hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Mint bábák közt a gyermek...

2007.09.23. 20:03 Vérszegény éjszakai dúvad

Itt van ősz, itt van újra, de korántsem olyan szép, ahogy azt Petőfi megénekelte, hanem inkább forró - gondolták sokan. Aztán az utóbbi napokban kiderült, hogy az a forró ősz inkább nevetséges, már ha ez a Magyar Nemzeti Bizottság 2006, pontos kategóriába besorolhatatlan csoporton múlik. Persze, azért mások gondoskodnak arról, hogy mégse legyen nyugodt télelőnk.

Itt van például a Fidesz, meg az ő kis kormánybuktatónak gondolt népszavazása. Nem rossz kis kezdeményezés, ha másra nem is lesz jó, arra mindenképp, hogy a kormányt magyarázkodásra kényszerítse. Mondjuk másra tényleg nem lesz jó, mert valami oknál fogva sem a Fidesznek, sem Kálmán Lászlónak nem jutott eszébe, hogy a megfelelő kérdéseket tegye fel.

Azt mondja Orbán Viktor a Magyar Hírlapban megjelent interjúban (mármint azon túl, hogy a morális és gazdasági mellett most már szociális válság is van), hogy "Akinek más a véleménye, vegyen részt a népszavazási kampányban, és próbálja meggyőzni az embereket arról, hogy miért kell vizitdíjat vagy kórházi napidíjat fizetniük, illetve arról, hogy miért jó nekünk a tandíj bevezetése." Okos. Ezek persze olyan kérdések, amelyekre minden normális ember úgy válaszol, hogy nem, egyáltalán nem akarjuk ezeket fizetni. Csak az a probléma, hogy ezeket a kérdéseket másképp is meg lehet fogalmazni, amikre talán más válaszokat kapunk.

Nézzük tehát a felsőoktatást. Persze, hogy senki nem akar tandíjat fizetni. A tandíj nem jó, mert... Azonban feltehetnénk azt a kérdést is, hogy: Egyetért-e Ön azzal, hogy azok az egyetemi hallgatók, akik (elviekben!!!) a közpénzekből finanszírozott tanulmányaik révén jobb munkaerőpiaci pozíciókba kerülnek - és akik miután munkába álltak, egy percet sem fognak azoknak az embereknek ingyen dolgozni, akik pénzéből tanultak -, a képzésük költségét utólag, munkába állásuk után, a fizetésükből törlesszék? Na, vajon hányan mondanának erre a kérdésre nemet?

Persze (ha már elviekben!!!) a felsőoktatással (sőt magával az egész oktatási rendszerrel) kapcsolatban azt a kérdést is feltehetnék, hogy: Egyetért-e Ön azzal, hogy tényleg reformáljuk már meg az egészet, mert köszönőviszonyban sincs a valós piaci igényekkel, ezért ezerszámra termeljük a leendő diplomás munkanélkülieket, akik aztán végül elmennek külföldre krumplit kapálni, vagy bébisintérkedni? Ráadásul, most a bolognai képzés bevezetésével csak növekedni fog az értéktelen diplomával rendelkezők száma, mert az első három év igazából a magyar munkaerőpiacon semmit nem ér (Ja, de valamit biztos. Elmehetnek majd ügyfelezni valamelyik mobilos céghez.), és biztosan lesznek, akik nem fogják folytatni a maradék két évet (mert nem veszik fel őket államilag finanszírozott képzésre).

Ja, tudom. Azért nem lehet ezeket megkérdezni, mert nem elég populisták. Lehet, viszont lenne némi realitásuk.

Aztán persze, hogy nem akar senki sem vizit-, illetve kórházi napdíjat fizetni. De, ha azt kérdeznénk meg, hogy: Egyetért-e Ön azzal, hogy kórházainkat, rendelőinket továbbra is ilyen leromlott állapotban tartsuk?, hát erre a kérdésre sem sokan szavaznának igennel. Azt viszont nagyon szeretném, ha az egészségüggyel kapcsolatban ezt a kérdést is feltenné valaki: Egyetért-e Ön azzal, hogy végre magyarázzák el nekünk, hogy mit jelent pontosan a több-biztosítós modell, és mibe fog az nekünk fájni? Mert jelenleg úgy néz ki, hogy az Szdsz, ha törik, ha szakad átviszi ezt a tervét, abszolut nem érdekelve őket, hogy rajtuk kívül senki nem tudja, hogy mi a pokolról beszélnek.

