hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Játék a számokkal, avagy miért nem fehéredik a feketegazdaság

2007.08.28. 20:59 Vérszegény éjszakai dúvad

Magyarország egyik nagy problémája, hogy magas a be nem jelentett munkavállalók száma, valamint sokan alacsonyabb bérre vannak bejelentve, mint amennyiért dolgoznak. Na, de vajon miért is? Csak néhány példa.

Először nézzük, hogy néz ki a helyzet minimálbér esetén:

Levonások 
 
 mértéklevonás 
 Nyugdíjjárulék 8.5%5.568 
 Egészségbiztosítás 7%4.585 
 Munkavállalói járulék 1.5%983 
 SZJA jóváírással és kedvezménnyel*450 
 összesen11.585 

Munkáltatói terhek 
 
 mértéklevonás 
 Társadalombiztosítás 29%18.995 
 Szakképzési hozzájárulás 1.5%983 
 Munkaadói járulék 3%1.965 
 Egészségügyi hozzájárulás1.950 
 összesen23.893 

Éves nettó jövedelem: 646.980
Nettó havi bér: 53.915
Havi bérköltség: 89.393

Már itt is jelentős a kézhez kapott fizetés és a tényleges bérköltség között, a bérköltség 166%-a a kézhez kapott fizetésnek. 10 fő foglalkoztatása esetén az éves bér-, és járulékköltség 10,727,160 Ft. Ha egyáltalán nem jelentik be az alkalmazottakat, és feketén kifizetik nekik a minimálbér teljes összegét, akkor ez az összeg 2,867,160 Ft-tal csökken. Ami azért minden vállalkozás életében jelentős összeg.

Bruttó százezer forint havi fizetésnél a következő a helyzet:

Levonások 
 
 mértéklevonás 
 Nyugdíjjárulék 8.5%8.500 
 Egészségbiztosítás 7%7.000 
 Munkavállalói járulék 1.5%1.500 
 SZJA jóváírással és kedvezménnyel*9.000 
 összesen26.000 

Munkáltatói terhek 
 
 mértéklevonás 
 Társadalombiztosítás 29%29.000 
 Szakképzési hozzájárulás 1.5%1.500 
 Munkaadói járulék 3%3.000 
 Egészségügyi hozzájárulás1.950 
 összesen35.450 

Éves nettó jövedelem: 888.000
Nettó havi bér: 74.000
Havi bérköltség: 135.450

Jelen esetben a tényleges bérköltség a 183%-a a kézhez kapott fizetésnek.  Könnyen kiszámolhatjuk, hogy ha egy vállalkozás tíz főt foglalkoztat és mindenkit bejelent jó adózó módjára, akkor az éves bér-, és járulékköltsége 16,254,000 Ft. Az érdekesség az, hogy ha ezt a tíz főt bejelentik minimálbérre, majd zsebből kiegészítik a fizetésüket százezer forintra, akkor mindössze 6,840(!) Ft-ot takarítanak meg. Viszont, ha be sem jelentik az alkalmazottakat, és kifizetik zsebből a százezer forintot, akkor a megtakarítás 4,254,000 Ft-ot tesz ki. Vajon egy vállalkozó melyiket választja? A fizetésekre szánt összeget egész egyszerűen számla nélküli bevételből kell előteremteni. Ha esetleg elkapják az adóellenőrök, akkor meg kiperkál uszkve ötven-, százezer forintot, na de az mégsem négymillió!

De akkor számoljuk már ki bruttó százötvenezres fizetéssel is!

Levonások 
 
 mértéklevonás 
 Nyugdíjjárulék 8.5%12.750 
 Egészségbiztosítás 7%10.500 
 Munkavállalói járulék 1.5%2.250 
 SZJA jóváírással és kedvezménnyel*24.000 
 összesen49.500 

Munkáltatói terhek 
 
 mértéklevonás 
 Társadalombiztosítás 29%43.500 
 Szakképzési hozzájárulás 1.5%2.250 
 Munkaadói járulék 3%4.500 
 Egészségügyi hozzájárulás1.950 
 összesen52.200 

Éves nettó jövedelem: 1.206.000
Nettó havi bér: 100.500
Havi bérköltség: 202.200

 Ebben az esetben a tényleges bérköltség a reálbér 201%-a, tíz fő esetén az éves bér-, és járulékköltség 24,264,000 Ft. Ha bejelentik minimálbérre az alkalmazottakat és a különbséget zsebből fizetik, akkor ezzel már megspórolhatnak 2,016,840 Ft-ot. Persze, ha egyiküket sem jelentik be, akkor a megtakarítás összege 6,264,000 Ft.

