hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

A kultúra útjai

2008.05.12. 17:13 Vérszegény éjszakai dúvad

Nemrégiben megjártam, ha nem is Tolnát-Baranyát, de Pécset mindenképpen, főleg a belvárosi részt. Igen, most megint az EKF program miatti siránkozás következik, csak egy kicsit másképp.

Mivel most - ahogy az előbb említettem - csak a belvárosi részben mozogtam, ezért nem láttam, hogy történik-e valami a Zsolnay-gyár környékén, vagy a Kertvárosban lévő Nevelési Központ környékén. Viszont feltűnt valami egészen más: Ti. a közlekedési problémák.

Először nézzük azt, hogy hogyan lehet egyáltalán Pécsre eljutni - először autó nélkül. Az első és kézenfekvő útvonal, hogy a pécsi eseményekre ellátogatni kívánó turista megérkezik Budapestre pl. repülővel, majd innen jut el a kultúra 2010-es (egyik) európai fővárosába. Ami jelenleg problémás, bár remélem már 2010-re javítanak egy kicsit a helyzeten. Pécsre ugyanis mindössze 10 vonat indul naponta, ebből hét IC, de ebből a hét IC-ből kettő olyan korán indul, hogy kétséges, hogy a külföldről ideérkezők igénybe tudják-e venni. (Egyébként, hogy ez a 10 szerelvény mennyire kevés, jól példázza a Győrbe, Szegedre, Debrecenbe, Szombathelyre induló vonatok száma - még Szombathely is veri Pécset a 12 járattal...)

De a külföldi látogató minden bizonnyal nem esik majd kétségbe, ha esetleg a MÁV segítségével nem tud eljutni Pécsre, ezért távolsági busz után néz. Na, de ekkor sem jobban... Látszólag ugyan sok járat indul Budapestről Pécsre, azonban átszállás nélkül csak az első öt éri el a baranyai megyeszékhelyt. Ráadásul abból az ötből három még negyed tíz előtt elmegy, utána már csak kettő indul.

Hogy miért lenne fontos ezen legkésőbb 2010-ben változtatni. Mert egyébként - valószínűleg így is nagyon sokan fognak autóval érkezni - sokkal többen jönnek majd autóval, ami bizony a jelenlegi felállás szerint komoly problémákat fog okozni.

Mert mit is szeretnének az autóval Pécsre látogató turisták? Hát, nyilvánvalóan egyrészt eljutni A pontból B pontba, másrészt mind A pont, mind B pont közelében szeretnének parkolni. No, a belvárosban pont ezzel a két dologgal lesz probléma. (Mert ez elsősorban belvárosi probléma lesz, mivel elég kicsi a valószínűsége annak, hogy a turisták a belvárosi múzeumok, kávézók, látványosságok, stb. helyett inkább Meszesen fognak szociológiai jellegű tanulmányokat folytatni, vagy a Csontváry képek helyett inkább a kertvárosi tízemeletes épületeket bámulnák.)

Még a közlekedés része talán megoldható, bár a belvárosi részen nincsenek nagy és széles utak - ráadásul a járdák néhol annyira szűkek, hogy a gyalogosok is leszorulnak az úttestre - de közlekedésmérnökök bevonásával, egyirányúsítással, stb. gondolom, hogy létre lehet hozni a város közlekedésének egy új sémáját, amely inkább alkalmas lesz arra, hogy megbirkózzon a megnövekedett forgalommal, viszont a parkolási lehetőségekkel komoly problémák lesznek, méghozzá azért, mert már most is komoly problémák vannak, és nem úgy néz ki, hogy megpróbálnák megoldani.

Íme Pécs belvárosának térképe:


Látszólag ugyan jól áll a város a parkolási lehetőségek területén, de gyakorlatilag azonban borzalmasan. A rét utcai (bal alsó sarok) parkoló egyáltalán nem akkora, amekkorának ezen a térképen látszik, mivel ott egy kórház található. A kórház előtt van ugyan néhány hely, de a parkoló helyek zöme a kórház területén található, a látogatók számára fenntartva. Az alul középen lévő két parkolási terület közül az egyik (a bal oldali) tényleg nagyobb terület (akár 200 férőhelyes is lehet), de a másik oldalon lévő már ismét nem érhető el mindenki számára, az ugyanis jelenleg egy bevásárlóközpont parkolója.