Na, a gyógyszerárusítás. Ez különösen tetszik. Egyetért-e Ön azzal, hogy gyógyszereket továbbra is csak gyógyszertárban lehessen árusítani? Hát, végül is miért ne? De, ha átfogalmazzuk egy kicsit a kérdést, akkor a következőt kapjuk: Egyetért-e Ön azzal, hogy, ha a gyógyszertárak zárása után akar egy vény nélkül árusítható fájdalomcsillapítót vásárolni - amely miatt lehet, hogy a fél városon át kell utaznia -, akkor a gyógyszertárak külön ügyeleti díjat számítsanak fel a gyógyszer árán felül? Miért nem lehet olyan pofonegyszerűen átvágni ezt a gordiuszi csomót, hogy szabad a gyógyszerárusítás a benzinkutakon is, de csak a gyógyszertárak zárása után? A benzinkutak úgysem ebből fognak meggazdagodni, az a szerencsétlen patikus meg legalább mehet haza a kis családjához, a Kdnp és Semjén Zsolt legnagyobb örömére.

Szóval ezek a kérdések már megint nem arról szólnak, hogy hogyan lehet nekünk jobb, hogyan lehet kis országunk szebb és jobb, hanem a szokásos automatikus tagadásról. Úgy néz ki, hogy a gyermek csak sok bába között vész el, de a normalitás, vagy a logikus és felelős gondolkodás már két populista között is.

20 komment

Címkék: mszp fidesz szdsz orbán viktor népszavazás egészségügy oktatási rendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr36174545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leonard Zelig 2007.09.24. 07:31:43

Gyógyszert vasárnap hajnalban Tescóból !

ducas 2007.09.24. 07:39:56

Hüjenépszavazás, nem köll elmenni. A megmaradt szavazólepedőkből meg újrapapirt csinálni és mehet az egész a helyére...A budiba...

EZoli 2007.09.24. 08:40:35

Egészségügyi (kórházi) dolgozóként szeretnék hozzászólni a vizitdíj kérdéséhez.
Nem az egészségügy bizonyos tekintetű átalakításával van a gond. Ebbe most ne is menjünk bele nagyon, mert hosszú téma. Maradjunk egy kicsit a vizitdíjnál.
Ennek így önmagában - plusz pénzbehajtáson kívül - semmi értelme nincs, a hálapénz visszaszorítására - amit oly nagyon hangoztatnak - az égvilágon semmi hatással nincs. Egyszóval hülyeség.
Európai szinten is magas eü. járulékot fizetünk. Minden ember bruttó fizetéséből havonként vonják le a több ezer forintot. Minimum úgy lenne vizitdíj mellett igazságos, hogy az alapjárulékot meg lecsökkentenék minimálisra. Ez így kb. olyan, mint ha lenne havi BKV bérletem és emellett ha havonta egyszer felülnék egy buszra, elvárnák, hogy lyukasszak jegyet.
A hálapénzre mégis milyen hatással lenne? Hol is van hálapénz? Bizonyos szakmákban. Egyáltalán nem jellemző mindenhol? És mennyi is a viztidíj és a hálapénz? Előbbi párszáz forint, utóbbi több ezer forint. Ha bement az ember az SZTK-ba mondjuk röntgenre, vagy akár ortopédia ambulanciára eddig se volt jellemző, hogy hálapénzt fizetett volna. Én ilyenről még nem hallottam. Ellenben vannak olyan területek (pl. szülészet, komolyabb műtétek) ahol ezután is ugyanúgy lesz hálapénz. Sőt! Az átgondolatlan és ésszerűtlen kórházi átalakítás miatt méginkább lesz! Mindjárt kifejtem miért fog nőni a hálapénz a jövőben (igaz ez nem közvetlen a vizitdíj miatt).
Valamelyik kormányközeli szakpolitikus is elmondta, hogy így önmagában rossz eddig a "reform". Gyakorlatilag annyi történt, hogy szakszerűtlenül lecsökkentették az ágyszámokat nagyon nagyon sok kórházban, területileg átpakolgattak kórházakat, vagy bezártak. A közvélemény nincs azzal tisztában, hogy milyen súlyosan érintett egy egy határozat bizonyos kórházakat! Megint a politikára évek óta oly jellemző dolog történt. Fent Budapesten az íróasztal mögül néhány pénzügyi szemléletű szakmenedzser megállapította mi hogyan jó mondjuk xy vidéki város kórházában úgy, hogy az ottani körülményeket, forgalmat fel sem mérték, az igazgatót meg sem kérdezték.
Nagyon sok helyen úgy építettek le ágyat, hogy azokra LETT VOLNA SZÜKSÉG és olyan is előfordul, hogy bizonyos súlyponti kórházakban úgy növelték az ágyszámot, hogy annak nincs értelme és nem lesz kihasználva.
Abba most nem megyek bele, hogy a minisztérium hülyeségét hogyan próbálják nem teljesen törvényes módon (ám teljesen érthető okokból) a kórház igazgatók megtaktikázni. Pl. két kórházigazgató köt egymással olyan szerződést, hogy egyik igazgató mondja: igaz nekünk x az ágyszámunk, de +10 kell mert különben nem tudjuk ellátni a feladatunkat!!!!, a másik pedig: nekünk papíron y ágy van de felesleges ennyi, 10-zel kevesebb is elég, mert csak üresen áll, eladjuk hát nektek ezt a 10 ágyat! Ez így logikus, így talán a kisebbik kórház is életben tud maradni.
Visszatérve a hálapénzre...azzal, hogy bizonyos kórházakban az ágyszám csökkentés végett azonos betegforgalom miatt csökkent az egy hónap alatt ellátni képes betegek száma, néhol óriási várólisták alakultak ki. Van olyan ortopédiai kórház, ahol műtétre már csak 2010-2011-re lehet előjegyezni!!! Kívánom az egészségügyi miniszterek anyukjának (na jó inkább mégse) hogy a napi fájdalommal járó csípőműtétre ennyi időt kelljen nekik várni. Illetve van megoldás természetesen.
A) Elmennek magánkórházba, ahol kemény pénzért ugyan, de viszonylag hamar megcsinálják a műtétet. --> ezesetben hazugság amikor azt mondták, hogy a kórház átalakítás kapcsán arra kényszerítik az embereket hogy menjenek pénzes magánrendelőkbe.
B) Pénzel ugye általában minden elérhető, pár ezer forint hálapénzzel meg lehet talán oldani (az előjegyzők lelkiismeretén múlik) hogy előrébb kerüljenek a várólistán. És ha eljön a műtét, akkor majd megint fog a pácines hálapénzt fizetni, hogy x professzorúr végezze a műtétet aki a szakmában a legjobb, ne pedig y segédorvos ---> egyszóval dupla hálapénzről beszélhetünk.

