hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Idióta marketing

2008.03.07. 09:45 Vérszegény éjszakai dúvad

Tudom, hogy nem nagyon szeretjük a reklámokat (főleg azért, mert olyan hosszúságú reklámblokkok vannak a filmek között a kereskedelmi tévékben, hogy annyi idő alatt el is felejtjük, mi is történt éppen a reklámszünet előtt), de azért nem olyan rosszak azok, legalább segítenek a tájékozódásban. Milyen termékek vannak egyáltalán a piacon, azok mire is jók pontosan, stb. Persze hazudnak is, vagy minimum túloznak, mert az gondolom azért már mindenkinek feltűnt, hogy az odaégett zsiradék korántsem tűnik el egy kb. lepkefing erősségű mozdulat hatására az edényekről, tálakról, akármilyen mosogatószert, vagy szivacsot, mosogatórongyot is használ az ember.

De mostanában tűnt fel, hogy némelyik reklámötlet előtti mítingen mintha hülyének néznék a fogyasztókat a reklámszakemberek.

Anno valamikor egy kicsit én is belekóstoltam a marketingbe, inkább csak elméleti szinten - termékéletciklus, üzenet, célcsoport, szegmentálás, stb. -, itt persze arról is hallottunk, hogy mennyire fontos a termék csomagolása. Milyen színek, milyen szövegek szerepeljenek rajta, stb. De arról még nem hallottam, hogy bármilyen terméket is pusztán a csomagolás megváltoztatásával próbáljunk meg eladni. Márpedig ez a szokás egyre inkább divatba jön. A minap egy majonéz reklámot láttam, amely az új csomagolásra hivatkozva próbálta rávenni az embereket, hogy ezt a márkát válasszák, de ez az eljárás a sörök piacán is kezd hódítani - vagy esetleg már régóta hódít is.

Tényleg azt gondolják rólunk, hogy rohanni fogunk vásárolni, csak azért, mert új csomagolásban kínálják a régi terméket? Ennyi elég lenne a fogyasztás fellendítéséhez?

De egy másik reklám még jobban kiakaszt. Az egyik kólacég reklámozza mostanában a teljesen cukormentes kóláját úgy, hogy van egy fickó, aki természetesen éppen ezt az italt issza, miközben halad felfelé a mozgólépcsővel (naná, majd lefelé. Sikeres ember csak felfele haladhat). Na, ezzel a fickóval jönnek szembe emberek, akik nem ezt az ital isszák (naná, hogy aki lefele halad, az sikeres ember nem lehet). Kb. a következő beszélgetés zajlik le köztük:

- Helló! Tudod mit iszol? Nincs benne cukor.

-Tudom, és még így is ízlik.

Ez még nem is lenne annyira borzalmas, viszont az első mondat mindannyiszor kb. olyan hangsúllyal hangzik el, mintha az úriember nem cukormentes kólát fogyasztana, hanem élő kisállatokat boncolna nagy nyilvánosság előtt.

Ergo, aki eddig nem fogyaszott napi rendszerességgel cukrot, az egy idióta perverz állat volt? De már nem az, mert végre ihat ilyen italt? Mert ha igen, akkor én ajánlanám ezt a logikát pl. a tequilát reklámozók figyelmébe. "Te sóval és citrommal iszod a tequilát? Hahó! Abban nincs cukor!"

27 komment

Címkék: gazdaság hülye reklám fogyasztói társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr68369397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kratos 2008.03.07. 12:35:25

tyű, nem nagyon értesz a reklámokhoz, az nyilvánvaló

kratos 2008.03.07. 12:36:39

"viszont az első mondat mindannyiszor kb. olyan hangsúllyal hangzik el, mintha az úriember nem cukormentes kólát fogyasztana, hanem élő kisállatokat boncolna nagy nyilvánosság előtt."

ja, biztos véletlenül

Alec 2008.03.07. 12:44:17

kratos: látom nem nagyon érted a postot

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.03.07. 12:54:40

Érdekes, én meg pont a csomagoló-iparban tevékenykedem.