A Váradi A. utcánál, illetve a közelében feltüntetett, a Rákóczi útnál jelölt parkolók egy szállodához tartoznak, ebben az a jó hír, hogy legalább a szálló lakói biztonságban tudják majd az autójukat - ugyanis Pécs belvárosa egyáltalán nem akkora, hogy problémás legyen gyalog bebolyongani.

Hogy a Rákóczi úton megjelölt másik parkoló hol is van pontosan, azt bizony nem tudom, a megjelölt helyen szintén egy üzletközpont található, majd nem messze tőle a zsinagóga, amely közelében tényleg van egy parkolónak nevezhető parkolásra használt szabad terület, de ott a legjobb esetben tizenegynéhány autó fér el.

A Széchenyi téren jelölt parkolóról pedig ne is beszéljünk, ott talán még tizenegynéhány autó sem fér el. Ami talán még bizakodásra adhat okot, hogy jelenleg a Kossuth tér le van zárva, nem tudom mit csinálnak ott pontosan, de remélem van annyi eszük, hogy a parkokási problémákat próbálják meg orvosolni.

Mindezek fényében nem tudom mennyire meglepő, de Pécs tele van parkolóórákkal. Csak az a gond, hogy ezek az órák az út mellett parkoló autóknak vannak kitéve, amelyeket nem őriz, nem figyel senki, és amely helyeket leginkább az ott lakók foglalnak el. Ezekre tehát nehéz lenne 2010-ben apellálni.

Persze úgy látszik, hogy a parkolási gondokat nem csak mélygarázs építésével lehet megoldani, hanem úgy is, ahogy a pécsi városvezetés éppen igyekszik ezt megtenni. Az egész projekt elkúrásával megpróbálnak minél kevesebb látogatót Pécsre csábítani. Ha nem jön senki, akkor parkolási gondok sem lesznek.

30 komment

Címkék: welcome to hungary ekf 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr2458889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bryan 2008.05.12. 18:31:23

Érdemes még szóvátenni a helyi tömegközlekedési viszonyokat. Buszra fél óránál kevesebbet ritkán vártam a jegyárak rettenetesek. A buszmegálókban néhol vannak térképek, de nem jelölik rajta magának a térképnek a helyét. Pl. a kórház téri megállóban lévő térképen nem jelölik a Kórház teret.
Állítólag,(ezt egy ottani taxistól hallottam, nem tudom igaz-e) azért ilyen szar a helyi közlekedés, mert egy kampányigéret miatt, a közl. váll. valami csúnya nagy adótartozásba keveredett. Ha valaki tud erről valamit kiváncsi lennék.

bryan 2008.05.12. 18:37:37

Apropó taxi: a pécsi közlekedés legjobb módja, ha nem egyedül vagy. Ha nincs bérlet, és hárman vagytok, kb annyiból el lehet jutni bárhová, mint busszal, sokkal gyorsabban, kényelmesebben.

majmune 2008.05.12. 18:44:25

"Az önkormányzati tulajdonú Pécsi Közlekedési Zrt. 632 millió forintot köteles fizetni az adóhivatalnak, miután a Baranya Megyei Bíróság szerdán hozott jogerős határozatában kimondta: a cég két éven keresztül jogszerűtlenül igényelt fogyasztói árkiegészítést az államtól a pécsi iskolások kedvezményes helyi járatú buszbérletei után." - 2007. október 3. www.mfor.hu/cikkek/39190.html

bryan 2008.05.12. 18:51:48

Azt hittem nem lehet igaz. Ilyen ország pedig nincs.

essay 2008.05.12. 18:59:59

a kossuth téren mélygarázst építenek valóban. (addig meg a környező utcákban parkolnak a legtöbben, borzasztó...)
a belváros meg gyakorlatilag így is egyirányú utcákból áll. (amikre meg ráférne némi aszfalt, mert akkora lukak vannak benne, hogy ihajj.)