Még sok anomáliáról beszélhetünk, nem is megyek bele, de az ésszerű gazdálkodás mellett (valamilyen szinten megérthető) nem lehet azt elvárni, hogy KIZÁRLÓLAG anyagi szempontokat nézzenek mindig a kórházaknál. Mert most a műtétre várók között azt szokták megnézni először, hogy kiért mennyi pénzt kap a kórház kassza az OEP-től és csak utána nézik ki mennyire súlyos (persze kivéve életveszély). Van úgy, hogy az infarktusos emberrel hó közepétől várnak következő hónap elejéig még két hetet, mert ha akkor műtik meg akkor már a következő hónapra tudják elszámolni a kezelését, mert adott hónapra már nincs a büdzsében pénz (talán az orvosok dobják össze?) igaz, hogy így az életben maradás esélye csökken, de nem tudnak mit tenni.
Nem egy ember halt már meg emiatt Magyarországon, csak hogy tudják! Meg amiatt is, hogy a mentő kórházról kórházra hurcolja a beteget mert az esetleg nem költséghatékony sérülést (szép kis kifejezés) szenvedő személyt megpróbálják átpasszolni másra.
Egyszóval ami eü. reform alatt megy az jelenleg totálisan káosz és érthetetlen az, hogy a vizitdíjban látják a megoldást.
Azt pedig jegyezzék meg, hogy nem az egészségügy, amin életek múlnak az a terület, ahol a legszigorúbb fiskális szemléletet kéne bevezetni!

