hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Ha Istentől való... ezek szerint mégsem...

2010.11.12. 11:27 Vérszegény éjszakai dúvad

Bevallom, eddig mazochizmusnak gondoltam az új Alkotmánnyal kapcsolatos írásokat, főképpen iratokat olvasni. Egész a mai napig, ma, a Hírszerzőn megjelent cikk elolvasásakor rájöttem, hogy ez nem mazochizmus, hanem szórakozás. Ennek a cikknek a hatására belevágtam, el is olvastam az első részt (PDF), aminek a végén olyan megállapítást találtam, amiből csak egyetlen következtetést lehet levonni: azonnal meg kell szüntetni a választásokat.

 

 

 

Önmagában a kereszténység az új Alkotmányba való beemeléséről szóló írás egy meglehetősen unalmas keveréke a történelemórának és a filozófiának, mindamellett ilyen érdekes (és a Hírszerző cikkéből kimaradt) mondatokkal, mint:

Persze hozzájárult a katolikus egyház középkor végi válsága is, mely megreformálásra kényszerült.

 Értem én, hogy nem a középkor vége kényszerült megreformálásra, de még csak nem is a katolikus egyház középkor végi válsága, hanem maga a katolikus egyház, csak akkor tessék ezt mondani.

De mindegy, ne rugózzunk ezen, hiszen itt legalább értem, hogy a szerző mit akar mondani. Ellenben az utószóban levont megállapítását egyáltalán nem értem:

 Szent Pál apostol rómaiakhoz írt levelének 13. fejezetében a következők olvashatók: "Minden lélek engedelmeskedjék a felső hatalmasságoknak, mert nincsen hatalmasság, hanem csak Istentől: és amely hatalmasságok vannak, az Istentől rendeltettek."
Ezen idézet értelmezése, hogy bármilyen létező hatalmasság csakis isteni eredetű lehet.

Saját értelmezésemben ezen idézet azt is jelenti, hogy az Alkotmányozó hatalom is Istentől való.
A világi hatalomnak korlátai vannak, mert a világi hatalom csak materiális síkon tud gondolkodni, ezért vannak, akik nem tartják fontosnak a kereszténységet az alkotmányokban szerepeltetni. A világi hatalom birtokosai hatalmukat Istentől kapták, hiszen az abszolutórium felett is Istennek van hatalma.

 Most abba tényleg ne menjünk bele, hogy a fenti szöveget sok mindennek lehet nevezni, de okfejtésnek semmiképp (ti. ha minden hatalom csak isteni eredetű lehet, akkor az a világi hatalom is isteni eredetű, amely nem-alkotmányozó, és csak materiális síkon tud gondolkodni, ergo isteni eredetű volt a Gyurcsány-kormány, de még az 56-os forradalom leverését követő Kádár-kormány is). Ellenben ezen kijelentések egymás mellé halmozásából egyértelműen levonhatjuk azt a következtetést, hogy ideje beszüntetni az országgyűlési választásokat.

Nem tudom, ki hogy van ezzel a dologgal, számomra bizony értelmezhetetlen az a kijelentés, hogy egy demokratikus választásokon a megbízatását elnyerő kormány/kormánytöbbség hatalmának isteni eredete van. Egyáltalán, honnan származik ez az isteni eredet - azon túl, hogy a jelenlegi kormányzat egyik tisztségviselője ezt állítja? A néptől, a választásoktól, vagy valamilyen - számomra értelmezhetetlen - módon magától Istentől?

Mivel erre válaszolni nem tudok (gyanúm szerint nem csak én, de a szöveg szerzője sem), ezért tekintsünk kicsit visszább az időben, addig a pillanatig, amíg azt nem találjuk, hogy a hatalom birtokosa hatalmát ténylegesen Istentől kapja.

Ez bizony az a kor, amelynek végén a katolikus egyház válságba került, és megreformálásra kényszerült, vagyis a középkor. A középkori királyok, császárok, hatalmuk legitimációját ténylegesen Istentől kapták, Isten kegyelméből uralkodtak adott földrajzi terület felett.

No, és hogyan lettek királyok a királyok? Eleinte utódlás révén, későbbiekben (pl.: a Német-Római Birodalomban) volt lehetőség arra is, hogy az uralkodó ne maga válassza meg az utódját, hanem bizonyos, arra kiválasztott személyek folytassák le ezt az eljárást. (De pl. a pápákat is, akik aztán tényleg az isteni hatalom letéteményesei ezen siralomvölgyben, bíborosok egy csoportja választja meg). De beszélhetünk még lázadásokról is, palotaforradalmakról, orgyilkosságokról, vagy éppen Mátyás királyról, akit a legendárium szerint több tízezer ember a Duna jegén állva választott meg királynak - vagy ahogy a Kaláka által is játszott dal mondja: "Háromszor repült az korona az égbe..."

 Na, ha az isteni akarat, illetve az isteni eredetű hatalom ilyen módokon is megválasztható, akkor mi a fenéért kellene nekünk négyévente milliárdokat kidobni az ablakon mindenféle választásokra? Válasszunk inkább a következő lehetőségek közül:

1. Orbán 2014 január-február környékén kinevezi az utódját. Aki persze lehet saját maga is, vagy valamelyik gyereke, vagy egyáltalán bárki.

2. Kisorsolunk kb. 5 - 10,000 embert, akik leadják a szavazatukat a következő kormányra. Az isteni eredetű hatalomnak szerintem tökmindegy, hogy ötezer, vagy ötmillió ember szavazott rá, az isteni eredet mindettől függetlenül megmarad.

3. Gondolva a lázadásokra, az ellenkirályokra, a trónért folytatott küzdelmekre - amik után a trónra kerülő uralkodó szintén isteni felhatalmazással bírt -, a következő kormányfő személyét kiválaszthatnánk egyfajta versengés után:

  • Például egy tévés valóságshow keretében. A kormányfőjelöltek beköltöznek egy villába, vagy egy szigetre, vagy bárhova, és a végén csak egy maradhat.
  • De választhatunk egy bajnokság keretében is. A kormányfőjelöltek összegyűlnek, és szó szerint lebokszolják, hogy ki legyen a következő kormányfő.
  • Rendezhetünk konkrét háborút is, pont úgy, mint ahogy az egymást gyűlölő focidrukkerek szoktak. 2014. április 10-én a különböző pártok szimpatizánsai hívői összegyűlnek egy hatalmas tömegbunyóra, a győztesek kedvence aztán kormányfő lesz.

4. A végére pedig a kedvencem: A lottósorsolás mintájára kisorsoljuk a következő kormányfőt a lehetséges jelöltek közül. Mivel a szöveg szerzője szerint minden hatalom isteni eredetű, így nyugodt szívvel feltételezhetjük, hogy az isteni akarat ugyanúgy tud érvényesülni egy párezer forintos költségvetésű sorsolás során, mint egy többmilliárdos ráfordítású választás során.

Ha pedig így van, hát minek dobjunk ki milliárdokat az ablakon? Hát minek, amikor azt sokkal populárisabb módon is el tudjuk költeni?

17:33 - Hát nem eltüntették a teljes dokumentumot? Pont most, amikor nekiálltam volna elolvasni és kivesézni a teljes szöveget. Úgy néz ki a hatalom mégsem Istentől való, hanem Orbántól, vagy az alkotmány-előkészítő bizottságtól, vagy esetleg a rendszergazdától...

130 komment · 4 trackback

Címkék: abszurd politikai kultúra szerintem alkotmányozás

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr862443941

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csapó2 2010.11.14. 19:29:04

Még egy Schmitt Pál-elemzés, azzal a teljesen logikus következtetéssel, hogy ha a hatalom Istentől van, akkor felesleges választást tartani. Vannak alternatív megoldások is: hangorienidiocc.blog.hu/2010/11/12/ha_istentol_valo Az eredeti szöve...

