Úgy néz ki, hogy a Bkv vezetése teljesen megbuggyant. Legújabb ötletük, hogy beperelnek mindenkit, aki megjelenteti a Veke közleményeit, állásfoglalásait, stb., mert azok hazugságok. Legalábbis szerintük. (Csak érdekességként jegyzem meg, hogy ezért az állításért - mármint, hogy a Veke hazudik -, tulajdonképpen perelhető lenne a Bkv, és a Bkv logikája alapján minden olyan sajtótermék, amely közli ezt a hírt. De most nem ez a lényeg.)
A lényeg azon van, hogy a Bkv már megint nagyon furcsán értelmezi a sajtószabadság fogalmát. Azaz, mindent meg lehet írni, ami nekünk tetszik, ami nem, azt viszont nem, mert perlünk, ahelyett, hogy cáfolnánk, vagy a híresztelésekkel ellenkező célú intézkedéseket hoznánk.
A sztori lényege abban áll, hogy a Bkv utasszámlálást végez, és mivel Regőczy Miklós, a Bkv vezérigazgató-helyettese arról beszél, hogy folyamatosan csökken az utasszám, ezért a Veke - szerintem teljes joggal - járatritkítást emleget, hozzátéve, hogy mintha nem ezt ígérték volna. Na ezért akar perelni a Bkv.
Persze perelni sokkal egyszerűbb, mint racionális érveket felsorokaztatni, szakmai vitát generálni, vagy felvállalni a Veke kihívásait. De mire fel fenyegetőznek azzal, hogy a Veke közleményeit közlő orgánumokat is beperlik? Hát nem ez lenne a sajtó feladata? Hogy tudosítson minden olyan eseményről, véleményről, stb., amely az emberek életére kihatással lehet?
Nem ezek szerint nem. Kissé régimódi gondolkodásmódnak tűnik, de hát úgy tűnik, hogy a Bkv-nál sem sikerült még megérteni a rendszerváltás lényegét. Már nem az van, amit mond az elvtárs, hanem bizony sokan megfogalmazhatnak az elvtársétól eltérő véleményeket. Ez többek között azért is jó, mert a sokszínűség gyönyörködtet.
Persze azok, akiket gyönyörködtet, nem akarnak perelni.
Egyébként nem értem, hogy mire akarják alapozni ezt a (leendő) pert. Arra, hogy a Vekének más a véleménye, mint a Bkv-nak? Vagy esetleg arra, hogy a Veke gazdasági kárt okoz a társaságnak? Hát nem okoz, itt a Bkv okoz gazdasági károkat saját magának. Egyébként is a Bkv tulajdonképpen monopólium Budapesten, úgyhogy a tömegközlekedni akaró polgárok nem tudnak másik szolgáltatót választani, maximum autóra tudnak váltani. Váltanak is, erről épp Regőczy beszélt. Talán el kellene azon gondolkodni, hogy miért, nem pedig perrel fenyegetőzni egy ostoba, korlátolt, rossz kommunista módjára.
Vagy féltik a cég jó hírnevét? A Vekétől? Nevetséges. Inkább az idióta sofőrök miatt, meg az ostoba jegyellenőrök miatt kellene azt félteni. Ja, és mondjuk ez utóbbiakat bátran lehetne perelni is. De minimum fegyelmivel kirúgni.