Arculatváltásra készül a Bkv - adta hírül ma az Rtl Klub híradója. Ez önmagában nem lenne baj, ilyen arculatváltásokon rendszeresen átesik minden cég. (Azt csak a zárójelben jegyzem meg, hogy míg az Rtl híradójában a négyes metróra hivatkoznak az arculatváltással kapcsolatban, addig pl. a Hírszerzőn a főváros most készülő új, egységes arculatát említik meg indokként).
Nem is az arculatváltással van a gond, hanem azzal, hogy ezt megint bátran besorolhatjuk a parasztvakítás kategóriába. Mert a probléma ezzel az, hogy a Bkv felsővezetése nem érti, hogy egyáltalán nem a Bkv logóján kell változtatni, hanem az imázsán.
Mivel a Bkv-ról kialakított kép nagyrészben attól függ, hogy hogyan viselkednek az alkalmazottai (és vezetői), így nem kell sokat töprengeni ahhoz, hogy rájöjjünk: Nem attól lesz kevesebb a bliccelő, és több az utas, ha egy szép új logó vigyorog ránk a megállókból, hanem attól, ha végre nem lesznek bunkók sem az ellenőrök, sem a biztonsági őrök, végre tiszták lesznek a járművek, udvariasak a vezetők, stb.
Sőt, még attól is több utas lenne várható, ha nem kb. minden második héten, hanem mondjuk félévente csak egyszer jutna az eszünkbe, hogy a Bkv Zrt-t nyugodtan át lehetne nevezni Nagy Budapesti Mutyitársasággá.
Persze ez már megint a dolgok nehezebbik felének a megfogása lenne, ellentétben azzal, hogy kiírunk egy jó kis pályázatot, hátha nyer majd rajta valami haver, vagy cimbora, vagy rokon.