Joschka Fischer (törölt) 2008.05.12. 19:29:23

hát pedig az előre kihirdetett programok alapján sok turistát vár Pécs :-)

nmuwu · http://href.hu/x/73ug 2008.05.12. 19:56:44

de jó hogy elköltöztem onnan

sway 2008.05.12. 20:01:27

én azóta röhögök mióta először hallottam, hogy pécs lesz EKF...

örülünk persze, de ez kb mint a lengyel-ukrán vb...

üdv szegedről...

tewton 2008.05.12. 20:02:19

muhaha.
ezek a meghirdetett programok (vagy legalábbis ilyenek) tkp. majdnem minden évben voltak-vannak, csak most kiragadtak tizenvalahányat és kulturális fővárosnak hívják. U2 nem szokott lenni.

bryan, a sűrűség a vonaltól és a napszaktól is függ. Van olyan, ami reggelente óránként 5-6x jár, van, ami 2-3x (és este 11 után szinte semmi). 210 ft-os jegyár kb. uaz ill kevesebb mint Bp-n. Ne a buszon vegyél jegyet, hanem az ujsagarusnál :)

Azt hiszem, még SEMMInek se lett elkezdve az építése. Kis színes a polgármester sajtótájékoztatójából:

"[Tasnádi:] „sokan azt mondják, csúszásban vagyunk, de kérdem, mihez képest?" Mint mondta, a projektek elkészülnek 2010-re, s ha nem is az év januárjára, de tavaszra biztosan. Bár lesznek a városközponton kívüli közterek esetében olyan munkák, melyeket csak őszre fejeznek be - tette hozzá."

www.pecsiujsag.hu/index.php?p=article&aid=6072

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.05.12. 20:27:55

A lejutást gond (hehehe) nélkül meg lehet oldani különjáratok beiktatásával, amíg a rendezvény tart.
Felteszem, hasonló módon a helyi tömegközelekést is meg lehetne segíteni, sűríteni járatokat, ideiglenes vonalakat kialakítani.
Ha minden igaz, addigra lesz autópálya, tehát kocsival le lehet jutni. A parkolási helyzet azonban egy átlagos hétvégén is halálos (négy éve voltam arra kocsival, de nem volt egyszerű). A parkolást szerintem alapvetően a városon kívül kéne megoldani, lehetne például a parkolójegy napi bérlet is egyben, stb.
Persze ahogy az egész halad, lehet hogy nem sok értelme van ilyeneken agyalni...

Pipas 2008.05.12. 20:49:19

1) A vonat tetű lassú, gyakorlatilag lépésben halad.
2) A busz is tetű lassú, megy a traktor után.
3) A külföldi valószínűleg nem Bp. felől érkezik, ha kocsival jön, a másik iránybe még rosszabb az út.
4) Pécs belvárosában parkolni gyakorlatilag lehetetlen. Közlekedni is...
5) Pécsett nincs semmi, este 10-kor még a kocsmák is bezárnak. Nem is tudom elképzelni, hogy miért menne oda valaki önszántából, nyáron még a Pécsiek is lelépnek.
6) Az EKF-dolgot a város önkormányzata évekkel ezelőtt elbaltázta, nem lesz ott semmi. Majd mondanak valamit, az egész ország erről szól...