Lehetne még hosszabban játszadozni, de nem teszem, akinek kedve van hozzá, az a Figyelőnet bérkalkulátorával megteheti. (www.fn.hu)

Persze, tudom, hogy ezek a táblázatok egy idealizált helyzetet mutatnak, és a valóságban mindez egy kicsit másképp működik, úgymint: kényszervállalkozók (mert még mindig vannak ilyenek), négy-, hatórás munkaidők, nyugdíjasok foglalkoztatása, diákmunka, ideiglenes foglalkoztatás, de azért azt hiszem, hogy a fenti számsorokban megtalálhatjuk a választ arra, hogy miért nem fehéredik a magyar gazdaság. Amíg ekkora terheket pakolnak mind a munkavállalókra, mind a munkaadókra, ne is számítsanak arra, hogy fehéredni fog a gazdaság.

25 komment

Címkék: gazdaság szerintem

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr32151500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2007.08.28. 22:52:28

Hát igen, hazafi legyen a talpán, aki ezek után hazaadja a zsét és mindenkit bejelent. És akkor még vegyük hozzá az egész adórendszer hihetetlen bonyolultságát.

Maddness69 2007.08.29. 07:42:09

"A megoldás" még több adóellenőr felvételében látszik körvonalazódni.:)

Aikon 2007.08.29. 09:49:35

Az a vicc, hogy ilyen számok mellett morálisan sem lehet elítélni azt, aki feketén dolgozik.

Ami nagyon fura, amit írtál megtakarítást arra az esetre, amikor a bejelentett fizetés és a valódi nem nagyon egyezik meg, hiszen ezt számtalan helyen alkalmazzák. Nem tudom, hogy akkor megéri -e a kockázatot. (Már ha van kockázata az ilyen csalásnak)

Ott viszont ellentmondanék, hogy az APEH bírság 50-100e Ft lenne. Ha a revizor kijön, akkor tuti talál valami hibát (nagyobb cégnél biztos), és a bírság milliós nagyságrend is lehet.

Healer 2007.08.29. 09:50:30

Igen, ha jól emlékszem kis hazánkban 38 különböző adónem van.

k 2007.08.29. 09:57:17

A megoldás az, hogy ha ekkora adók vannak bazmeg, akkor szopjon az, aki/aki után meg nem adóznak.

Mert persze mindenki sír, hogy \"hülye lennék adózni\" de ha már két petákot ott kell hagyjál az orvosnál, akkor meg világ tragédia. Ha a be nem jelentett munkavállalók azzal játszanának, hogy rámegy a lakás egy tüdőgyulladásra, maguk kérnék hogy legyenek bejelentve.

Taurusz 2007.08.29. 10:11:35

K!

Szép az eszme, csak a gyakorlat a szopás. Most tudok egy olyan esetről, ahol a munkavállaló úgy tudta, hogy be van jelentve, de vhogy nem bízott a munkaadóban. Ezért megkérdezte a tb-t, hogy is áll. A tb nem válaszolt, majd többszöri telefonhívás után közölték, hogy nem, nem jelentette be, ellenben ők már felvették vele a kapcsolatot. Érted, a munkaadóval. Most meg várja, mikor rugják ki. Ennyi a logikus gondolkodás. Mondhatja, hogy be volt jelentve, kiderül, hogy mégse, emiatt még ki is rúgják... szép az élet, mi?

