hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Csak egy kérdés 31.

2010.10.18. 16:06 Vérszegény éjszakai dúvad

...a megadóztatott vállalatok nem fogják tudni áthárítani a költségeket, a magyar államnak megvannak az eszközei ennek kivédésére. Ellenfélnek nevezte a megadóztatandó cégeket.

Mondta Orbán ma az Országgyűlés előtt. Idézet innen. Na most ezzel az ellenfél nevű dologgal ne is foglalkozzunk, lesz még ebből karvalyglobálstb. tőkézés és rohadt multizás, meg zsidózás, meg másegyebek.

Ellenben felsorolná valaki azokat a bizonyos költségáthárítást kivédő eszközöket, amelyekkel a magyar állam rendelkezik?

Előre szólok: etikai kódex, szigorú tekintet közepette felemelt mutatóujj, kérlelés nem számít.

44 komment · 2 trackback

Címkék: orbán viktor abszurd akarom tudni?

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr522381298

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A különadó a radikális adócsökkentés? 2010.10.19. 06:30:01

Orbán a következővel indokolta, hogy bármifajta hatástanulmány és társadalmi egyeztetés nélkül vezetik be a 3 fogyasztási különadót."A legfontosabb egyeztetés Magyarországon megtörtént. Valóban két választás is volt, egy parlamenti és egy önkormán...

Trackback: A Fidesz a különadó ellen? 2010.10.19. 01:34:59

"A Robin Hood-adó [enegiaipari különadó] bevezetése csak tovább növelné családok költségeit" László Tamás, a Fidesz szakpolitikus, 2008 Orbán szerdán új, egyes szektorokat érintő különadókat jelentett be. Sok érvet fel lehetne hozni ez a kü...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidéki 2010.10.18. 17:25:45

Nem vennék mérget arra, amit az Index állít,miszerint Orbán "Ellenfélnek nevezte a megadóztatandó cégeket."

A Bajnaikormány már felfedezett egy kemény eszközt és be is vetette a bankok megregulzására, többek között a korlátlan egyoldalú szerződésmódosítások fékezése érdekében.

Egy Magatartási Kódexet dolgozott ki, amelyet sokan aláírtak, sokan nem.

Ez kellene legyen a jövőben a főcsapás iránya.

Avatar 2010.10.18. 18:01:52

@Vidéki: "A Bajnaikormány már felfedezett egy kemény eszközt és be is vetette a bankok megregulzására, többek között a korlátlan egyoldalú szerződésmódosítások fékezése érdekében."

Viszont a 2009-es mérlegfőösszeg alapján kivetni év elejéig visszamenőlegesen befizetendő adót szintén korlátlan egyoldalú szerződésmódosítás az állam részéről a bankszektor (és a többi extraadóval terhelt terület) irányába.
Akkor most mitől is kéne igazságosnak gondolni Orbán lépését, ha a multik ugyanezért utálandó gonoszok?
Sőt, a bankok csak az aktuális törlesztőt várják a módosítás utáni magasabb kamat és árfolyam mellett fizetni, nem mondják azt, hogy a tavalyi befizetéseidet is újraszámoltuk érvényesítve az új kamatlábadat és árfolyamot...

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.10.18. 18:05:32

@Vidéki:
pedig szerintem ez az 'ellenfél'-ezés most eléggé beleillik az eddigi kommunikációba.
egyébként meg várjuk meg, hogy ez az etikai kódex milyen hatással lesz a bankok bankadó utáni magatartására.
egyáltalán nem kell szerződést módosítaniuk, csak mindössze megemelni a számlavezetési díjat, vagy a pénzfelvét díját. azt meg amúgy is szokták. most akkor bizonyítsa be valaki, hogy ez szokásos emelés, nem pedig a különadó miatti.
(de egyébként az is nyilvánvaló, hogy a banki alkalmazottak is sokat fognak szopni a különadó miatt. nem a tulajdonosok, az alkalmazottak...)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.18. 20:14:53

Pedig vannak eszközök. Megvan az apparátus arra, hogy a renitens cégeket és a menedzsmentjüket a halálba szekálják. Apeh, rendőrség, média, környezetvédelmi hatóságok, izzókészlet van?, különadó és még több különadó. Nem véletlenül hívják együttműködés rendszerének és nem kérjük szépennek.

