hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Csúsz(tat)ások

2008.01.24. 13:47 Vérszegény éjszakai dúvad

Csúnya, rossz és gonosz emberek hihetetlenül csúnya, rossz és gonosz pletykákat terjeszetenek az éppen (és ki tudja, hogy még meddig) épülő négyes metróról. Olyannyira csúnya, rossz és gonosz ez a pletyka, hogy a DBR-nél nem is bírták válasz nélkül hagyni. De azt már az első mondatok után megállapíthatjuk, hogy kár volt.

Azt állítják ugyanis, hogy egy csúsztatásoktól és szakmai tévedésektől hemzsegő írás kering a neten. Ugyanakkor ezt érthető(?) módon nem linkelik be, de szeretném remélni, hogy nem erre gondolnak. Az Inforádió cikkében ugyanis semmilyen csúsztatást nem olvashatunk. De ha mégis, akkor az Madrid Tartomány Kormányától származik.

No, de a lényeg az, hogy bátran nekirontva az ellenségnek minden(?) tételt részletesen cáfolnak. No, vesézésre fel!

Először is erre szeretném felhívni a figyelmet:

Noha nehéz összehasonlítani a két beruházást

Hát, amíg Mallorcán metró (jó, rendben, tulajdonképpen kisföldalatti, avagy kéregvasút) épült, addig Budapesten viszont metró. Két, ennyire különböző beruházást tényleg nehéz összehasonlítani.

Az első három ponttal (befogadóképesség, utasforgalom, követési időÖ kapcsolatban nehéz is bármit is mondani, hiszen az Inforádió cikkében sincs meghatározva, hogy a mallorcai beruházás összköltségének része-e új metrókocsik beszerzése. Ha nem, akkor ez az első három pont teljesen irreveláns.

Beépítettség:

Mallorca szigete turistaparadicsom, Budapest több száz éves nagyváros.

Igen, ez különbség. Azonban nem hiszem, hogy ez azt jelentené, hogy Mallorcán nincs közműhálózat, nincs semmilyen hivatal, nincsenek (idős) lakóházak, vagy egy darab laikus szervezet se volna.

Magasság:

A mallorcai földalatti nyolc, a budapesti húsz méteres mélységben fut. Az előbbi ezért „kéregvasút”, nem fúrják az alagutat, hanem felülről réselik, kiássák.

Na, igen, végre ez fontos, költségekben is jelentkező különbség.

Kőzet:

Minél puhább a kőzet, annál nehezebb benne fúrni (hiszen csekélyebb az alagút tartása). A mallorcai homogén sziklás talajban nincs ilyen probléma.

Hm. Épp az előbbi pontban említették, hogy Mallorcán egyáltalán nem fúrtak.

Talajvíz:

A Duna és a nagy mélység következtében a kivitelezést jelentősen nehezíti (ergo drágítja) az állandóan jelenlévő talajvíz, ami a sziklaalapú Mallorcán nem létező probléma.

Lásd a 'Kőzet' ponthoz fűzött megjegyzésemet. (Azaz ez utóbbi három pontot ismét csak közösen kell kezelni, a budapesti metró kivitelezési technológiája drágább, mint a mallorcai kéregvasúté. De ide tartozik az 'Alagutak' pont is, amely szerint Budapesten két, míg Mallorcán csak egy alagutat fúrnak/réselnek.)

Az is teljesen rendben van, hogy a Duna alatti munkálatok is lényegesen drágábbá teszik a budapesti építkezést, mint a mallorcait.

Ugyanakkor szerintem eléggé szánalmas a régészeti munkálatokat megemlíteni a csúszás okaként, miközben a Fővám téren épülő(?) megállóról mélyen hallgatnak.

