hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Az első hatás

2011.01.27. 19:29 Vérszegény éjszakai dúvad

Mostanában - akaratomon kívül ugyan, de - a két új(?) országos kereskedelmi rádióadó egyikét hallgattam. (Egyébként nem is tudom, hogy még mindig újnak kell-e őket nevezni, vagy sem - de ez most totálisan lényegtelen).

A január elseje hatályos médiaszabályozás értelmében pedig lényegesen több magyar zeneszámot kell leadniuk. Szó se róla, ennek böcsülettel eleget is tesznek.

Csak az a baj, hogy ettől egyáltalán nem lett élvezhetőbb a műsoruk. Sőt.

Sajnos. (Őszintén szólva lassan már a Quimby egyébként elég jól eltalált nótájától is erősen ajjajjaj-ozni támad kedvem, a többire pedig inkább szót se vesztegessünk)

De mivel a pár hete rámragadt pozitív életérzés még mindig erősen a markában tart, ezért tegyük hozzá: Ez biztos az én ízlésficamom miatt van.

 

49 komment · 1 trackback

Címkék: médiaipar szól a rádió

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr612618898

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kétszer három sor 2011.01.27. 22:27:34

A panelház első emeltén nagy dübögés, valaki valamit valamihez (valakihez?) csapkod. A főváros egyik terén nagy embertömeg, zászlók lengnek, valakik valamit skandálnak. Az faluszéli erdőben valami valamit csivitel miközben valahová repül.A panelhá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.01.27. 21:12:41

Inkabb jatszanak mara mar klasszikussa erett magyar slagereket, mint anno a (S)Lager Radio tette.
Ket Bonanza szam kozott egy Akos.

AkarkiJ 2011.01.27. 21:28:32

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:

és hogy ne legyen annyira unalmas, egy kis keresztes ildikó és edda is legyen benne

m. g. 2011.01.27. 21:36:04

A Petőfi nem annyira slágeres, oda jó lesz a Kormorán.

giga66 2011.01.27. 21:41:30

Szerintem a Petőfi a legjobb.

különvélemény 2011.01.27. 21:43:24

Van bőven régebbi magyar zene, amit lehetne játszani, csak az ugyebár nem divat...

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2011.01.27. 21:47:04

Hajnalban, kb. 4-5 korul bekapcsoltam a radiot, es egy ido utan feltunt, hogy csak magyar dalok mennek. Eloszor nem tudtam mire velni, aztan rajottem, hogy kvota van, es nyilvan igy igyekeznek letudni.

különvélemény 2011.01.27. 21:50:27

A boldogságtól ordítani tudnék
A mi utcánk
A sétahajó
Ádám hol vagy
Alfa Romeo
Amikor virágba borultak az almafák
Angéla
Annyi ember él a földön
Áprilisi tréfa
Azok a szép napok
Baracknyíllás idején
Bolyongok a város peremén
Carolina
Csak a szépre emlékezem
Csak fiataloknak
Csinibaba
Egy fiú a házból
Egy kis romantika
Egy szál harangvirág
Egy velem ugye könnyen megy
Elpattant egy húr
Én édes katinkám
Én nem tudtam hogy harcolni kell érted
Engem nem lehet el felejteni
Falu végén kis kunyhóban
Fekete vonat
Fogj egy sétapálcát
Furcsa játék az élet
Gedeon bácsi
Gondolsz e majd rám
Gyere ülj kedves mellém
Hállás szívvel köszönöm a sorsnak
Hófehér gyöngyvirág
Hol jár az eszem
Hosszú az a nap
Isten veled édes Piroskám
Isten veled szomorúság
Jamaikai trombitás
Járom az utam
Kék csillag
Két falevél
Két név egy bérház oldalán
Kicsit szomorkás a hangulatom
Kislány a zongoránál
Kósza szél
Különös éjjszaka
Lehet hogy túlságosan szeretlek
Mama
Más ez a szerelem
Mások vittek rossz utakra
Melodie D'amour
Minden ember boldog akar lenni
Mindenkinek van egy álma
Ne lépd át a küszöbömet többé
Ne néz úgy rám
Néha kell hogy dédelgess
Nekünk találkozni kellet
Nem adlak másnak
Nem leszek a játék szered
Nem vagyok én apáca
Nyári zápor
Ó serenella
Óh ha milliomos lennék
Öreg fák alatt
Piros tulipán
Rejtély
Rozsda lepi már az emlékeimet
Sose fájjon a fejed
Szél jár a tónál
Szép esténk lesz
Szeretni bolondulásig
Szeretni kell
Szigorú tanító
Te szeress legalább
Téli szerelem
Úgy szeress
Ugye te is akarod
Valaki kell