Trackback: Hagyjuk békén Béla bácsit! 2010.11.13. 11:42:45

Újra címlapon Biszku Béla neve, továbbra is a felelősségre vonását követelik. A kérdés régóta foglalkoztat, így gondoltam, írok róla.

Trackback: Arcul történő csapás 2010.11.13. 09:48:55

Most, hogy csupa okos ember nyilvánul meg az alkotmánytervezet shmittpáli kiegészítéséről, én is ideírom, amit gondolok arról, hogy Zaphod elnökünk szerint, a magyar nyelvet alkotmányilag védeni kell. Előtte azonban parabola, kivételesen majom, sárkány...

Trackback: Vallásos képviselők kiáltványa 2010.11.13. 09:48:11

Mi, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének azon tagjai, akik olvastuk az Evangéliumot, mielőtt kereszténykedni kezdtünk kijelentjük, hogy az ószövetségből is elolvastunk pár sort. Ezért tudjuk, hogy Teremtőnk nevét hiába nem vesszük. Főleg nem politikai...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidéki 2010.11.12. 16:09:22

Nem kell hasogatni a szőrszálat.

Pál apostol a maga korában adta ezt a tanácsot, amikor az ismert világban a római császári hatalom elsöprő erejű volt, amellyel szembeszállni biztos pusztulást jelentett volna a keresztényeknek.

Vannak helyzetek, amikor értelmetlen neki menni a falnak "elvi szempontból".

A kommunista diktatúra éveiben is sokan, (nemcsak keresztények, hanem ateisták is) belátták ezt és "tűrtek békességgel".

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2010.11.12. 17:08:12

@Vidéki:
Én ezt értem, sőt hallottam már másképp is: széllel szemben nem érdemes pisálni.
Ellenben hogy jön ez ahhoz, hogy
szerepeljen-e a keresztenység az új Alkotmány preambulumában, vagy bárhol máshol,
másrészt a kereszténység szerepeltetésének problémája hogy kapcsolódik ahhoz a kijelentéshez, hogy:
az Alkotmányozó (lásd még: kétharmados) hatalom Istentől való?

flippant 2010.11.12. 22:15:30

@Vérszegény éjszakai dúvad: Talán innen:
www.nol.hu/archivum/archiv-106502

Abból kell kiindulni, hogy ezek nem maguktól találnak ki ilyen marhaságokat hanem "irányítóiktól"...

misc · http://misc.blog.hu 2010.11.12. 22:40:21

"mely megreformálásra kényszerült."

érdekes, én úgy tudtam, hogy a reformokat a szemét liberálisok találtak ki a nép nyúzására. Vagy már akkor is voltak libsik?

Martian (törölt) 2010.11.12. 22:48:46

Lee Harvey Oswald is csak Isten akaratát teljesítette, máskülönben nem történhetett volna meg. :))

pounderstibbons 2010.11.12. 22:51:32

Demiért pont ez az egy idézet szerepeljen Pál apostoltól a bibliából?

Ez pl. tök jó iránymutatás magánnyugdíjpénztár ügyben:
"A hét első napján mindegyiktek tegyen félre és gyüjtsön össze, amennyi csak tetszik, hogy ne akkor történjék a gyüjtés, amikor megérkezem."

És itt lenne az ideje, hogy alkotmányosan szabályozzuk a férfiak és nők hajviseletét is:
"Nem tanít-e maga a természet is arra titeket, hogy ha a férfi hosszú hajat növeszt, szégyenére válik.
Ha viszont az asszony növeszti meg haját, díszére van, mert haját fátyol gyanánt kapta."

sutyiati 2010.11.12. 22:57:05

Hívô ember nyugodtan megállapíthatja, hogy a hatalom Istentôl való. Meg a halál is. Pedig az is milyen gáz, nem?
Mit nem lehet ezen érteni, birka?

bóbitás lótetűfing 2010.11.12. 23:00:52

Hallgass életed végéig Sas-kabarét!

Jofiu 2010.11.12. 23:03:13

Isten, korona, bibliai idezetek.
A piocas gyogymodot nem akarjuk megtartani esetleg? Ugyis bajok vannak az egeszseguggyel, gyerunk, epitsunk az osi gyakorlatra.

Amugy tok igazad van. Ha istennel beszelo ember kerulhet nem csak egy ilyen jelkepes integeto pozicioba - ahol mindent megtesz hogy bohocot csinaljon az egesz intezmenybol, mast nem is nagyon - hanem a vilag legerosebb allamanak az elnoki szekebe is, akkor valami nagyon szarul mukodik.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2010.11.12. 23:20:25

Igazából a nagy francia forradalmat is kiírhatnák a történelemből, hogy idővel mindenki elfelejtse az egyháznak azt a sötét korszakát, amikor nem volt közük a világi hatalomhoz.

soproni1 2010.11.12. 23:21:33

@Jofiu:

Nincs igazad ! Ha pl. háromszor meghajolsz kelet felé, akkor semmit sem ér a babona .

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.11.12. 23:28:08

Kedves postoló, jól pofára esel majd, ha OV egyszercsak megjelenik majd a képernyődön a fél nyolcasas Híradó után az új kőtáblákkal... :)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.11.12. 23:41:21

"Számomra értelmezhetetlen, hogy egy demokratikus választásokon a megbízatását elnyerő kormány hatalmának isteni eredete van"

nem értem, mi a problémád.
hisz a fáraók is isteni eredetű hatalmat gyakoroltak, (mivel istentől származtatták magukat).

miért kellene kirekeszteni a demokráciából az ilyen lényeket/illetőket.
az túl diszkriminatív, kirekesztő lenne az isteni hatalommal bírókkal spec. az isteni származásúakkal szemben.

egy igazi demokrácia az ilyen lényeket/illetőket sem rekesztheti ki, űzheti a társadalom peremére.
arról nem is beszélve, h őket is fel kell karolni, támogatni, segíteni, mint minden kisebbséget.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.11.12. 23:42:04

ja bocs, hisz neked akartam címezni:

@Vérszegény éjszakai dúvad:

"Számomra értelmezhetetlen, hogy egy demokratikus választásokon a megbízatását elnyerő kormány hatalmának isteni eredete van"

nem értem, mi a problémád.
hisz a fáraók is isteni eredetű hatalmat gyakoroltak, (mivel istentől származtatták magukat).

miért kellene kirekeszteni a demokráciából az ilyen lényeket/illetőket.
az túl diszkriminatív, kirekesztő lenne az isteni hatalommal bírókkal spec. az isteni származásúakkal szemben.

egy igazi demokrácia az ilyen lényeket/illetőket sem rekesztheti ki, űzheti a társadalom peremére.
arról nem is beszélve, h őket is fel kell karolni, támogatni, segíteni, mint minden kisebbséget.

stefan75 2010.11.12. 23:53:30

Pál apostolról nem árt tudni, hogy Jézus tanításait alaposan megváltoztatta. Részletesebben:
www.solhaam.org/articles/origin.html

Ennek köszönhetjük a katolikus egyházat, és annak hatalmi törekvéseit.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2010.11.13. 00:00:29

szerintem pontos meghatározás "a válság, amely megreformálásra kényszerült"; dögunalmas lenne folyton ugyanúgy válságolni, nem?

Amidazophen 2010.11.13. 00:26:14

Az egészet nem kell túlzottan komolyan venni. A Nemzet Bohócának ezen szelleminek nem nevezhető tákolmányát (vagy inkább egy félresikerült és büdös eszmei szellentésnek nevezzem?) majd a nagytekintélyű bizottságban Pozsgay elvtárs fogja halálosan komolyaqn védelmébe venni. Meg a Pálinkás és a Schöpflin. Azok is nagyon értenek hozzá.