A tapasztalatom az, hogy a cégek eszméletelenül nagy összegeket képesek áldozni a szép csomagolásra. Én ennek persze csak örülök, mert ebből élünk. De én is elgondolkodom, jó-e az, ha már a csomagolás több ezer euró (nyilván ipari mennyiségekről beszélünk). Ezt valahogy ki kell hozni, gondolom, a fogyasztóra is tehelnek valamit belőle.

A Popsi kóla meg minden ízváltozatában borzalmas IMHO. Le a cukorral! Persze, mert a szintetikus, rákkeltő édesítő olcsóbb.

ethan blow 2008.03.07. 12:54:43

hát, nekem meg azzal van a bajom, hogy ilyen faszságokat kell olvasgatnom, az Index címoldaláról idetévedve. ki a pöcsöm írta ezt meg, és mitől is érdekes? mert tévé van benne? vagy? nem értem, esküszöm.

nade 2008.03.07. 12:58:26

Tudom, hogy miről szól, de a tekila itt kezdődik
napielet.hu/napi/rovat/reklama/1637/welcome_to_tijuana
Ha akarsz látni tucatnyi rohadtul jó reklámot, csak akkor.

kratos 2008.03.07. 13:01:04

asszem inkább az a baj, hogy de, értem

1. nem a reklámszakemberek találják ki, hogy arról kell a kampánynak szólnia, hogy új a csomagolás - ez a marketing területe. ők néznek hülyének

1.b ha új a csomagolás, az emberek rábuknak, és igen, viszik, mint a cukrot. amúgy.

2. "valamikor én is kicsit belekóstoltam a marketingbe"... v.ö.: "valahol azt olvastam", na szóval, ilyen szinten én meg az elméleti magfizikába, az agysebészetbe és a hegeli filozófiába stb. kóstoltam bele

3. az utolsó bekezdés teljes ostobaság. logikát követ? que?

4. semmi közöm ezekhez a reklámokhoz, megjegyzem. csak szerintem a poszt igazán méltó a blog címéhez. megérne itt egy posztot. remélem, ez nem volt túl szofisztikált

Baltaarcuapu 2008.03.07. 13:24:55

A marketingbe kóstolást, gondolom pénzügyes kanállal művelted.
A pospikólás reklám sztem állatjó, mivel egy teljesen megfordított személetet tükröz ( mintha eddig az embereknek eszébe se jutott volna, hogy cukor nélkül is létezhet üccsi ) másrész - sőt, pont ezért - tényleg vicces.
Az új csomagolást meg azért nyomják, hogy egyrészt új vevőket toborozzanak a szebb dobozzal, másrészt a régi vevők egyáltalán megtalálják az általuk keresett terméket. ( ha eddig kis kék dobozban volt, most meg nagy sárgában, akkor nem biztos, hogy megtalálom a teszkóban a többi százezer szirszar között, ugye)
Amúgy nem baj, hogy fogalmad nincs semmiről, a blogjában az ember azt bugyoja, ami épp kijön a fejéből, nem kell annak feltétlenül értelmes dolognak lennie. Sőt.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.03.07. 13:34:10

Kratos-nak van igaza, kétségkívül. Annyit még hozzátennék, hogy azért ilyen a reklám, mivel az emberek tisztában vannak vele, hogy a light kólának szar íze van, mert nincs benne cukor. Nyilván, ha egy új light kólát akarsz bevezetni a piacra (nem láttam a spotot, de a Zero-ról van szó, nem?), itt azt kell elsősorban kommunikálni, hogy annak ellenére, hogy ez lájt, ennek nicns sazr íze. Ezt szépen kihoztaa swot-analízis, a Colánál nem dolgoznak hülyék, csak agymosottak. Ennyi.

pikkerpuko 2008.03.07. 13:41:50

Ez a cikk legalább annyira rossz, mint az a reklám...

Hahn Gábor 2008.03.07. 13:49:05

Én ehhez annyiban szólnék hozzá, hogy a csomagolás majdnem minden az embereknél... Ha szép akkor jó is, gondloja a többég. Innen nézve pedig nem a reklámos a hülye, hanem a nép...

