hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Személyiségi jogot sértő testmagasság

2007.09.08. 13:26 Vérszegény éjszakai dúvad

Megszüntették a tornasort az egyik budapesti általános iskolában, mert szerintük ez megkülönböztetésen alapul, így sérti a gyerekek személyiségi jogait.

Azt hiszem ez az a hír, amelynek hallatán az ember hátradől, visszafojtja a belőle éppen feltörni készülő anyázást, és csendben csak annyit kérdez: Hát ezeknek tényleg nincs jobb dolguk? De jól van, legyen igazuk, akkor viszont pár dologról elfeledkeztek, most erre szeretném felhívni a figyelmüket.

Először is ott vannak az osztályzatok. Hát ez igazán brutális megkülönböztetés, hiszen a feltételezett tudások alapján rangsorolja a gyerekeket. De mi van, ha szerencsétlen gyerek rosszul aludt az éjszaka, mert a macskák éppen az ablaka alatt bagzottak, és ezért nem tud megfelelően teljesíteni? Vagy mi van, ha a gyereknek totál idióta szülei vannak, és naponta veszekednek, ezért a gyerek nem tud a képességeinek megfelelően teljesíteni? A tanár meg rögtön besorolja a hülyék közé, egyeseket, ketteseket osztogat neki, ezzel teljesen megsértve a személyiségi jogait. Úgyhogy azonnal tiltsuk be az iskolai osztályzatokat!

De lépjünk egy kicsivel tovább. Az talán nem sérti a gyerek személyiségi jogait, hogy azt kell tanulnia, amit az állami tantervben meghatároznak, és nem azt, amit szeretne tanulni? Dehogynem! Egyéni tantervet minden gyereknek! És ha a videójátékok kezelését akarja tanulni, akkor tanítsuk neki azt!

Persze látni kell azt is, hogy itt alapvetően nem a tornasor az, ami sérti a gyerek személyiségi jogait, hanem a testmagasságbeli különbségek, hiszen azok attól függetlenül léteznek, hogy a gyerekek sorban állnak-e vagy sem. Éppen ezért tüntessük a magasságbeli különbségeket! Mivel a magasabb gyerekek lábából nem lehet levágni, hiszen ez értelemszerűen sértené a személyiségi jogaikat, ezért az alacsonyabb gyerekeknek kell ládákkal a talpuk alatt közlekedniük! No, de a problémánk ezzel még nincs ám megoldva.

Nincs, hiszen más méretbeli különbségek is léteznek. Más a cipő-, ing-, nadrágmérete a gyerekeknek. Bizony ezen is változtatni kell. Egyenméretű egyenruhát minden gyerekre! Hát, az bizony megtörténhet, hogy egyeseket szorítani, míg mások ki fognak esni belőle, de a személyiségi jogok nem fognak csorbulni és ez a lényeg!

De egyáltalán! Mit szarakodunk ilyen apróságokkal? Azonnal vezessük be a Madách által megálmodott Falansztert! Persze szigorúan csak a személyiségi jogok védelmében.

93 komment

Címkék: idióta emberi jogok oktatási rendszer

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr87160187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hab 2007.09.08. 14:52:50

Vannak fogyatékosságok amiken nem tudunk változtatni de mégse esik jól, ha a pofánkba vágják. A tornasor ezt teszi szerintem. Neked van testi hibád? Szeretnéd ha valaki besorolna az alapján? Mi lenne, ha kövérségi, fogsárgasági, vagy mondjuk korpásodási sorba kellne beállni? És miért jó a tornasor? Mert az olyan katonás? Jól néz ki kívülről?

-vd- · http://tanulasmodszertan.hu 2007.09.08. 15:17:49

Áltisi alsóban szöveges formában kell értékelni a gyerekeket és igen jól látod, az egyéni tanrend irányába kellene elmozdulni. Egy mérvadó vizsgálat kimutatta nemrégiben, hogy a gimnázium elvégzése után a gyerekek a tanultak 9%-ára emlékeztek, amiből - legalábbis nekem - egyenesen következik a tanterv felülvizsgálatának szükségessége.

Azt már csak zárojelben jegyzem meg, hogy a lendületes fikázás, melynek jogalapja a fentiek megvilágításában legelábbis kétséges, semmilyen értelmezhető logikai ívet nem tartalmaz. Az elején kifigurázod azt, ahogy egy iskola képes elmozdulni az egyéniesítés irányába, majd a cikk végére ezen lovagolva, mintegy - szerinted - ezt fokozva, odajutsz, hogy vezessük be a Falansztert?
Mi volt a célod? az index címoldalon túl...

csabex 2007.09.08. 15:26:58

Kedves "hab" és társai!
Ti már nem vagytok normálisak. Ha az alacsonyságot testi fogyatékosságnak tekintitek, ezáltal ti rekesztitek ki a teljesen normális, ám alacsonyabb embereket. "Mert olyan katonás"? A hülyeséged határtalan, komolyan. A PC és a liberalizmus vetekedik a kábítószerekkel, ahogyan elnézem, és egy életre elvágja az embert a normális gondolkodástól. Igenis legyen tornasor, és legyen katonás rend, nem szeretném, ha a gyermekeim olyan csoffadt görbehátú nyomorékok lennének, mint ti. Bár lehet, hogy neked nincs testi hibád, csak egyszerűen szellemi fogyatékos vagy. A tornasor az biztosan fasiszta és antiszemita dolog, ugye? :-)))

csabex 2007.09.08. 15:30:48

Tulajdonképpen érthető a liberós gondolkodásmód: "ha én nem lehetek normális ember, aki teljes életet él, akkor legyen mindenki nyomorék, vagy torz szellemiségű mint én." A nyomor ugye szereti a társaságot.

Franz 2007.09.08. 15:39:50

Szerintem a fogyatékosság a fejben (ezesetben a fejedben) kezdődik, nem a magasságban. A fogyatékossággal nem illik viccelődni, de a testmagasságot ugyan ne hívjuk már így. Akkor a szemüvegeseket ültessük az utolsó padbe, a nagyfejű 185 cm magas "kisiskolásokat" meg az elsőbe, mert ugye milyen kirekesztő magatartással élnek a tanárok, hogy ezt fordítva teszik meg. Az asztmásokat ültessük el az ablak mellől, hisz mindenkinek kellhet az a friss levegő, miért engedjük hogy eszerint kategorizáljanak bennünket...ugye?
Szerintem aki ilyen marhaságokat bevezet, illetve eltöröl, annak minél messzebb kellene tartózkodnia a közoktatás színterétől. Egy kamasznak igenis kell fegyelem, kell egy bizonyos útmutatás, rend, fegyelem. Nem kell már gyerekkorban teret engedni annak, hogy ilyen marhaságokkal tegyük "egyenlőbbekké" a gyermekeinket. Más területen inkább lenne szükség a felzárkóztatásra, stb stb stb

morph 2007.09.08. 15:40:54

A tornasor szerintem igenis megkülönböztető dolog, nálunk nincs is az iskolában, általános iskolában sem volt. Az osztályzással meg nincs baj - saját eredményem -, de ne akasszák ki a falra, és ne tegyék bele az évkönyve, mert másnak az én osztályzataimhoz semmi köze sincs!

András 2007.09.08. 15:42:00

Egyetértek Habbal. Hülyeség a tornasor, mindig is az volt. És még nagyobb hülyeség összekeverni a totál értelmetlen tornasort az osztályzatokkal, mert utóbbinak van értelme.

Condy 2007.09.08. 15:50:53

Ezért nem jó a demokrácia. Mindenki kitalálhat vmi marhaságot. Soha semmi bajunk nem volt a tornasorral, eszünkbe sem jutott ilyesmiken gondolkodni. Valamiképp sorba kell állítani a gyerekeket, nem állhatnak gyülevész csürhe módjára. A rendre nevelés egyik eszköze a sorbaállítás. És, ha sor van, akkor vki mindíg mondhatja, hogy sérülnek az érdekei.