Vidéki 2010.10.18. 20:38:24

@Avatar:

Az mindenesetre tény, hogy a Bajnai kormány nem mert tovább lépni egy erőtlen kis "Magatartási Kódex" megalkotásánál, mert félt attól, hogy ha netán törvényt hoz az egyoldalú szerződésmódosítások ellen, akkor aztán a bankok megneheztelhetnek rájuk, sőt talán az is előfordulhat, hogy ferde szemmel néznek rájuk, ami későbbi karrierjüket veszélyeztetheti (ha már kipottyantak a "Szakértői Kormány" pozíciójából). Jövőjükre is kellett gondolni.

Ezt a neheztelést a "Szakértői Kormány" érzékeny lelke nem lett volna képes elviselni.

Ezért leragadtak a szelíden szövegezett "Magatartási Kódex" mellett, ami nem sokkal erősebb, mint a szerző cikkének utolsó mondatában szellemesen szóba hozott: " etikai kódex, szigorú tekintet közepette felemelt mutatóujj, kérlelés."

döncike1 2010.10.18. 20:54:25

Na akkor nézzük meg Csányi bankja, hogy nem hárítja át a bankadót. Fix lekötés kamatát 2 ről 1 százalékra csökkentette, ez ugye 50%, netes banki átutalás díja, bankon belül 90-ről 118- ra, bankon kívülre 140-ről 196- ra. Most akkor ki fizet? Ezek nem éppen inflációval növelt összegek, ha jól számolok. Ezekbe futottam mostanában bele a többit nem néztem.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.10.18. 21:26:56

OFF: Megint címlap. :) Nemsokára jönnek a trollok...majd utánuk ON.

Badbitie 2010.10.18. 21:46:13

hatósági ár, jegyrendszer, stb.

Van sok módszer erre. :)

sanya18 2010.10.18. 22:04:06

A bankok bajszát nem annyira érdemes cibálni mert valakinek államkötvényt is kell vennie ;-) Szeptemberben ugy kb 600 milliárdnyit...

2010.10.18. 22:17:19

@Badbitie: Ja, jobbnál jobb módszerek, volt is nagy sikerük, együtt sikkantgatott az ország nagy örömében.

Az energiaszektorban (minusz MOL) a hatósági áras árképzés még bejöhet. A nagy öröm akkor lesz, ha a (pl.) három nagy gázszolgáltató elmegy és jön helyette egy naaagy orosz, aki egyrészt szarik a háromévnyi adóra, ha egyszer 20 évre övé az ország, másrészt bármikor mondhatja (és mondja is), hogy hát akkor most zárunk kicsit a gázcsapon...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.10.18. 22:21:39

szervusz, kolléga! :-)

látok egy apró repedést a fülkeforradalom kolontári alumínium-páncélján: a multiknak szinte korlátlan anyagi erőforrás áll a rendelkezésükre.

ha nagyon felbasszák az agyukat, és találnak egy multibarát politikust, akkor meg tudják finanszírozni a választási sikerét, ezzel párhuzamosan Orbánék lejáratását.

nem nekik drukkolok, csak időben szólok.

kadarnepe 2010.10.18. 22:27:23

Ha jól tudom, akkor az energiaszektorban csak a lakossági szolgáltatáson vannak hatósági árak. Jövőre majd jól megemelik a cégek díjait, ami majd nem kicsit fogja vissza az ipart.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.10.18. 23:12:14

@Kettes:
ugyan, ráereszteni a teljes apparátust egy multira? ez már magánszemélyek esetében sem működött (lásd vagyonosodási vizsgálatok - az esetek zömét szétszedték a bíróságok előtt), ezek a multik ráadásul még ravaszak is, meg vannak jól fizetett jogászaik.

@SzaboZsee:
az a problémám, hogy legjobb tudomásom szerint a hatósági ár CSAK az áram, gáz, stb. árára vonatkozik. de a minap ránéztem a villanyszámlára, és azt láttam, hogy a teljes fizetendő összeg felét SEM tette ki a ténylegesen felhasznált áram díja. a többi ilyen elosztási, meg mittoménmilyen díjak voltak, amit gondolom a felhasznált áram függvényében számoltak ki. na most a villany ára lehet, hogy fix, államilag megszabott, de ezek a vezetékhasználati díjak, meg miegymások gondolom nem. tehát az energetikai cégeknek is megvan a maguk játszóterük.

