hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Az adótudatosság építése

2008.12.10. 18:55 Vérszegény éjszakai dúvad

Sej-haj, vidám idők jönnek, az APEH ugyanis nekilát az adótudatosság fejlesztésének. Sőt ennek olyan járulékos hatásai is lesznek, hogy nem csak a Szent István Egyetem (kifejezetten adótudatos) leendő végzőseinek a munkaerőpiacon történő elhelyezkedési esélyei jelentősen megnőnek, de a kifejezetten adótudatos középiskolások akár a tévében is szerepelhetnek.

No, de mégis, mi az az adótudatosság? Azt mondja erről egy 1996-ban publikált kutatás (pdf formátum),hogy Magyarországon az adótudatosság alacsony, mert:

Az adótudatosság elengedhetetlen eleme, hogy az adózó állampolgár tudja: a munkahelyén részére számfejtett összegeket már azelőtt terhelték levonások (járulékok és adók), hogy ő a kérdéses összegeket megkapta volna. A posztszocialista állam polgárairól sok mindent elárul, hogy az aktív korú népesség számottevő hányada Magyarországon nincs tisztában ezzel a körülménnyel. Amikor arról érdeklődtünk, hogy „Ön szerint egy alkalmazott bruttó fizetéséből a munkahelyén a személyi jövedelemadón kívül milyen jogcímen vonnak le pénzt?”, a megkérdezettek 10,1%-a úgy vélte, hogy semmilyen jogcímen nem vonnak le pénzt, 4,3% válaszolta azt, hogy nem tudja, és összesen 84,5% tudott megnevezni valamilyen jogcímet.

No, de ez mára már nem lehet probléma, hiszen a bruttó és a nettó fizetések között akkora különbségek vannak, hogy szerencsétlen munkavállaló csak átböngészi már a bérelszámolási lapját, hogy mégis hova tűnt az az összeg (még a cseppet sem adótudatosak is).

De hát akkor mi lehet a cél? Esetleg a vidám adózás elérése? Hogy boldogság öntse el az adózó ember lelkét, mert teljesítette az állammal szembeni kötelezettségét?

Esetleg a kételyek kiírtása? Hogy fel se merüljön senkiben, hogy miért ilyen magasak az adókulcsok?

Remélem azért az adókulcsok mértékére majd tényleg kitérnek majd.

Amerikában éppen felháborodás van bizonyos körökben, hiszen Obama meg kívánja emelni az adókulcsot az évi legalább 250.000 dollárt keresők esetében. Most 35%-ot adóznak az államnak, jövőre kb. 39-40%-ot fognak.

Magyarországon jelenleg (kerekített számolás) évi 8.400 dolláros kereset esetében már a 36%-os SzJA kulcs szerint adózik.

Nem akarok demagógnak tűnni, ezért nem is megyek másféle összehasonlításba. Azt sem akarom mondani, hogy soknak találom az adókulcsot ilyen alacsony éves jövedelem esetében, hiszen még a végén kiderülne, hogy cseppet sem vagyok adótudatos.

De azért remélem az adótudatosság fejlesztésének érdekében elmagyarázzák majd, hogy adózás címszó alatt miért nyúzzák le a legális munkavállalókról az utolsó bőrt is.

38 komment

Címkék: gazdaság apeh adózás

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr13815577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2008.12.10. 22:00:03

Nem igazából ez a lényeg. Illetve főleg nem ez. Hanem az hogy ha megnézed azt a pénzt amit legalább ki kell termelj (bérköltség) és azt a pénzt amit ténylegesen elköltesz, akkor azt látod hogy állam bácsi minden 10 forintodból amit megtermeltél 8-at lenyúl és 2 forint az amit ténylegesen elkölthetsz. Ilyen szintű kizsákmányolás szvsz utoljára a rabszolgáknál volt rómában.

Káposztakukac 2008.12.10. 22:03:45

átfogó fogalom, amely egy társadalom adómentalitását és az egyén adómorálját is magába foglalja, kiegészítve néhány alapvető ismerettel az adórendszerről. magyarán: idehaza az emberek nagyon nagy része feketén dolgozik, minimálbérre van bejelentve és örül mint állat, hogy közben akár a többszörösét is kézbe kapja és ezáltal ő milyen ügyes, mert kijátsza az államot. a nagy meglepetés akkor éri, amikor betegállományba, gyesre vagy nyugdíjba megy és szembesül azzal a ténnyel, hogy minimálbér után bizony nem jár sok... adótudatosság nulla.