A magam részéről én nagyon szeretném, ha a DBR az Inforádió cikkének azon részére is reagálna, amely arról tudósít, hogy Madrid (tehát nem a turistaparadicsom Mallorca, hanem az ugyancsak több száz éves nagy- és főváros Madrid) az elmúlt négy év alatt 90 kilométer(!) új metróvonalat és 80(!) állomást épített, a négyes metró mindössze duplájáért.

Továbbá az is jó volna, ha ebben a reagálásban elmagyaráznák a tudatlan népnek azt is, hogy egy eredetileg 296 milliárd összköltséggel tervezett beruházásból, hogy válhat egy 511 milliárdos összköltségű beruházás. Mert azért ekkora infláció nem volt ebben az országban.

 Aztán, hogy 2009-ből hogyan lett 2010 2011 2012, már nem is érdekel. Tudom jól, régészeti feltárások.

26 komment

Címkék: hülye honlap inforádió négyes metró dbr

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr61309990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morpho 2008.01.24. 17:53:25

Ez az Inforádiós izé nekem kellemetlen.A 296 mrd-ból úgy lesz 511,hogy nem kezdték el 1998-ban,mert valaki másképp gondolta.Az infláció összességében biztosan nem volt ekkora,de azt nem tudom,hogy a metróépítés költségei hogyan alakultak az elmúlt tíz évben világszerte.Ha a Duna alatt véletlenül mégis megtalálják Attila sírját,akkor nyílvános bocsánatkérést fogok tőled követelni.
(ja,még valami.Mit jelent az,hogy irreveláns,valamint ezt sem értem:"az elmúlt négy alatt" négy mi?)

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.01.24. 18:25:16

itt is ez a téma?
helyes.
"magam részéről én nagyon szeretném, ha a DBR az Inforádió cikkének azon részére is reagálna, amely arról tudósít, hogy Madrid"
msot találtam:
www.metro4.hu/hirek_reszletes.php?id=381

Kíváncsian várjuk...
Mindenesetre néhány ezer zuschlagosnak kinéz az ügy.
Röhej, hogy ilyen keveset foglalkozik a média az ilyen, igazán fontos ügyekkel.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.24. 20:21:28

Jóvanna, időnként kihagyok szavakat. Mindjárt javítok. Természetesen évről van szó.
Egyébként azt a 296 milliárdot a négyesmetró honlapján írták, 2004-ben, nagyon remélem, hogy nem voltak olyan "hülyék", hogy 2004-ben 1998-as árakat közöltek.

R/R!

Ezek szerint a négyes metró körül minden oké, örüljünk neki, hogy csak ennyibe kerül, meg hogy nem öt évet csúsznak, és egyébként is a spanyolok dögöljenek meg! :))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.24. 21:42:28

Bár érdekes hogy a Madrid , 4 év alatt 90 km metró 80 állomással hírre nem reagáltak ...

Biztos Madridban sincsenek közművek, meg levegő van a föld alatt , így fúrni sem kellett :(

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.24. 22:05:06

Reagáltak.

A Refuse/Resist! által belinkelt szövegben válaszoltak a madridis témára, de kb. az is arról szól, hogy ne hasonlítgassuk össze a projekteket.

b-max 2008.01.24. 22:19:03

Persze hogy ne hasonlitsuk össze.
Hiszen az egyik 511 milliárd a másik csak 96. Látszik hogy az egyik sokkal komolyabb beruházás..
:-))))))))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.24. 22:54:42

Madrid:
-nem kísérik nagy felszíni átalakítások sem az építkezéseket
-Spanyolországban a teljes metróberuházás ÁFA mentes
-kedvező talajmechanikai körülményekkel rendelkezik, segédeljárások nélkül, minimális költséggel építhetők földalatti műtárgyak
-Az ottani beruházás egyalagutas, szélsőperonos rendszerű, az állomások is ezek függvényében épülnek, igen kevés mozgólépcsővel
-olcsó kialakítású állomásokkal
-az egyes vonalak között megoszlik a hajdan létesített központi járműtelep költsége is.
-Végül a tervek engedélyeztetése, jóváhagyatása is központosítva van, így ez igen rövid határidőn belül megtörténik,

Köszönjük DBR, hogy megkaptuk HOGYAN LEHET OLCSÓN metrót építeni !!
Akkor itthon mi a faszért nem lehett alkalmazni?

