Kormányzati negyed

Aztán a források. Hát, mivel ez egy állami beruházás, nem attól kellett félni, hogy nem lesz rá elég pénz, hanem attól, hogy csak annyit nyúljanak le az új negyed felépítésére tervezett összegből, hogy a megfelelő összeg tényleg megmaradjon. Szóval úgy tűnt, hogy minden szép és jó. Egész addig, amíg az Szdsz el nem kezdte pedzegetni, hogy talán nem is olyan jó ötlet ezt az új negyedet most felépíteni. (Egyébként Horn Gábornak valami hihetetlen logikája van: Támogatja, illetve támogatta (és vele együtt gondolom az Szdsz is) a tervet, mert úgy látta, ezzel fel lehet számolni a Nyugati pályaudvar mögötti zárványterületet. Most viszont elszállt a támogatás, mert szerintük nem lehet 2009-re befejezni. 2010-ben talán nem lehet zárványterületet felszámolni? Erre csak a 2009-es év állása a megfelelő? Ezt mondják a csillagok, vagy mi?). Aztán a mai hírek szerint már a kormány sem támogatja, mert:
Kifogás mindenesetre akad elég a visszavonuláshoz, a rendezetlen tulajdoni viszonyoktól, a sok tucat nehezen beszerezhető engedélyen át a közlekedési anomáliákig.
Mindezeken túl még Demján Sándor is kiszáll az építkezésből. (Egyébként sokszor hallottam azt a pletykát, miszerint csak azért nyert a Nyugati mögötti terület, mert ott Demjánnak vannak telkei). A lényeg mindenesetre annyi, hogy Demján pálfordulásától eltekintve, a helyszín kiválasztásánál már tudhatták mindazt, amit most kifogásként felsoroltak. (Lehet, hogy mégis igaz a pletyka?)
Szóval hiába a nagy rákészülés, valószínűleg nem lesz új kormányzati negyedünk, az egyetlen jó hír az egész történetben, hogy legalább nem kezdték el az építkezést.
Négyes metró

De a négyes metró igazán sarkalatos pontja mindig is a finanszírozás kérdése volt. Egész konkrétan az, hogy a projekt folyamatosan drágul, illetve, hogy a források még mindig nem állnak rendelkezésre. Példának okáért még mindig nem lehet tudni, hogy az Európai Unió fogja-e támogatni a beruházást, bár igazából nem ez a kérdés, hanem az, hogy mennyivel fogja támogatni. Ikvai-Szabó Imre, budapesti főpolgármester-helyettes is csak reménykedik a Hírextra cikke szerint. A négyes metró esetében tehát nem csak a tervezet hiányosságaival voltak tisztában az építkezés megkezdése előtt, hanem a finanszírozáséval is. Mégis elkezdték.
Radar Pécsen(?)

Egészen eddig. Most viszont a pécsi Mszp-s önkormányzat is úgy gondolja, hogy a radarnak nincs helye a város felett. A pálfordulásra magyarázatot nem adnak, Tasnádi még azt sem magyarázza meg, hogy azok a szempontok, amik miatt korábban nem rendeltek el változtatási tilalmat, most vajon miért vesztették el az érvényességüket.
Ugyanakkor ezt a radart Magyarországnak mindenképp fel kell építenie. Ha nem a Zengőn, és nem a Tubesen, akkor a harmadik varáció egy síkságon felépített állomás, amelynek azonban a kivitelezése sokkal drágább, mint egy hegycsúcsra épített radarállomásnak. Természetesen előre lehet borítékolni, hogy ha ez utóbbi verzió lép majd életbe, akkor azok a tiltakozó hangok fognak felerősödni, amelyek szerint a jelenlegi nehéz költségvetési helyzetben pazarlás egy ilyen konstrukciójú radart felépíteni. Abból a szempontból igazuk van, hogy ennek a radarnak már régen állnia kellene. De nem áll, mert képtelenek a megfelelő helyet kiválasztani.
Szóval egy építkezés jellemzően csak akkor átlátható folyamat, ha az államnak nincs hozzá semmi köze, mert egyébként csak katasztrófa (közeli állapot) lesz belőle.