Káposztakukac 2008.12.10. 22:05:51

midnight coder: akár hiszed, akár nem de magyarországon az adómérték semmivel sem magasabb, mint európa, vagy akár keleteurópa más országaiban, és pldául lényegesen alacsonyabbak, mint a skandináv országokban. gyakran jönnek ugye a szlovák példával, ahol a személyijövedelemadó alacsonyabb-viszont az állam jóléti kiadási is minden tekintetben messze elmaradnak magyarországtól.

jozicsenko 2008.12.10. 22:06:47

tisztelettel jegyzem meg, hogy ugye adóéknek hivják az összes adót, járulékot, stb, amit a munkaadó bérköltsége és az én nettó között van

vagyis a tényleges költség és a megkapott pénzem között, %ban iszonyatosan nagy a különbség: az OECD országokban csak Belgium előz meg, mögöttünk van SvédO, Dánia és mindenki más

pénzben: rád szánna a fönököd karácsonyra 100 e Ft-ot (legyünk legálisak, adótudatosak és végtelenül naivak): eszerint a bruttód, amiből adózól 75 e Ft, a többi a járulék és adó utánad kb ennek a fele, vagyis olyan 40-45e Ftot (magas adósáv esetén bizony 52%, vagyis 39e Ft levonva, marad 36e Ft), amiből még áfát is fizetsz:

optimistán 37.000 Ft-ot, pessszimistán 30.000,- Ftot költesz el, Tisztán

a többi az állam elvonja és csak annyit kapsz vissza: nem vagy elég önálló, kevés az öngondoskodás
jaaa, a pénzedből persze mindent fizetnek, csak sehol nincs semminek sem látszatja

ezek után: biztos, hogy megéri adótudatosnak lenni, vagy inkább álljunk neki adót csalni és adót kerülni? mert Szlovákiában 19% minden, tehát egy hasonló levezetésnél valószinüleg a dupláját költik el...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2008.12.10. 22:07:47

v.é.d.:
oszt a 40%-os sáv? milyen jó, hogy eltörölték a szolidaritási adót, csak a magánszemélyeknek nem.

midnight cooler:
nekem 70%-os elvonás jött ki a legmagasabb adósávban, a szuperbruttóból számolva.

káposztakukac:
a nagyobb gond az, hogy ha lebetegszik, akkor ugyanazt az ellátást kapja, mint az, aki rendesen befizette a járulékot.

jozicsenko 2008.12.10. 22:08:10

Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2008.12.10. 22:05:51 : abszolút nincs igazad, a skandináv modell koppintjuk, de a szolgáltatás balkáni, miközben szeretném fordítva: adózzak mint a balkáni, éljek mint a skandináv ;-))

Gábor mester 2008.12.10. 22:16:45

Káposztakuki=agent provocateur! Gyurmaferi toniblert játszik, de rosszul! A tőke lételeme a kizsákmányolás, pontosabban az extraprofitráta szinten tartása. Ha ez csökken, viszi a pénzt máshová. Mindig, mindenütt a termelők szívják meg. Akik végső soron hitelből fogyasztanak - felélik a jövőt, a globális kapitalizmus globálisan zabálja föl a saját alapjait, és teszi tönkre a Földet, míg mi hülyeségeket írunk. És olvasunk...

ősirománszokás 2008.12.10. 22:34:48

A magyar adómértékről szerintem leírtátok amit kell, abb most nem mennék bele. Gábor mesternek meg javasolnám hogy szakadjon el Marx tőkéjétől. A jelenlegi adórendszerünk egy ördögi kör eredménye, amibe senki nem mert vagy tudott belenyúlni. Utoljára 2000-2004-ig lehetett volna. Mindenesetre az az állami berendezkedés ami a teljesítményt ilyen szinten bünteti, a befolyt adóbevételekkel meg ilyen szinten nagyvonalúan/korrupt módra bán nagyon nem életképes. Engem meg havonta felb***sz hogy hány ingyenélő kocsmatöltelék iszik az adómból, miközben a nekem nyújtott szolgáltatás nagy
nulla. Mo-n évszázadok óta nemzeti sport az adócsalás. Ez van. Hozzáértő politikai elit kellene. Ez nincs. A legszebb az egészben, hogy amikor majd az egész életében fekete munkából élő suttyó nyugdíjasként éhezik és tüntet, na azt is majd az én adómból nyugtatják meg. Mire én leszek nyugdijas addigra meg már rég tönkrement a nyugdíjkassza. Igaz ahányszor felhúzom magam kicsiny hazámban folyó totális idiotizmusokon, nem valószínű hogy megérem a nyugdíjat mer előtte tuti elvisz egy szívroham.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.12.10. 23:16:16