Magyarország olyan kurva jól áll, hogy üvegtetejű állomás kell 20 milliárdért a Fővám térre ? Mi a fasznak kell napfénynek besütnie?
Mindenki nagyon elégdett lett volna egy "olcsó kialakítású állomással" ...

morpho 2008.01.24. 23:08:32

Te zero,amennyit a pártok eltapsolnak népszavazás címszó alatt,abból egy halom napfénytetős izét lehetne építeni.Neked melyik jön be??? A tök felesleges népszavazás az nyerő húzás,hiszen Magyarország olyan kurva jól áll.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.24. 23:28:21

Hát, igaz hogy a népszavazás 4 milliárdba kerül, de én örülnék ha több dologban is dönthetnék, inkább én mint a sok korrupt buta senkiházi a parlamentben!

Blue Buddha 2008.01.24. 23:32:14

Ez a metró teljesen feleseleges ennyi pénzért. XI. kerületben lakom, de Kispestre járok dolgozni. Ha meg lenne az 1-es villinger a Kelenföldi Pályudvarig, az nekem jóval lerövidítené az utamat, mint az éppen épülő metró. A városban a német S-Bahn rendszert kellene kialakítani, azoknak, akik pont XI. kerületből mindjuk az Örsre, vagy Kőbányára mennének. Bármennyire is nézem, nem tudom megérteni, mi jót hoz nekünk ez a metró, kivéve a hajléktalanoknak, akik majd behúzódhatnak a meleg állomásokba.

morpho 2008.01.24. 23:51:39

zero
Te választod be a sok korrupt buta senkiházit a Parlamentbe.Meg én.Legközelebb nem kell arra szavazni,akivel elégedetlen vagy.Az államfőt,meg a parlamentben ülő buta senkiháziak választják.Ilyen alkotmányunk van.Ami a népszavazást illeti,1998-ban nem írtak ki népszavazást a négyes metróról,csak simán lemondták.Akkor nem volt fontos az emberek véleménye.
Blue Buddha
Gondolom akkor sem fogsz a négyes metróval utazni,ha készen lesz.Egy ilyen érthetetlen idióta beruházásra épeszű ember nem ül fel.Kivéve a hajléktalanokat persze.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.24. 23:57:34

morpho

Természetes meg elsz fontolva kire és mire szavazzak, de sok pozitív eredményt nem fűzök a dologhoz.

Szerinted népszavazás kellett volna a 1998-as metrószerződés felbontásához ??? (Amiről a Legfelső Bíróság jogerősen megállapította hogy jogszerrűen eltt felmondva?) Csak városi szavazás, a többi megyében minek szavazzak? Svájcban teljesn jól működnek ezek a helyi "népszavazások".

Pl. el tudtam volna képzelni egy ilyen kérdést+szavazást:
"Akarja-e ön, hogy a főváros és az állam megépítse a 4-es metrót a Kelenföldi pályaudvartól a Bosnyák térig tartó nyomvonalon 511 milliárd forintért ?"

Archenemy 2008.01.25. 00:00:47

Azé' hihetetlen, hogy vannak, akik a négyesmetró topikban is elkezdik fújni, hogy bezzeg a sátánorbán népszavazása, azasztán mennyibe kerül... Az ember esze megáll.

Blue Buddha 2008.01.25. 00:01:53

morpho:

sajnos fel kell majd ülnöm rá, mert - gondolom - a 7-es helyett majd ez lesz. De ez nem fog gyakran megtörténni, mert úgysem járok abba az irányba gyakran.

