnyugdíjasok helyzetét. "

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.16. 10:58:43

@Laciii: egyre kevésbé a adósságtermelő, most kezdett volna fialni is. Mindegy, úgyse ertenéd.

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.16. 11:02:26

Az orbáni gyávaság újabb ékes bizonyítéka, amit a héten a Népszabadság újságírójával műveltek. A napilap tudósítója részt kívánt venni Orbán (egyébként sajtónyilvános) londoni programján, de a kormányzati kommunikációs központ ezt megtiltotta. Azt tanácsolták, inkább olvassa el az MTI beszámolóját, a miniszterelnök ugyanis csak a HírTV-nek és a TV2-nek hajlandó nyilatkozni.

Na, a miniszterelnök elmegy a picsába. Az én adómból utazott ki, hogy (egyebek mellett) hazám soros uniós elnökségéről tárgyaljon. Milyen jogon tiltja meg (bocsánat: tiltatja meg a táskahordóival) az egyik legnagyobb magyarországi napilap tudósítójának, hogy részt vegyen egy nyilvános rendezvényen?

Persze ez csak költői kérdés. A félelem jogán. Orbán Viktor és a Fidesz retteg a nyilvánosságtól, a szabadságtól és a demokráciától. Míg az előző kormányokat a Szabadság téri kordonok miatt támadták reggel, éjjel és este, addig ők saját félelmükből építenek kordonokat, melyekkel pillanatnyi hatalmukat próbálják kétségbeesetten védeni. Azt felejtik el ilyenkor, hogy az Alkotmány, a hírek, a rendeletek, a közlemények és minden leírt vagy kimondott szavuk üres, erőtlen és átlátszó, ha ebből a rettegésből táplálkozik.

Kalmár 2010.12.16. 11:21:46

@Táskás Tóni: Egy picit keveret a kását.
Azok előtt az emberek előtt kell kalapot emelni, akik kibírtak mindent amit csak rájuk tett a válság és kormány.
Minden országot szétvertek fele ilyen sarcok miatt.
A szoclib KORMÁNY előtt NEM kell kalapot emelni, mert a sarc kitalálásához nem kell sok ész.
Ahhoz kellett volna, hogy jól használják fel, de ezt tudjuk, hogy nem így történt.
Aki akarja értio aki nem annak úgyis mindegy.

Másodszor, feltűnt, hogy milliárdos bevételeket hoztak előre?
Pl zárjegyek.
Esetleg a gázártámogatás sima elfelejtése nem gáz?
Ha nem hozzák be a bankadót pl. akkor a költségvetés ismét tarthatatlen lett volna.

Monarch (törölt) 2010.12.16. 11:29:34

@Melee: Nem érdemes okoskodni addig, amíg nem ismert tényekből vonsz le hibás következtetéseket.

És akkor pontokba szedve:

1) Az izlandiaknál már a kilábalás kezdődik, és a a GDP visszaesése kb. ugyanakkora volt, a munkanélküliség kimondottan kisebb, mint az íreknél. Azaz az írek eleve rosszabbul jártak. Pedig Izland egy háromszázezres ország, kb. akkora, mint Heves megye. Az írekért se kapkod senki, hogy megmentse őket, kaptak egy 5% fölötti kamatozású hitelt. LOL

2) Matolcsy 17. helye miben különbözik Oszkó Péter 17. helyezésétől (2009-ben)? Ja, tudom már, arról nem írt az Index címlapon. Egyébként pedig gondolom nem olvastad a módszertant - lényegében nem a pénzügyminisztert értékelték, hanem az ország helyzetét. Wolfgang Shäuble első helyezése is csak annyit jelez, hogy a németek éppen a legkevésbé szarul állnak Európában. A szövegben leírják, hogy ettől még borzalmas a fickó, és a mostani válság megoldásának egyik legfőbb kerékkötője a főnökével, Merkellel együtt. (Azaz nélküle se biztos, hogy meg lehetne oldani, de vele biztosan lehetetlen.) De el kéne olvasni a FT cikket, nem csak az Index bulvárhírét. (Ez egy évente ismétlődő szavazás, amiből egyébként a legharmatosabb országok, pl. a baltiak és a románok meg a bolgárok eleve kimaradnak.)

3) Itt kevered a szezont a fazonnal, maradjunk annyiban, hogy a németek nem "kezelnek" semmit. Az eurózóna a mai formájában fenntarthatatlan, a németeknek erre semmi válaszuk nincs. Akkor már jobb lenne, ha felbomlana az euróövezet.

Monarch (törölt) 2010.12.16. 11:30:35

@Humperdickk: Most. Furcsa időfogalmad van, hogy nálad a 2040 az "most". LOL

Laciii 2010.12.16. 11:46:49

@Humperdickk:
"Mindegy, úgyse ertenéd."
Hát persze, mert csak sületlenségeket tudnál magyarázni.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.16. 12:05:53

Magyarázza meg valaki monarch kollégának a "most kezd fialni is" magyar mondat jelentését, nekem kurvára nincsen kedvem.

Laciii 2010.12.16. 12:08:08

@Humperdickk:
Pedig csak le kellene írni mekkora nagy nyereségről küldött értesítőt neked a manyupod, ja hogy ezért nincs kedved magyarázkodni.

Kalmár 2010.12.16. 12:32:21

@Melee: "Mindenesetre a pénzügyminiszterük 19. helyezése 19-ből elég sokat elmond. Miként Matolcsy 17. helye is."