jozicsenko 2008.12.10. 22:06:47

kihagytad még, hogy a 30-37.000 elkölthető forinttal még tovább adózol közvetetten, úgy mint: ÁFA, amikor boltban vagy, útadó, amikor tankolsz, stb, stb.

morpho 2008.12.10. 23:17:36

Mind szakmailag,úgy erkölcsileg is megkérdőjelezhetetlen nagyszerű parlamenti képviselőink éppen most bizonytották be,hogy milyen kibaszottul építgetik az adótudatosságot és kőkemény 15%-kal sarcolják meg a saját költségtérítésüket.Igaz,hogy ilyen adófajta egyébként nem létezik az országban,dehát a válság az válság.Ők is meg akarják mutatni nekünk dúsgazdag állampolgároknak,hogy végül is hát ők mégis csak érettünk dolgozzák halálra magukat.
Na ez az a pillanat,amikor az összes tetű elhúzhat a halál faszára. Merjünk nagyot álmodni, és máris lendületben a normális Magyarország.A jövő elkezdődött,Igen,Igen.Azok a szerencsétlen vérből és fizetésből élők meg ezeket a görényeket védik meg az utcán,értük tépik a klaviatúrát az idióta blogokon és azt bizonygatják,hogy az ő sikkasztó áfalenyuló kedvenc politikusaik sokkal tisztességesebbek,mint a másik politikai tábor elköltségtérített,elbérházsikkasztó gennyláda tagjai.A csókák közben röhögve ücsörögnek az önkormányzatokban,budapesti,európai parlamentekben és a mi pénzükből isszák a sörüket,amíg mi itt az adótudatosságot építgetjük.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.12.10. 23:29:07

Káposztakukac,

"akár hiszed, akár nem de magyarországon az adómérték semmivel sem magasabb, mint európa, vagy akár keleteurópa más országaiban"

Kerengett a neten egy táblázat, csak sajnos nem találtam meg - én csak papír alapon láttam - arról, hogy mekkora az állami elvonás mértéke. Mo. kb. a 40. helyen volt, az állami elvonás mértéke 48.5%. Az előttünk álló (tehát 39. helyezett) Belgiumban ez a mérték 40%

Teljesen igazad van abban, hogy az emberek jelentős része feketén dolgozik, de akkora terhek vannak a béreken, hogy nem nagyon hagynak más kiutat...

És teljesen igaza van immortalisnak is, amikor Áfát, meg egyebeket emleget.
Jut eszembe, megnézte már valaki részletesen pl. a villanyszámláját, hogy mit is fizet ott pontosan? Érdemes.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.12.10. 23:31:01

ööö,

még mielőtt valaki belekötne, fogalmam sincs, hogy az áfát miért kezdtem nagy betűvel.

Kenguru 2008.12.11. 00:00:36

"Kerengett a neten egy táblázat, csak sajnos nem találtam meg - én csak papír alapon láttam - arról, hogy mekkora az állami elvonás mértéke. Mo. kb. a 40. helyen volt, az állami elvonás mértéke 48.5%. Az előttünk álló (tehát 39. helyezett) Belgiumban ez a mérték 40%"

Felejtsd el. Az a GDP kozpontositasa. Csakhogy a magyar GDP nagyreszet ado nemzetkozi vallalatok akkora kedvezmenyeket kapnak(azert is vannak itt) hogy ailg adoznak.
Ez tehet nem mervado.

A tobbiek altal fenntebb belinkelt tablazatok az erdekesek.
A teljes munkaberkoltesgbol 65% kb a levonas.

260eFt-bol marad 118e Ft.Pl.