Köszönöm, hogy meghallgattak.
Egy eü. dolgozó, akinek van belelátása a kórházi gazdálkodásba és jelenlegi működési formába.

descent 2007.09.24. 08:45:51

Nem tudom, ki írta a cikket, de mélyen egyetértek vele. Szerintem alapvetés, hogy nem szabad semmit sem ingyen adni - a tanulást sem. Akkor ugyanis aki kapja, nem becsüli semmire. Viszont ha fizet érte (akár csak jelképes összeget is), akkor már megbecsüli. Persze a milliomos apuka kisfia akkor is szarni fog az egészre, de ő egyrészt senkit sem érdekel, másrészt meg ő aztán végképp tesz arra, hogy kell-e fizetni, avagy sem.
A gyógyszerárusításhoz meg annyit, hogy a Fidesz eredeti kérdéséhez csapják hozzá azt a kitételt is, hogy "ezzel párhuzamosan a patikában tilos olyan szerek árusítása, amely nem vényköteles". Kíváncsi vagyok, hány patikus lobbizna ezért. Szerintem zseniális volt, ahogy elintézték, hogy Algopyrin-t ne lehessen vény nélkül kapni (persze ismerem az érvelést, hogy uniós előírás, meg ilyenek, de könyörgöm, az utóbbi 35 évben hány Algopyrin-mérgezéses eset volt Magyarországon? Szerintem egy ujjam sok lenne ahhoz, hogy megszámoljam...).

Na szép napot!

EZoli 2007.09.24. 09:01:49

descent: Igen, mindenki szavazzon arra amit a szíve és az esze diktál, csak arra kérnék mindenkit, hogy ne zsigerből úgy szavazzon, hogy én \"MSZP\"-s vagyok ezért mindenre \"NEM\", én meg \"Fideszes\" ezért mindenre \"IGEN\"!!! Aki így szavaz, az bolond, és politikailag agymosott idióta droid! Én se fogok pl. minden kérdésben ugyanúgy szavazni. Vajon hányan leszünk így? Érzésem szerint nagyon kevesen. Vagy mindenki igenre fog szavazni, vagy nemre :(

A gyógyszerátron kívüli gyógyszerárusítással (bizonyos feltételek mellett) nekem sincs pl. bajom.
Viszont kérlek a vizitdíj kapcsán gondolkozz el azon amit írtam. Amellett, hogy minden hónapban fizetsz (vonják a fizetésedből) van-e értelme a dupla fizetésnek? Vagy csak birkamód bólogatunk mindenre...

A tandíj nem a témámba vág, de arról megoszlik a véleményem. Köztes megoldás kellene. Lehetne fizetni, DE kevesebbet! Van olyan egyetem ahol havi 10 ezer forint a tangdíj és nekem konkrét ismerősöm van aki azért nem jelentkezett oda, mert ennyit az anyja (egyedül neveli őt testvérével) nem fog tudni kifizetni. Pedig jó tanuló. Persze erre azt mondják, hogy majd ha jó tanuló kap ösztöndíjat, de mint ahogy lehetett olvasni cikkekben ez sem olyan egyszerű, mert csak a legjobbak kapnak akár még tandíjmentességet, arra meg azért nincs garancia, hogy egy egyetemen a legjobbak között legyen az ember (ez nem azt jelenti hogy a rosszak között lenne valaki), másrészt nagyon sok helyen kétszínűek voltak. Azt csinálták, hogy az egyetem hatáskörébe tették, hogy kinek milyen mértékű támogatást adnak. Az intézmény állami finanszírozását meg olyan drasztikusan csökkentették (arra hivatkozva, hogy ott lesz nektek a tandíjbevétel) hogy a forráselvonást tényleg a tandíjból pótolja az intézmény, viszont arra rámegy a tandíjbevétel nagy része és a diákokra keveset fognak tudni visszaforgatni, kevesen fognak támogatást mondnai. Ki lesz a bűnös? Hát az iskola. Az állam azt mondja: mosom kezeimet, arról nem tehetek hogy az iskola rosszul gazdálkodik.

Visszakanyarodva az egészségügyhöz ez egyébként egy jó taktika. Engem az ÁNTSZ-ből rúgtak ki eü. reform címszó alatti létszámleépítés kapcsán (munkatársaim több mint 40%-a utcára került...ez egy megyei intézet volt!)
Nem a minisztérium rendelte el a létszámleépítést, a bérbefagyasztást, járadékok megszüntetését). Nem, mert akkor ők lettek volna a gonoszok. Egyszerűen felepénzt adtak az intézménynek és magára hagyták az igazgatót, hogy oldja meg. Természetesen ha csökken drasztikusan a bevétel, akkor azt csak drasztikus kiadáscsökkentéssel lehet megoldani (elküldik a dolgozót). Ki lesz a hibás? Hát a tisztifőorvos, mert nem tud gazdálkodni. Kirúgták aztán őt is.
Még valamire jó ez. Amikor az aktuális ellenzék a kormánynak felhánytorgatja, hogy elküldtek pl. 50 000 embert. Ők erre mondhatják azt, hogy ez hazugság, mert csak 10 000-et küldtünk el (miniszteri rendelettel mondjuk) a többit a fent részletezett okból az intézmény vezetője saját hatáskörben küldte el, mi arról nem tehetünk.

ketteske 2007.09.24. 09:03:59

"Európai szinten is magas eü. járulékot fizetünk. Minden ember bruttó fizetéséből havonként vonják le a több ezer forintot."