Így hirtelen, és ez csak egy korosztály, ebben nincs magyar nóta 1920-1950-ig, ami szintén üdvözlendő lenne és nem összekeverendő a cigányzenével, valamint Napoleon Boulevardtól a Hungárián, Kordán Zárai-Vámosin keresztül az Első Emeletig kihagytam mindent.

m. g. 2011.01.27. 22:07:10

@PerverzBabi: Pedig ha jól emlékszem a törvényre, 5 és 23 óra között is teljesülnie kell a 35% aránynak.

-d(-_-)b- 2011.01.27. 22:08:16

Amíg a rádióadók az Eddától csak a Kör Közepént meg az Éjjel érkezemet, a Bikinitől csak a Közeli helyekent, a Bonanzától csak az Induljon a banzájt és a Jelet ismerik, ésígytovább, ésígytovább, addig nem értem, mit vársz.

Még a "gagyi" 90-es évekből is fel tudnék sorolni 4-5 jó számot bandánként, nehogymár a nagyobb együtteseknek ne legyen akkora repertoárja, amiből jó műsort lehetne adni!

gyurma6 2011.01.27. 22:34:32

Sajnos nincs annyi jo magyar zene, hogy ez folyamatosan tarthato legyen, igy aztán megjelenik ( megjelent) a gagyi is.

porquenotecallas · http://antiblog.blog.hu 2011.01.27. 22:37:40

amiket kellene adni (és nem csak 1-1 számot), mert slágeres is, rádióbarát is, ugyanakkor korszerű, nem elcsépelt, nem avétos, nem "csehszlovák":

mai:
Subscribe, P.A.S.O., 30Y, Kishúg, Magna Cum Laude
+ természetesen Quimby, Tankcsapda, Kispál

90-es évek:
Warpigs, Freshfabrik, Eleven Hold

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2011.01.27. 22:51:20

Ismerős Arcoknak is vannak jó számaik.

gyilkos fűegér 2011.01.27. 22:59:50

@különvélemény:

A Hungária a Rock & Roll meggyalázása. Amikor a Stones már javában a liliomtiprásról (Stray Cat Blues), faszverésről (Under my Thumb), és a kábszerekről (Sister Morphine) dalolgatott, nálunk a csókkirály felcsavarta a szőnyeget. Szánalmas.

(Tudom, "nem engedték volna". Akkor nem kell csinálni.)

qwertzu 2011.01.27. 23:04:35

@porquenotecallas: A Tankcsapdával az a baj, hogy a legtöbb számuk nem kimondottan rádió kompatibilis. Pedig mekkora, ha egyszer megszólalna egy délutáni műsorsávban a "Johnny A Mocsokban".

Pecccca 2011.01.27. 23:06:52

Ajánlom figyelmetekbe a külf/magyar zenearány megállapításáról szóló szabály értelmetlenségéről:
check.blog.hu/2011/01/04/korunk_nepbetegsege_a_szabalyozas

szaszni 2011.01.27. 23:14:13

A feleségem véletlenül letörte a kocsi antennáját, ezért most csak egy helyi adó fogható normálisan. Ők is nyomatják rendesen az előírt magyar "zenét". Bár ne tennék. A külföldiek között is rengeteg szar van, de a magyar túltesz mindenen.