Es ebbol fiztesz meg AFA-t, illetekeket, kamadadot...

Cserebe az allami "ingyes" szolgaltatasok szinvonala zuhan.
Mire nyugdijas leszel, legfeljebb oregsegi segely lesz, fizetos egeszsegugy, a gyerekeidnek meg fizetos egyetem.

Mindenki adot csal, mert kulonben a nyomor varna ra. Adocsalas nelkul az egesz KKV szektor osszedolne.
Az emberek sajat hataskorben korrigaljak a rendszerszintu problemakat.

Es kulonben is, adotudotossag? Simicska APEH elnok, Puch Laszlo allamtitkar?
Ezeknek!? Ugyan...

Athlay 2008.12.11. 00:09:23

Miért nyúzza le, miért... Mert kell a pénz a kormány csókosainak, a mindent felzabáló nyuggerhordáknak.

A szocializmusban már szétcseszték maguk alatt az országot, most meg a fiatalokat, és az adófizetőket kifosztva próbálják meg lenyúlni azt, amit elfelejtettek maguknak megtermelni.

Gyurcsányék meg boldogan nyüszögve teljesítik kenyéradó gazdáik követeléseit.

jozicsenko 2008.12.11. 00:35:41

jozicsenko 2008.12.10. 22:06:47 : egy kicsit zavaros, leírom pontosan:
100.000 Ft-ot adna a főnök, ennyit szán rád, max, mindennel
75 lesz belőle, 32% járulékot fizet ugyanis utánad
ebből levonnak helyből 16%-ot (Tb és Munkavállalói), majd vagy 15, vagy 36% Szja-t
igy jön ki a 36-45 ezer Ft, az áfa után marad
30-37,5 e Ft, amit ténylegesen elköltesz

képzeljétek el a költségvetést egy téglalapként

ami nem mindegy, hogy ezt az élére állítva, vagy oldalára fordítva kapja meg a pénzügyminiszter:

ugyanaz a bevétel, ha kevesen fizetnek sokat (most, itthon ez van), vagy ha sokan fizetnek relative keveset (szlovákia)
ok, ez végletesen le van egyszerusitve, de ez a lényeg
A GDP arányos költségvetés az OECD országok között kirovan magas, mert Ferikéék igy sokkal többet tudnak eltapsolni: leépíteni nem szabad, mert akkor meg kellene valakitől vonni a pénzt (TE persze többet kapnál, de nem vagy fontos, maradj csendben, adózz tovább), furcsa, hogy a versenybarát, államleépitő SZDSZnek ez mennyire tetszik, dehát ez Mo: mást mond mint amit tesz :-))

s Gyurcsány meg a "nemzetközi nagytőke": ez ott sántit, hogy ha a pénzt meghagynád nálunk, akkor tényleg fellendülne a fogyasztás, aminek a végén a "multik" forgalma nőne: ők is pontosan érzik, hogy mennyivel jobb lenne, ha legálisan költhetnéd el ugyanazt a pénzt, a TE döntésed alapján (vagyis képzeld el, ha arányaiban fordítanának: a 30-70% fordulna: tied lenne a 70, ővék a 30): Neked ez a nettód iszonyatos növekedése lenne, nekik a csókosok hazazavarása

Minden pénzt persze nem lehetne elkölteni, elöbb-utóbb a bankokba is kerülne, tehát megtakarítások képződnének, jobban állnánk pénzügyileg, makroszinten is (huhh, mindjárt bilibe ér a kezem)

a hiba ott van, hogy Ma Gyurcsánynak sokkal-sokkal fontosabb a tálról kivevők (nyugdíjasok, segélyezettek és a csókos elvtársak) szavazata, mint azoké, akik oda betesznek

jozicsenko 2008.12.11. 00:36:44

hiba, rögtön: az Szja természetesen nem 15%, hanem 18, fáradok, bocs

totyatotya 2008.12.11. 02:37:26

"Athlay 2008.12.11. 00:09:23
Miért nyúzza le, miért... Mert kell a pénz a kormány csókosainak, a mindent felzabáló nyuggerhordáknak.
A szocializmusban már szétcseszték maguk alatt az országot, most meg a fiatalokat, és az adófizetőket kifosztva próbálják meg lenyúlni azt, amit elfelejtettek maguknak megtermelni."