Na pont az a baj, hogy minden ember jelentős százalékának nincs bejelentve a fizetése, így legalább a vizitdíj alól nem tud kibújni.

Ahogy végre talán közpénzem sem fogja a hülyegyerekét iskolába járatni.

Aki meg szegény és tényleg tehetséges, az játszva megcsinál egy diplomát levelezőn is. Munka mellett. Hogy nem igazságos? Most is ezt kell csinálnia. És jobb esélye van arra, hogy rendeződik az ország, ezzel együtt az ő élete is, ha nem élősködik a kis fizetéséből levont pénzen pár adócsaló....

Herr Flick 2007.09.24. 09:09:47

Én sem tudom, ki írta ezt a blogbejegyzést, de élek a gyanúperrel, hogy a fenti képen látható gyógypedagógiás egyik játszótársa.

bizonyíték?
1)
"a képzésük költségét utólag, munkába állásuk után, a fizetésükből törlesszék"

Valóban lehetne az a megoldás, de ez a jelenleg regnáló kormány eszébe se jut. Arról nem is beszélve, hogy alig Magyar Bálint által bevezetett bolognai rendszer úgy szar ahogy van.
2)
"Ráadásul, most a bolognai képzés bevezetésével csak növekedni fog az értéktelen diplomával rendelkezők száma" Az látom nem zavar, hogy ezt is a jelenlegi (nekünk) drága kormány (így) vezette be ugye?

Herr Flick 2007.09.24. 09:10:20

3)
"Egyetért-e Ön azzal, hogy kórházainkat, rendelőinket továbbra is ilyen leromlott állapotban tartsuk?"
Basszus, ennél nagyobb marhaságot nem is hallani, még az SZDSZ-től sem. Te tényleg úgy gondolod, hogy a vizitdíjból fonak bármit is felújítani?

4) "Miért nem lehet olyan pofonegyszerűen átvágni ezt a gordiuszi csomót, hogy szabad a gyógyszerárusítás a benzinkutakon is, de csak a gyógyszertárak zárása után?"
Na ez is egy szép megközelítés, de maximális tájékozatlanságról ad bizonyságot
Ugyanis nemcsak benzinkzutak árulhatnak patikán kívül gyógyszereket, hanem bármely kereskedelmi egység, aki meg tudja oldani a tárolást.

Summa summárum szerintem nem kéne cikkeket írnia annak, aki nem olvas előbb utánna annak, amiről "értekezik", mert még a végén elfogult pöndölőnek fogják titulálni.

radipon 2007.09.24. 09:14:52

EZoli!

Paraszolvencia-ügyben azt hiszem, világos az elv. (Bár nem mondja senki érvéként, nem értem, miért?) Ha törvényt hozol arról, hogy a zsebipénz törvénytelen, ki fogják röhögni. Mert a szokásjog és a könnyű haszon késztető ereje sokkal erősebb, mint a törvény érvényesítésének igénye, na meg lehetősége. Márpedig - neked mondjam? - ebben a formában szinte második TB-pénztár működik, olyan a nagyságrendje a "közvetlen" pénzeknek. És ez a "pénztár" kontraszelektál, többnyire az kapja a valós TB által finanszírozott jobb ellátást is, aki ebben a "második vonalban" honorál. És ezeket a pénzeket ráadásul nem azok akapják, akik megérdemlik, hanem akik a státuszukkal ezt ki tudják kényszeríteni.
Na már most, egy biztosító vállalkozásként nem fogja eltűrni, hogy:
1. az ő költségén - infrastruktúrája felhasználásával - gazdagodjanak a saját alkalmazottai (mert ő akar gazdagodni);
2. ha hozzá is befolyhatna ez az összeg, mégis a saját alkalmazottja zsebe felé legyen kanalizálva (mert a biztosító akar minél több pénzt keresni).
Ezért egy biztosítónak elemi érdeke, hogy a rendelkezésre álló eszközökkel a leghatékonyabban fellépjen a másodjavadalmazás ténye ellen. Félek magam is az EÜ üzleti alapra helyezésétől, de ebben a tekintetben azért a "kapitalizmus farkastörvényeinek" van kiszámítható előnye is.