Slaytone 2008.03.07. 13:53:05

Nekem ezzel az egész marketinges meg reklám dologgal anyi a bajom, hogy manapság olyan bugyuta reklámokat tolnak a képünkbe, hogy az ember inkább elkapcsolja a tv-t. A reklámnak az lenne részben a lényege (társadalmi célúak nem mindig), hogy szórakoztatva adja el a terméket (Budlight ugye), vagy egy olyan, ami látványa miatt ragadja meg az embert(Heineken, de ez az előző kategóriába is besorolható). Ehelyett olyan eröltetett dolgok születnek, hogy az ember csak a fejét fogja, de azt majd elmondom, ha a nők már a hüvelygombáról beszélgetnek. Legyen már benne fantázia vagy poén, csattanó! Miért kéne az embernek azon agyalnia, hogy: aki felfelé halad a mozgólépcsőn az csak sikeres ember lehet? Amibe így bele kell mélyedni az már rég rosz, és csak a reklámszakemberek szoktak így, az átlagember egy utazót lát, iránytól függetlenül.
Külföldön olyan jó reklámok mennek, ezek meg gyenge utánzatok. De tény hogy a popsi kólának is voltak jó húzásai, ezt szerintem öszödösen elk**ták.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.03.07. 13:57:43

A belekóstolás még középiskolában történt, és mindössze arra vonatkozott, hogy tudom jól, hogy a csomagolás révén, segítségével is el lehet adni termékeket, de azt túlzásnak gondolom, hogy csak a csomagolás miatt vegyenek bármi sz@rt.

Ennyire naív lettem volna?

Ami meg a poszt minőségét illeti, ma ez jött ki belőlem. Ennyi. (Avagy, ahogy egy méltán klasszikussá nem váló filmben mondták: Az élet egy szarosszendvics, és mindennap nagyokat kell harapni belőle)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.03.07. 14:14:28

Kratosnak igaza van.
A posztoló nemigen van otthon a reklám-marketing világában.
Az új (trendi) csomagolással tényleg új vevőket lehet elérni. Lásd pl a Fanta tavalyi limited edition gömbölyded palackjait, amelyek simán elfogytak, noha közel annyiba kerültek, mint a kétszer annyi narancslét tartalmazó fél literes üvegek.

Az meg triviális, hogy ha már lépcső, akkor a reklámozott cuccos megy felfelé. (Ebbe ilyenformán egy néző sem gondol bele, valószínűleg mégis hat.)

ravens01 2008.03.07. 14:29:05

Ja, cukormentes, dejó... Aztán ha megnézem az összetevőket, akkor ott van eléggé a topon a cukorpótló aszpartám. Kicsit utána kéne olvasni ,milyen mellékhatásai vannak - jó (i)tvágyat...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.03.07. 14:36:58

A postolóval védelmében: a reklám minekünk, fogyasztóknak készül elsősorban, nem reklámszakembereknek. Tehát teljesen jogos, ha mi is kielemezzük, kritizáljuk a laikus szemünkkel, hiszen nem mellékes tényező, hogy ne érezzük magunkat sértve vagy hülyének nyilvánítva a reklám által. Ehhez nem szükséges marketinges szaktudás a fogyasztó részéről. A post tökéletes példa arra, hogy a fogyasztó kezd tudatosan gondolkodni, utánagondolni annak, mit is lát a reklámban és hogy az mennyire tetszik neki. Már nem fogad el feltételek nélkül minden sületlenséget.

alfredo 2008.03.07. 14:37:10

"Tényleg azt gondolják rólunk, hogy rohanni fogunk vásárolni, csak azért, mert új csomagolásban kínálják a régi terméket? Ennyi elég lenne a fogyasztás fellendítéséhez?"


Igen, tényleg ezt gondolják rólunk. No és tudod, miért gondolják ezt rólunk? Azért, mert ezt tesszük. Ennyire egyszerű. Minden terméknek van egy életciklusa. Mikor már lefelé ível a görbe, akkor vagy kifejlesztenek egy új terméket vagy pedig - ami sokkal olcsóbb - átcsomagolják a régit és indulhat az "új" termék vásárlási görbéje. Természetesen felfelé. Mint a mozgólépcső.