@idelle:
hehe, kurva jól nézünk ki egymás alatt. még a végén csinálok valami screenshotot :)
egyébként amit írsz, annak nekem nagyon összeesküvés szaga van, másrészt viszont a jelenlegi állapotokból kiindulva nem egy személyt, hanem egy komplett pártot kellene felfuttatni. Orbánt meg perpill. igen nehéz lejáratni. a Spiegeles cikk is kész közröhej...

@kadarnepe:
én inkább a bankok vállalati hitelezési kedve miatt aggódok.

Ex0dus 2010.10.18. 23:12:16

Azért elmosolyodtam, mikor Viki megemlítette, hogy már mozgósította a GVH-t a feladatra. :D

Kerek négyszög 2010.10.18. 23:16:48

Egy kommunista szemléletű kormánybak ez nem lehet akadály.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.10.18. 23:17:50

@Vérszegény éjszakai dúvad: "hehe, kurva jól nézünk ki egymás alatt. még a végén csinálok valami screenshotot :)"

nekem már megvan. :-)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.18. 23:20:16

"felsorolná valaki azokat a bizonyos költségáthárítást kivédő eszközöket, amelyekkel a magyar állam rendelkezik?"

2/3

bagamoyo 2010.10.18. 23:31:25

nem is cél.
csak addig amíg elmondják.
a lényeg hogy ezek olyan befizetési formák amik MINDENKIT terhelnek, nem csak azokat akik miatt vannak kitöltve adóbevallások..
Érdeklődve várom.
Vikit nem csípom, de mert újat lépni ezekkel az tény.
Hmm.. demokratúra! Jó szó mostanság olvastam.
A szar a szánkig ér..legalább van kapálózás!

ÉS BOCS AZ OFF-ÉRT! Kérdésedre nem tudok komolyan vehető választ adni!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.10.18. 23:35:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
ja. a 2/3 erejével majd 25 botütésre ítélik őket. aztán végre is hajtják valami szalmabábon, persze nyilvánosan.

@bagamoyo:
"nem tudok komolyan vehető választ adni!"
mondjuk szerintem nincs is...

@idelle:
már nekem is :)

egyébként meg amolyan közérdekű bejelentésként mondom, hogy most nekiállok family guy-t nézni, úgyhogy mára én kikapcsol(ód)tam.

gitáros 2010.10.19. 00:03:46

A poszt idézetéhez: persze, hogy megvannak az eszközök. Konkrétan úgy hívják, hogy Országos Anyag- és Árhivatal. Meg ötéves terv. Meg ilyenek.

Kösz, Viktor, ezek már voltak, csak nem te voltál a góré.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.10.19. 00:05:00

@Vérszegény éjszakai dúvad: Az egy másik kormány, másik apparátus, másik bírói gyakorlat volt.

benchmade 2010.10.19. 00:09:15

Én csak azt szeretném kérni egy-két kommentelőtől, hogy gondolja már végig, hogy jó az ha az adózó cégek ellenségek? Ők ha pénzt akarnak, akkor a barátaikhoz vagy az ellenségeikhez fordulnak?

p0wer 2010.10.19. 00:21:34

@döncike1: És? Elmész az otptől azt ennyi. Ha meg szopat az összes akkor nem bankolsz. Nem kötelez rá senki, hogy bankolj.. Ameddig ezek a mocskos zsidó gecik 5milliárdot keresnek CSAK azzal, hogy 1nap egy átutalás addig nekem egyik se hisztizzen, hogy nekik deszar meg mekkora nácicigány a kormány. Új kor kezdődött, akinek nem tetszik az eltakarodik.. ennyi.. És ez szól nektek is..

szita szita péntek 2010.10.19. 00:32:44

Fenyegetés vaze! Valami olyasmi, hogy "Az istenadtanép már szavazott, azt szavazta, hogy nekem mindent szabad. Ha nem csinálsz úgy, ahogy én akarom, akkor addig basztatlak külön adókkal, egészségügyi szabályzókkal, ne adj isten (mint azt már láthattad is) letartóztatással, hogy a végén sóval hinthetem be a céged helyét! Hiszed, nem hiszed megcsinálom, mert megtehetem. Jut eszembe: a biztonsági szolgálatot melyik cégtől is rendelted meg? ... Aha... Ühüm... No, akkor mondanék én egy jobbat!"