EZoli 2007.09.24. 09:15:23

ketteske:
"minden ember jelentős százalékának nincs bejelentve a fizetése, így legalább a vizitdíj alól nem tud kibújni."

Ez önmagában igaz, de ilyen alapon akik be vannak jelentve, fizessenek mindent duplán nem? Több embert súlytanának igazságtalanul,mint amennyit fülöncsípnének. Amit te mondasz az akkor lenne racionális, ha a járulékot lecsökkentenék. Na akkor mondhatnák azt, hogy alacsonyak a járulékok, aki ezek után sincs bejelentve, az szívja meg! Viszont te, meg én akik dolgozunk annyira nem húznánk a szánkat a dupla fizetésért, mert az alapjárulék nem olyan vészes. De könyörgöm akkor legalább azt csökkentsék annyival, hogy aki be van jelentve ne fizessen duplán!!! A járulékcsökkentés úgyse érintené a "bliccelőket". Ha ezt megcsinálnák, úgy felőlem legyen vizitdíj.

EZoli 2007.09.24. 09:38:39

radipon: Én azt nem mondtam, hogy a finanszírozást nem lehetne jobban átláthatóvá tenni, akár bizonyos formában jobban üzleti alapra hozva.
De önmagában a viztdíj (pláne úgy, hog a finanszírozási formában eddig az égvilágon semmi nem változott) nem old meg semmit, sőt mint példával illusztráltam tovább növelte a hálapénzt.
Az a baj, hogy fonákul kezdtek hozzá ennek az egésznek. Először kellett volna a finanszírozási rendszert tökéletesen kidolgozni és csak utána hozzányulni a kórházátalakításokhoz. Így ez nagyon nem volt jó, ellenben látványos volt, parasztvakításra jó!
Ha pár évig egyeztetnek a szakértőkkel és a finanaszírozási hátteret dolgozzák ki, az hosszútávon jó, de eredményt nem lehet felmutatni a jelenben. És a magyar belpolitikában sajnos csak ez számít. Négy éven belül kell eredményt felmutatni! Olyan területen is amiben esetleg nem lehet 4 év alatt megváltani a világot. Egyik politikai párt sem tud kilépni ebből a mókuskerékből.
Most a kórházi ágyszámok drasztikus csökkentésével sok kárt okoztak és az esetleg jónak képzelt renszerük bevezetését hosszú évekre eltolták, csak azért, hogy hamar tudjanak számszerű eredményt felmutatni, hisz mennyi pénzt spóroltak meg. Ez valamilyen szinten ismét becsapás.
A másik amit sok orvos sérelmez (jogosan) a kollektív bűnösség elve. Minden orvos korrupt. Ez a kiindulás. Ez nem igaz, mint írtam csak bizonyos szakmákra jellemző a hálapénz, nem kollektíven az egészségügyre. Az eü. dolgozók fizetésének mértékébe pedig ne menjünk bele. Én gazdasági részlegen dolgozom, belelátok az orvosok szerződéseibe. Nem írok konkrét összegeket, de nevetségesen alacsony. Van olyan szakmunkás aki többet keres, mint egy több éve praktizáló orvos. Erre azt mondják sokan, hogy az orvosok mégis jó kocsikkal járnak és a legtöbben gazdagok. Igen, de nehogy azt higyje bárki is, hogy az állami fizetéséből tehetős a többség!
Az a nonszensz eset van hogy egy heti 40 órában dolgozó osztályvezető professzor, aki szakmájában világszinten elismert, munka után heti 2-3x elmegy mondjuk 4 órára magánrendelni egy magánkórházba, ahol megfizetik a szaktekintélyét és a pluszmunkájából van pénze, mert az államiból alig élne meg. Amelyik orvos kapzsi, azok egy idő után az állami munkahelyüket kezdik hanyagolni és a magánkórházakra koncentrálni.
Ha már a finanszírozásnál tartunk, ez a rendszer sincs így túl jól. Egy világszinten elismert szaktekintély igenis éljen meg tisztességesen az állami fizetéséből, ne kelljen maszekolnia és hálapénzt elfogadnia kereset kiegészítésként.
Sok rosszat is tudok írni az orvosokról, de írok a végére egy szép és inkább szomorú történetet (azért nem mindenkinél a pénz a lényeg).
Az egyik országos intézet vezetője is beleesett a létszámleépítésbe, megszünt az intézete. Elment magánkórházba dolgozni. A betegei akik évek óta hozzá jártak választhattak. Vagy utaznak máshova OEP-es kórházba, vagy követik a professzor urat az új munkaheléyre, ami viszont durván fizetős. Sok szegény beteg mégis eljár hozzá a magánrendelőbe, mert ők ragaszkodnak hozzá. Magánrendelőkben fix tarifa van, aminek x %-a az orvosé. Tehát az orvos teljesítményarányú bevételt kap. A legszegényebb pácienseitől az orvos kevesebb pénzt kért. Ha a vizsgálat mondjuk 20 000 Ft (és szerződés szerint 50% az intézményé, 50% az orvosé) ha megjelenik nála Mari néni, nem kér tőle 20 ezret (amiből 10 az övé), csak 12-t, sőt olyan is volt hogy csak 10-et (ugye 10-et le kell adnia a kórháznak, tehát neki nem marad)! Ami azt jelenti, hogy sajnálatból ingyen látja el). Ilyen furcsán működő rendszer sincs mégegy Európában.