Blade0 2008.03.07. 14:44:19

Egy ideje rájöttek a marketingesek, hogy nem csak úgy működik a dolog, hogy ha ők követik az emberek többségének a gondolkodását, hanem fordítva is: az emberek egy idő után el fognak kezdeni úgy gondolkodni, ahogy ők diktálják nekik. Ezért is születnek a bunkó, bugyuta reklámok, hogy olyanná neveljék a "célközönséget", akik nem kérdeznek, nem gondolkodnak, csak vesznek - és azt, amit mondanak nekik.
Valamikor régen a marketing feladata az volt, hogy tájékoztasson a lehetőségeinkről - de az már messze van. Ma már inkább a választásaink korlátozásáról szól.

Pinokkió 2008.03.07. 15:57:15

Nagyon jól ráéreztél, pont ez volt a célja a reklám kitalálójának. Valami meghökkentőt akart csinálni, és el is érte.

Sőt, ezzel a bejegyzéssel Te magad is hozzájárultál a reklámhoz! :-) Szóval, ha legközelebb kiakaszt egy reklám, azt leginkább úgy jelezheted, hogy nem beszélsz róla senkinek. Ördögi kör...

CosmoBacsika 2008.03.07. 16:04:49

Na alapvetően az a baj h a kedves postoló nem ért ahhoz amiről ír. Alapvetően nem rossz a megközelítése, hiszen józan emberi ésszel belegondolva, miért vennéd meg tökre ugyanazt csak azért mert másképpen van csomagolva.

DE

Egy adott termékrol alkotott benyomásaink összessége adódik tömm dologból. Reklámból, tapasztalatból, minőségből stbstb és természetesen a külcsínyből is. Minden ember érzékeli az adott terméket, elhelyezi azt a saját értékrendjében bizonyos szempontok alapján. Ezek a szempontok egyénenként különböznek de nagy átlagban egyformák. Azzal h egy terméknek megváltoztatják a küllemét, elérik, hogy másként érzékeljék azt a fogyasztók.

Mondok egy jó példát.

Soproni sör. Kb masfel éve a Soproninak teljesen megváltozott az arculata.

hogyan is?

Új doboz, új design, a borsodihoz hasonló vicces reklámok, és megnövelt ár.

Mit értek el ezzel? Ugyanazt a terméket a fogyasztók másképpen érzékelik, más benyomásokat kapnak róla.

Modern design + magasabb ár hatására magát a terméket minőségibbnek érzékelik.

ha odamész két plazmatévéhez és meglatod h az egyik 2 kiloval dragabb azt hiszed h az jobb, minosegibb stbstbstb

Mert arra már réges régen rájött mindenki h a marketing sosem arrol szol h eladja magát a terméket, hanem arrol, hogy olyan dolgokat kössön a termékhez (kiegészült termék) amelyek megkülönböztetik azt a többitől, életérzés, vagányság stbstbstbstbstb

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2008.03.07. 16:11:22

szerintem azért a hengsúly, mert a cukormentes kólák ritka szar ízzel bírnak. tapasztalatom szerint. ezt a löttyöt még nem kóstoltam, de a x-cola light nekem olyan, hogy akkor inkább már a szomjhalál.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.03.07. 16:11:55

Meglehet, hogy tudat alatt befolyásolnak egyes reklámok, de amelyik ekkora nyilvánvaló baromság, azt utána szándékosan kerülöm. És mivel gondolom nem csak én vagyok ezzel így, ezért ez nem lehet azért annyira jó dolog a gyártónak sem. Az egyik ilyen ez az idióta Pepsi reklám, régebben még vettem ilyet, de mostmár tuti nem fogok. Mondjuk a Skoda még rosszabbul járt, mert mostanában gondolkodtam autóvásárláson, és a Skoda volt az egyik fő célpont, de az idióta szaunás reklámjuk miatt visszacsúsztak a listán. Tisztában vagyok vele, hogy a reklámozott és a valódi termékek között elég gyenge kapcsolat van, de ammikor ENNYIRE szar egy reklám, az már elárul valamit a termékről, vagy inkább a cégről is...