Dr Kangörény 2007.08.29. 10:27:36

Én könyvelő cégnél dolgozom, évek óta. Tapasztalatom az, hogy igazából mindegy mennyi az adóteher, a magyar vállalkozók szinte mindegyike minimálbéren jelenti be az alkalmazottjait. A klasszikus példe erre a TB járulék csökkentése volt, amikor a járulék csökkentése ellenére mindenki maradt minimálbéren és még a zsebből fizetett összeget sem emelte a vállalkozó. Hosszabb távon talán változna ez a dolog, de biztosan nem 4-5 éven belül.

Kavics 2007.08.29. 11:29:55

mi lehet a megoldás?
Nézzük mi történik ha csökkentik a terheket?
A vállakozások csalnak tovább és zsebre rakják a többlet jövedelmet (lásd Kangörény_ 2007.08.29. 10:27:36) . Akik eddig nem csaltak (multik, állami cégek) szintén profitot kapnak. Ezzel szemben az állami bevételek leesnek.

Van ennek érteleme? Maximum akkor müködhet ha odáig csökkentik a terheket, hogy a büntetés erősebb legyen mint a nyereség, de ezt egyszerűbb a büntetések emelésével elérni.

Semmi értelem a terhek csökkentésének!

Az egyetlen megoldás, ha egyszer mindenkit rákényszerítenek a csalás befejezésére, hiszen akkor mindenkiknél egyszer jelentkezik a tényleges plusz teher. Pl. Kubikos és tsa kft csődbe menne, ha ki kéne fizetni minden járadékot, hiszen a többiek akik nem fizetnek mindent ki elhappolnák előle az összes megbizást, de ha mindenkinek kötelező fizetni akkor mindenki egyszerre emelne árat, ez "csak" szűkíti a piacot.

Ehhez viszont nem kell hozzányulni a terhekhez csak az ellenőrzést-büntetést kell hatékonyá tenni. És ha tényleg elkezdenek befolyni a pénzek akkor lehet majd a terheken igazgatni.

anyad 2007.08.29. 11:32:03

Nemrég léptem be a felnőtt életbe, és megrökönyödve tapasztaltam, hogy valami hihetetlen bonyolult eligazodni, hogy mikor milyen számlára mennyit kell befizetni. Ha van egy kisvállalkozásod (akár evás), egy lakásod (akár hitellel) meg egy kocsid, gondolsz a jövődre és a gyermekeidre, akkor vagy kéttucat átutalást kell intézni havonta. Az elvonás pofátlan mértéke és az állami szolgáltatások a felpumpált közalkalmazoti gárda melletti színvonaltalansága közötti diszkrepancia egy dolog. A másik, hogy ez a sok adminisztráció egész konrétan havonta kétszer 8 óra munkát igényel, ami ugye a GDP-termeléstől és a rekreációtól vonja el az időt. Nyilván a sok piszlicsáré adó (vállalkozói járulék, EHO stb.) beszedése, adminisztrálása szintén nem a hatékonyság irányába hat.

Én egy teljes adóreformban látom a megoldást. Lehet akár még ingatlanadó is, de cserébe legyen annyira egyszerű és hosszú távon kiszámítható az adózás, az adóbevallás, hogy mondjuk 100-as IQ-val is meg lehessen oldani. Meggyőződésem, hogy van néhány koponya az országban, aki képes lenne egy ilyen kidolgozására. Kapjon érte akár csilióbiliós sikerdíjat. Pusztán a politikai akarat hiányzik, hiszen akkor még dolgozni is kéne az apparátusnak, meg nehezebb lenne a pereputty számára eltüntetni az állami pénzeket. (Már amúgy is annyira kusza itt minden, hogy a MÁV-tól kezdve az adórendszeren át a felsőoktatásig mindent csak tiszta lappal indulva lehetne megoldani.