-vd- · http://tanulasmodszertan.hu 2007.09.08. 15:51:48

hm, szerintetek melyik a jobb irány, ha a "rendet, fegyelmet" - hívjuk inkább morálnak - a gyerekek megtanulják , vagy ha közösen, együtt, a tanár segítségével meghatározzák a saját életük, közösségük működésének vizsgálata, elemzése alapján?

(valaki tudja miért nem látom a kommenteket a post alatt? most az rssből olvasom vissza...)

chabba (törölt) 2007.09.08. 15:52:03

hab: A testmagasság, mint fogyatékosság????

Az embereknek inkább meg kéne tanulniuk elfogadni magukat, ahelyett, hogy megsértődnek azon, hogy valaki megállapítja a valós helyzetet. Vagy pedig meg kéne tanulniuk megváltoztatni azt, ami zavarja őket saját magukban, persze csak akkor, ha van rá mód. Ha nincs rá mód, jön az elfogadás.

Vagy pl. az USA, az elfajzott személyiség idiotizmusok országa. A 160 cm-es 180 kg-os embernek nem lehet azt mondani, hogy túlsúlyos, mert megsértődik és indul a per. Pedig nem is túlsúlyos, hanem egyszerűen kövér.

Komolyan az a cél, hogy a realitásoktól elszakadva álomvilágban éljünk, mert egyesek nem tudják elviselni az valósággal való szembesülést?

borgir · http://steppenwolf.freeblog.hu 2007.09.08. 16:02:20

Jááájnemáááá' mosmé kellett? Mindig a legvégén álltam a tornasorban, de valahogy nem frusztrált jobban, mint a folyosón sétálni. Ott is magasabb volt mindenki. Most akkor ne járjak iskolába vagy mi? Mama pici fia, jaj nehogy megfújja a szél... Különben meg hiába voltam tornasorban x edik, pl senki nem csinált annyi felülést, mint én, láb nélkül másztam kötélen, és lazán nyomtam fekve többel mint a saját testsúlyom. Mindezt tesiórán. Tutira el voltam nyomva. De most, hogy mondod korretkebb lett volna tőlem, ha egyiket sem teszem, mert van akinek ez fáj. Mert ő meg nem tudja.

cirmuli 2007.09.08. 16:21:07

Őszintén csodálkozom azon, hogy még létezett ilyen hogy tornasor...Nálunk szerintem már régóta az működött, hogy egymás mögött, vagy egyvonalban sorakozz. Mit nézegetni azt hogy ki nőtt, ki meg pici maradt. Furcsa ezt így újságcikk-ként leírva olvasni, mert teljesen logikus. Egyszerűen nem csak a személyiségi jog miatt, hanem mert valóban túlhaladott.

Alanna 2007.09.08. 16:21:52

Amikor iskolába jártam, utáltam a tornaórát, mert nagyon zavart, hogy lány létemre én voltam a legmagasabb. A legalacsonyabb egy fiú volt, ő is utálta. Tornasor nélkül erre a ténye nem hívták volna fel a figyelmünket.
Meg persze minden gyakorlatot nekem kellett elsőnek megcsinálni. Ez sem volt túl szerencsés.

mikka 2007.09.08. 16:23:00

Kedves Hab

a torna sor azert jo mert nem egy tanyan vagy hanem egy iskolaban. A tanar szemugyre veszi a tanulokat, ie: ki hianyzik,van e valakinek valami baja,ki mennyit nott a nyaron,ha nott egyaltalan,de lehet valami baja van annak a gyereknek es azert nem art ha latja a tanar hogy a tanulo bazze mar ket eve nem nott semmit etc etc. A tanar, szemben allva az osztaly tanuloival kozli hogy mi lesz a feladat az oran. Ezt biztos lehet ugy is hogy mindenki oda all ahova akar es azt csinal amit akar...szerinted.
De amikor folno az a gyerek,akkor szembesul a nagy kegyetlen valosaggal hogy van egy rakas olyan hely ahol meg sorba kell allni,es meg fogjak mondani hogy mit kell csinalni...akar meg egy munkahelyen is.
Nem tudom van e gyereked, de biztos nem orulnel neki ha egy lusta,rossztartasu,trehany meg allni sem tudo felnott lenne belole.
Ami a fogyatekossagot illeti,engem soha semmilyen hatrany nem ert amiert felig vak vagyok, es amiert en voltam a legkissebb az evfolyamomban,koszonhetoen a raknak es a kemoterapianak.
Viszont nagyszeru testnevelo tanarom volt aki egy beteg ,vekonyka gyerekbol egy egeszseges felnotett faragott. es kurva sokat kellett vigyazban allni kozben,minden ora elejen es vegen.
A testneveles ora celja nem csak az hogy a gyerek szeressen ugralni,de ezt most itt nem fejtenem ki bovebben,mert ha magadtol nem tudod akkor ugysem er semmit magyarazni. Olvassal.
"Istvánfy Csaba a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének elnöke szerint a tornasor nem a megkülönböztetést szolgálja, és nem is a poroszos katonásdin alapul, hanem egy alaki forma. Ha a tanár úgy gondolja, állíthatja a legkisebb diákot is a sor elejére, mondta az Index kérdésére a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karának professzora."

cirmuli 2007.09.08. 16:26:32

A diákokat akár név szerint (ABC) vagy egyéb elképzelések szerint is lehetne sorakoztatni. De minek ?
Amelyik tanár végignézve a csapaton nem tudja megszámolni, majd leellenőrizni hogy ki hiányzik, az ne menjen tanárnak. Másik tanórán is az alapján írja be a hiányzókat amit a hetes jelent. A tornasor valóban egy esztétikai rendszer volt, de ilyen erővel akár a legkisebbekkel is lehet kezdeni !

fejenagy · http://buzz.hu 2007.09.08. 16:29:43

úristen, hab, nem érzed a fájdalmat? a testmagasság, mint fogyatékosság? a testmagasság minden ember adottsága, szerepe pedig annyi, hogy a legkézenfekvőbb módja egy csapat felsorakozásának. további förtelmesen praktikus előnye, hogy ezt követően számos feladathoz párt találni is egyszerű, mivel hasonló magasságúak, és vélhetően súlyúak állnak egymás mellett, így például sótörésnél nem kóvályog senki.

az ilyen dolgok semmi mást nem érnek el, mint hiteltelenné teszik, lejáratják a valóban indokolt lépéseket.

Alanna 2007.09.08. 16:39:58

Érdekes, más órákon nem kell magasság sorba állítani a gyerekeket, hogy megszámolják őket.
A növekedést pedig az iskolaorvos kötelessége nyomon követni és nem a tornatanáré. Szépen is néznénk ki ha így lenne!
Mit gondoltok miért mérik meg a súlyukat, magasságukat minden évben a védőnők?
A fogyatékosság tényleg nem jó szó ide. De általános iskolás gyerekeknek ne kelljen már ilyen megalázó érzést átélni, hogy a magassága miatt utolsó helyre küldik(vagy előre állítják). És ráadásul másokhoz viszonyított magasság változik az évek során.
Nincs reális érvetek a tornasor megtartására.

Franz 2007.09.08. 16:51:54

Szerintem nézzük meg kik hozzák ezeket (meg napjainkban amúgy is) a \"fantasztikus újításokat.
Kik is ezek a \"reformerek\", és miért \"újítanak\" rendületlenül.
Tekintsünk el a politikában résztvevő \"újítóktól\", kiket csak a befolyásnövelés, és a profitorientáció hajt (bár csendesen kérnék mindenki nézze meg az elmúlt évek egésszségügyi minisztereit.. na ha valakikre nem akarnék hasonlítani, akkor őrájuk biztos nem)

Szóval ha ezeket nem nézzük... minden bizonnyal olyan emberek vezetnek be ilyen \"reformokat\", akik eddigi életükben semmi maradandót nem alkottak, felesleges porszemek a gépezetben, csak ők ezt nem tudják elviselni. Őszintén... eddíg is megvolt a tanárok lehetősége, hogy eltekintsenek ettől a bevált módszertől, mindenféle coming out nélkül is. De most HURRÁ valaki széllel szembe mert pisálni... tapsoljuk meg. Hogy értelme van e azt ne is firtassuk.