rokica · http://rokica.blog.hu/ 2008.03.08. 06:04:41

Én is alig várom a hétvégéket, hogy végre otthon nekieshessek a lakásnak. Főzőkmosoktakarítok, miután hazaértem a nagybevásárlásból és a piacról.
Közben a háttérben szól a televízió. Hallom, talán félszemmel még látom is, minden rólam szól, minden reklám engem szólít meg. Segítenek megmondani, mit, mivel főzzek. Az intelligens mosóporok, különválogatván a kávé- és vörösborfoltokat olyanná varázsolják a ruhákat, mintha most vettem volna újonnan őket. Ha ügyes háziasszony vagyok és elég pénzt elköltök vízlágyítóra, még a mosógépemben sem kell kicseréltetnem azt az alkatrészt, amit egyébként az előzőleg említett adalékanyagra költött összeg tizedéből meg tudnék oldani. Piruettezve törölhetem föl a padlót és moshatom az ablaküveget, hiszen az összes többi munkát már elvégezte helyettem valami szuper háztartási gép. A fürdőszobai vízkő is kámforrá válik hipp-hopp. Reszkess piszok és tűnj el kosz! Igaz, én is kellek hozzá. Ha mégsem lennék elég eredményes, úgy kiváló rovarirtók közül válogathatok. Mindezt megtehetem két pelenkázás, popsi ápolás között, mert minden nőnek Manócska feneke a legfontosabb. Tanácsokat kapok, hogyha mégis nehezemre esne ez az egész, mivel csillapítsam fejfájásomat, vagy egyéb pszichoszomatikus tünetemet. Mellettem álnak még a nehéz napokon is.
Ha netán még marad félóra, óra arra, hogy magammal törődve megpróbáljam az idő kegyetlen bélyegeit letörölni az arcomról, testemről – quasi kívánatos és szép maradni – már nyert ügyem van. Ma talán főszereplő lehetek a médiában. A többi nőtársammal együtt. Elvégre Nőnap van.

petrov144 2008.03.08. 15:06:53

Csak annyit, hogy nagyon utálom ezt a reklámot, azon kívül hogy valamennyire érthető mit is akarnak, idióta és életszerűtlen. Szóval a dúvadnak igaza van ha szerinte jobban is megerőltethetnék magukat a Pepsi marketing osztályán. Mind1 úgysem iszom semmilyen üdítőt csak esetleg szórakozóhelyen, ahol tudom hogy vizezik..

morpho 2008.03.08. 20:44:33

rokica

Tök jó,hogy nőnap van,bár én nemigen szoktam foglalkozni vele.Viszont Zoltán nap is van,úgyhogy boldog nő és névnapot kívánok Zoltán Erikának.(ez itt a reklám helye)

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2008.03.10. 19:04:29

kurvára nincs igaza az itt fanyalgó marketinges okostojásoknak, mégpedig azért nem, mert rohadtul nem a marketingről, mint módszerről megy a vita

biztos jobban értenek hozzá, de ezt meg leszarom

de akárhogy is csűrjük-csavarjuk a dolgot, a reklámok hülyének nézik az embert, ez a lényeg bennünk, egy értelmes ember nem szopja be, hogy valami, aminek 99%-a szintetikus mocsok, az cukor nélkül is ízletes lehet
ezért úgy kell megcsinálni, mintha hülyék néznék, mert valójában hülyék nézik, és elsősorban a marketingtől butultak el

itt arról van szó, hogy összességében milyen gagyi trükköket próbálnak bevetni a piacon az emberek átverésére, mert ne mondja senki, hogy az újfajta csomagolástól majd más benyomás ér engem egy üveg sörtől, ilyen maximum akkor történik, ha fogadásból megpróbálom keresztben lenyelni

na, belőlem meg ez jött ki ma, bocs a káromkodásokért, de hosszú napom volt, és az idegeneken akarom kiélni az elfojtott verbális agressziómat, a net jótékony homálya által elfedve