Olikincs · http://onlinepszichologia.hu 2011.01.27. 23:15:13

azért akad pár jó banda is a hazai fronton, csak nem feltétlenül a populáris vonalon..

akos147 2011.01.27. 23:17:41

@-d(-_-)b-: maximálisan egyetértek veled. a régi nagy bandák nagy számaiból általában a vidéki rádióadók játszanak szélesebb skálát, ez az országos adók rákfenéje, hogy leragadnak pár slágernél. ezért (is) hallgatom olyan keveset őket. sajnos egy igénytelen átlaghallgatói "ideálnak" próbálnak megfelelni, szerintük a mívesebb ízlést nem bírná el a nagy tömeg, nekik ez a jó, ami most van.

ze11 2011.01.28. 00:03:55

A tematikus adókon kívül a magyar felvételek bizonyos hányadát a frissebbek közül kell válogatni, ha jól tudom, nem lehet letudni holmi szinte-klasszikussá-érett darabokkal a kötelező penzumot - tessék az aktuális sza... akarom mondani slágereket játszani, hiszen a szegénycsóringerfeltörekvő művészeknek (vagy inkább a kiadójuknak) abból lesz pénze... Meg persze az artisgyuszinak is...

Bambano 2011.01.28. 00:34:00

régen a sláger tartott ilyen egy hetes vagy két hetes nagy szavazó időszakokat és utána azt játszották, ami azon nyert. vagyis azt, ami a hallgatót érdekelte. ezen hogy lehet erőszakkal változtatni, mármint hogy mi érdekelje a hallgatót?

marhaság.

ehja 2011.01.28. 00:56:09

@különvélemény: "Járom az utam" és "Vámosin keresztül ... kihagytam mindent" .
Ez kissé ellentmondás. Véletlenül ui. Vámosi írta a szöveget és véletlenül ő is adta elő először.

YzolSZ 2011.01.28. 02:03:41

@-d(-_-)b-: "Még a "gagyi" 90-es évekből is fel tudnék sorolni 4-5 jó számot bandánként, nehogymár a nagyobb együtteseknek ne legyen akkora repertoárja, amiből jó műsort lehetne adni! "
Rendben ember igazad van, támogatom én is egy ilyen rádió létjogosultságát, sőt szeretném , ha lenne 1(egy)! De az összes? Vagy hogy? Neked nem lenne elég egy ilyen rádió? mindenhol ugyanannak kéne szólni? Vagy hogy? Én például támogatnám mostmár , hogy csak magyar mentét lehessen kapni a ruhaboltba, vagy a nyüves plázákba, persze nem vasárnap ám, hóó! Nehogy már ne lehessen, annyiféle anyagból, meg olyan sokszínűre megvarrni, hogy mindenkinek jó ruhát lehessen adni! na?

viktor134 2011.01.28. 02:34:22

méheket, plutot, burzsoá nyugdíjasokat, aliv és a műkusokat, hollywoodoot., ...

betolni lejátszásba komplett albumot oszt cső. :D

Hintz ezredes 2011.01.28. 02:56:18

@viktor134: Azaz, meg Csermanek Lakótelepet, Gecizőket, Esztétikai Kommandót, Rémisztő Pénisztőt és hasonlókat...!

Azannya 2011.01.28. 03:15:59

nem kell egy rádió, ahol ilyenek mennek; meg az se kell, hogy legalább a jó magyar zenéket játsszák. az kell, hogy baszódjon meg és hűljön rá a bőr minden szánalmas öntelt féregre, aki úgy gondolja, hogy BÁRKINEK joga van beleszólni bárki más ízlésébe. szerintem ennyi kéne, meg az, hogy ezt ne egyesével, hanem kollektíve vágjuk az érintettek arcába, ha egyszer lehetőségünk lesz rá.

esef 2011.01.28. 06:49:49

@viktor134:
meg egy kis pitbullt és Pornómari asszonyság betiltaná a rádiózás gondolatát is. :)