uh bazmeg te hülye fasz, apád-anyád nem nyugdíjas még? mik azok a nyuggerhordák, te gyengeelméjű középiskolás, te? jézusom bazmeg milyen emberek vannak.

mielőtt lekommancsozol csak jelezném h harmadik hónapban ugrik az fizetésem, magánszféra, és a szüleim nyuggerek. amúgy a nyugdíjrendszer átalakítása érdekes és fontos téma, de láthatóan neked csak ellenségkép kell, mehetsz kukákat borogatni nyugodtan.

többiektől bocs az offért.

cuebler 2008.12.11. 06:29:12

2xtotyával értek egyet. a nyuggerek nemcsak hazánkban jelentenek megoldásra váró problémát, de a fentebb említett belgiumban és dániában is. a franciák pedig már kukát is borogattak emiatt, sőt autót is. paradox helyzet: a javuló életszínvonal egyre magasabb átlagéletkort hoz, ami miatt viszont egyre több a(z állami) nyuggerfizetés. öngondoskodás lenne a megoldás, de ilyen mértékű állami elvonás mellett ez úgyszólván lehetetlen. és sajnos egyesek ahelyett, hogy az "utánpótláson" dolgoznának, inkább kukát borogatnak meg blogokban fröcsögnek. de mindenesetre roppant modernek attól, hogy "nekik nem kell gyerek". kisköcsög athlay-nak pedig üzenem, hogy az ország is emiatt fogy. nem sírni kell a járdaszélen, hanem cselekedni...

agár 2008.12.11. 07:16:17

Milyentudatos állampolgár az, aki nem költi el teljes egészében az évtizedekig elcsalt adót, hanem mondjuk vesz érte egy lakást a nyugdíjas éveinek bebiztosítására? Melyik ellátás tűnik biztosabbnak: az állami nyugdíj, vagy az eladott ingatlanért kapott készpénz?

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.11. 08:32:00

agár 2008.12.11. 07:16:17

Öntudatos :)

Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2008.12.10. 22:05:51
>> akár hiszed, akár nem de magyarországon az adómérték semmivel sem magasabb, mint európa, vagy akár keleteurópa más országaiban

Még ha igazad is lenne, azért az sem mindegy, hogy 150.000 Ft, vagy 1500 Euro bruttó átlagkeresetből vonják le azt az ugyanannyi százalékot. Ha az emberek többet keresnének, akkor egyrészt könnyebb szívvel adóznának, másrészt meg többet fogyasztanának ami szintén magasabb adóbevétel. Amíg a bérezési morál ilyen alacsony az országban, addig senki ne várja hogy az adómorál egy hajszálnyit is emelkedik (persze, lehet terrorizálni a népet, meg ellenőrökre költeni és akkor talán fél ezred százalékpontot majd nő az adófizetési hajlandóság, de hosszútávon szerintem nem sok hasznot hoz)

Tightend 2008.12.11. 08:48:36

Érdekes olyan hozzászólásokat olvasni, ahol védik a jelenlegi adórendszert és adómértékeket.

Ők tényleg nem értik meg, hogy ilyen szintek mellett a KKV-k SOHA nem fogják még a közelébe se bejelenteni az alkalmazottaikat a valós fizetésükre, mert végük lenne a következő hónapban.

Egyszer kiszámoltam, hogy a 80 főt foglalkoztató cégünknél mi lenne, ha mindenkit normálisan bejelentenénk arra a nettó bérre, amit most megkap kézhez. A bruttó árbevételünk se lenne elég csak a bér+járulék+adó hármasra.

A lényege a szlovákszerű rendszernek nem az volna, hogy akkor most hirtelen több adó folyik be a kasszába, hanem az, hogy el lehetne kezdeni az embereket normálisan bejelenteni, a vállalkozó leadózhatná a hasznát, stb. Ezt követően pedig nyilván beindulhatna a kifehéredés és fokozatosan nagyobb bevétel realizálódna az államnál, mint a neverending mutyival.