Ezek a \"reformoktól\" fűtött egyének miért nem gondolkodnak azon, miként lehet egészségesebb nemzedéket felnevelni, mi a lófüttyért a polgárpukkasztással foglalkoznak?
Nem lepődnék meg, ha Demszky atyánk eme merész újítót is Pro Urbe díjjal tüntetné ki, hisz megérdemli.

csabex 2007.09.08. 16:52:56

Hopp, ez nem is hülyeség! Névsor! Az bizony kurva hátrányosan kezeli az olyanokat, akiknek például nem A betűvel kezdődik a neve! Életre szóló traumát okozhat szerencsétlen Kovács Lacinak, vagy neadj'Isten Weinberg Ferkónak. Szüntessék be a névsort, legyen mindig sorsolás szerint a sorrend!
Hopp, és, ha már itt tartunk, szünjenek meg a közlekedési lámpákat is! Mi az, hogy a jobbra kanyarodó előbb mehet, mint én??? Ez a személyiségi jogaimat súlyosan sérti, szinte valaki mögé helyez, lehet azért, mert az autóm színe más.
Ha valakinek ilyen traumát okoz a testmagassága, és hátrányos megkülönböztetésként éli meg, az hibáztassa a tisztelt szüleit, miért lökött többet, vagy kevesebbet anyucin a papi. Ezek létező dolgok, testsúly, testmagasság, ki az a barom, aki azáltal jobban érzi magát 150 kilósan mondjuk, hogy nem vetetik vele észre? A 21. század a felfokozott idiótizmus kora, sok szerencsétlen gübbedt félhülye-félnyomorékok uralma következik, akik a maguk képére formálják majd a többséget. Szerintem nem sok alacsony, vagy magas ember problémája ez, hanem a mindenlébenkanál idióta liberális faszoké, akik szemmel láthatóan erősen elmozdultak a szellemi fogyatékosság irányába. Romboljatok szépen, aztán mehetünk vissza a fára. Kemény egy diktatúra a szabadság a ti értelmezésetek szerint, kedves gyagyás libsik...

SevenDeadlySins 2007.09.08. 17:15:35

Őszintén ,
Alannának mennyire igaza van. Az áttekintetőség ( magasság, hiányzás etc) tanár érdekeit szolgállja. Nem is volna eleddig baj . HA nem volna átkozottul megalázó- feszengő érzés gyakorta. Márpedig nekem igenis az volt. Szörnyű emlék vot a kisebbségi érzés. Kiállítva megmutatva, felfedve és közszemlére téve.Tévedés arról bezszélni hogy fgyatékosság e a magasság: mindig az adott közösség dönt a megítéléséről.

Azok akik arra hivatkoznak hogy a drill irányvonalhoz tartó nevelés elősegíti a jellemfejlődést lényegükben igazat mondanak akkor HA a gyerek nem érzi magát végtelenül elveszettnek, kiszolgáltatottnak, s a fenyegetettégben (nem az utcai értelemben véve persze) pozitív ösztökélő hatása van. Sokaknál így van, de megintcsak rengeteg embernél nem, náluk viszont hosszan elhúzódó önértkelési zavarok perspektivikus torzuás, a fejlődésben kritikus időszaka miatt távlati promlémákat is felvető sérüléseket okoz. Ne legyünk naiv hőzöngő ostobák, nézzük a témát érdeklődve és ne az ítélethozatalra koncentrálva. A tornasor csak egy eleme a gyerek szociális fejlődését meghatározó értékélési intézményeknek. Azoknak akik másban is hátrányt szenvednek e (szociális) téren , azoknak komoly sokkot jelenthet za utolsó (első) hely, mig a kiegyensúlyozott családi háttérrel, rendeses szocializálódott szülökkel bíróknak nem feltétlenül. Valójában az a gond hogy a tornasör léte nemléte csak felszni probléma a gyerek fejlődésére fókuszáló nevelő közegnek ( szülők-iskola-külső csoportok) áttekintő jelleggel kellene felügyelnie a gyeek lelki állapotát. Úgy gondolom hogy ahol a gyerek már odáig juttt hogy a tornasor (kezelhetetlen) frusztrációt okoz, ott már a tornasoron változtatás nem elegendő megoldás.

Viszont az eltörlése mindenképpen egy jele a psziché központú nevelés beköszöntének. Éppen ezért végül is sem támogatni sem elvetni nem tudom.

p.s: laptopról írok sry for the typos

SevenDeadlySins 2007.09.08. 17:26:56

Csabex, ez utóbbi kjelentéseid komolyan gondoltad? Ha igen - már megbocsáss érte de mint liberális idióta megszólíttattam - felhívnám a figyelmed arra hogy mi liberálisk előbb megpróbljuk megérteni a vitapertner gonolatait s nem légszünk meg azzal, hogy valami idióta értelmet sütünk rá amit aztán fennhangon körberöhögünk. Ez a tolerancia(alap) szabálya.

Ezért kellett volna komolyan belegondolni hogy vajon iskolaigazgató, pedagógusok tényleg így értették a személyiségi jogok sérülését? Ha megengeded, már csak a poroszos oktatás iránti tisztelet miatt is úgy hiszem nem ilyen síkhülye tanárok kerültek ki annó a tanárképzőből hanem egy új hozzállásról van itt szó. (lásd fenti postomat)

A alapvető tiszteletet a másik iránt,lealább annyira hogy ne értsük szándékosan félre, oké?

ssfs 2007.09.08. 17:36:36

Na akkor itt igazolást nyer a tézisem, miszerint, ha egy törpénak hatalmat adnak a kezébe, rögtön el kezd törleszteni a világ felé, mert őt igaztalan megaláztatás érte.
Ki nem szarja le, hogy hány méteres? de felnőttként állandóan kompenzál, törleszt a nemlétező sérelem miatt. Ilyen példa millió van.
Én is igazságtalanul vagyok megkülönböztetve, mert el kell szenvednem a megaláztatást, hogy kopasz vagyok, és nincs pinám. Bezzeg akinek van pinája, az válogathat. Én miért nem?
Sorba meg azért kell állni, mert valahogy ki kell nézni. Szebb látvány, mintha összevissza álnának. Semmi több.

csabex 2007.09.08. 17:40:15

Nézd, őszintén szólva én már csak kínomban röhögök rajtatok. Lépten-nyomon felburjánzik manapság az ál-egyéniségmegvalósítási-PC és egyéb marhaság. Mintha hirtelen többfrontos támadás kezdődött volna minden hagyományos és normális dolog iránt. A gyermeket nevelni kell, hogy normális felnőtt lehessen, aki majdan tud, és akar tenni a társadalomért. Ehhez irányelvek szükségesek, amelyek ugye nem veleszületett dolog az embernek. Rendre szükség van, az ilyen értelmetlen és felesleges nyafogásra nincs. Lám, az első pofon az élettől már a tornasorban, milyen szomorú, jelentsünk fel mindenkit, és szüntessünk meg minden korlátot, hadd tegyen mindenki mindent, amit akar. Ez a nyafogás bizony csak mondvacsinált és szánalmas érvecske a tornasorról, jelentéktelen dolog, de persze csak egy újabb kicsiny lépés a társadalom bomlasztásának irányába. Neveljetek marhát, és félhülyéket, azzal nincs gond, ugye?

xyrius · http://xyrius.devians.hu/ 2007.09.08. 17:40:16

akit zavart a tornasor miért nem lógott tesióráról? kb annyira hülyeség ez ellen lázadni, mint az ellen, h az ember úgy megy, h az egyik lábát a másik elé teszi.
akinek meg kisebbségi érzése volt, merhogy ő a legmagasabb/legkisebb annak nem ártana vmi "hogyen fogadjam el magam" tanfolyam. biztos van már ilyen.

ricsi 2007.09.08. 17:42:28

Tornasor nálunk is volt, de tekintettük megkülönböztetésnek, nincs köze a katonás rendhez sem, egyszerűen praktikus oka van: időnként páros gyakorlatokat is végeztünk, és nagy hülyeség lett volna, ha az 1.30-as gyerek emelgette volna az 1.70 magas társát. (pl. "sótörésnél")

csabex 2007.09.08. 17:55:27

A vékonyság, a kövérség, a magasság és az alacsonyság,és egyéb testi (szerintetek) fogyatékosság szemmel látható dolog, mindenki tisztában van vele. Kapálózni ez ellen röhejes, és visszataszító. Ha nem említjük meg, és úgy teszünk, mintha nem is lenne ilyen (bár eddig nem is volt, ugye...) kérdés, attól még mindenki az marad, mint ami. Eddig senki nem különböztette meg ezeket az embereket, hiszen miért is tenné? Most végül is ti tesztek különbséget, kedves liberálisok, és nem hinném, hogy valaki megkért benneteket erre. Van vékony és magas barátom, meg kövér barátom is, én ezekkel nem foglalkozom, és ők sem. Csak ti.