Kavics 2007.08.29. 11:39:09

anyad: Ne felejtsd el, hogy a adóreformmal hihetetlen mennyiségű adókedvezményt is el kellene törölni, na ilyenkor mindig addi sirnak valakikik amig megtartják az adó kedvezményt még ha az fasság is...
pl. jelzáloghitelekre jöv határ nélkül kapsz adókedvezményt, GYES mellett 8 órába lehet dolgozni stb...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.29. 11:55:59

Abban igazatok van, hogy mentális változásra is szükség van, de az ilyen mértékű elvonás jelenleg nem engedi a kis és középvállalkozásokat fejlődni. A legjobb esetben is csak vegetálni tudnak, pedig a fejlett kisvállalkozási szektor a gazdaság szempontjából többet ér, mint a multik részvétele.
Egyébként meg hallottam olyan trükkről is, hogy a munkáltatói terhek egy részét a munkavállalókkal fizetik ki (ez baranyai sztori, ott még így is örültek a melónak), vagy hitelből finanszírozzák a közterheket, hogy később hátha jobb lesz. És ez a jobbik eset, a rosszabbik, hogy be sem fizetik.
Na, igen, meg az is jól ismert sztori, hogy levonásokat levonják ugyan, de nem fizetik be.
Persze erősíteni kell az ellenőrzéseket meg talán emelni a bírságok mértékét is, de azt is látni kell, hogy ezzel valószínűleg a munkanélküliek számát fogjuk emelni.

anyad 2007.08.29. 11:58:10

Kavics: hát igen, töröljék el a picsába (nekem úgyse jár). De az eltörölt kedvezményeket kompenzálják például alacsonyabb elvonási szinttel.
Meggyőződésem, hogy a mindenféle kedvezményeket amúgy sem tudja igénybe venni Józsi bácsi őstermelő/hegesztő, mert nem érti, hogy mi van, annál inkább a tsz-es nagyvállalkozó/erőműüzemeltető.

Rinyálni meg úgyis fog a magyar (meg a német meg az angol, meg a szlovák), amíg világ a világ. Az mondjuk objektíven is belátható, hogy a jelenlegi rendszer egy ótvar fos, amit a 80-s évek óta toldozgatnak-foldozgatnak.

Amúgy a kedvezményeknek megvan a helye: ahol azok társadalmi hasznossága nagyobb, mint a keletkező pénzbevétel. Pl. a gyes mellett dolgozás jó, mert segít az anyáknak a munka világába történő későbbi visszatérésben. Itt van elbaszva a kormány ideológiája. Nem lehet mindent a piacra bízni, mivel egyes feladatokat az nem a társadalom számára optimális módon old meg. A kormányzás igenis munkával jár, igenis kell valamennyire formálni a társadalmat, főleg akkor, ha már két évtizede ezt ebben az országban senki nem vállalta fel tehetség vagy politikai akarat hiánya okán.

anyad 2007.08.29. 11:59:55

Kavics: hát igen, töröljék el a picsába (nekem úgyse jár). De az eltörölt kedvezményeket kompenzálják például alacsonyabb elvonási szinttel.
Meggyőződésem, hogy a mindenféle kedvezményeket amúgy sem tudja igénybe venni Józsi bácsi őstermelő/hegesztő, mert nem érti, hogy mi van, annál inkább a tsz-es nagyvállalkozó/erőműüzemeltető.

Rinyálni meg úgyis fog a magyar (meg a német meg az angol, meg a szlovák), amíg világ a világ. Az mondjuk objektíven is belátható, hogy a jelenlegi rendszer egy ótvar fos, amit a 80-s évek óta toldozgatnak-foldozgatnak.

Amúgy a kedvezményeknek megvan a helye: ahol azok társadalmi hasznossága nagyobb, mint a keletkező pénzbevétel. Pl. a gyes mellett dolgozás jó, mert segít az anyáknak a munka világába történő későbbi visszatérésben. Itt van elbaszva a kormány ideológiája. Nem lehet mindent a piacra bízni, mivel egyes feladatokat az nem a társadalom számára optimális módon old meg. A kormányzás igenis munkával jár, igenis kell valamennyire formálni a társadalmat, főleg akkor, ha már két évtizede ezt ebben az országban senki nem vállalta fel tehetség vagy politikai akarat hiánya okán.

homopoliticus · http://www.homopoliticus.freeblog.hu 2007.08.29. 12:06:50

Én sem feltétlenül a terhek csökkentésében látom a megoldást, hanem a rendszer átláthatóbbá tételében, ami akár még azt is magával hozhatja, hogy bizonyos tételek növekednek. Az a tapasztalatom - csak mint laikusnak -, hogy az emberek többsége szeretné betartani a jogszabályokat, alapvetően szeret tisztességes lenni, de ez momentán rábaszás anyagilag. És ilyenkor persze jönnek a régi reflexek: kiskapu, ügyeskedés, buhera, ez valóságos szenvedélye a magyar embernek, nem bír róla leakadni. Olyan nekünk ez a mostani adórendszer, mint alkoholistának a borospince.