Bármit is hoznak az elkövetkezendő évek, röhögni biztosan lesz min. Büdös lesz nagyon, de nevetésben nem lesz hiány.

A röhögéstől tágult tüdővel várom a következő falrengető kinyilatkozást a Nemzet Tollától!

dr kíváncsivagyok 2010.11.13. 00:37:31

Nem eltüntették, csak visszaadták a helyesírási hibák kijavítására ...(azt mondják , hemzsegett a sok piros aláhúzástól.... )

dr kíváncsivagyok 2010.11.13. 00:42:47

@pounderstibbons: Most miért kell tippeket adni?....látod , kövér is levágatta . Lehet hogy ez a kezdet ?!

pounderstibbons 2010.11.13. 00:43:38

"A világi hatalomnak korlátai vannak (…) birtokosai hatalmukat Istentől kapták, hiszen az abszolutórium (sic!) felett is Istennek van hatalma"

Szóval az egyetemi-főiskolai záróvizsgákat jelentő abszolutóriumok is Isten kezében vannak, ami különösen az élethosszig tanulás szintén ajnározott pontjával összevonva az "élethosszig imádkozás" alkotmányos téziseként írható le.

Mondjuk emlékeim szerint Deutsch-(Exfür) Tamás esetében tényleg az abszolutórium volt a világi hatalom küszöbe. :)

Az EU-ról meg bájos képet fest, hogy a kereszténység szerepel szerintük a görög, ír, lengyel és német alkotmányban, szemben a francia és kelet-európai exszoci országokkal.
A többi EU-s ország (alig tucatnyian) meg nem is fontosak...

Blogger Géza 2010.11.13. 00:46:39

Szerintem a posztoló és a kommentelők sem értik, hogy a kereszténység mindössze a preambulumban szerepelne a mai magyar állam gyökereinek felsorolásakor. De persze ha valakinek komoly fóbiái vannak, biztos a Himnusz szövegét is át akarja írni, álld meg Soros/Tesco/Xenu/Krisna stb. a magyart strófára, mert most az trendi. A címerben nem akarjátok kicserélni a kettős keresztet?

nandras01 2010.11.13. 00:49:49

nem is tudom, hogy miért, de én már nem tudok röhögni ezen, az egyébként kínosan röhejes irományon.
túl sok minden valósult meg azokból a jóslatokból, amelyeket előszeretettel minősítettek bérretegésnek egyesek.
fiatalabb lennék, elmenekülnék ebből a bolondokházából, amivé ez az ország lett...

nandras01 2010.11.13. 00:52:13

@Blogger Géza: kedves géza!
ha nem érted, akkor felesleges lenne magyarázni.
ha érted, akkor annál szomorúbb hogy, védeni próbálod a védhetetlent.

morpho 2010.11.13. 01:03:00

@pounderstibbons:
Tényleg az a legjobb, hogy ez a szerencsétlen Schmitt Pál apostol összekeverte az örök tökéletességet jelentő abszolútumot az egyetemi végbizonyítványt jelentő abszolutóriummal.Egész este ezen röhögök :))

szerjóska 2010.11.13. 01:07:48

@Vidéki: jaja, pláne hogy saul római polgár volt (zsidó létére), az áruló fattya meg úgy próbálta betekergőzni az ocsmány, opportunista, római nyúlványait Jézus Ha'Nocri élete főművének lelke közepébe, hogy előadta azt a gagyi sztorit, hogy mentem az útom, sajajajj, egyszer csak megjelent a jézus, sajajajjj, megvakultak sajajajj, hívő lettem sajajajj, újra látok sajajajj. közben kb. a kis tetü otthon üldögélt, aztán a sztorit toldozgatta. ugyanis, hogy úgy meg oda Péterhez, pláne Jakabhoz, hogy urambocsá, én vagyok paulus apostol (!, önjelölt), de még a kurva életben nem láttam ezt az Emberfiát, úgy rugdalták volna rómáig a gazt, hogy attól kódul.

szerjóska 2010.11.13. 01:10:27

ja és a poszthoz: a kereszténységet Isten ellen való bűn belevenni az Alkotmányba. Istent nem belevenni szintén. az ateistákat alsóbbrendűnek beállítani szintén. és Isten mindent lát, mindent hall, látja az Alkotmányt, és hallja Orbán Viktor belső monológjait.

dzsugasvili 2010.11.13. 01:15:47

Én némi hasonlóságot vélek felfedezni az újkonzervatív amcsi irányzattal itt. Nekik van ilyen vallásos kényszerességük, ők hivatkoznak folyamatosan az istenükre ("Istenre"), de általában utána, vagy ezelőtt közvetlenük mindig valami nagyon rondát csinálnak, pl. megtámadnak egy országot a világ másik végén, és a földdel teszik egyenlővé. Esetleg kínzás alá vetnek ezreket, és még lehetne sorolni. Gyanúsak ezek a Fideszék nekem. Terrorelhárító Központ már lett, holokauszttagadási törvény lett, Tom Lantos Központ lett, nehogy a folytatás is ilyen liberálkonzervatív Bush-os módon menjen tovább, mert az igazán kínos lenne...

similarthings 2010.11.13. 01:22:40

Nem értem ezt az egészet. Mármint hogy miről szól ez a cikk, meg a kommentek. Nekem fogalmi hiányosságaim vannak, amit az istennek sem tudok a helyére tenni.

Valaki definiálná nekem mi a jó nyavalya az az "isten"? Ha már ilyen sok helyen írnak és beszélnek róla.

Meg már csak azért is, hogy tudjam hogy honnan származik a hatalom...

pounderstibbons 2010.11.13. 01:24:34

@Blogger Géza:
Nagyon jó példák, amiket írsz.
Csak nem tudom észreveszed-e, hogy éppen Pali bá' cserélgetne itt mindenféle jelképes elemeket, bármilyen épeszű indok nélkül.
Gondolom, ha kiderülne Pali bácsiról, hogy Xenu hívő és bevenné a preambulumba, te is lájkolnád.

Most éppen a keresztény a trendi neki, hát azt veszi bele.
Korábban meg nem ért rá elmenni a templomba, mert az éppen nem volt trendi neki.

A himnusz szövegének átírásáról meg óvatosabban írnék a helyedben, miután szerinted "Isten álld(!) meg a magyart" strófa van benne...

Kéremállítsameg!

Link Elek 2010.11.13. 01:29:54

maximalisan egyetertek, hogy az isteni hatalom bekeruljon az alkotmanyba, de kimaradt nehany dolog:
pl az ördögűzés, a boszorkányégetés, és a láthatalan egyszarvúak

flamer 2010.11.13. 01:43:15

@nandras01: Hidd el, túlesel ezen a szakaszon és gondtalanul tudsz majd röhögni az ilyen baromságokon (és az ezeket mentegető droidokon), mert az idegeskedés sem segít, de az még ráadásul szar érzés is.

morpho 2010.11.13. 01:52:27

Tényleg, ha Pali bá' scientológus lenne, vagy mormon, akkor most azt propagálná?

Murderface 2010.11.13. 02:12:58

Ugyan már. Pénz kell nekik, meg hatalom. Ugyanúgy, mint a többinek :D

Murderface 2010.11.13. 02:13:51

Szerintem válasszatok meg engem, nekem ölég a pénz is, a hatalmat lefosom magas ívből ;)

Murderface 2010.11.13. 02:17:06

Szerintem válasszatok meg engem, nekem ölég a hatalom is, a pénzt lefosom magas ívből ;)

Murderface 2010.11.13. 02:22:31

Esetleg gyűjtsük össze az összes nukleáris fegyvert San Francisco-ba, és egyszerre robbantsuk fel. Ha mákunk van, felszakad a Föld kérge, és nem lesz többé semmi probléma, még bakteriális szinten se :)

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.13. 02:49:10

@szerjóska: ezt megszívták az apostolok, mert nem számítottak rá, hogy nemcsak ők, de más is fogja mondani, hogy látta jézust :) úgy tudom, nem is nagyon csípték pált, mert olyan erővel állt neki téríteni, hogy ihaj!