Herr Flick 2007.09.24. 09:39:47

Ezolinak igaza van.

Miért a becsületesen verik el a port? Tyúkszaros érvek, hogy azért, mert a többiek nem fizetnek.
Pl elhiszi valaki, hogy ha mindenki venne jegyet, a BKV nem emelné többet?

Az egészségügyben meg szerintem a járulékfizetést ellenőrízzék, de csökkenteni kellene a terheket, mert rohamosan zárnak be a kisvállalkozók, kisboltosok.

Herr Flick 2007.09.24. 09:40:29

Halkan megkérdezem, hogy vajon a roma kisebbség tagjai tudják, hogy január 1-től nem lesznek jogosultak az ellátásra (legalábbis a 80% uk, aki nincs bejelentve) ??? Vagy velük kivételeznek majd, és csak mi leszünk a "potyautasok" ???

Akkor lesz majd csak haddelhadd

Herr Flick 2007.09.24. 09:53:24

Ketteske te eszednél vagy?

"Ahogy végre talán közpénzem sem fogja a hülyegyerekét iskolába járatni."

A hülyegyereket, ha okítjuk van esély, hogy változik. Ha nem, akkor menthetetlenül leszakad, és kérdem én, milyen tagja lesz ő a társadalomnak?

Ha hülye az a gyerek, de suliba jár, akkor valami úgyis ráragad, a többi osztálytárs, egy jó oktató jó példát tud mutatni neki, kapcsolatokat szerezhet, értelmes fiatalokkatl, idősebbekkel tudja megbeszélni a különböző témákat.
Ha nem tanul, akkor ki lesz, aki utat mutat neki, illetve mi fogja őt önálló gondolatokra nevelni?

Szerinted majd az RTL Klub????

Herr Flick 2007.09.24. 09:54:05

\"Aki meg szegény és tényleg tehetséges, az játszva megcsinál egy diplomát levelezőn is.\"

Aki pedíg tehetségtelen, de gazdag, az könnyen fog lediplomázni ugye?? akkor ez nem igazságtalan?

Akinek melóznia is kell tanulás mellett, és nemcsak diákmunkát, annak szerinted egyenlő esélyei vannak,a jobbmódú, nem dolgozó társaival szemben???
Ugye ezt te sem gondolod komolyan...

rokica · http://www.rokica.blog.hu 2007.09.24. 14:33:31

Lehet, hogy hülyén gondolom, de bármilyen társadalomnak csak jobb lehet, ha egy 18-20 éves az iskolapadban ül ahelyett, hogy a kocsmában, utcasarkon tenné ugyanezt azon tökölve, hogy mit is kezdjen az életével? Szerintem a tanításukat minden társadalomnak föl kellene vállalnia. Mert ugye, nem gondolhatjuk komolyan azt sem, hogy egy ilyen idős, egyszerű érettségivel rendelkező gyerek után tömegével kapkodnak a munkaadók - és nem fut vakvágányra már fiatalon az életük?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.24. 15:32:27

Herr Flick!