Z 2008.01.25. 00:02:23

Aszongya R/R linkje, hogy: "Érdekesnek tartjuk, hogy éppen a mallorcai, vagy a madridi került példaként említésre, nem az athéni vagy római metró, amelyek drágábbak a 4-es metrónál."

Igen ám barátaim, csakhogy ott ugyebár 2-3 ezer éves történelmi emlékekbe lehet botlani minden méteren. Itthon meg szarnak bele a bükkábrányi ősfákba is, pedig azt már legalább megtalálták.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.25. 00:08:38

Blue Buddha

A 1996-os adatokkal, amivel a terv készült, abban még az volt hogy a 7-es buszcsalád meg a 47-49 villamos megszűnik, ahogy van.
Természetes ez változott, így ezek megmaradnak.

De akkor ki fog a Móriczon lemnenni a metróhoz és azzal utazni, amikor a piros 7-essel 13 alatt a Keletinél vagy??? (BKV honlapjáról lesve!)
Mozgólépcső le-fel (min. 5 perc), megállók 3-4 méterenként ...

morpho 2008.01.25. 01:47:39

zero
Szerintem nem kellett volna népszavazás a metrószerződés felbontásához,amiről a Legfelsőbb Bíróság azt állapította meg,hogy nem jogszerűen lett felmondva.A városi szavazás is népszavazás és csúsztatsz,amikor úgy teszed fel a kérdést,hogy az ár is benne van.A fidesz sem úgy kérdez,hogy"egyetért-e ön azzal,hogy töröljük el a vizitdíjat,ami a háziorvosok zsebéből 200ezer forintot vesz ki?"A budapesti emberkék egyébként még a te kérdésedet is megszavazták volna.
Blue Buddha
Akkor majd menjél gyalog és ha összetalálkozol zéróval a Szabadság hídon,akkor megbeszélhetitek,hogy a sok fasz bezzeg a szar metrón ül,pedig a hetes busz milyen kurvajó.
Archenemy
Ha neked van négy milliárdod a zsebedben,akkor arra költöd,amire akarod,de az én pénzemet ne költsd el légyszi.
Z
Rómában mégiscsak felhúzták a metrót és senki nem tiltakozott.A latin virtus,az lehet.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.25. 08:45:13

Egyébként, ha már a DBR így szóba hozta Rómát, ott mindössze csak két metró van (viszont fogalmam sincs, hogy mikor építették...), szal csatlakozva Obelixhez azt mondom, hogy hülyék ezek a rómaiak. (Mondjuk valószínűleg Olaszországban sem lehet fenékig tejfel az élet, ld.: maffia, Berlusconi (aki élete vége felé szvsz tuti bíróság elé fog kerülni), meg hasonlók.
Meg nem arról van itt szó, hogy kell-e Budapestre metró, mert kell, ez nyilvánvaló. Inkább arról, hogy így kell-e nekünk metró. (Persze ez már nem kérdés, mert ennyi lyukat nem fognak otthagyni).
A másik kérdés az, hogy kell-e nekünk így népszavazás (ti. ha jól tudom, nem ügydöntő). Erre meg a nyilvánvaló válasz, hogy nem.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.01.25. 09:24:43

RE: zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.01.24. 22:54:42
"Magyarország olyan kurva jól áll, hogy üvegtetejű állomás kell 20 milliárdért a Fővám térre ? Mi a fasznak kell napfénynek besütnie?
Mindenki nagyon elégdett lett volna egy "olcsó kialakítású állomással"

Kedves Zero!
Biztos vagy te abban, hogy egy földalatti állomás 24 órán keresztüli elektromos árammal történő világítása olcsóbb lenne (főleg hosszú távon), mint a napfény?
Ne végy rá mérget.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.25. 10:53:16

rokica

ígyis úgyis világítani kell , szóval nem mindegy !
Moszkava tér is jól meg van ott lent a mélyben!

morpho
"A fidesz sem úgy kérdez,hogy"egyetért-e ön azzal,hogy töröljük el a vizitdíjat,ami a háziorvosok zsebéből 200ezer forintot vesz ki?"

ugyan nem a tárgyhoz tartozik, de nem a kormány csökkentette a háziorvosok pénzét, így "kényszerítve rá" őket hogy "akarják" a vizitdíjat?
Amúgy 15 378 forint TB-t fizetek minden hónapban, a cégem meg 74 327 forint TB-t fizet utánam , ebben azért elég sok vizitdíj van ! Szóval kurvára tudom hogy nincs ingyen!