Képzeld főnök!
Az Ír gazdasági miniszter a 3. helyen volt 3 éve:))))
Ezekszerint a tisztelt osztályozó "szakember" elemzéseiből annyi következtetést lehet levonni még rövid távon is, mint ama híres hírneves Paul nevű polip jóslataiból......
Ne kockáztass ezekkel az elemzésekkel.
Más is körbejárja a dolgot és ha felületes vagy beégsz.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.16. 12:34:14

@Laciii: 39%-os a nyereségem 2003 óta, mivel 1,8 millió befizetésből majdnem két és fél millió tőke lett. Bezony.

Laciii 2010.12.16. 12:37:00

@Kalmár:
Ezt kikérem magamnak Paul nevében, sokkal pontosabban jósolt.
Akik a listát csinálják biztos jó pénzt kapnak érte, más értelme nincs.

Monarch (törölt) 2010.12.16. 12:37:19

@Humperdickk: Az, hogy egy beruházás valami névleges bevételt kezd termelni, de közben nettóban egyre több pénzt visz, azt nem úgy mondjuk, hogy most már elkezd fialni is (a nettó hozama még legalább tíz évig egyre negatívabb lesz, ahogy kifutnak a nem manyupos korosztályok, és a helyére manyuposok lépnek), hanem azt mondjuk, hogy még mindig nem fial, még mindig csak viszi a pénzt.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.16. 12:53:28

Értem. Tehát nem félig teli, hanem félig üres. Mindjárt más.

Laciii 2010.12.16. 12:54:10

@Humperdickk:
7 év alatt, gratulálok, számold ki szépen, hogy 5%-os kamatos kamattal most mennyi pénzed lenne aztán (s)írj.

Oszó 2010.12.16. 13:05:42

@Laciii: Miért is kellene sírnia?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.16. 13:31:16

@Laciii: Az MS Excel szerint 2 412 172 forint és 15,3 fillér. Ez majdnem 88 ezerrel kevesebb, mit amim most van. De teljesen felesleges a számolgatás: nekem NEM VOLT EGYBEN 1,8 millió tőkém 2003-ban, amit betehettem volna akármibe, kamatos kamatra. Nekem egész pontosan nulla forintom volt 2003-ban. Hogy jobban értsd: havonta én 20 ezer forintot fizettem be, de valójában 27 800 forint "érkezett" meg.

Pénzügyi dolgokba nem folyj bele, ha elfogadsz egy jó tanácsot... Neked tényleg az államiban a helyed, mert ezek a dolgok neked szemlátomást magasak. Nem baj ez, csak ne legyen már baj számodra, hogy más másképp (esetleg, de nem feltétlenül, jobban) gondolja.

Laciii 2010.12.16. 15:01:02

@Oszó:
Mert az az 5% lóf*sz az elmúlt évek kamatait figyelve.

Laciii 2010.12.16. 15:06:57

@Humperdickk:
Izé hol mondtam, hogy 1,8 millióról indulj?

Laciii 2010.12.16. 15:17:46

Az 5% az nekem jött ki, és azért mondtam, hogy sírj, mert ha netán 7-8% jön ki még az is lóf*sz nem befektetés.

Oszó 2010.12.16. 15:20:35

@Laciii: És? Te beszélsz 5%-ról!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.16. 15:21:00

@Laciii: ennyire nem lehetsz értetlen. Ha nulláról indulok, hiszen annyiról indultam, mennyi lenne a kamat? Segítek, ne törd magad: 0.

Még egyszer: havonta én 20 ezer forintot fizettem be, de valójában 27 800 forint "érkezett" meg. "Kamatos kamatot" csak fix tőkealapra lehet számolni, az mnyp-s befizetések pedig mindenek nebezhetők, csak fixnek nem, hiszen például el is veszthetem az állásom. Az mnyp ezért igen nagy kockázatot vállal, és ennek megfelelőek a kamatai is.

Laciii 2010.12.16. 15:35:12

@Humperdickk:
Atyaég, az első hónapban 20000 Ft 80 hónapra kamatos kamatra + ... + a 20-ik hónapban 20000 Ft 60 hónapra.
Az ELINDULNI azt jelenti, hogy a kamatokat ÉS a befizetéseket is számolod.

Kamatos kamatot meg tényleg csak a fixre lehet számolni, de az a te hülye ötleted, hogy a befizetendő összegről beszélsz, ÉN arról beszéltem, hogy a már befizetett összeggel számolj, ne a SAJÁT HÜLYESÉGEIDBE KÖSS BELE.

Laciii 2010.12.16. 15:40:45

És a manyup igen nagy kockázatairól is légyszíves mesélj már, az baszott volna be ha a működési költségeit sem tudta volna fedezni a kamatokból.

Laciii 2010.12.16. 15:44:23

@Oszó:
OK, neked mennyi lett?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.16. 15:47:03

@Laciii: 2 051 786,13 jött ki, éves kamattal számolva, azaz, hogy értsd is, az első év így 7-szer növekedett 1,05-tel, mindig az előző évi növekménnyel számolva (kamatos kamat). Ez most már csak 13%-os növekmény.

Mondom, hagyd a számokat. Rajzolgass inkább.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.16. 15:49:23

De ha most azzal jössz, hogy HAVI 5%-os kamattal számoljak, tarkónlövöm magam. (Az majdnem 80%-os éves kamat!)

Laciii 2010.12.16. 16:01:11

@Humperdickk:
Az előzőre már írtam volna normális választ, de látom nem tudsz hülyézés nélkül kommunikálni, számolj havi 5%-os kamattal.

Laciii 2010.12.16. 17:19:01

@Humperdickk:
Ja és csinálj valamit az Exceleddel, mert utánad számoltam ám és ha átírom 1.05-öt 1.13-ra akkor a 2051786.13 helyett 2821743.125 jön ki, és ez ugye 1680000 nem pedig 1800000.
Bocs.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.16. 21:23:51

Feladom. Könyörgöm, valaki lője agyon helyettem.
süti beállítások módosítása