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.01.28. 07:15:02

sajnos nagyon rosszaBBak lettek így a rádióadók. rengeteg pocsék magyar zene van, amit eddig kimoderáltak a zenei szerkesztők, de most sajnos kénytelenek berakni. sajnos, és minket terhelnek.

lionking 2011.01.28. 07:51:06

"Ez biztos az én ízlésficamom miatt van"

Hát nem!
sajna ennyire szar a mai magyar zene.
Nekem ne jöjjön senki a mostani modern és alternatív zenekarokkal, mert NINCS hallgatósága. Ha lenne akkor BS koncertjük is lenne. Félek az első 6 sort nem töltenék meg a rajongók, még kedvezményes árú jeggyel sem.
A régiektől meg már eddig is sikerült totális csömört szerezni, "hála" az eddigi meg a mostani rádióműsorok kiváló szerkesztőinek.
Ízlést meg hatalmi szóval előírni botorság, eddig még soha sehol nem sikerült ezzel formálni egy társadalom ízlését.
Arra sajnos nincs valószinűleg megbízható mérési adat, hogy ha megszólal egy magyar zene akkor hányan kapcsolnak villámsebesen más csatornára

különvélemény 2011.01.28. 07:54:09

@gyilkos fűegér:
Tök mindegy, a csakmaislágermegynaponta20xugyanaznál a Hungária is 100x jobb.

@ehja:
Ügyes vagy, nyertél egy hangszórót, a legközelebbi Kossuth téri nyugdíjas találkozón kirakjuk, átveheted. :)

A Petőfi is azért lett sikeres, mert az elmúlt időszakban született jó zenéknek nem kb. a 0.01%, hanem a 0.3%-át játsza.

különvélemény 2011.01.28. 07:57:07

@lionking:
Na megint jön a nincs rá igény duma.

Arra van igény, amire irányítják a sok droidot.
Eminem is rétegzene volt, gyártottak belőle divatot, hirtelen "lett rá igény".

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.01.28. 08:01:16

Szerintem nincs gyereked, ha neked ez jött le elsőre a médiatörvényből. :-) Nekem van két erősen kiskorú, úgyhogy az első észlelt hatás az volt, hogy szombat reggel nem ébredtem fel a két rajzfilm közt a fülembe beúszó, kurva irritáló "Vaúúú Barbííí!"-ra. Tényleg lejjebb vették a reklámok hangerejét, úgyhogy leszarom az összes sajtószabadságért aggódót, én nyugodtan tudok aludni a médiatörvénytől. :-)

különvélemény 2011.01.28. 08:01:31

@YzolSZ: "Rendben ember igazad van, támogatom én is egy ilyen rádió létjogosultságát, sőt szeretném , ha lenne 1(egy)! De az összes?"

Eddig 1-2 kivétellel csakmaislágerrádiók voltak, az sem volt jobb.
Persze ettől az idétlen szabályozástól sem lesznek jobbak.

különvélemény 2011.01.28. 08:03:28

@Csokis:
Sok nyugati országban tilos a gyerekeknek szóló reklám, bármilyen csatornán bármikor.
Ezt bezzeg kihagyták a médiatőrvényből.

kgonzo 2011.01.28. 08:05:06

A kereskedelmi televíziók pedig úgy oldják meg, hogy hajnali egykor kezdődik mondjuk a Paszport, amit amúgy meg is néztem volna.
Minden törvény annyit ér, amennyit be tudunk tartatni belőle. Pedig a törvénynek ezzel a részével pont nincs bajom.

lionking 2011.01.28. 08:07:55

@különvélemény: hol olvastál Te olyat az én írásomban hogy "nincs rá igény" ???
Én olyat írtam, hogy nincs hallgatósága és abból is tömeges. Rétegzenék, amivel kereskedelmi rádiókat nemigen lehet életben tartani. Mivel nem igazán hallgatóságnövelő produktumok.

Anarchy 2011.01.28. 08:11:37

Kell írni egy "Buzik a médiahatóságban" és egy "Szopjál faszt, Annamaris" c. számokat.