Komolyra fordítva:
- A távközlési cégeket köti vmi EU-s szabály, hogy csökkentsenek. (Mittudom én pontosan mi, de nem is érdekel.) No ők majd max úgy hárítanak át, hogy kevésbé fejlesztenek, ill. lassabban csökkentenek. A vicc az, hogy ez kvázi láthatatlan lesz, de attól még az én bőrömre megy.
- Az áruházláncokat sújtó (ha jól emlékszem 30 milliárdos) tétel a forgalmukhoz képest elenyésző. Ha csinálnak egy 0.1% emelést, már a pénzüknél is vannak. Többet fogunk ugyan fizetni, de észre sem vesszük.
- Az energia szolgáltatóknál más a helyzet. Ott az mérsékelheti az azonnali áthárítást, hogy véges a számuk -> állam bácsinak belátható számú tököt kell szorongatnia. Mondjuk hiába halogatnak ideig óráig - attól még rajtunk fog ez csattanni, egyértelmű.

Briff 2010.10.19. 00:36:48

Pl. forgalomfüggő adó. Ha áthárítják, annyival többet adóznak.

Briff 2010.10.19. 00:40:07

@benchmade: Az "adófizető" TESCO, aki 500 milliárdos forgalom mellett 200 millió adót fizetett...

sárkányfő 2010.10.19. 00:57:58

Nem érted a lényeget. Nem a költségáthárítás megakadályozása a cél, hanem a hívők kompakt világképének fenntartása azáltal, hogy egy felmerülő problémára kész választ adnak a fejükbe illetve a szájukba.

Az, hogy a valóság nem igazolja vissza amit mondanak, az nem baj. Nem a valóság számít, hanem a hit. A hit erősebb és magasabb rendű a valóságnál. Aki a valóság pártján áll, az ellenség.

hiiiiiiii 2010.10.19. 02:29:31

@döncike1: Át kell menni másik bankba, ahol havi x átutalás ingyenes havi pár száz forintért. Én évente megnézem, h ki mennyit húz le rólam, azután döntök (igaz időigényes mindezek áttekintése). Te sem vagy röghözkötött...

hiiiiiiii 2010.10.19. 02:36:44

@hiiiiiiii: és még egy gondolat Döncikének:

próbálj versenyt teremteni te is! Szarok vagytok; semmi gond, keresek jobbat... Na és innentől kezdve próbáljanak hárítani rád + ktg-t. Egy ideig biztos megy, de lesz másik bank, aki örömmel fogad téged jóval kedvezőbb feltételekkel.

hiiiiiiii 2010.10.19. 02:50:19

@p0wer: De, sajnos pl. bizonyos intézmények a bérkifizetést bankszámlához kötik (vállalkozóként/vállalkozásként meg pláne kötelezett vagy /havi kb. 6 számlára történő kötelező utalással - jó ez mára némileg csökkent, de minim. 3-5 utalás/vállalkozó/hó darabszám elkerülhetetlen/. De tény, hogy tudatosabb bankválasztással nem szopathatják annyira az embert. Én pl most 1 helyett 3 számlát tartok fent, de jóval olcsóbb a 3 fenntartása, mint anno a Csányi féle 1 db számla. Évi 60 ezret spórolok, ami szerintem jelentős pénz. Kétségtelen, hogy havonta pár óra elfoglaltságot jelent áttekinteni a hazai banki kinálatot.

kubikos1 2010.10.19. 06:40:29

eszköz, ami miatt nem hárítják át 100 %-osan: a piaci verseny.