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.13. 03:14:19

@Vérszegény éjszakai dúvad: úgy kapcsolódik, hogy a keresztények vesztüket érzik a ráció térhódítása miatt (vagy mondhatnék tudományvallást, mert a hülyék száma konstans magyarországon - legalább 2/3 :), szóval így próbálják visszacsempészni a vallás legitimitását.

ha a politikában lehet hivatkozni vallásra (isteni eredet), akkor a vallásban is lehet hivatkozni a politikára (hiszen a kereszténység benne van az alkotmányban!)

szóval ez a néphülyítés kéz kezet mos politikája, amit lehetne okosabban is csinálni, nem egy ilyen zoknibábbal, mint Schmitt "abszolutórium" Pál, de Orbánnak ő tetszik, mert azt csinálja, amit mondanak neki, és nem szarik a szőnyegre :)

gitáros 2010.11.13. 03:18:40

Vallássérültek, bazmeg...

Jaffar 2010.11.13. 07:06:06

@Blogger Géza:
Himnusz szövegét sohasem írnám át, csupán magát a himnuszt változtatnám meg, mert ide vezet ez az örökös "nyavajgás,sírás-rívás", amit a himnuszunk képvisel. Ettöl függetlenül maga Himnusz szép és jó, de szerintem nem csak én gondolom, hogy túlságosan lehangoló.

Az alkotmánynak meg annyi köze van Istenhez meg a keresztyén egyházhoz, mint orbánnak az igazmondáshoz.

Jaffar 2010.11.13. 07:06:41

@gitáros:

Én inkább valláskárosultaknak hívom öket :D

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.11.13. 07:13:04

"A hatalom csak azokat viseli meg, akinek nincsen."

Andreotti tévedett, ez most már bizonyosan látszik. Pali bá'-t (majdnem azt írtam, hogy apostolt) kezdi súlyosan megviselni a rárótt hatalmas felelősség....

Ceterum Censeo: Palibá, takarodj!

TiZ 2010.11.13. 07:15:43

Olvastátok Szent Pálnak a hermafroditákhoz írt levelét?
"Kedves hermafroditák! Menjetek a pichába! Baráti üdvözlettel. Szent Pál."

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.13. 07:21:38

"A világi hatalomnak korlátai vannak, mert a világi hatalom csak materiális síkon tud gondolkodni, ezért vannak, akik nem tartják fontosnak a kereszténységet az alkotmányokban szerepeltetni."

Nem ezért. A kereszténység csak egy a sok közül a materiális síkon túli világban gondolkodó eszmék közül.

Ráadásul pont az, amelyik elpusztította oly' sok nép, köztük a magyar hitét, kultúráját.

Aztán meg a mai országra ilyen mértékben jellemző, hogy hívő, a vallási előírásokat betartó keresztény lenne?

Semmiképpen nem olyan mértékben, hogy ez feljogosítaná az alkotmányozókat arra, hogy többségi alapon az alkotmányban kiemeljenek egy vallást a sok közül.

Az "isteni eredettel" meg van egy olyan gond is, hogy ezt valahogy soha nem isten mondja, hanem mindig csak olyan emberek, akik a saját egyéni véleményüket nagyobb súlyúnak akarják beállítani, láttatni.

Így az alkotmányba nem isten, meg nem kereszténység kellene, hanem

A Haza mindenek felett!

Vagy a Szózat első sora.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.13. 07:23:00

"2. Kisorsolunk kb. 5 - 10,000 embert, akik leadják a szavazatukat a következő kormányra. Az isteni eredetű hatalomnak szerintem tökmindegy, hogy ötezer, vagy ötmillió ember szavazott rá, az isteni eredet mindettől függetlenül megmarad"

Így működnek a közvélemény manipulálások, izé ... kutatások. Csak ezer főt "sorsolnak" ki.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.13. 07:35:48

@Blogger Géza: "Szerintem a posztoló és a kommentelők sem értik, hogy a kereszténység mindössze a preambulumban szerepelne a mai magyar állam gyökereinek felsorolásakor."

Magyarország gyökerei nem keresztények, sőt egész Európa gyökerei sem azok.

A valós gyökereket a keresztények minden igyekezetükkel igyekeztek elpusztítani, hogy mostanában magukat állíthassák be gyökérnek.

A Hősök terének a közepén van egy szoborcsoport. Na ők Magyarország alapítói.

Érdekes módon erről nem akarnak megemlékezni az alkotmányban, csak a magyarok (és temérdek más nép) hitét, kultúráját leromboló keresztényekről.

Nemzeti jelképnek meg ott lenne még a Turul madár.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.13. 07:39:21

@similarthings: Isten az, amit istennek hiszel.
Kivéve ha hamis istent hiszel istennek, mert akkor el vagy tévelyedve.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.13. 07:43:19

@Jaffar: Szerintem is erőt adó, lelkesítő Himnusz kellene a mostani depressziós nóta helyett.

Amolyan magyarok vagyunk, erősek vagyunk, összefogunk, meg tudjuk csinálni jellegű a szánalomért könyörgő bocsánat hogy élünk típusú helyett.

esef 2010.11.13. 08:21:18

A jóisten besétált a leendő királyhoz, kezett rázott vele, adott neki egy pecsétes papírt, hogy márpedig ő lesz a király és 3/3-os alkotmányozó, mindentleszaró többsége lesz?

Hefe 2010.11.13. 08:37:42

Ilyenkor sajnalja az ember, hogy bezartak az OPNI-t. Ott elferne a kormany az osszes allamtitkarral egyutt. nepunk bolcs vezerenek kulon lakosztaly jutna.

Iustizmord 2010.11.13. 08:48:53

gyerekek, csak egyszerűen. beleírjuk a preambulumba h az apostoli magyar királyi köztársaság a pápa fősége alatt áll oszt jónapot.

belekotty 2010.11.13. 09:05:55

@Murderface: " Esetleg gyűjtsük össze az összes nukleáris fegyvert San Francisco-ba, és egyszerre robbantsuk fel. Ha mákunk van, felszakad a Föld kérge, és nem lesz többé semmi probléma, még bakteriális szinten se :)"

- Nem kell ezt komplikálni, elég 10-20 darab pár megatonna körüli hidrogénbombát körbevenni vastagabb kobalt borítással és csak a baktériumok szívósabbja marad meg a Földön. Ez a fegyver rég ismert, de még senki sem vetemedett rá hogy meg is alkossa, mind az oroszok, mind az amcsik azt állítják sosem csináltak ilyet.

belekotty 2010.11.13. 09:07:52

A radioaktiv kobalt gyorsan lebomlik, úgyhogy úgy 50-100 év múlva olyan mintha mi sem történt volna kezdődhet újra az élet a Földön.

Kristl 2010.11.13. 09:09:31

ebből is látszik, hogy a fidesz kormány nem konzervatív. sose vót.
reakciósok.

Kristl 2010.11.13. 09:30:43

@Schindler Pistája:

és a szemforgató hamis papok seggnyalói maszturbálhassanak felette.