Tüntetésnek a legegyszerűbb módja ha ilyesmi számokat adnak 40%-ban....

para_noir 2011.01.28. 08:37:48

A rádiós zene szar, ez nyilvánvaló, csak azt nem értem, minek hallgattok rádiót? Ha van kedvencetek, és szeretiktek a zenét is úgy általában, netán még egy mp3-lejátszó/cd-lejátszó is van a kocsiban/otthon, akkor minek rugózni a rádión? Mindenkinek van lehetősége a jó zenét megtalálni, hallgatni, van net, itunes, cd-lejátszó, autóhifi, playlist, shuffle funkciók, léptetési lehetőség. Nagyon furcsállom, hogy mindenki szarozza a rádiókat (azok is), de a mégis azon pörögnek, azt hallgatják. Nekem eszembe nem jutna rádióban zenét hallgatni, kiver a víz a zenéik 90%-ától. Én rádióban csak pofázós műsort hallgatk nagyritkán, az nincs meg mp3-ban, a többi nem érdekel.

Der Beste 2011.01.28. 08:41:04

Szánalmas a posztoló magyarázkodása, hogy akaratán kívül kellett hallgatnia valamit.

Amúgy örülök a szabályozásnak. Utálom, hogy 3 fostalicska angol számra jut egy magyar a Petőfi Rádióban.

ZboroKrisz · http://artinterior.blog.hu/ 2011.01.28. 09:24:11

ezért köll a sok megasztár a zixkszfaktor meg a csillag születik, hogy legyen utánpótlás kiemelkedő magyar előadóművészekből, akiknek a nótáival aztán ingyen meg lehet tölteni a rádióműsort, és még a bulvárlapok hasábjaira is lesz belőlük elég hír...

-d(-_-)b- 2011.01.28. 09:33:51

Ja, egyébként van olyan, hogy INTERNETRÁDIÓ, meg MP3-lejátszó annak, aki nem bírja a kereskedelmi adókat. Gondoltam, szólok...

viktor134 2011.01.28. 13:10:45

@Hintz ezredes: kösz a tippeket. :)
@esef: hát igen, kezdő zenekart, altert többet. :)

lionking 2011.01.28. 16:18:27

@-d(-_-)b-: Autóban netrádió? az jó :) majd szólj ha lesz elérhető áron normális
mp3???
Olyat az én autóm fejegysége le sem játszik. Meg se vettem volna ha tudna. Az az igazi fostalicska most képzeld ha mindehhez passzoló fos zenéket párosítunk...

YzolSZ 2011.01.29. 01:22:30

@különvélemény:
na most az egy -két kivétel is lehetett üditő, eddig. vajon arra tudnál e válaszolni , hogy miért is van úgy általában véve ilyen kevés rádió? amúgy frankón csak kocsiban hallgatok ilyet. ill otthon nettrő,.néha.

különvélemény 2011.01.29. 17:36:50

@YzolSZ:
Azon egyszerű oknál fogva, mivel nagyon kicsi piac vagyunk.
Ezért vagy nyomod a mainstreamet és részesülsz a reklámtortából, vagy sem.
Sajnos ez a Magyarországon reklámozókat ugyanúgy minősíti, mint a rádiókat.

A reklámozók nyugaton pontosan meghatározzák és ellenőrzik, milyen jellegű adás után ment a reklámjuk, nálunk ez csak elméletben van így.
Itt csak a hallgatottság számít.

Nálunk mehet postásjózsi után Dom Perignon reklám, csak hogy egy abszurditást mondjak, nyugaton ilyen nincs.

YzolSZ 2011.01.29. 21:55:22

én meg azt hittem , hogy megy itt a bundázgatás komolyba pár szaros kiadott frekvencia körül.

Walter Hartwell White 2011.02.25. 17:41:51

Vége a Roxynak is, bizonyos nagyösszegű tartozások miatt. Nem is baj, tevékenységükkel nálam kimerítették a zenei környezetszennyezés képzavaros fogalmát, már ami az elektronikus zene egészének a mainstream szemetekkel való égetését illeti.
süti beállítások módosítása