Wlki 2007.09.08. 18:00:35

Szüntessük be az iskolát!!!!! Van olyan szemét, megkülönböztető tanár, amelyik a tudás alapján osztályozza a nebulókat!! Felháborító!!!!!!

papírrepülő 2007.09.08. 18:01:21

hát kérlek szépen dögölj meg ott ahol vagy te konzervatív fasz, majd amikor a Dunába lövik a hasonló köcsögöket akkor majd állhatsz tornasorba!
Kapd be!

csabex 2007.09.08. 18:05:40

Lám-lám, megérkezett az értelmiségi, affene, és Dunába lövéssel fenyeget...:-))
ÓÓóóó, a liberalizmus és tolerancia Janus-arca..:-)

Magyar0001 2007.09.08. 18:05:51

csabex 17:40:15 :
Tökéletesen igazad van, erre megy ki a játék! Aki egy kicsit is normális, az már rég kiment/kimegy ebből az ... országból. Aki pedig marad, az legyen mennél hülyébb, nézzen mónikagyőzikeshowt, hiszen a normális emberek torkán nem lehetne akkora baromságokat letuszkolni, mint amit itt tesznek "politikus nagyjaink"

SevenDeadlySins 2007.09.08. 18:07:15

Egyikőtök sem értette meg amiről beszéltem .

ha a törpék hatalmat kapnak törlesztenek? Akkor már ne is adjunk nekik 'hatalmat' később se?;)


xyrius: hogyyan fogadjam el magam tanfolyam: itt általában nem az agodn hogy magát nem tudja elfogadni hanem a külvilág kezdi ki az értékrendjét . másrészről pedig pontosnezt mondom: a gyerek lelki egyensúlyára kell figyelni hogy ahogy másikótok modta: gyarapodó, egészséges ember legyen, s ha megbotlik nem hagni hogy oktatási taigetoszként kiszelektálódon a kölök, hanem a hóna alá nyúlni, ha kell a tornasor eltörlésével.


Ne röhögj hanem gondolkozz. De segítek röviden újrafogalmazom: A gyerek, akinek szarul megy a beilleszkedés figyelmet kell kapjon plusz kis korban kontroll alatt kell tartani a frusztrációt aminek ezsköz lehet akár a tornasor eltörlése is. Akár. egyedi elbírálás alapján . mert nem akarunk tömeggyilksokat depressziósokat,fundamentalistákat s egyéb lelki bajokkal küzködő embert nevelni. Csak halkan kérdem , hogy ha az oktatási rendszerünk ilyen überfaxa, akkro miért vagyunk olyan kvajók a szenvedélybetegségek listáján egyenként és összesen egyaránt? mitől annyi a depressziós ember? Jah mert nem neveljük meg őket.. a diktatúa alatt aztán meg voltak mégis annyi az alkesz meg az öngyilkos mint a ház... nemtudom milyen romantikus világból csöppentetek ide, de most szólok hogy a mi társadalmunk beteg, , s betegeket termel ki magából, mégpedig nem a "liberalizmus" miatt. ne ma liberalizmus miatt volt anny iszákos a szoc. alatt, a ne ma liberalizmus miatt akasztják fel az emebrek magukat... ezt egyszerűen nem lehet rákenni mindengonosz anyjára a szabadelvű ideológiára.

Persze úgy könnyebb, könnyebb mint gondolkodni .

Magyar0001 2007.09.08. 18:12:28

SevenDeadlySins:
Látom téged is már liberális áltanárok neveltek - az általam iskolai tanároknak vélt EMBEREK ugyanis legalább írni megtanítottak volna! (Már ha elmúltál 8 éves...)

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.09.08. 18:15:11

Vigyázat, az egész világ kurva sértő!

nálam ez már korábban kiverte a lécet, amikor a FIFA megtiltotta, hogy a focisták vallási tartalmú üzenetet írjanak a mez alatti pólóra, és azt mutogassák gólörömnél, mert egy keresztény üzenet sérthet muzulmánokat, és fordítva. Hova megy a világ.
csucsuka.blog.hu/2007/07/29/kinek_a_keresztje

amúgy jó írás, csók a kollégáknak
holnap pedig új magyar akciósorozat kezdődik Stohl Andrással, már alig várom. nézzétek, Cs

Franz 2007.09.08. 18:20:13

o-ooooo
Itt bajt érzek, és kezdem megérteni mire megy ki a játék...
Most színre lépett egy pozícióba krült "újító", akinek a fantazmagóriája, és üldözési mániája - "kisebbségi" komplexusa miatt eltöröl egy régi jól bevált hagyományt. Aki nem ünnepli monoton rákosista állvatapssal a marhaságait, az rögtön egy fasz? Vagy netán fajgyűlölő? Netán kirekesztő, mert nem éjenzi egy agyament, de kisebbségi ötleteit???
Ha nem értünk egyet, az rögtön azt jelenti, hogy akkor már nincs más hátra, mint a Dunábalövés??

Kezeltesd magad, vagy legalább hagyd, hogy más kezeltessen, mert ez már tényleg vérlázító.

Azért mindenre ne húzzuk már rá a fasiszta jelzőt, te gyogyós

csabex 2007.09.08. 18:24:40

"kontroll alatt kell tartani a frusztrációt aminek ezsköz lehet akár a tornasor eltörlése is. Akár. egyedi elbírálás alapján . mert nem akarunk tömeggyilksokat depressziósokat,fundamentalistákat "
Te jó Isten, már itt tartunk, mondtam, hogy a végén úgyis fel lesz öklendezve a fasizmus. Pszichológusok és bűnügyi szakértők csapnak a homlokukra, ejnye, bassza meg, hogy mi erre nem gondoltunk, mindenről a gyermekkori tornasor tehet!!!
Az oktatási rendszerünk elég jó volt nekem is, meg talán neked is anno. Normális ember lettem, nem szemetelek, nem drogozok, még csak tömeggyilkos, meg egyéb lelki beteg ember sem lett belőlem. Az oktatási rendszer liberalizációja sajnos a rendszerváltást követően megindult. Most pedig erőteljesen rohan a szakadék felé, hátszéllel. A szenvedélybetegség és a depresszió már végképp nem tudom hogyan kerülhet az iskola témájába, ez sokkal inkább a társadalmi és szociológiai vonatkozás. A társadalmunkat megbetegítették majd 50 év alatt, hogy aztán annál vadabbul szabadulhasson el ez a nagy liberalizmus, amely az utolsó döfést adja meg a halódó társadalomnak, és nevel a közösségtől elfordulóvá. De tényleg nem értem, hogy jött az oktatásból a depresszió, meg a többi... Gyanítom eléggé csapongsz, vagy mellébeszélsz.

habitang · http://www.mixtura.blog.hu 2007.09.08. 18:26:10

Dúvad, teljesen egyetértek. Hozzátenném, hogy ma minden pöcs azt hiszi, hogy neki valamit meg kell kérdőjelezni - és persze erről lehetőleg mindenki tudjon-, hátha valami nagy bölcsnek fogják tartani utána.

