Szóval a lehető legnagyobb váratlansággal november után már megint beütött a tél, ami még hagyján, de - ha lehet ilyet mondani - még nagyobb váratlansággal beütött a téli időjárás is, hóesés és minuszos hideg formájában.
Amire egyébként szerintem mindenki számított az országban (főleg ha időnként rápillant - hohohó! tessék kapaszkodni, mert tényleg van ilyen - az időjáráselőrejelzésre), kivéve - és azt kell mondjam, szokás szerint - a Máv és a Bkv alkalmazottait.
Szóval megjött a hideg, megjött a fagy, megjött a hó, és a tömegközlekedés jó szokás szerint kb. az alapokig omlott össze, a vonatok rögtön minimum egy órát késtek, a buszokból meg kb. félezer lerohadt.
Amire egy büdös szót sem szólnék, ha tökolcsó lenne. De nem az. Sőt. Nem tudom, van-e még olyan ország Magyarországon kívül, ahol a közösségi közlekedés drágább lenne, mint az autóval való közlekedés. (Most voltunk ketten Pécsen autóval. Kiszámoltuk. Olcsóbban (és gyorsabban) jöttünk ki, mintha vonattal mentünk volna, pedig még meg is álltunk egy csárdában kávézni, meg enni egy levest).
Szóval mindazok után, hogy a kilométereket mind a Máv, mind a Bkv kb. aranyárban méri, nem érzik-e úgy a fent nevezett társaságok vezetői (nem a sofőrök, ugyebár...), hogy valamit kurva rosszul csinálnak?
Szóval mindazok után, hogy a kilométereket kb. aranyárban mérik, nem érzik-e úgy a Mávnál, ha egy jégmentesítő folyadék tizenakárhány fokkal a nulla alatt szintén lefagy, és egy embert sem tudnak odaállítani, hogy akkor legalább kapargassa, akkor valamit rosszul csinálnak?
Szóval mindazok után, hogy a kilométereket kb. aranyárban mérik, nem érzik-e úgy a Bkv-nál, ha a fél buszpark lerohad, hogy valamit rosszul csinálnak?
Legfőképpen: Mindezeket összevetve az idei év történéseivel, van-e valaki az országban, aki azt gondolná, hogy Gaskó & Co-t nem kell a pokol legmélyebb bugyráig zavarni?
(Mea culpa. Ez négy kérdés).