Loran (törölt) · http://almodnakeamelegek.blog.hu 2008.05.12. 21:06:26

Hát, sajnos az a baj, hogy parkoló kevés, ami a belvárosban van, az az ottlakóknak, és az ott dolgozóknak is kevés, közlekedési morál az itt nincs, vagy ami van, az a "debilbunkóparaszt" mintát követi. A belvárosban mindenfelé autók, még a sétálóutcában is nagyobb a forgalom, mint pest belvárosában, és ezerrel nyomják a gázt, ha meg nem ugrasz félre, ledudálnak.
A parkokat rendbe rakták, egy hónappal később összefirkálva, megrongálva. Szemetes nincs, így az utcák koszosak.
Olyan apró problémákból áll össze a hatalmas lista, hogy végül egész Pécs egy káosszal teli, rendezetlen szemétkupac lesz. Az a baj, hogy úgy tűnik, mintha senkinek sem lenne érdeke pécsi városképet alkotni, teljesen rányomja a bélyegét a városra az országos helyzet, s a pécsiek elfelejtik, hogy pécsiek, s nincs meg bennük a városi identitás, s a szándék, hogy tegyenek valamit.
Ha csak a közlekedés, és a parkolás lenne a legnagyobb gond, Pécs sikeres is lehetne, így viszont az éves költségvetés 1/3-a az adósságállomány, ha már nem több...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.05.12. 21:23:13

A pécsi tömegközről csak annyit, hogy engem ma már hat ökör sem tudna felvontatni egyik járatra sem du. hat előtt.

essay, a kossuth téri projektnek örülök, de a belvárosi egyirányú utcák jellemzően a Széchenyi tér környékén találhatók, ez pedig nem lesz elég 2010-ben. Az is valós probléma, amiről Loran ír, ti. a sétálóutcákban nagyon résen kell lenni, egyébként elgázolnak.

A máv járatait szvsz nem nagyon lehet sűríteni, ugyanis Pécsre egy jelentős szakaszon csak egy sínpár megy, azaz a vonatoknak várakozniuk kell egymásra. Persze a járatokat még ettől lehet bővíteni pluszvagonokkal.

"Pécsett nincs semmi, este 10-kor még a kocsmák is bezárnak."

Na, ezen még több mint öt év után sem tudok napirendre térni...

Tíz, vagy tizenegy után választhatsz, hogy a sokak által betonosnak emlegetett szellőztetés nélküli pincébe mész, vagy haza...

rexter 2008.05.12. 21:47:27

en bpestikent pecset mindig egy ude kis fiatalos varosnak kepzeltem el ahol minden nap buli, fiatalok moka kacagas. de hogy 10 kor bezarnak a kocsmak, ez szornyu!!

Kampec 2008.05.12. 22:11:44

vannak igazságok a bejegyzésben, de rengeteg dezinformáció is, szimplán tudatlanságból, a kommentek pláne röhejesek. tele van a belváros olyan étterem-kocsmával amik általában éjjel egyig vannak nyitva, de érdekes én a héten is voltam bulizni (rock koncert) és 3 órakor jöttem haza, úgy, hogy a hely még nyitva volt.

augusztusban nincsenek programok a városban nyáron valóban, ez régóta zavar engem is... de előtte július végéig már márciustól kezdve folyamatosan valamlyen fesztivál, rengeteg eseménnyel, persze aki félig biciklibelsőben él lehet nem találkozik ezekkel, nekem inkább az a gondom, hogy osszam be az időmet, hogy a lehető legtöbb engem érdeklő dologra eljussak.

A Váradi A. utcánál jelölt parkoló nem kifejezetten a szállodához tartozik, az egy magánparkoló, és közvetlen a szálloda melleti területen kivül, még van ott egy nagyobb üres terület is, ahova elég sok autó elfér (egyébként itt szinte mindig van hely... pedig nem drágább, mint az utcáknál parkolni és Gámánnak perkálni, de úgy tűnik valóban nem mindenki tudja).

Az, hogy a Kossuth téren mélygarázs épül, kb. 2 perc googlézésbe telt volna kiderítened szerintem, ha már nekiláttál egy ilyen 'cikk' írásának, ennyi időt igazán nem kellett volna megspórolnod, hiányolom az autópályán lejutás lehetőségét (persze remélve, hogy lesz belőle valami addigra...), valamint a reptér szóba sem került (persze itt is vannak gondok) ami valószínűleg 2010-ben nem elhanyagolható idejutási mód lesz külföldieknek.