Előre szólok: nem is olyan sokára elő fog állni valaki a kötelező tanterv vagy az általános iskokola megszüntetésének ötletével, és liberálisnak fogja gondolni magát, persze nem lesz az.

Sajnos trackbacket valamiért nem tudok adni, szarakszik a blog.hu, ezért: mixtura.blog.hu/2007/09/08/tornasor

-vd- · http://http:\\tanulasmodszertan.hu 2007.09.08. 18:28:32

megmosolyogtató és elgondolkodtató, hogy egy ennyire hétköznapi kérdésben sem vagyunk képesek magánemberként, a politikai élet aktuális hülyeségein túlmutatóan véleményt formálni.

az, hogy a gyerekek tornasorbaálljanak-e vagy sem, nem idológiai harc, hanem józan gondolkodásra serkentő kérdés, melyet sok érdekes szempontból meg lehetne vizsgálni.

miért akarunk mindent egyből eldönteni, bekategorizálni, hol marad a döntési szabadságunk, melynek elengedhetetlen feltétele a sokfelől való tájékozódás, az érvek ellenérvek rendszerének ismerete és az egyéni véleményalkotás.

nehéz lesz így haladni

gravy_t 2007.09.08. 18:43:17

Alanna 2007.09.08. 16:21:52

tornasor nélkül valószínűleg nem is tudtad volna, hogy te vagy a legmagasabb és így nem is lettél volna frusztrált, gondolom.

"a tornasor megalázó élmény" --> rotfl

szerintetek az milyen élmény, amikor az egész osztály hallja, hogy egyest kapsz? vagy amikor te nem kapsz fizetésemelést, csak a kollégáid? vagy amikor a főnököd leszid? vagy amikor elveszítesz egy versenytárgyalást?

bevezethetnénk pl, hogy nagy babzsákok lennének a tornateremben, és azokra lehetne rátehénkedni - hason, hanyatt, oldalt, kinek hogy tetszik.

tarski 2007.09.08. 18:51:45

Azért néha hihetetlenül szégyellem, hogy (valószínűleg) egy pártra szavazok Magyar0001-gyel és csabexszel, míg a SevenDeadlySins-féle srácokkal (a barátaim többségével) ezalatt politikáról kell vitáznom. Talán velem van valami baj.

Alanna 2007.09.08. 18:52:39

Vekerdy Tamás azt mondta egyszer, hogy a palántát is az üvegházban neveljük, és csak ha megerősödött akkor ültetjük ki a szabadba. Ugyanez igaz a gyerekre is.
SevsenDeadlySins nagyjából ezt akarta mondani.
Magyar0001:azt hiszem inkább neked kellene megtanulni olvasni. A hozzászólásodból arra következtetek, hogy azoknak az EMBEREKNEK sikerült még egy funkcionális analfabétát kinevelni.

Alanna 2007.09.08. 18:56:27

tarski: nem veled van a baj, hanem a politikával :)
A magyar politikai pártok ellentétesen cselekszenek, mint amilyen elveket vallanak. Itt lehet a baj...

efi 2007.09.08. 18:57:45

Lesz még ilyen pár, sőt vadabb. Személyiségjogok folynak még a csapból, zászlóvivő ombudsmannal. Mindenki mindenkit agyba-főbe perel mint Amerikában. Nem lehet már fényképezni az utcán, mindenkit takargatnak a Híradóban, mindent behomályosítanak, kisípolnak, senkiről semmit nem szabad megtudni, elmondani. 15 igazolvánnyal járunk egy helyett, 54-szer mondjuk el ugyanott, hogy született, meg anyja neve. De a személyiségi jogok, azok legalább jól meg vannak védve.

sportos 2007.09.08. 18:59:24

Én tesi tagozatra jártam és semmi traumát nem okozott a tornasor. Illetékes elvtársaknak(elvtársnôknek) inkább azon kéne elgondolkodniuk, hogy hogyan lehetne orvosolni, hogy a gyerekek nagy része elhízott, lusta, egy rendes elôre bukfencet nem tud megcsinálni. Na és miért? Mert a legtöbje ül a suliban, aztán hazamegy és otthon punnyad. Lassan nagyítóval kell keresni a sportoló gyerekeket, de még az iskolai sportkörön is alig vannak. Ez a szomorú!!!

Alanna 2007.09.08. 19:07:07

gravy-t: A tornasor nélkül is tudtam, hogy én vagyok a legmagasabb. Csak máskor erre nem hívták fel mindenki figyelmét.
Ha tudod, hogy hullik a hajad/gombafertőzést kaptál a strandon/herpeszed van stb., akkor örülnél neki, ha erre a munkahelyeden mindenkinek felhívnák a figyelmét?
Az egyes ellen lehet tanulni. Tudsz tenni valamit ellene, hogyha zavar.
És nem arról van szó, hogy egész életemen keresztül frusztrált vagyok miatta, de jobban éreztem volna magam AKKOR, ha nincs tornasor. Amúgy 8.-ra megváltozott a helyzet, mert akkorra a fiúk is elkezdtek nőni.

gravy_t 2007.09.08. 19:10:31

alanna

ezek a waldorfos gondolatok mind nagyon szépek és jók, de talán jobb, ha megmaradnak gondolatoknak. ha tartottál már órát 25-30 általános iskolásnak (neadjisten középiskolásnak), akkor tudni fogod, miért. és nem a taniskolákról meg az elitiskolákról beszélek, hanem a jó öreg átlagos iskolákról.

Alanna 2007.09.08. 19:11:17

sportos: teljesen igazad van. Ez sokkal fontosabb probléma.
De látod: a kisebb problémával könnyebb foglalkozni:)

Bambano 2007.09.08. 19:11:21

Az a baj, hogy sokan a mai oktatás környékén nem csak a tornasorban álltak hátul, hanem abban a sorban is, ahol az ész osztására vártak...

A jegyeket még nem tiltották meg, de a kihirdetésüket már régen, úgyhogy nem teljesen értem a blogbejegyzés értelmét...

Alanna 2007.09.08. 19:15:51

gravy-t:Én nem vagyok tanár. De véletlenül a tesóm az. IX. kerületi általános iskola. Nem mondható elitnek, többa hátrányos helyzetű roma tanuló, mint nem. És könnyen tud ilyen elvek mellett órát tartani, úgy hogy odafigyelnek rá.

tarski 2007.09.08. 19:21:43

Alanna: köszi, megnyugtattál! :)

Mindenesetre érdekes, a testnevelői szakma tényleg vonzza ezeket a kicsit autoriter hozzáállású embereket, egy-kettő, irgum-burgum, nem nőttél kisfiam, mi vagy te, kislány? Nem sok diákverős esetről hallottam életemben, de azokat mindig testnevelők követték el, egynek magam is szenvedő alanya voltam (toptizes bp-i gimiben, nem Bivalybasznádon).

Most már látom, a 'személyiségi jogok' kifejezésre indultatok be, srácok. Nem tudom, miért pont így kellett kommunikálniuk, szerintem ez csak egy egyszerű, figyelmes intézkedés, ne tornasorba tessék állítani a gyerekeket, kész. Nekem nem jutott volna eszembe, mert én mindig a magasabbak között álltam, így sosem zavart, sőt, büszke voltam rá. Pedig ha belegondolok: ha én büszke voltam rá, akkor a másik végén valószínűleg szégyellhették néhányan. Alannával értek egyet, a magasságunkat nem tudjuk megváltoztatni, az ilyen szempontok szerinti kategorizálás pedig nem szerencsés (bőrszínnél valahogy mindenki érzi).

csabex 2007.09.08. 19:37:06

"a magasságunkat nem tudjuk megváltoztatni, az ilyen szempontok szerinti kategorizálás pedig nem szerencsés"
Csak néhány olyan szerencsétlennek okoz mindez problémát, aki nem tudja önmagát elfogadni. Ilyen esetben a pszichológust kell felkeresni, nem pedig kivetíteni a nyomorunkat en bloc globálisan. A hátrányos helyzertű romák-féle hozzászólást nem értem, gondolom ez csak arra volt jó, hogy valaki elkezdjen most cigányozni, miáltal kizárhatónak lesz tekintve a normális társalgásból, és ezzel bemutatni, hogy milyen fasiszták is tiltakoznak a legújabb PC ökörség ellen...

mohawk 2007.09.08. 19:37:52

Ez tényleg téma? Ti sík hülyék vagytok esküszöm :) Azonnal álljatok sorba IQ szerint!

gravy_t 2007.09.08. 19:43:07

én biztos azért érzem most úgy, hogy nem frusztrált a tornasor, bár a végén álltam, mert éppen emiatt pszichopata lettem. megyek, fel is adom magam.

természetesen én is ismerek olyan tanárt vagy osztályt, ahol működnek az ilyen hadd csinálja csak módszerek, saját tapasztalatom viszont azt mutatja, hogy rendnek kell lenni. persze nem olyan őrmesteres rendnek, mint az őrmester típusú tesitanároknál, hanem csak mértékkel.

van az a ló, tudjátok, és szépen lassan már esünk le a túloldalán. pedig a megoldás az lenne, hogy megmaradjunk a tetején.