anyad 2007.08.29. 12:18:43

homopoliticus: szerintem a buhera nem szenvedélye senkinek sem, majdnem mindenki jobban szeret új nadrágban járni, mint a nyugatiak levetett gönceit felkutatni a turkálóban. Inkább csak a körülmények kényszerítik rá az embereket az ügyeskedésre, és véleményen szerint a rendszerváltással sajnos nem sikerült meghaladni a Kádár-kort. Az alig kicserélődött/vérfrissült elitnek a mostani kaotikus helyzet fenntartása az érdeke, mert így könnyebb a zavarosban (olajügyek, autópályaépítés stb.) halászni.
(na még egy kis aktuálpolitika, aztán befejezem: hogy mennyire nem volt váltás, azt jól mutatja, hogy meggyőződésem szerint ma Mo. leghatalmasabb embere minden bizonnyal az egyik legperzisztensebb előző rendszerbeli politikus örököse, Apró Piroska, aki tuti fix, hogy vaskézzel tartja markában a pápai proligyerek tökeit - az persze magyar sajátosság, hogy a magyar még mindig inkább egy gigerli mitugrászt visel el maga fölött, mint egy vénasszonyt.)

homopoliticus · http://homopoliticus.freeblog.hu 2007.08.29. 13:39:41

A körülmények valóban kényszerítőek, de azért az is igaz, hogy nálunk egyfajta virtus kijátszani a szabályokat, ellenszegülni - és ez már sok évszázada így van. Ez viszont csak a mai körülmények számlájára nem írható, nem mindig a lét határozza meg a tudatot, csak hogy klasszikust forgassak ki. A Kádár-kor továbbélésében egyetértünk.

Kavics 2007.08.29. 13:56:25

Ameddig ennyi kutyaszar van az utcán, ameddig a nem _naponta_ takarított parkokba térdig ér a szemét, ameddig a zebrán várakoznak a gyalogosok az átkeléshez, addig nem hiszem el, hogy az átlag magyar vállalkozó nem csalna, ha csökkene a teher!
Addig csak is a fenyegetés-ellenőrzés az ami bevételet termelhet, és már ha stabilan meg van a bevéltel akkor lehet csökkenteni a sarcot....

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.29. 14:28:23

De megfelelő ellenőrzés hiányában ez a rendszer kontraszelektív, mert vannak azért becsületes vállalkozások is, amelyek normálisan bejelentik a vállalkozásukat. Hát ők előbb fognak tönkremenni, mint azok, akik csalnak ebben.
A kádár-kori reflexek továbbélésével kapcsolatban én sem tudok vitába szállni. Sajnos...

Kavics 2007.08.29. 14:46:49

Ezért kell megerősíteni az ellenőrzést! Addig, hogy senki nem merjen kockáztatni!

anyad 2007.08.29. 15:27:54

ez most jelent meg azindexen: index.hu/gazdasag/magyar/viso070829/

Amúgy meglepő, hogy milyen gyorsan változnak a dolgok. Néhány évvel ezelőtt kizárólag nyugatiak voltak hajlandók megállni zebránál és átengedni az ott várakozó gyalogosokat. Egy-két-három éve, hogy mindenki kaphat hitelre kocsit, és azóta annyira lecsökkent a hazai vezetők körében a kocsibirtoklás ázsiója, hogy egyre többször tapasztalom - akár fukszos BMW-sek részéről is - hogy előzékenyen megállnak a zebránál. Szóval van remény...

Helló Leó! 2007.08.29. 15:29:48

No és mi van azzal, hogy minimálbér után több munkaadói járulékot kell fizetni? (Valahogy úgy kell számolni, mintha buruttó 120.000 Ft-ot keresne az ember) Jól tudom? Vagy hogy van ez? Ezt is számolja ki valalki, ha kérhetem!