porthosz 2008.12.11. 08:51:23

Véleményem szerint kurvára senkit nem érdekelne ebben az országban hogy milyen magasak az adók ha cserébe minőségi szolgáltatást kapnék.
Például letehetném az autót és felülhetnék a bkv-ra úgy hogy nem hányom el rögtöm magam a büztöl és nem kell állandóan hátra lesegetnem hogy mikor gyullad ki a busz, esetleg hogy volt-e fékbetét csere az utóbbi 15 évben vagy csak a szerencsémben bizhatok...
Ugyanigy leszarnám hogy mennyi az adó a benzinben, ha nyugodtan autokázhatnák, de per pillanat ha lejövök az autópályára, akkor állandóan a kátyukat kell lesegetnem mert ha nem figyelnék akkor 2 hetente vihetném a kocsit futómüveshez esetleg keréktöréssel szervizbe...
Egészségügyről már nem is ejtek szót.
De hát van pénz dögivel, 200 milliós szovivó honlap, meg 500 milliárdos 4-es metró, bakker ennyi pénzből nyugat európában 3-4 metrót is megépitenek és gyanitom hogy azok egyesével is többet tudnak mint majd ez tud. De hát van pénz gyerekek, majd emelünk még egy kis adót...

Fosch marshall · http://proletarokkozt.blog.hu/ 2008.12.11. 08:52:11

Szívemből szóltál dúvad!
Becsületesen robotolókat az ág is húzza, a sok ingyenélő munkanélküli pedig. Tűrhetetlen, hogy minimálbéresek csalásait másokon húzzák vissza.
Ma már több mint fele elmegy a bruttó fizetésnek.
Régen anno volt tized, meg kilenced és akkor nem ment rosszul az oprszágnak.
Akárhogy is számolom, igencsak aráyntalan...

totyatotya 2008.12.11. 09:33:48

porthosz dehogynem érdekelne. milyen már az h a pénz amit a munkaadó fizet majdnem 3x annyi mint ami a zsebbe kerül - nem normális ez. Fosch jól mondja, az adócsalást fizettetik meg a normálisan bejelentettekkel - nézd Tightend hozzászólását, csak ott 80 ember potyázik, és még meg is ideologizálják ezt.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.11. 09:44:45

"nézd Tightend hozzászólását, csak ott 80 ember potyázik, és még meg is ideologizálják ezt. "

Tightend választhat: 80 ember potyázik, vagy megy az utcára (természetesen akkor megy ő is mint nyolcvanegyedik). Több lenne az adóbevétele az államnak, ha mindenkit bejelentene és csődbe menne a vállalkozása?

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.11. 09:50:32

A nyuggerezést meg be lehetne fejezni. Inkább cigányozzatok, mert a mostani "köcsög ingyenélő nyuggerek" azért mégiscsak kikaparták az országot a romok alól a II. világháború után. A cigányok mit is tettek az elmúlt 100 évben az országért?

"A szocializmusban már szétcseszték maguk alatt az országot"

Jézusom. Szerintem inkább a szocializmus maga cseszte szét az országot, a mostani nyugdíjasoknak annyi beleszólása nem volt a dolgok menetébe, mint most nekünk hogy Feri kaphat-e karácsonyra új ányolcat. Térj már észhez, bazdmeg, nem hiszem el hogy ilyen látásmóddal emberek képesek életben maradni.

Kenguru 2008.12.11. 10:36:46

A legtobb idos ember, kepes nagyon kemenyen takarekoskodni, csak ezert hogy a gyerekeinek/unokainak adhasson.

Csak az nem magyarazta el nekik senki, hogy a mostani 13.-havi nyugdijjel pl pont az unokaik jovojet elik fel.


"az állami nyugdíj, vagy az eladott ingatlanért kapott készpénz? "
Ez igazn, sokan gondolkodnak igy, es ez jo...
Jo lenne ha nem csokkenne az orszag lelekszama(sokan fognak lakast orokolni) es egyszerre akar majd(30-40 ev mulva) sok ember lakast nyugdijja konvertalni.

Ez pedig a piac torvenyei szerint a lakasarak zuhanasat fogja hozni.

Kenguru 2008.12.11. 10:37:56

"képzeljétek el a költségvetést egy téglalapként"

Azt nem lehetne hogy en egy felteglat kepzelek el, amit jo erosen hozzavagok a Veres Janos fejehez? :)))
A vizibivalybor taskaval egyutt.

jozicsenko 2008.12.11. 12:11:45

Kenguru 2008.12.11. 10:37:56 ?

szia!