The AVE 2007.09.08. 19:43:24

Ha vki szarul érzi magát, mert alacsony, akkor az nem a tornasor miatt van, az má mindegy...

Amúgy meg nem is sorba kell őket állítani, hanem körbe. Mert akkor nincs súlyosan bántalmazva lelkileg aki a sor elején vagy éppen a végén van - legyen az bármilyen alapú sor.

borsalino 2007.09.08. 19:44:50

Amióta Magyar Bálint volt az oktatási miniszter már semmin se csodálkozom.ezen se.

röviden 2007.09.08. 20:00:26

a tornasor teljesen fölösleges volt, már csak azért is mert katonás. a rádióban volt egy prof. aki kikelt ez ellen, mondván, ami működött száz évig, azt miért kell megváltoztatni?
a királyság (kötelező katonaság, halálbüntetés, tanári fenyítés, stb, stb.) is működött több száz évig, mégis eltűnt. szóval ne a hagyományokkal gyertek nekem.
és igen: én -fiú létemre- utolsó voltam a tornasorban (beleértve a csajokat is). igenis frusztrált. lehet most engem fikázni (bár nincs sok értelme, mert úgysem szoktam visszanézni oda, ahová írok) és a pszicholgiai állapotomat, de akkor sincs igazatok.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.09.08. 20:01:47

A személyiségi jog miatt rinyálók a világ legnagyobb seggfejeinek listáján elég szorosan követik a "szerzői jog" védelmezőit... Tényleg nincs jobb dolguk?

Ha ABC sorrendben állnának a gyerekek tornaórán, biztos előkerülne megint pár önjelölt "jogvédő" baromarc, aki fellépne a szerencsétlen elnyomott, kirekesztett Zsombori vezetéknevű gyermekekért, és egy kis zsozsót remélve a dologból, szarrá perelné az iskolákat. Mi másra mehet ki ez a marhaság?

tarski 2007.09.08. 20:17:23

Ez most a kormány tevékenységéhez köthető, vagy mi? Ha igen, akkor szégyenszemre az eddigi a legértékesebb intézkedésük, de attól még jó. Csabex: úgy beszélsz a magukat nehezen elfogadó gyerekekről, mintha ők nem érdemelnék meg a javukat szolgáló intézkedéseket. Nem érzed, hogy éppen az a CÉLJA a dolognak, hogy segítsen azokon, akik valamilyen okból nehezen tudják elfogadni, hogy kisebbek a többieknél? Vannak olyan gyerekek, akiket nem szeretnek, nem biztatnak eléggé a szüleik, nem fejlődik ki bennük egy egészséges önbizalom. Ha neked felnőtt emberként ez annyit mond, hogy 'pár szerencsétlen', a közeljövőben szerintem te is foglalhatnál időpontot egy pszichológushoz, mert az empátiaérzéked fejlődése nagyon korán megrekedhetett.

gravy_t 2007.09.08. 20:26:32

a személyre szabott tantervhez meg a minden gyerek más, ezért máshogy kell tanítani témához:

ehhez akárhogy is nézem, több tanár kell, és nem pedig (mondjuk 8200-zal) kevesebbre. meg nem összevonásra, hanem differenciálásra.

erről a frusztráltság-témáról meg szálljatok már le! úgyis mindig lesz valami, ami miatt frusztrált lesz a gyerek, ha nem a magassága miatt, akkor majd kitalálnak valami mást.

bélab 2007.09.08. 20:37:57

mondok egy rár alacsony embert:Napoleon,Vitray,Vágó I.,Hitler,Orbán,Lenin,Kinaiak nagy része ,Kokó,pehelysúlyúak,Norbi,Csollány (tornászok,zsokék,harckocsizók:-)))stb:miről beszéltek?Irjatok még egy pár hires embert ide akik sokra vitték pedig biztos hátul álltak.

Kanda 2007.09.08. 20:45:12

"Az Infó rádió beszámolója szerint az egyik budapesti általános iskolában nem állítják tornasorba a gyerekeket, ez ugyanis sérti a személyiségi jogaikat."
Ennyi a nagy büdös hír. Ahogy itt elnézem, avval mindenki egyet ért, hogy a torna sornak semmi jelentősége nincs azon kívűl, hogy szép. Akkor meg nem mindegy?

Alanna 2007.09.08. 20:55:15

gravy_t: Te félreérted ezt az egészet. Én is úgy gondolom, rendnek lenni kell. Testnevelésórán is, egyébként is. Csak tekintsük a gyereket is embernek. Figyeljünk oda rá. Ha nem muszáj, ne okozzunk neki szándékosan sem testi, sem lelki fájdalmat. Ez a tornasorosdi meg nem muszáj. Ennyi.

Azoknak akik alacsony embereket sorolnak:
Gyerekekről van szó. Természetes élettani jelenség, hogy ebben a korban a lányok gyorsabban fejlődnek, magasabbak. Középiskolás korukra ez megváltozik. De a gyerekek is tudják, hogy úgy "jó", ha a fiúk magasabbak.

sfece 2007.09.08. 21:05:38

Hogy egyes emberek mennyire ráérnek hülyeséggel foglalkozni! Rengeteg gyerek középiskolás korában nem jut el odáig, hogy megértse, amit olvas, mert leköti az, hogy kibetűzze a szavakat! És akkor az a legnagyobb probléma, hogy legyen-e tornasor...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.08. 23:43:57

Jaj.
Sajnos nem tudtam a vita részese lenni, hála egy helyi, egynapos kis fesztiválocskának, a kommenteket most futottam végig.
Szóval:
Hogy a tornasor támadható-e pedagógiailag, vagy sem, azt nem tudom, lévén nem vagyok pedagógus. De (és ez a lényeg) személyiségi jogokra hivatkozva nem támadható. Ugyanazért, amiért nem támadható a névsor, az érkezési sorrend, vagy a korosztályos besorolás. Vannak az embernek (gyereknek) olyan adottságai, amelyeken tud változtatni (testsúly, fogsárgaság, korpásodás), és vannak olyanok, amiken nem (pl. magasság, szemszín, szülők - persze előbbi kettő bizonyos tárgyakkal időlegesen módosíthatóak).
Az iskolai/oktatási rendszerről meg azt gondolom - így egy kicsit már messziről nézve -, hogy úgy szar, ahogy van. Többek között azért, mert TUDOMÁNYT akar átadni, használható tudás helyett, miközben - többen is említették - arra nem képes, hogy a megtanítsa a nebulókat az értelmező olvasásra. És ez hiába derült ki, még csak szakmai vita sem kezdődött az oktatási rendszerről.

Szóba került a fogyatékosság is. Valaki említette a 'Harrison Bergeron' című novellát. Tessék elolvasni, és mellé még Wellstől a 'A vakok között a félszemű a király' című novellát is (azt hiszem ez a címe, majd holnap utánanézek) Szóval az a lényeg, hogy a fogyatékosság az, amit el akarnak hitetni, és amit el is hiszel. Stephen Hawking, vagy Zemlényi Zoltán, hogy mást ne mondjak.