Fifike 2010.10.19. 07:04:33

Sziasztok!
Nincs időm elolvasni sajnos a kommenteket, de reggeli hír, most hallgatom, az évi 160 milliárdból 60 milliárd a lakosságra lesz áthárítva. Miről beszélünk? Mi lesz kivédve? Hogy a többit ne velünk fizettessék meg? Ebben sem hiszek.
Szép napot Mindenkinek!

kyanzes (törölt) 2010.10.19. 07:18:29

@Vidéki: Azokról a bankokról beszélsz, amik 2008-ban a szakadékba terelték családok százezreit?

Szerintem gyönyörű demokrácia van, hiszen senkinek nem vágták le a fejét az ellopott dollármilliárdokért.

Nem vágták le senki fejét a pazarló módon felvett kölcsönökért sem.

Ez egy rendkívül igazságos kiigazítás, ami életben tartja az országot, hogy a bankoknak továbbra is legyen mit szipolyozni.

Vidéki 2010.10.19. 08:53:11

sanya18 · www.erepmarket.com/promo 2010.10.18. 22:04:06

Írod: " A bankok bajszát nem annyira érdemes cibálni".

József Atilla a maga korában némi keserűséggel egyik versében ezt írta:

"Jogállamban a pénz a fegyver."

Még mindig ott tartunk, ahol József Atilla kb 80 évvel ezelőtt?

Lasombra 2010.10.19. 09:17:25

nekem is van egy megfejtésem:

semmi.
mármint a gátló eszközök.

ezt csak úgy mondta a Vezérünk. értelmet ne keressünk benne. a szájából előszökkenő fonémák a Nép ópiuma. szükségük van az adagra.

és persze nem hazudott, csak tévedett.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.10.19. 09:46:39

@p0wer: de, köteleznek bankolásra. Arra utalja a munkáltatóm a fizetésem és mint vállalkozó APEH-es számlákra utalom az adót és a járulékokat. Persze, ezen is lehet változtatni. Sőt, fasznak kell internet, ha ilyen buta emberek is hasnálhatják, bőven ekég volt a kőbalta. Jelenleg amúgyis efelé tartunk..

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.10.19. 09:52:25

@kyanzes: " Azokról a bankokról beszélsz, amik 2008-ban a szakadékba terelték családok százezreit?"

Ja, én is vettem kocsit részletre, frankitelre. Az a két markos bankárlegény mondta a hátam mögött, hogy vegyem fel. Még mindig érzem a Luger hideg érintését a tarkómon.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.10.19. 10:02:59

A másik kedvencem meg, hogy "mer a multik kiviszik a zországból a nyereséget". Ez nyilván nem ugyanaz a pénz, aminek a többszörösét előtte behozták, fejlesztésre/építésre fordították, adóztak, fizették belőle a jómunkásembereiket meg azok adóit, járulékait, meg néhány tőlük tökfüggetlen nyugdíjas nyugdíját... Igaz, hogy éhenhalni nem fognak ettől az adótól, de hogy áttolják a vásárlókra, vagy kicsit leállnak a fejlesztésekkel, azt tuti.
Ja: és ha a magyar kisvállalkozó elmegy nyaralni az Adriára, az most nem kivitte a nyereséget?

De hogy a feltett kérdésre is válaszoljak: vannak eszközeik. Ugyanolyan törvénytelenek, alkotmányellenesek és/vagy EU-törvényt sértenek, mint az eddigiek. Jegybankelnök sem kapja meg a teljes bérét azóta se. Nem lesz gond.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.10.19. 10:43:26

@p0wer:
nem, ez nem egy poszt. ez annak a történelmi eseménynek a posztmodern feldolgozása, amikor Sir Edmund Hillary és Tendzing Norgaj kő,papír,olló játékkal döntik el, hogy ki lépjen először a Mount Everest csúcsára, majd gyorsan leütik a jetit, aki be akarta perelni őket birtokháborításért.
komolyan ám.
nézd csak meg az e betűk elhelyezkedését.

Presszós Laci 2010.10.19. 19:03:12

@Lasombra: Persze, hisz' ő sohasem hazudik. De a tévedés jogát fenntartja. Dilettáns balfasz, a pártjával együtt.

Vidéki 2010.10.20. 10:13:35

@Lekoid:
Szerencsére itt vagy Te nekünk, aki sohasem téved és sohasem hazudik.
süti beállítások módosítása