Az Árkád parkoló (lennt jobb oldalt), nagyon sok férőhellyel bír, 1 óráig ingyenes a parkolás benne, 1 órán túl fizetős, BÁRKI által igénybe vehető! A Hal téri parkoló valóban kicsi, de pontosan ott van ahol a térkép jelöli, a Széchenyi téren a Dzsámi alatt több autó fér el sztem, de egyébként lehet, hogy a tér teljesen át lesz alakítva és forgalomtól elzárva is. Honnan ástad elő ezt a térképet egyébként? :) Czindery u. gyakorlatilag megszűnt, ott majdnem az egész tömb helyén az Árkád üzletház van (tetején a parkolóval).

Kampec 2008.05.12. 22:22:31

off
vicces, google mapson is rossz még a Czindery,
map24-en pl. jó mert valóban az eleje megmaradt, de zsákutca... na mindegy, így higyjetek a térképeknek, már elég régóta van ez a változás, nem pár éve, "Parkolónkban 850 parkolóhelyet biztosítunk látogatóink számára", én se lustálkodjam el a googlézést akkor amit számon kérek... A Kossuth téri mélygarázs azt hiszem 270 férőhelyes lesz (ezt ott olvastam a kihelyezett táblán pár napja, de nem biztos, hogy jól emlékszem). Azt még kifelejtettem az elozo reagalasombol, hogy mivel az események nagy része a Zsolnay gyár és környékén megvalosuló építkezéseknél lesz, azért a szűk történelmi belvárosra nézni csak a jelenleg valóban létező problémát is egy erős csúsztatás. És reméljük nem kúrják el, mindenesetre én is aggódva, de azért bízva is várom 2010-et, hogy mi lesz ebből...

tewton 2008.05.12. 22:28:11

kampec,
látom, képben vagy. Nem tudod, mikorra építik hozzá azt a 600 métert a reptérhez, ami még kellene? Vagy hogy Szili Kati mikorra lobbizza ki végre azt az autóút-de-mégis-inkább-olyan-lesz-mint-egy-autópálya dolgot?

Kíváncsi vagyok, a vizsgaidőszakban mennyire csappan meg a mulatozási lehetőség. Azért jó, hogy éjfél után még ráhúznak egy órát a kocsmákban (...), de nem annyira vonzó, ha nem a belvárosban laksz, és tényleg elmegy az utolsó buszod pl. 11-kor (ja, van 2 db éjszakai).

És kihagytad a legnagyobb vívmányt is, a Vasarely-zebrás radart a Tubesen. Lehet, hogy az valósul meg egyedül ott 2 éven belül?

Té, mint Tamás 2008.05.12. 22:28:42

No, ez azért nem így van egészen.
Mikor meghallottam, hogy Pécs lesz az egyik KF 2010-ben, én is röhögtem. Azonban az akkor előirányzott tervekből elég sok minden megvalósult, nem kis csodálatomra.
Amennyiben nem fullad ki valahol a dolog, úgy a következő dolgok fognak még megvalósulni a belvárosban:
200+ férőhelyes mélygarázs a Kossuth téren,
a Király utca (ez tulajdonképpen a város sétálóutcája) meghosszabbítása, környezetrendezése a Zsolnay gyárig,
Szállodaépítés,
Repülőtér fejlesztése, a kijutás rendes megszervezése,
a Bp.-Pécs vonat menetidejének lefaragása, járat sűrítése,
és elméletileg talán az autópálya is összejön addigra.
Mielőtt kérdeznétek, semmi közöm az EKF programhoz, csak egyszer véletlenül - ott kávéztam éppen - részese voltam egy, az önkéntesek részére tartott tájékoztatónak, és ezen mondta el a Mészáros a terveket. Állítása szerint a pénz megvan, sőt még talán marad is egy kicsi.
Én személy szerint drukkolok, már csak azért is, mert ha nem drukkolnék, az se jelentene semmit, csak egy újabb dolog lenne, amin felhúzom magam.
Nem mellesleg ha minden igaz, Pécsre 2010-ben már messziről fogok hazajönni, és annál jobb érzés lesz, minnél inkább megváltozik a város arculata.