Ja, és megemlítődött az is, hogy én a zindex címlapjára akarok kerülni. Nos, neki itt a válasz, nem írom le mégegyszer:
hangorienidiocc.blog.hu/2007/08/17/par_szoban_errol_a_blogrol

csabex 2007.09.09. 01:56:45

"Csabex: úgy beszélsz a magukat nehezen elfogadó gyerekekről, mintha ők nem érdemelnék meg a javukat szolgáló intézkedéseket. Nem érzed, hogy éppen az a CÉLJA a dolognak, hogy segítsen azokon, akik valamilyen okból nehezen tudják elfogadni, hogy kisebbek a többieknél? "
Nem.

Vidéki gyerek 2007.09.09. 02:21:56

Az liberális hozzáállás , ha én mindenkit egyformán utálok ?

rokica · http://www.rokica.blog.hu 2007.09.09. 06:56:23

Tegnap nem volt időm belefolyni a disputába, inkább hagytam, hogy némileg lecsengjenek a hirtelen jött indulatok. Mára viszont akadt, aki helyettem is megfogalmazott TÉNYeket.
Nevezetesen azt, hogy a mi időnkben – és ez nem évszázadokkal ezelőtt volt – érdekes módon megtanultunk és szerettünk is olvasni, nem kellett kalkulátort elővenni, ha két számmal akármilyen műveletet el kellett végeznünk (kíváncsi lennék, ma átlagban hány kölyök fújja kívülről a szorzótáblát), szívesen jártunk szabadidőnkben állatkertbe, vagy gyűjtöttünk ásványokat, hasznosítottuk a technika (gyakorlati) foglalkozáson tanultakat. Mi nem lettünk frusztráltak attól, ha idegen gyerekekkel kellett kommunikálnunk, tudtunk köszönni az utcán és nem az okozott kielégülést, ha lerúgtuk a ház faláról a vakolatot. Biztosan azért, mert annyira el voltunk nyomva, hogy észre sem vettük, nekünk személyiségi jogainknál fogva mindezek ellenkezője járna. Az is igaz, hogy nekem még nem voltak olyan tanáraim, akiket három dolog tartott a pedagógusi pályán: a június, a július, meg az augusztus. Valamint az, hogy akit sehová máshová nem vettek föl egyetemre, főiskolára, annak még mindig ott volt a tanárképző, mint lehetőség. Nézem a műveltségi vetélkedőket. Annyi buta, műveletlen embert, amennyi a mai pedagógusok között van, máshol alig találni. Mélységesen mély tisztelet a kevés kivételnek.

borsalino 2007.09.09. 07:57:07

Rokica! Nálad a pont!!!

hab 2007.09.09. 11:21:59

*Csabex* - Kicsit lehülyéztél minden info nélkül. Ebben hiszel, meg a katonás rendben?. A göthösség mástól javul. "Van vékony és magas barátom, meg kövér barátom is, én ezekkel nem foglalkozom, és ők sem." Nagyszerű! A tornasor viszont ezzel foglalkozik. Ja, és nagyon mellényúltál a politikai szimpátiámat illetően! *Tarski* is erről beszél. *Fejenyagy* - "a testmagasság, mint fogyatékosság? a testmagasság minden ember adottsága" Ezt átgondoltad? a fogyatékosság lényege az adottságból eredő hátrányérzet. *Mikka* - az alaki formára gondolom, hogy katonás, mégha Istvánfy másképp látja is. A gond viszont az, hogy a felsorakoztatás alapja a testi adottság. *The AVE* - nem a sor eleje, vagy a vége fontos, hanem a kiválasztás szempontja. Ha azt mondják - Kövérek előre!- attól az még megalázó. *Ricsi* - "időnként páros gyakorlatokat is végeztünk, és nagy hülyeség lett volna, ha az 1.30-as gyerek emelgette volna az 1.70 magas társát" - Ez a tornasorból következik? Egyébként nem menne?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.09. 12:17:19

"a fogyatékosság lényege az adottságból eredő hátrányérzet."

Tulajdonképpen akkor mindenki, aki az átlagtól eltérő, fogyatékosnak számít(hat), mert ugyanúgy megbámulják a 190 cm magas nőt, mint a 155 cm magas (alacsony?) férfit, vagy a kövéreket, vagy az anorexiásokat, de akár idesorolhatóak az aidsesek, rákosok, vagy egyáltalán a betegek (persze csak, ha látható rajtuk, vagy tudjuk róluk). Valóban ez hasonlít az előítéletes gondolkodásmódra (vagy az is).
De akkor itt jönne a pedagógus feladata, hogy egyrészt megértesse a gyerekekkel, hogy ez nem hátrány, hanem adottság, másrészt hogy segítsen neki, hogy ebből az adottságából próbálja meg kihozni a legtöbbet, legjobbat.
Persze ez sokkal nehezebb feladat, mint egy tollvonással megszüntetni a tornasort. Konkrétan ld.: Rókica hsz-ét, kicsivel fentebb.

csabex 2007.09.09. 12:24:03

Az az igazság, hogy itt néhány embertől óriási gondolkodásbeli szakadék választ el. Nektek hiába írnám le többezredszer az érveimet, mind jöttök az egyéni gyötrő nyavalyáitokkal, hogy akkor is rossz, mert kicsi vagyok, vagy nagy. Mintha erre megoldás lenne az, hogy nem beszélünk róla. Lehet így is játszani, de akkor is olyanok maradtok, és ha ezzel foglalkoztok, akkor bizony még hamarosan pszichotikusak is lesztek. De ahogyan egy orvos ismerősöm mondotta, ezek a problémák luxusbetegségek, 50 éve nem voltak ilyen gondok. Fárasztó lenne továbbsorolnom, vagy leírnom újra bármit is, asszem tényleg jobb lenne beperelnetek a tanáraitokat, legalábbis mindenesetre a szövegértelmezési oktatóitokat.
Az, hogy 8-10 embernek nincs jobb dolga, minthogy a magassága miatt nyafogjon, az még nem jogosítja fel őket, hogy a milliós nagyságrendű többségnek parancsba adja, hogy az én kicsi személyes önbecsülési gondjaim miatt megváltoztassunk néhány bevált és hagyományos, továbbá ésszerű dolgot. Nem is gondoltam, hogy a devianciáknak ennyi híve van. Ha esetleg ez megtör benneteket, ne is próbálkozzatok semmi nagyobb dologgal az életben, nehogy öngyilkosok legyetek, ha leeszitek az ingecskéteket. De persze nagyrészt nem erről szól ez, hanem arról, hogy van néhány nyomorult élőlény, aki vadul gyűlöli a hagyományokat és azokat az embereket, akik különböznek tőlük, és mindent megtesznek, csak, hogy rombolhassanak... Aki meg hisz nekik, annak gratulálok. Húgyagyúak.

Játékmester · http://unalomuzo.extra.hu 2007.09.09. 13:03:25

Ne legyen kötelező az iskola! személyi szabdság korlátozása! :D

hab 2007.09.09. 13:30:43

Azt elfogadhatjuk, hogy gyerekkorban fruszrtáló tényezőket érdemes csökkenteni?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.09. 13:55:10

hab!
Persze, de egyrészt akkor mondják azt (vagy már az is sérti a gyerek személyiségi jogait, ha azt mondják róla, hogy egy - két dolog bizony frusztrálhatja?), másrészt szerintem sok helyen a legfrusztrálóbbak maguk a tanárok, szóval nem ártana nekik egy kis mentalitásváltozás. (Jó, persze nem mindenkinek, csak baromi nehéz mindig általánosítások nélkül beszélni).
A csepeli héven történt a következő eset még pár éve: Kisgyerek hátán nagy táskával üldögél, mellette áll egy nő. A kisgyerek korábban megkérdezte a nőtől, hogy le akar-e ülni, de a nő azt mondta nem, maradjon csak a gyerek ülve. Egyszercsak a hatalmas barackpálinka illatfelhő mögül egy férfi iszonyat durva szavakkal és hangnemben vonja felelősségre a gyereket, hogy miért nem adja át a helyét. A kisgyerek halálra rémülten felpattan, a nő megnyugtatja őt is, meg a férfit is, végül marad minden a régiben, de a pasi tovább puffog, hogy ő tanár, de ilyen pofátlanságot még nem látott, és hogy az ő osztályában ilyen nem fordulhatna elő. Persze az a lehetőség, hogy ő ajánlja fel a helyét, az meg sem fordult a fejében, rögtön a gyereket alázta a sárga földig...
Azt hiszem ez az ember jobban frusztrálhatja az osztályát, mint holmi tornasor

hab 2007.09.09. 15:11:49

Tökéletes példa. Ezer ilyen eset támasztja alá azt, hogy a gyerkkorban elképesztően befolyásolható a jellem kialakulása. Szinte lehetetlen mindenre odafigyelni. A tornasorról könnyű döntést hozni: érvek mellete, érvek ellene és kész. Amiről Te beszélsz azt nem lehet így megfogni.