Helló Leó! 2007.08.29. 15:42:32

Várjunk csak...
A minimálbér számításánál kalkuláltál-e ezzel:
"a munkavállalók után a foglalkoztató a társadalombiztosítási járulékot 2006. szeptember 1-jétõl havonta legalább 125.000 forint, 2007. január 1-jétõl havi 131.000 forint minimum járulékalap után köteles megfizetni."

Ha nem számoltál ezzel, akkor a tb járulék még több. Vagy nem-e? Vagy de-e? Vagy mi-e van? :-)

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.29. 15:53:53

Helló Leó!

Bevallom, ezzel a passzussal nem kalkuláltam.
De ez a 'köteles' dolog azért úgy működik, hogy te bejelentheted, hogy mennyi után akarod fizetni. Szóval nem kötelező a dupla után fizetni, fizethetsz akár 80e után is, de fizethetsz minimálbér után is, maximum kapsz a nyakadba egy ellenőrzést.

rokica · http://www.rokica.blog.hu 2007.08.29. 19:46:13

Állítom, hogy a mai napig a kisvállalkozások zöme kényszerből születik, mondjon a politika amit akar. Örüljön, aki nem a saját bőrén érzi és a közelében sincs olyan.
Persze, mondhatják, nem kell vállalkozni. Csak éppen a cégek úgy hajlandók foglalkoztatni, ha számlát adok a fizetésemről, amit ők elköltségelhetnek. Mert ebben az esetben a számla = költség. Szalagon gyártódnak a kényszervállalkozások - akik onnantól kezdve már soha többé nem munkanélküliek, akkor sem, ha befagy a vállalkozás. Megtapasztaltam. Bevételem nem volt, viszont kiadásom rendszeresen, hiszen vállalkozással bírtam - így aztán a bevételtelenség ellenére állandó járulékfizetési kötelezettségem volt (hiszen magamat foglalkoztatom)! Közel havi 40.000 Ft. Az első ilyennél kisebbre cseréltem a lakásomat, mert élni is kell. Gondoltam én. A másodiknál hitelt vettem föl, a törlesztésre még van 14 évem - ha tudom miből fedezni (ha nem, hát megyek a lecsóba). A harmadiknál egy barát nyúlt a hónom alá, kisegített "nemtudommikoradommeg" kamatra.
Most, egy ideje alig több, mint a minimálbérrel legalább be vagyok jelentve - és jut is, marad is alapon valami minimális összegről számlát is állíthatok ki. Erre mondták év elején, hogy most majd kénytelen lesz a kenyéradó gazdám teljes összeggel bejelenteni, mert különben jön a re, meg a torzió és nézheti magát. Tapasztalatom szerint a gazdik ilyenkor el is kezdik magukat nézni egy darabig, majd azt mondják, négy lehetőség közül választhatunk, ne gondoljuk, hogy nem kínálnak alternatívákat:
1. Befogom a pofámat, ha jön az ellenőrzés, a nyelvem épp most vitte el a cica.
2. Kimegyek teljes vállalkozásba, ahol annyival jelentem be magam, amennyivel akarom és fizetem magam után a járulékaimat, ő több pénzt nem tud és nem is akar a dologra fordítani (mellesleg a járulékokat nem fedezi a számlázott pénz);
3. Megelégszem a bejelentett összeggel és nem számlázok mellé egy grandot sem;
4. Keresek egy céget, ahonnan hozok számlát (hogy ez nekem mibe kerül, az már nem az ő dolga);
5. Keresek magamnak egy nekem tetsző másik munkahelyet.
Egyszóval, köszönöm, hogy a stabil keresetemből, fölhalmozott vagyonomból támogatni tudom a beteg anyám orvos és gyógyszerszükségletét, hogy taníttatni tudom a gyerekemet és hogy a jövővel biztosan kalkulálni tudó "nép"-ként nem kell rettegnem a holnaptól. Igazán köszönöm.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2007.08.30. 12:48:52

A négy lehetőség úgy lesz öt, hogy a négyhez hozzáadom az ÁFA-t. :-)))
süti beállítások módosítása