Iustizmord 2010.11.13. 09:31:07

@Schindler Pistája: namost én sem zsidó, se kommancs nem vagyok. de én is gutaütést kapnék egy ilyen marhaságtól. akkor most hogy? én vagyok a collateral damage?

alibaszna de bamba (törölt) 2010.11.13. 09:36:32

@Schindler Pistája:
"a maradék néhány munkásőr gutaütést kapjon"
(aki most már a fideszben veri a farkát,hogy biztonságban felvegye jól megérdemelt nyugdíját)
Lásd:Martonyi,Szűrös,Csintalan,Pozsgai,Pintér....Stb,stb,stb.
Ennyit a népakaratról,forradalomról hülye urak!!!!!

alibaszna de bamba (törölt) 2010.11.13. 09:41:52

Lehetne abbahagyni a komcsizást,munkásőrözést,III/IIIasozásst hülye fidesznyikek,nem veszitek észre,hogy nálatok van már belőlük a legtöbb!?

bierkamp 2010.11.13. 09:51:17

Megy a nagy szájtépés ahelyett , hogy a fegyverekre gyűjtenék az átbaszott emberek a pénzt.

EMU 2010.11.13. 10:02:01

Senki ne csodálkozzék, hiszen látható, inkvizíció van az országban. Orbán isteni felhatalmazása a lábszagú kollégiumi szobából eredeztethető, abból is a simicskáéval kevert. Istentől való, és kész, punktum. Vagy ő maga a megtestesült jóisten. Ez utóbbi már alkotmányba emelendő volna, ahogy az is, hogy valódi polgárrá csak vályogházban felnőve válhat magyar ember, onnan oktathat bárkit arra, mi a polgárság, hogyan kell értelmezni, ki az, ki nem, és különben is miről ismerszik meg. A magyar polgár a mozgólépcsőt nagykorúsága betöltése után tanulja meg használni, és a polgári ebédet a kollégiumi menzán kedveli meg. Nem artikulál, összeszorított szájjal, otthonról hozott tájszólással beszél, főként ha polgárságot emleget. Úgy van, ámen.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2010.11.13. 10:09:27

örülök, hogy röhögésbe fullad a "kormányzás"

szerintem az előző rendszer is azért bomlott fel, mert párttagok már pártjukon belül is röhögtek a "pártunkéskormányunk" cuccokon...

ja és azt remélem, maga a hatalom vált nevetségessé
(az összes hatalmi törekvéssel együtt)

bierkamp 2010.11.13. 10:21:48

A Nemzeti Bárdok!
Orbán király, magyar király
Léptet fakó lován:
Hadd látom, úgymond, mennyit ér
A magyar tartomány.

Van itt folyó és földje is jó!
A házelnök már Kövér!
Használt a sok győzködés:
S, hogy mindig többet ígér!

Teremni fog munkahely!
Több mint egy millió!
Mindenkinek lesz kenyér;
S nem lesz földönfutó!

S a nép, az istenadta nép, boldog
Hisz' nem sejti a bajt!
Mint a barom, langymatagon,
Némán fejet hajt.

Felség! Már van koronád,
Az Országházban vár!
Király vagy! A legnagyobb!
Hízelgett S. Pál.

Sch-mitt szeretnél kérni
Tőlem "kedves" Pál?
Tette fel a kérdést
Az újdonsült király.

Felség! Posztot! Elnökit!
Nekem az dukál!
Mondá roppant szerényen
Az elnökjelölt Pál.

Orbán király, Gonosz király
Léptet narancs beteg lován:
S felsejlik pár apró ránc
Királyi homlokán.

Sinatra piano a bár neve,
Hol aznap este szállt;
H. Krisztián a bár ura,
Vendégli a királyt.

Vadat és halat, s mi jó falat
Szem-szájnak ingere,
Sürgő csoport, száz szolga hord,
Hogy majd megszakad bele.

A talpnyaló had hangulata
Tetőfokra vált,
Egyszer csak az új király
Emígyen kiált!

Ti urak, ti hölgyek! Hát senkinél
Sem koccan értem pohár?
Ti urak, ti hölgyek!... ti hun ebek!
Hát ne éljen a király?

Ti urak! Ti hölgyek! Hitvány ebek!
Nekem több hála jár!
Hol van ki zengi tetteim?
Kérdi az új király.

S a nép, az istenverte nép, boldog,
Nem tudja rá mi vár;
Ordít mint a vadbarom!
Éljen Orbán király!

bierkamp 2010.11.13. 10:23:10

Parlamenti ülés a közel jövőben:
1. Reggel Székely himnusz
2 Ebéd: Székely káposzta,
3. Délutáni ülés: Székely Népmesék
4. Vacsora Székely gulyás,.
5. Parlamenti ülés befejezése ellenzék nélkül:
Fidesz tagok a szavazatokért: mindenki 1-1 székely ember seggét nyalja ki...

papamaci1 2010.11.13. 10:23:20

Aki elolvassa az USA Függetlenségi Nyilatkozatát, vagy a francia Emberi Jogok Nyilatkozatát, azt látja , hogy bizony ott meg van említve Isten.
Akkor most az USA és Franciaország nem demokratikus államok ?
Ja és Lengyelországban sincs demokrácia, ugyebár...

Egyéb iránt tessék tudomásul venni hogy például (velem ellentétben ) a Föld lakosságának 75%-a istenhívő. Sajnos ez van....tehát többségi demokratikus alapon ha a Földnek lenne egy Alkotmánya, abban szerepelnie KELLENE (demokratikus alapon) Istennek, még ha speciel nekem se tetszene...de hát a demokrácia a TÖBBSÉG akarata....

inebhedj - szerintem 2010.11.13. 10:24:18

Önök össze tetszenek téveszteni a kereszténységet a (római) katolicizmussal.

Ez nem feltétlenül gond, csak akkor a következetesség jegyében a szociáldemokratákon értsünk (kommunista) pol-potistákat, a liberálisokon pedig (nemzetiszocialista) hitleristákat.

Ez esetben pedig kiderül, hogy a pol-potisták és a hitleristák nem fogadják el a katolikus kormány isteni eredetét valamelyik bolygón, ahol élni tetszenek.

Ugyanakkor ezen a bolygón, ahol én tetszem élni, tök más kérdések és problémák léteznek.

papamaci1 2010.11.13. 10:29:31

@bierkamp: Mellesleg a kétharmados többség feljogosítana bárkit az államforma megváltoztatására is.

De kérdezem: Anglia, Norvégia, Svédország,Dánia,Spanyolország, Japán nem demokratikus államok ? Ugyanis mindegyikben van uralkodó, Japánban egyenesen császár....

TETSZETTEK VOLNA nyolc évig úgy kormányozni, hogy a FIDESZ-nek ne legyen kétharmada....

Straight 2010.11.13. 10:29:48

A gyurcsány kormány egy valamit nagyon jól megtanított a népnek. Mégpedig azt hogy a nép elég keményen képes büntetni. Egy dolog hogy Fletónál nem jött be a népharag de a fidesz ha "elkúrja" ők már nem fogják egy konszolidált kis székházostrommal megúszni. Ha ők odajutnak mint fletó akkor tuti nem fogják 2014 ig kihúzni.
Szóval én nem aggódnék a viktatúra lehetősége miatt egyszerűen nincsennek abban a helyzetben.
A hatalom közvetve származtatható ugyan istentől de közvetlenül nem. (deus ex machina nincs) A hatalom közvetlenül tőlünk származik és a rövidtávú elszámolást is felénk kell intézni.

/off sok helyen olvastam de nem tudom mit jelent (sic!)?

Vidéki 2010.11.13. 10:32:38

@Blogger Géza:
Nagyon jól látod:

Sok elvakult marha a Himnusz szövegéből is kiirtaná Isten nevét.