én egy citromszelettel simogatnám a buksiját

aminek a másik oldalán egy orbitális tégla van ;-))

(ok, galaxis utikalauz nyulás, de ez jutott eszembe)

Gery: és mit mondjak a nyugdíjasoknak:

kösz, hogy felépítettétek az országot, de most tönkre is teszitek?

(mellesleg: azok, akik akkor felépítették, rendberakták, javában már sajnos meghaltak, a mostani nyugdíjba készülők és friss nyugdíjasok pont a 2. VH után születtek, a komenizmusban csak dolgozgattak (=igen, tudom, aki akart, dolgozott keményen,de az a rendszer csak belebukott, nem?), s amig a szavazatuk dönt, nem az én, adófizetői szavazatom, addig nem lehet semmi jó, nekem

molaris 2008.12.11. 12:45:48

Mert ha azt mondaná az állam, hogy kerestél 100Ft- ot, abból az enyém 60, és kvittek vagyunk, milyen egyszerű lenne. A munkaadónál bevétel, mínusz kiadás, a maradéka ugyan így. Nem lenne egyszerűbb? Aztán a befolyt összeget risztelik az állam és az önkormányzatok.

Martian (törölt) 2008.12.11. 14:17:33

"Melyik ellátás tűnik biztosabbnak: az állami nyugdíj, vagy az eladott ingatlanért kapott készpénz?"

Ha közben ki is adja azt a lakást, feltétlenül az utóbbi megoldás a jobb.

Martian (törölt) 2008.12.11. 14:19:46

"Véleményem szerint kurvára senkit nem érdekelne ebben az országban hogy milyen magasak az adók ha cserébe minőségi szolgáltatást kapnék."

Ez az "árukapcsolós diktatúra" határesete, mert alapvetően ne helyettem döntsék el, hogy mire van szükségem.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.12.11. 16:35:04

Márpedig a nyugdíjakhoz előbb-utóbb hozzá kell nyúlni. Főleg ha a mostani demográfiai jellemzők hosszútávon is megmaradnak.

Mondjuk jó indulás lett volna a tizenharmadik havi nyugdíj teljes megszüntetése, de hát ez lett belőle.
Esetleg a nyugdíjnak nem csak a minimum, de a maximum értékét is meghatározni.
Más esetben marad a nyugdíjkorhatár folyamatos emelése.

totyatotya 2008.12.11. 17:41:03

Greyhound, engem nem érdekel hogy az adott gazdasági körülmények között egy legálisan életképtelen cég mivel ideologizálja meg a lopást. mert az én zsebemből ne lopjanak ők sem - en nem szeretem az 52%os elvonást a bruttómból. ha 5x ennyi munkanélküli tüntetne a parlament előtt, lehet h elgondolkoznának a döntéshozók. ez a mostani egymásra kacsintás leginkább a rendesen játszóknak (munkaadó+munkavállaló) rossz. szerintem.

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2008.12.11. 20:53:03

Nyomor a köbön, az van!
Adómorál?
Ugyan már!
Egy amorális országban, aminek vezetői a legnagyobb tolvajok, ugyan mi várható?
Különösen, hogy a levonásokba tényleg belerokkannak munkavállalók, vállalkozók egyaránt?
Még szép, hogy ott jástzák ki, ahol lehet.
A demográfiai helyzet szintén siralmas.
Soha nem megyünk nyugdíjba... Ha meg mégis megérjük, na abba sem lesz sok köszönet!
Majd elvegetálunk valahogy, gyerekeink jóindulatában, türelmében bízva.

Gyönyörű perspektíva...

A munkaerőpiacon a közalkalmazotti a legkiszolgáltatottabb réteg, azoktól ha tetszik, ha nem, pikk-pakk leradírozzák a bőrt és azt az 50 %-ot is, oszt annyi. Nincs mód trükközésre, adóznak mint a gép!
Ráadásul az a szánalmas fizujuk.....!

cuebler 2008.12.12. 05:41:24

gondolom a kedves adóhivatali dolgozók (értsd: közép- és felsőszintű tolvajok) az adótudatosság jegyében és leadózott jövedelmükből vásároltak többen is horvátországi nyaralókat... először talán a padlást kéne kisöpörni és utána a más portáját kritizálni...
süti beállítások módosítása