Kaszás 2007.09.09. 16:45:43

Gyerekek! Ilyen hülyeségen veszekedtek? Ennyire uborka szezon van? Az a legfontosabb téma hogy a tornasor diszkriminatív-e? Miközben K. Tihamérék az 120-210cm közötti gyerekektől védelmi pénzt szednek nap mint nap? Akkor most ők a demokratikusan gondolkozó becsületes emberek? Mert ők ugyanúgy mint a magasat az alacsonyt is lehúzzák? Nem hittem volna hogy ilyen hülyeségeken ennyit lehet vitatkozni:)))

Csordás Ádám · http://zyklon.extra.hu 2007.09.09. 17:20:00

Én eléggé alacsony termetű vagyok, és még imnazista vagyok, é én sose vettem sértésnek, hogy hátul álltam...a magasabb általában gyorsabban fut és az se jó hogyha a lassúakat a nagyobbak mindig beelőzik, és így kavarodik az osztály, meg a haverok egymás mellé álnak és beszélgetnek folyamatosan...hab és szerintem is hülyeségeket hordasz össze...én iskolás vagyok...és a felnőttek beszélnek arról hogy mi nekünk a jó, anélkül, hogy minket megkérdeznének?
inkább törölnék el azt hogy a tanárok nem nézik le a nem segnyaló gyereket, és ne a hetes törölje le a táblát, mert inkább szívjuk mi a krétaport, mint a tanár...ez a hülyeség, nem a tornasor...

hab 2007.09.09. 20:14:13

*Csordás Ádám* - Nem az a kérdés, hogy Téged zavar-e a testmagasságod hanem, hogy el tudod-e képzelni, hogy mást zavar. Igen, a felnőttek hajlamosak a tanulók feje fölött dönteni. Talán azért, mert ilyen átgondolt válaszokat kapnak: "inkább törölnék el azt hogy a tanárok nem nézik le a nem segnyaló gyereket..." ...és különben is csak két g-s seggnyalókat ismernek.

m.á. 2007.09.09. 21:15:20

Ez túlmutat a hangerienidiöcc témán, sajnos a glóbl idiötisztik tendenszík minket is elértek :(

arathon 2007.09.10. 02:04:06

nem tudom, hogy írta-e valaki de a falansztert nem Madách álmodta!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.09.10. 08:37:30

Arathon!

Lehet, de leginkább Madách tragédiájából ismert.

josefk 2007.09.10. 09:55:02

ilyen alapon ízekre lehetne szedni az egész iskolarendszert (persze sok szempontból fontos is lenne). például a felelőt számítógép válassza ki random.

sokkal fontosabb ügyekben kéne változtatásokat sürgetni, nem ilyen piti dolgokban.

Franz 2007.09.10. 10:31:58

Jóisten ki a mennyekben lakozol, gyújts fényt a sötétek fejében... :) Több napja megy ez a blogbejegyzés, és ugyanazon vitáztok (vitázunk) még mindig.
A kisebbségi komplexussal élők eltörölnék, hivatkozva mindenre amire csak lehet, figyelmen kívűl hagyva a hagyományokat, ésszerűséget, és fegyelmi, praktikussági szempontokat... míg a többiek, kik csak a "gnómoktól" hallanak a kirekesztésről, felháborodnak az egészen.
Őszintén... ha nincs rendszer, nincs fegyelem, amihez a gyereket hozzászoktatod, nincs identitás, amit közvetítesz felé, akkor milyen felnőtt lesz belőle???
Nézzük meg, a fenntebb említett K. Pistikéék (a K. lehet Kolompár, vagy Kovács kinek mi tetszik)családmodelljét, ahol azt csinál a gyerek amit akar, nincs rend, esetleg néha elkalapálja az apa a gyereket, de amúgy szabad a vásár, milyen felnőtt válik belőlük.
A tornasor eltörlése persze nem vezet idáig, de ha minden "reformer" eltörölné azt, ami őt anno feszültté tette, akkor hova jutnánk???

Paranoid Android2 2007.09.10. 12:36:41

az emberek különbözőek. Némelyek, sokan, rettenetesen hülyék. Vannak olyan evidenciák a világmindenségben, amelyeket kénytelenek vagyunk tudomásul venni. A fizikai törvényeket pl. Ha a tornasort meg lehet szüntetni, miért nem teszünk valamit a fiuk farokmérete ügyében??? Ha kicsi az sokkal jobban fáj fáj fáj.... Tiltsuk meg a farokról szól társalgást. A pornót a szűk gatyát, tiltsuk be a mérőezközöket. a túl tág vaginát.....a gyenge erekciót.

Herr Flick 2007.09.10. 19:16:26

Támogatom ezt a felvetést. Ennek legalább gyakorlati haszna is lenne, hisz sok konfrontációtól kímélné meg a kapcsolatban élő párokat... A pornó azért maradhat, ha nincs lottyadt kuki, és harang punci, akkor csak jótékony lehet az is. :)

spájdernecc 2007.09.11. 04:59:12

Hölgyek, Urak!
Be kell tiltani az ABC szerinti beírást a naplóba, ugyanis statisztikailag modellezhetően a návsor első. illetve utolsó harmadába tartozó delikvensek sűrűbben kerülnek felszólításra, mint a se hús-se hal H-O szekvens .
felháborító.

borsalino 2007.09.11. 08:21:47

Annak idején amikor iskolás voltam az ünnepségeken általában a hátsó sorokban kaptam helyet mivel nem voltam egy óriás.Engem ez egyáltalán nem zavart.Sőt! Ott a kutya se figyelt ránk,nem kellett jó pofát vágni az egyébként tök unalmas ünnepségekhez mint az elsö sorban álloknak.Lehetett beszélgetni/halkan/.Valahogy eszembe se jutott a megkülömböztetés.Igaz,hogy másnak se.

fricci 2007.09.12. 10:50:39

Nem igazán értem ha nem lesz tornasor, akkor miért nem lesz az frusztráló...most ugye egy tornasorban mindig csak egy picivel kissebb/nagyobb ember áll a két oldaladon. Ezután (mivel azért valahogy nem árt sorban állni) meg 20-40 cm-rel lesznek magasabbak/alacsonyabbak melletted. Hát tényleg, az sokkal kevésbé frusztráló dolog. Vagy mindenki amellé áll (immáron szabad döntéséből kifolyólag) aki csak egy picivel magasabb/alacsonyabb a másiknál...de akkor megint kész a tornasor.

Legkissebbek meg legnagyobbak meg mindig lesznek a világon, ezen igazából nem lehet változtatni és ugyanúgy egy sornak mindig van két vége...tehát mindig lesznek első és utolsó emberek.

Műbalhé ez a javából, volt valaki akinek valamilyen újítást kellett csinálni hogy a fönökei lássák...megdolgozik a pénzéért.

csokor 2007.09.12. 16:07:10

Hab!Te egy seggfej vagy....Tovább nem kommentálom...

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2007.12.01. 11:44:34

sajnos valóban a falanszter felé megyünk. Így van ez akár maradt volna a Kádár-ratyi, akár nem.
süti beállítások módosítása