Belekötnének "még az élő fába is".

bierkamp 2010.11.13. 11:03:37

Nagyon úgy érezzük, hogy nem ússzúk meg vér nélkül ezt a Nemzeti Gonosz törpe és bandájának az ámok futását,...lőporszagot érzünk:)

kodó tamás 2010.11.13. 11:08:34

@Vidéki: meg a balsorsot is...

lehet tul hamar szivárgott ki a Napkirályság terve... nem is Sárkozya minta, hanem a Lajosok (no nem a Bokros)

bierkamp 2010.11.13. 11:09:38

A Nemzeti Bárdok!
Orbán király, magyar király
Léptet fakó lován:
Hadd látom, úgymond, mennyit ér
A magyar tartomány.

Van itt folyó és földje is jó!
A házelnök már Kövér!
Használt a sok győzködés:
S, hogy mindig többet ígér!

Teremni fog munkahely!
Több mint egy millió!
Mindenkinek lesz kenyér;
S nem lesz földönfutó!

S a nép, az istenadta nép, boldog
Hisz' nem sejti a bajt!
Mint a barom, langymatagon,
Némán fejet hajt.

Felség! Már van koronád,
Az Országházban vár!
Király vagy! A legnagyobb!
Hízelgett S. Pál.

Sch-mitt szeretnél kérni
Tőlem "kedves" Pál?
Tette fel a kérdést
Az újdonsült király.

Felség! Posztot! Elnökit!
Nekem az dukál!
Mondá roppant szerényen
Az elnökjelölt Pál.

Orbán király, Gonosz király
Léptet narancs beteg lován:
S felsejlik pár apró ránc
Királyi homlokán.

Sinatra piano a bár neve,
Hol aznap este szállt;
H. Krisztián a bár ura,
Vendégli a királyt.

Vadat és halat, s mi jó falat
Szem-szájnak ingere,
Sürgő csoport, száz szolga hord,
Hogy majd megszakad bele.

A talpnyaló had hangulata
Tetőfokra vált,
Egyszer csak az új király
Emígyen kiált!

Ti urak, ti hölgyek! Hát senkinél
Sem koccan értem pohár?
Ti urak, ti hölgyek!... ti hun ebek!
Hát ne éljen a király?

Ti urak! Ti hölgyek! Hitvány ebek!
Nekem több hála jár!
Hol van ki zengi tetteim?
Kérdi az új király.

S a nép, az istenverte nép, boldog,
Nem tudja rá mi vár;
Ordít mint a vadbarom!
Éljen Orbán király!

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2010.11.13. 11:10:41

@inebhedj: Ön is itt él az új földön, ahol nem dőlnek be emberek a megosztási-összeugrasztási kísérleteknek? örvendezem

hower 2010.11.13. 11:17:44

De vajon szóltak neki, amikor leverték a honlapról a szóbanforgó pdf-et? Vagy nem is tud róla? Nagyon kíváncsi lennék, hogyan közölték Pali bácsival a sokkoló hírt. "Technikai okoknál fogva le kellett vennünk a tanulmányt, Pali bátyám, mer, izé, a rendszergazda otthonfelejtette a kulcsot, amivel felhúzza reggelenként a szervert"... ??

hower 2010.11.13. 11:18:51

@papamaci1: Én kurvára nem uralkodtam...

kodó tamás 2010.11.13. 11:19:55

@hower: :))))

vagy a rendszergazda állatai szétszaladtak

egyébként a rendszergazda szót meghallva nem mer eyg szót se szólni, azt hiszi OV ról van szó
(NE-rendszer-gazda)

bierkamp 2010.11.13. 11:21:42

Nemzeti Szar gazda:)

misi46 2010.11.13. 11:25:09

@whitboy: Teljesen igazad van. Mennyivel kevesebb háború lenne. Minden idióta vallás szerint van pokol-menny, tehát bármelyikben hiszel, a másik szerint úgyis pokolra kerülsz.
Nem véletlen, hogy felmérések szerint a vallásos-hívő emberek IQ-ja 12%-al (átlagban) alacsonyabb az ateistákénál. /" úgyis majd a sors, meg az isten dönt"/ A vallásoknak fontos szerepük volt a középkorban, amikor a primitív tömegeket valami-
vel kordában kellett tartani.

Italo Balbo 2010.11.13. 11:31:06

@Blogger Géza: Hát persze, hogy át kell írni a Himnuszt:

"Orbán, áldd meg a magyart!"

strappa 2010.11.13. 11:31:36

Nem olyan hű de nagy dolog ez az Istenezés az alkotmányban. Hogyan is kezdődik a svájci alkotmány? "A mindenható Isten NEVÉBEN!" Szerintem ennél szerényebbek lesznek Orbánék.

tiborc2008 2010.11.13. 11:36:20

Mint tudjuk, honfoglaló őseink pogányok voltak, a kereszténységet István idegen fegyverekkel KÉNYSZERÍTETTE a magyarokra.
Úgyhogy a kurva anyjukat.

Kristl 2010.11.13. 11:41:56

@strappa: @papamaci1:
Nem az "istenre hivatkozás a kérdés" hanem Pál levele és a hatalom eredete. Az hogy Kukutyin alkotmányában mi van, az meg hadd hagyjon hidegen. Sőt, Ludócia alkotmányában megemlített "isten" sem magyarázza és teszi elfogadhatóvá az efféle baromságot.

Sőt még ennél is tovább megyek. Nem érdekel a föld lakosságának 75%-a. Miért kéne? Az "ő többségüknek" semmi köze nincs a magyar állam berendezkedéséhez.
Mon lehet kb 15%-nyi aktiv keresztény, ennél több híve a 3 nagy történelmi egyháznak nincs mon. de még a izraelitákat iderakva se módosul az eredmény. Ez van.
A "történelmiségük" meg valahol komolytalan.

ariete 2010.11.13. 11:51:30

misi46...
Az ateisták IQ-ja 12%-kal több... Te mérted fel? Vagy kiszoptad a kisújjadból?
Azt hiszed hogy az általad nevezett "primitív tömegek" a jelenkor civilizációs és technológiai fejlődések miatt sokkal intelligensebbek lettek?
Nem az intelligens fegyverekkel pusztítják a Pénz (olaj) isten nevében az "intelligens" országok a primitív vallásos, pechükre olajtulajdonos népeket?
Ti ateisták, annyira biztosra veszitek az Isten( akármilyen: Krisztus, Allah, Buddha, Mózes) nem létezését, tehát mindent tudtok a világról, mindenre van válaszotok...
Ti bajotok... De lehet hogy ördög vezérel benneteket.... Akkor teljesen indokolt az ellenetek indított Szent háború, még ha csak Alkotmány módosítás a neve.
Puszika nektek: whitboy, misi46, bierkamp stb.stb :)

strappa 2010.11.13. 11:54:46

@Kristl: "Nem érdekel a föld lakosságának 75%-a. Miért kéne? Az "ő többségüknek" semmi köze nincs a magyar állam berendezkedéséhez.
Mon lehet kb 15%-nyi aktiv keresztény, ennél több híve a 3 nagy történelmi egyháznak nincs mon"

Magyarországon az embereknek közel háromnegyede vallja magát valamilyen keresztény egyházhoz tartozó vallásúnak. Most az lényegtelen, hogy milyen mélyen és gyakran gyakorolják a vallásukat.
Komolytalan a történelmiségük? Mitől is? Több száz, vagy akár ezer éve szerves részei voltak a magyar történelemnek. Az nem baj, ha most már nem azok, de ennek az elismerésétől senkinek se lesz se rosszabb az élete.

bierkamp 2010.11.13. 12:03:21

A Fidesz banda a Járaival (MNB felülgyelőbizottság),..MEGINT SEGGET CSINÁL A SZÁJÁBÓL... na Fidesz seggnyalók...szájba is lehet csókolni már..ott is segg van a Fidesznek és Orbánnak....