De hogy ti hova járhattok kocsmába...? Én nem igazán tudok olyan helyről, ami már 10-kor bezár.

Té, mint Tamás 2008.05.12. 22:33:35

Jut eszembe, most elolvasva az újabb kommenteket:
A Mészáros már tényként jelentette ki a Széchenyi tér forgalom elől történő elzárását, és teljes burkolat-cseréjét, szóval annak a parkolónak lőttek, de az nem is volt olyan jelentős, gyalogos térként meg sokkal jobb lesz.

szkeptikuss 2008.05.12. 22:36:52

A.D. mikor leesett a helikopter, az index (i) írt a '400 ágyas szívklinika tetején levő helikopterállomásról'. Azóta már semmin sem csodálkozom. Nem baj, ha életedben nem jártál Pécsett. Irj!

Bojtár (törölt) · http://bojtarok.blog.hu/ 2008.05.12. 22:48:40

Csatlakozom Té-hez, kiegészítve azzal, hogy a belvárosi autós közlekedés kb. a 100. gond az EKF-el. Btw remélem a közeljövőben csak sétáló utcák lesznek arrafelé.

sway: a Szegediek meg acsarkodjanak csak :P

ui.: az IC tényleg nagyon gáz...

Kampec 2008.05.12. 23:01:00

tewton nem azt írtam, hogy nincs semmi gond, és nem szükséges semmit tenni, hanem azt, hogy a blog bejegyzés tele van dezinformációval, vagy tévedéssel. a repteret meg kell hosszabbítani igen.

a város szélén lakok, vagy éjszakai buszra időzítek, vagy taxizok, vagy hazasétálok... cca. 30-40 perc alatt azért a város legtöbb részét belvárosból indulva el lehet érni gyalog... nem vagyunk egy megapolisz :)

mindenesetre pont a hozzád hasonló emberek miatt reagáltam egyáltalán a blogra, hisz a fikázás nagyon jól megy mindenkinek, ezt azért index blogokon sokat láthatjuk... van egy blog bejegyzés, tele hülyeséggel, kikerül címlapra, rögtön jönnek az egyéb ellendrukkerek és indul a fika áradat és a hülyeség fokozása.

A radar nem valószínű, hogy fel fog épülni sztem, ellenben a hétvégén volt b52 állítólag népszerű és egyben város eddig legnagyobb diszkója - nem járok diszkóba... de biztos így van :) - záróbulija, mivel a 2010-es területen fekszik és hát jó pénzért gazdát cserél az ingatlan a kezdődő építkezéshez... Remélhetőleg a bontás után tényleg lesz építkezés is.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.05.13. 00:45:55

Kampec!

Ha ebből azt olvastad ki, hogy a Pécs EKF 2010 ellendrukkere vagyok, akkor tévedsz, mert sokáig laktam Pécsen, tudom, hogy mit jelentene Pécsnek egy kiválóan végigvitt projekt. Épp ez a problémám...

Ami a kocsmázást illeti,
a, az, hogy egy rockkoncert után még nyitva maradnak, hát minimum normális
b, sokszor voltunk már kénytelenek ide-oda ténferegni, mert nem találtunk nyitva semmit. Persze ez inkább azóta jellemző, hogy Papi kicsit visszábbvonult a vendéglőzéstől, mert amíg dolgozott rendszeresen ebből kevesebb gond volt. Az pl. örök élmény marad, amikor hajnali háromkor Papi berakta nekünk a Jézus Krisztus Szupersztár c. rockoperát cseh nyelven...

Más:

Hiába lesznek a rendezvények a Zsolnay-gyár környékén, amikor nem lesznek éppen rendezvények, akkor a turisták a belvárosban lesznek, mert a nagyobb városok esetében igaz az az állítás, hogy város=belváros. Nézz utána valami mentális térképes kutatásnak, Pécsről is készült ilyen, ez biztos.