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.01.25. 14:25:16

rokica · rokica.blog.hu/ 2008.01.25. 09:24:43

Ha mondjuk, 10 milliárdba kerül a pluszköltség, akkor én biztos vagyok. :)
Pláne, ha azt is beveszed a számításba, hogy a nap se 24 órában világít.

morpho 2008.01.25. 15:18:14

zero
Tényleg nem a tárgyhoz tartozik,de a kormány nem csökkentette a háziorvosok pénzét.Ami a vizitdíjból bejön nekik,az pluszbevétel.Vizitdíjat meg az fizesssen,aki orvoshoz megy és ne az,aki nem A németek a franciák,a brittek,az olaszok,mind idiótákmindegyiknél van vizitdíj(már a cseheknél is) és senki nem akar róla idióta népszavazást.Ezekben az országokban persze nincs Orbán mégsosemhazudtam Viktor.Ez tény.
Véd
Rómában tényleg "csak" két metró van,de nem nevezném a vonalak hosszát kurtának.Ez a két vonal lefedi azegész várost,több nem is kell nekik.

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.01.28. 10:58:13

Nem szeretnék belemenni abba, hogy olcsó-e a metro, vagy drága? Hogy jobb lenne-e a kéregvasút, vagy a villamos? Hogy kurva sokba kerül, vagy csak magyon az építészeti üveg? Hogy kellett-e metro állomás egyáltalán a Fővám térre akkor, amikor egy köpésre van a másik? Hogy elkefélt-e a tervezés de most már nem merik vállalni? Hogy kellett-e egyáltalán négyes metro, meg autópályák, meg olimpiai tervek akkor, amikor a seggünk kilóg a gatyából? Nem ezekről szeretnék szólni.
Csak pár megjegyzés – építészközeli szemmel:
A Metro nem egy évre, de nem is tízre épül. Így talán botorság azt számolgatni, hogy a természetes megvilágítás drága lesz-e, vagy (előbb-utóbb, de) megtérül. Egyszerűsítsük minimálisra le: szerintetek mi olcsóbb? Egy napsütéses óra, vagy egy hatvanas izzó árammal való üzemeltetése?
Higgyétek el, nem véletlen, hogy tőlünk nyugatra, szinte már a határon átlépve kinőnek a földből a szélerőművek, a családi házak napelemekkel és hőszivattyúkkal nyerik az alternatív energiákat. Hogy az alpesi malmokat épített vízkerék hajtja? Persze, itthon ez nem divat. „Drága” – mondják sokan és részben igazuk is van. Csakhogy, ez a „carpe diem” szemlélet, ami mellesleg kis hazánkban szinte mindenre jellemző, odakint nem dívik. Ugyanis ők a jövőre is bírnak gondolni és nem eszik meg a holnapot.
Pedig nálunk is lennének hasonlóan jól felhasználható innovációk. Csak éppen akkor az energia maffia nem zsebelhetne annyit, meg hát ezen létesítmények ára valóban nem az átlag pénztárcára szabottak. Viszont elég egyszerűen föl lehet fogni, hogy ha mód van rá, akkor törekedni is kellene. Mert bár kevesen, de születnek még gyerekek.
Itt van például olvasnivalónak egy új projekt. Nem reklámnak szánom, közöm sincs hozzá:
www.basf.hu/13.html?&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=60&tx_ttnews%5BbackPid%5D=4&cHash=ee329b4abc