Kristl 2010.11.13. 12:08:12

@strappa:
Nem lényegtelen. Az hogy a népszámlálás során hova biggyeszt valamit nem számít. Anyukám is keresztény, elvétve megy templomba, és nem támogat vakon. Szekularizáció híve. Sok ilyen van, akkor most ők mind epedve várják az istentől eredeztetett hatalmat szerinted?
A frászt. Aktiv keresztény ennyi van... tecc nem tecc. Sőt, valszeg a hitgyüli is fel tud mutatni annyit mint a reformátusok.

"Komolytalan a történelmiségük? Mitől is?"
Attól hogy a természetvallások is több ezer évesek de nem kapják meg a "történelmi" titulust, sem a sámánkodók sem a wicca.

"Több száz, vagy akár ezer éve szerves részei voltak a magyar történelemnek."

Előtte meg más volt a része. Nézd. A "történelmiség" akkor ér valamit ha van mögötte érték, tartam.
Mondjuk karakán műemlékvédelem, és társadalomhoz illeszkedő erkölcsi nevelés. Alkalmazkodás képességével együtt.
Igen, a cölibátust, a női papságot és ehhez hasonló érdekes dolgokat ujra fel tudnák vetni és értelmes érveket képviselni pl az eutanázia vagy az abortusz és a védekezés ügyében.
Emellett nem keverni a karitativ-tanító missziókat az agressziv és pökhendi hittérítéssel.

Sőt, ha az adományokból ujáépített templomba nem csak mise idején lehet bemenni, amugy meg örülj ha a küszöbig eljutsz, hanem bármikor, mikor igényed van rá.

Addig ennek "elismerése" úri huncutság, üres frázis. A hülyeség meg ami mellé kerülhet szimplán veszélyes.

tiborc2008 2010.11.13. 12:08:41

Az összes egyház kurva nagy tévedésben van.
Ugyanis van isten, de gonosz.

Tóth Ágas 2010.11.13. 12:09:55

mennyi frusztrált szdsz szavazó.. hehe

val 2010.11.13. 12:10:39

2006-ban nem akartad beszüntetni a választásokat? 2002-ben sem?

Hát most 4 évig szopika van. Csak most te vagy a rossz végén. :D

Félreértés ne essék, én a fideszt is betiltanám, mint burkolt neoliberális gennygócot.

ariete 2010.11.13. 12:13:16

birka-kamp..
a Fidesz nagyon jól kicsinál titeket... és ezt apró hazugságok árán is üdvözítő.. Tőletek tanulták.
Még mindig azt hiszed, hogy tovább folytatódik a fletó éra? Ébresztő,ember! A pajtásodat hamarosan ketrecbe zárva szállítják a dutyiba. És remélem, befér hozzá még egypár ügyes, pl: molnár tsaba, kókadt jancsi...

Atapapa 2010.11.13. 12:14:55

@Kristl: "Anyukám is keresztény, elvétve megy templomba, és nem támogat vakon. Szekularizáció híve."

Én is az vagyok. De Isten megemlítése az Alkotmányban - főleg ha az a Himnusz első sorával történik - nem megy szembe ezzel.

"Attól hogy a természetvallások is több ezer évesek de nem kapják meg a "történelmi" titulust, sem a sámánkodók sem a wicca."

Csak ezeket nálunk nem gyakorolták milliók évszázadokon át. Majd megkapják ott, ahol tömegesen működött sokáig.

strappa 2010.11.13. 12:17:40

@Kristl: "Sőt, ha az adományokból ujáépített templomba nem csak mise idején lehet bemenni, amugy meg örülj ha a küszöbig eljutsz, hanem bármikor, mikor igényed van rá.
Addig ennek "elismerése" úri huncutság, üres frázis. A hülyeség meg ami mellé kerülhet szimplán veszélyes."

Mi kerülhet mellé? Mire veszélyes?

Kristl 2010.11.13. 12:18:19

@Atapapa:
Nálunk sem gyakorolták a kereszténységet, mert nem voltak "milliók". Mátyás idején igen népesek voltunk a közel "2M" lakossal. Mellékesen akkor még éltek régi szokások, amelyekből majd kifejlődik a keverék regösök a török hódoltság idején.

István előtt meg követték mindkettőt jó páran.
Emellett miért előbrevaló a "történelmi" a mai élőnél?

+ a blog eme cikke nem a himnusz első soráról szól.

Kristl 2010.11.13. 12:18:58

@strappa:
Az ami megkérdőjelezi a szekularizációt.

A többit is tudod értelmezni?

bolemann 2010.11.13. 12:22:21

@Tóth Ágas:
Gondolom a libsik vetették le a sváb pojáca elégtelen abszolútóriumát a parlament.hu-ról.

strappa 2010.11.13. 12:22:56

@Kristl: "Az ami megkérdőjelezi a szekularizációt."
Van fogalmad arról, hogy hány szekuralizált állam alkotmányában szerepel Isten?
Ha lenne, akkor nem rettegnél feleslegesen.

Atapapa 2010.11.13. 12:26:50

@Kristl: "Nálunk sem gyakorolták a kereszténységet, mert nem voltak "milliók". Mátyás idején igen népesek voltunk a közel "2M" lakossal."

Nem, négymilliós volt akkor a népesség.

bolemann 2010.11.13. 12:28:35

@strappa: Azokat is a 21. században alkották?

strappa 2010.11.13. 12:30:31

@bolemann: "Azokat is a 21. században alkották?"
A scájci alkotmány például 1999-es.

2010.11.13. 12:34:36

"Nem tudom, ki hogy van ezzel a dologgal, számomra bizony értelmezhetetlen az a kijelentés, hogy egy demokratikus választásokon a megbízatását elnyerő kormány/kormánytöbbség hatalmának isteni eredete van. Egyáltalán, honnan származik ez az isteni eredet - azon túl, hogy a jelenlegi kormányzat egyik tisztségviselője ezt állítja? A néptől, a választásoktól, vagy valamilyen - számomra értelmezhetetlen - módon magától Istentől?

Mivel erre válaszolni nem tudok..."

Ebből látszik, milyen hülye vagy.
Szerintem aki erre nem tudja az igazán kézenfekvő választ, azt ne írjon szellemesnek szánt politikai blogot.
A válasz ugyanis adott:

Vox populi, vox dei. A "vox" szóból ered a "voks".

És máris megvan a magyarázat, hogy lehetett Gyurcsány kormánya és Orbán kormánya is Istentől való. És hogy lesz a következő is az. Leginkább pedig az, amelynek én leszek a miniszterelnöke, és isteni eredetű hatalmammal élve lecsukatom a szellemeskedő, ámde műveletlen bloggereket.

Szamár vagy, vérszegény éjszakai dúvad.

kvadrillio 2010.11.13. 12:35:17

ez a második idecitált idézet ugye csak VICC ???

..majdnem halálra röhögtem magam rajta :O)))))

mert igaz, hogy a történelmet emberek csinálják, nade ilyen hülyék is vannak köztük ???

viccnek is rossz.

bolemann 2010.11.13. 12:38:11

@strappa:
Svájc szövetségi alkotmányát 1848-ban fogadták el, és 1874-ben módosították jelentős mértékben.

Kristl 2010.11.13. 12:38:54

@strappa:
Nem rettegek. Ellenben az orbáni hülyeség mr kezd túl nagy méreteket ölteni.
Figy leirom neked lassan, hátha te is megérted.

N i n c s b a j o m a z i s t e n n e l a z
a l k o t m á n y b a n
d e a t ú l h a n g s ú l y o z á s t s e m
a k a r o m
a z i m á d o t t j a i d m e g m u t a t n a k
f u n d a m e n t a l i s t a j e l e k e t.

Okay?

@Atapapa:
Aha, sőt már akkor is 10 milliós.