Az, hogy az Árkád parkolója BÁRKI számára igénybe vehető, még nem növeli meg a befogadóképességét. Mert az is záros.

Azt meg nem értem, hogy a potenciálisan 2010-ben megépülő autópálya hogyan fogja csökkenteni a városban az autók számát... A reptérről meg csak annyit, hogy jelenleg csak a Pécs-Korfu viszonylat működik, ennyi alapján igen nehéz megjósolni, hogy mi lesz ott kb. másfél év múlva.

tewton 2008.05.13. 01:18:17

Kampec,
és sem csak osztálykirándulásból ismerem a várost, mondhatni a város szélén lakom én is. Nekem a cikkből az jött le, ahogyan egy nem helybeli látja a dolgot. És az így is, úgy is gáz. Pedig én is ott örültem a Széchenyi téren, amikor bejelentették.

De az, ahogyan az egész el lett k...va, ahogy a civilek (akik a projectet kitalálták!) kiszálltak, mert látszott, hogy az egész hogyan alakul át egy ilyen pénzszivattyúvá a haveri zsebekbe... no comment. Hogy éveken át nem voltak képesek kijelölni a helyszínt, meg elkezdeni az építést. Hogy milyne lazán lemondtak a kórustalálkozóról. Stb stb. Hogy a többmillás megvalósíthatósági tanulmányt nem engedték nyilvánosságra hozni.

Ténfergés a városban: tegyük fel, este 12.45kor kidobnak. Hova mész társasággal? 1 éjjel-nappali kocsma jut az eszembe, de reklám volna megnevezni. A Hungária úton van. Amúgy meg üldögélhetsz a parkban, amíg nyit a csarnok. Ja, meg van az éjszakai busz. De nem 3 után.

A széchenyi tér ... óbazz. Ez is olyan lesz, mint a papucs környéke? zsaluzott beton meg a leggagyibb térkő? Gratulálok. Szeretnék én lenni az a haver, akinek az udvarára leöntik majd a mostani kőburkolatot.

Zsolnay-gyár? előre tudható, hogy 5-6 év múlva nem lesz forgalma a helynek. Nem én mondom, hanem volt rá előtanulmány. Nem is akarták engedni. Egy hülye koncepció. Lakóövezet körben. Jó távol a belvárostól, ahol minden van. Pl. éjszakai élet (már amennyi).

Szóval én szeretném, ha valami lenne. Csak ne látnám azt, hogy micsoda szánalmasan szúrják el, évek óta. Persze valami lesz, mert egy akkora pénzből nem lehet mindet lenyúlni. De ott van az EXPO center, a tökéletes jelképe Pécsnek.

Toller a "siker szimbólumának" nevezte. Napi egy milla a fenntartása (Dunántúli Napló írta). És nem jön be annyi. És hitelből lett építve. És ugyanezek csinálják az EKF-et.

Green21 · http://www.fullstart.hu/szabodezikepek.htm 2008.05.13. 03:16:21

Lorenzz · FullStart.hu 2008.05.11. 22:31:58
Gyerekek. MyVipen sokkal jobb anyagok vannak...
Onnan is lehet közvetlen linket beszúrni, csak a "megnyitás új ablakban-t" kell használni az adatlapoknál.:)

Pipas 2008.05.13. 05:10:15

Néhányan arról beszélnek, hogy Pécsett vannak szórakozási lehetőségek meg rendezvények, meg, hogy a kocsmák nem zárnak be este 10-kor.

Azt gyanítom, hogy ezek a kedves hozzászólók három éve vannak Pécsett, egyetemisták és nem jártak még normális városban. Meg nem szoktak Pécsett lenni mondjuk vasárnap, avagy a nyári szünetben, amikor is az összes egyetemista elhúz, a szórakozó helyek meg bezárnak.