Nyugodj meg semmi közöm nincs az elmebajoshoz, az elmebajost én is elmebajosnak, de minimum károsnat tartom az országra nézve.
Itt arról van szó, hogy az Mszp reform címén pénzbehajtást művel, erre a Fidesz ilyen f@szságokkal áll elő, amitől ugyanúgy nem fog változni semmi. Ezek olyan kérdések, amelyekre én jószívvel semm igent, sem nemet nem tudok beixelni. Mert szvsz ezek legyenek, de ne ebben a formában, ahogy most vannak.

Az oktatási rendszerrel meg az a helyzet, hogy normális esetben annyi és olyan képzettségű fiatalt bocsát ki magából, amennyire és amilyenre a munkaerőpiacnak szüksége van. Ja, és olyan gyakorlati!!! tudással (nem csak papírral), amire szükség van.

Ja, ha meg a vizitdíjat fel tudják arra használni, hogy legalább egy-egy rendelőt kimeszeltessenek, vagy a nővérek pluszpénzt kapjanak a kórházakban, akkor legyen. Csak azért él bennem a félelem, hogy ezek a pénzek megint nem oda kerülnek, ahova kellene, hogy kerüljenek. De ezen megint nem lehet népszavazással változtatni...

morpho 2007.09.25. 01:07:36

Látok itten egy óriási problémát,ami talán az egész kérdés lényege.A magyar társadalom még mindíg a Kádár-rendszerben él.17 évvel ezelőtt volt egy rendszerváltás Magyarországon és a zemberek nem vették észre azt,hogy a KAPITALIZMUS nem csak azt jelenti,hogy ruszkik haza,MSZMP bezár,szabad választások meg demokrácia van.Magyarországon piacgazdaság van!!A kapitalizmusban nincs ingyenes felsőoktatás,nincs ingyenes iskolai étkeztetés,nincs villany és gázárkompenzáció és nem hazudják azt,hogy az egészségügy nem üzlet.(dehogynem,ráadásul nem is kicsi)Mindíg is az volt,csak a szocializmus című kísérletben behazudták,hogy alanyi jogon járnak az imént felsorolt szolgáltatások.Akkor is fizetni kellett mindenért,csak az állam hitelekből finanszírozta a bulit.Jól el is adósodott az ország.Mivel ezek szolgáltatások,ki kell őket fizetni.Az elmúlt 17 év összes kormányának a bűne,hogy 17 év alatt képtelen volt megértetni a társadalommal,hogy a szocializmus véget ért.Két problémát sikerült megoldani mindössze.Az egyik a bányászat és a nehézipar leépítése volt,a másik pedíg a benzinár piacosítása.Ma már senki nem haragszik a kormányra,ha felmegy a kőolaj világpiaci ára.Lett belőle egy taxisblokád,aztán mégis piaci árat fizetünk a benzinért.Ugyanígy piacosítani kellett volna a gáz és villanyárat,az oktatást és az egészségügyet.A kormányok egy része be volt szarva,hogy újjabb taxisblokád lesz,más része meg úgy akart hatalmon maradni,hogy átverte a társadalmat és behazudta azt,hogy még mindíg a szocializmusban élünk és majd jól kifizetjük helyettetek a számlát.Iyen persze nincs és végül mégiscsak mi fizetünk ki mindent,csak éppen nem az,aki konkrétan igénybeveszi a szolgáltatást.
Aki arról akar népszavaztatni,hogy egy piacgazdaságban fizetni kell e a szolgáltatásokért,az költözzön Kubába,vagy Észak-Kóreába.Ez a népszavazósdi nem más,mint a hazudozás prolongálása,ráadásul egy éve találták ki,hogy majd jól népszavazunk,aztán azóta egy kanyi aláírást sem gyűjtött a kutya sem.Az nem lehet,hogy nem is akarnak annyira népszavaztatni a srácok,csak ezzel tematizálják a közbeszédet???
Az OVB-re meg az AB-re mutogatni az óvoda kategóriája.

Combi* · http://www.knorr-bremse.hu 2007.09.26. 08:27:39

Na mostmár tudjuk milyen lesz a több biztosítós modell, hogy szakadt volna a zanyjába Kóka feje.

Combi* · http://www.knorr-bremse.hu 2007.09.26. 08:29:13

"Ja, ha meg a vizitdíjat fel tudják arra használni, hogy legalább egy-egy rendelőt kimeszeltessenek, vagy a nővérek pluszpénzt kapjanak a kórházakban, akkor legyen."

Nos hmhmm...anyám eü-s. Egy fillér plusszpénzt se láttak még a vizitdíjból, ment szépen orvos zsebébe egész...
süti beállítások módosítása