Pécsett az elmúlt 20 évben akkora lett a szegénység,hogy az kilóg a sorból, a kocsmák meg az egyéb szórakozóhelyek az egyetemistákból élnek. A túrizmus gyakorlatilag megszűnt így nem is értem mit akarnak itt EKF-el.

Aki meg úgy látja, hogy az EKF jó úton halad Pécsett, annak javaslom, hogy mozduljon már ki egy kicsit körülnézni. Egy normális európai város százszor élhetőbb EKF nélkül is, ahol meg EKF van ott már sok-sok évvel előtte _komoly_ építkezések zajlanak. (Lásd például Tallin, hogy egy kimondottan szegény országot vegyünk alapul.)

Pécsett hol is építettek szállodákat, utakat, kiállítótermeket, szoborparkokat, uszodákat stb. az EKF-re?! Csak nem 2010 őszére tolják már most az átadásokat? Csak nem derült ki, hogy elfogyott a pénz mielőtt bármit is csináltak volna belőle?! Be szokatlan!

Bojtár (törölt) · http://bojtarok.blog.hu/ 2008.05.13. 10:33:01

Pipas: szegénység? Pangás? Megszűnt a turizmus? Te melyik Pécsről beszélsz?

SZVSZ: mielőtt vki kocsmákban elcsípett jól hangzó fikázó fordulatokat magáévá tesz gondolja végig legalább 1x!

Té, mint Tamás 2008.05.13. 12:11:40

Pipas, rosszul gyanítod. Itt élek jó ideje, így ünnep- és szünnapokon is a városban vagyok. Személy szerint csak azt látom, hogy havonta nyílik valami új kávézó, kocsma, etc., és most már minden igény kielégítésére találhatsz lehetőséget. Talán te jársz rossz helyekre?

Egyébként Észtország, mint kimondottan szegény ország? A vásárlóerő-paritás alapján az egy főre jutó GDP-je már magasabb, mint Mo.-nak. (És tervezik, hogy 2020 környékére a top 5-be kerülnek Európában...)

Mint már említettem, tudtommal még elég nagy beruházásoknak néz elébe a város, és a tervek szerint a legkésőbbi átadás is tavasszal lesz. A pénz meg már megvan, nem tud elfogyni.

Egyébként mit jelent nálad az "élhető város" - a kocsmák nyitvatartását leszámítva?

Pipas 2008.05.13. 14:39:05

"szegénység? Pangás? Megszűnt a turizmus? Te melyik Pécsről beszélsz?"

Ez most költői kérdés volt?

"mielőtt vki kocsmákban elcsípett..."

Ezzel mondjuk mellényúltál, de mindegy. Tök mindegy, hogy amit mondok az a saját véleményem vagy valaki mástól hallottam, de tény, hogy Pécs városának igen rosszul megy az elmúlt húsz évben.

"havonta nyílik valami új kávézó, kocsma": Hát ez mondjuk egy 200 ezres városban nem nagy ügy. Meg mondjuk az is kérdés, hogy hány megy tönkre ugyanabban a hónapban.

"most már minden igény kielégítésére találhatsz lehetőséget": Hát ezzel mondjuk baromi nehéz egyetértenem. Nekem azért ennél magasabbak az igényeim. :(

"Észtország, mint kimondottan szegény ország?": Hát ha mondjuk körüljárod és megvárod az anyókákat, akik zoknit akarnak eladni, meg a fiatalokat, akik 25 centet kunyiznak, akkor látod, hogy mennyire szegények. Persze nem magyarországhoz viszonyítva, de Európához képest igen szegények ott az emberek. Igen olcsó is mondjuk, de hangsúlyozom ne Uránvároshoz vagy a Budai vámhoz hasonlítsd a világot, hanem fordítva.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.05.14. 10:01:55

Ami a szegénységet illeti, Pécs Mo. egyik legrosszabb mutatókkal rendelkező régiójának a központja.
Mindezek fényében viszont teljesen érthetetlen jelenség az állandóan tömött teraszok a Király utcában, és ott nem csak turisták üldögélnek...