Kristl 2010.11.13. 12:44:39

@Atapapa:
ok, igazad volt, valóban 3,5-4M, bár nem irja mekkora területet vett alapul a becslés.

Atapapa 2010.11.13. 12:45:14

@Kristl: "Aha, sőt már akkor is 10 milliós."

Édi, amikor valaki tájékozatlan és cinikus egyszerre
statisztika.blogspot.com/2009/05/magyarorszag-nepessege-multban.html

misi46 2010.11.13. 12:53:22

@ariete: Igen nagyjából mindenre van válaszunk,
ha meg nincs, nem a plébánostól kérdezzük meg.

amanitamuscaria 2010.11.13. 13:11:49

A preambulumba kívánkozik még a lován fordítva ülő dakota aki még sohasem hazudott.
Preambulum zárószakasz: "oszt jó napot"

strappa 2010.11.13. 13:39:46

@bolemann: "Svájc szövetségi alkotmányát 1848-ban fogadták el, és 1874-ben módosították jelentős mértékben."

Így téved az, aki a magyar wikipediából tájékozódik :)
Svájc új alkotmánya 2000 január 1-től hatályos
www.servat.unibe.ch/icl/sz00000_.html

ariete 2010.11.13. 13:41:42

misi46..
nem is a plébánosra gondoltam, bár néha tőle is kapnál egy-két jó választ. A depresszió és más lelki betegség pont azért van, mert mindenre tudjátok a választ, vagyis semmire. Ha van pénzetek (a ti istenetek), ha nincs mindig problémáztok.
Az istenadta népnek kell a lelki manna, mert ahogy Lenin mondta , "A vallás a nép ópiuma". Hát akkor már inkább a vallás, a hit, mint a kábítószer.

tiborc2008 2010.11.13. 13:42:49

isten alkothatott volna tökéleteset is, hisz állítólag mindenható. Hát jól elkúrta. Olyan mint kúrcsányi. Az is elszúrta és minket szivatott miatta.

tiborc2008 2010.11.13. 13:47:09

Múltkor el kellett mennem egy hozzátartozóért tartott katolikus misére. Sajnos az alkalom komolyságát teljesen tönkretette egy cigányasszony ízlésével és tarkaságával öltözött bohóc a komikus szertartásával.

Tetves Dög 2010.11.13. 13:50:31

@ariete: 'Ha van pénzetek (a ti istenetek) .. akkor már inkább a vallás, a hit, mint a kábítószer.'
Tipikus szemellenzős és rövidlátó bigott baromság.

ariete 2010.11.13. 13:50:58

tiborc2008...

a keresztény hit szerint tökéletesek voltunk, Paradicsomban éltünk, de beleharaptunk abba a bizonyos almába, és le lettünk küldve a tökéletlen világba , a Földre, és azóta azon vesződünk, hogyan legyünk tökéletesek... Ha egyszer rájövünk, hogy ÚGY sem leszünk azok önerőből ( vagyis elfogadjuk Őt), az Isten megkímél minket és visszafogad. A többi okoskodó a Pokolba kerül. Ennyi.
Tehát nem az Isten gyurcsitotta el, hanem mi, az Isten barmai...

ariete 2010.11.13. 13:55:53

Tetves Dög.... Milyen aranyos nick...:)

Az a modern, trendi hozzáállás, hogy szarjunk mindent ami szent és lopkodjunk össze sok pénzt és akkor osszuk az észt... Szemellenzés nélkül.
Mert akinek pénze van, az tehet mindent. Élet, halál ura lehet.
És mi van a gyengékkel, betegekkel, elesettekkel, "másokkal"?? Nekik Tajgetosz?

Tetves Dög 2010.11.13. 13:58:52

@ariete: 'Az a modern, trendi hozzáállás, hogy szarjunk mindent ami szent és lopkodjunk össze sok pénzt és akkor osszuk az észt...'
Ez is. Kösz, hogy igazolsz.

tiborc2008 2010.11.13. 14:00:41

@ariete:
Ha tökéletesek lettünk volna, akkor ellen tudtunk volna állni a kísértésnek.
Erről beszélek: elkúrta.

ariete 2010.11.13. 14:03:42

@tiborc2008:

Mert ott volt a kígyó, a Sátán küldöttje... Végül is valóban elkúrta, mert hagyta a Sátánt hatalomra jutni... Igazad van. :(

Tetves Dög 2010.11.13. 14:12:33

@ariete: 'Mert ott volt a kígyó, a Sátán küldöttje... Végül is valóban elkúrta, mert hagyta a Sátánt hatalomra jutni...'
Nem igaz. A húgom - aki nagyon képzett és gonosz boszorkány - szemmelverte, mert utálta a sunyi stílusát.

tiborc2008 2010.11.13. 16:04:26

Magyarság addig számított valamit Európában, amíg pogány volt. Az utolső 1000 év már csak kínlódás.

tiborc2008 2010.11.13. 16:05:24

A történelem során a keresztényeknél csak hitler és sztálin gyilkolt többet. Ha egyáltalán.

tiborc2008 2010.11.13. 16:06:15

A vallás kurva jó dolog arra, hogy legyilkoljuk a hitetleneket és elvegyük mindenüket. Legutóbb pl. Irakban.

misi46 2010.11.13. 18:00:27

@ariete: Kösz, kevés pénzem van /kisnyugdíjas/, nem vagyok depressziós, nincs lelki problémám mivel 10 éves korom óta nem hiszek semmiféle földöntúliban, és nincs szükségem kábszerre.
Engedd meg, hogy mosolyogjak a templomokból kiözönlő valláskárosultakra, akik még a tv-s
távgyógyitásban is hisznek. /tudod: 12%-al kevesebb van nekik/

misi46 2010.11.13. 18:05:29

@ariete: Bocs, ismét: Te jó isten, Te tényleg hiszel ezekben: "sátán, pokol menny, ördög,angyal"
Aggódom, remélem nincs gyereked.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.15. 03:19:38

@papamaci1: "Aki elolvassa ... a francia Emberi Jogok Nyilatkozatát, azt látja , hogy bizony ott meg van említve Isten."

Nem lehet, hogy inkább csak a te szemed rossz és képzelődsz?

Az Emberi és Polgári Jogok Nyilatkozata

(Déclaration des droits de l'homme et du citoyen)
Kiadta a francia Nemzetgyűlés 1789. augusztus 26-án

A francia nép Nemzetgyűlésben összeült képviselői... a Legfelsőbb Lény
jelenlétében és oltalma alatt ezennel elismeri és kinyilatkoztatja az ember
és a polgár alább következő jogait.
I. Minden ember szabadnak és jogokban egyenlőnek születik és marad; a
társadalmi különbségek csakis a közösség szempontjából való hasznosságon
alapulnak.
II. Minden politikai társulás célja az ember természetes és elévülhetetlen
jogainak megőrzése. E jogok: a szabadság, a tulajdon, a biztonság s az
elnyomással szemben való ellenállás.
III. Minden szuverenitás elve természeténél fogva a nemzetben lakozik; sem
testület, sem egyén nem gyakorolhat hatalmat, ha (az) nem határozottan tőle
ered.
IV. A szabadság annyit jelent, hogy mindent szabad, ami másnak nem árt. Az
egyes ember természetes jogainak gyakorlása tehát más korlátokba nem
ütközhetik, mint azokba, amelyek a társadalom többi tagjai számára ugyane
jogok élvezetét biztosítják; s e korlátokat a törvény határozhatja meg.
V. A törvénynek csak a társadalomra nézve ártalmas cselekedetek megtiltására
van joga. Amit a törvény nem tilt, azt senki nem akadályozhatja meg, s amit a
törvény el nem rendel, arra senkit kényszeríteni nem lehet.
VI. A törvény a közakarat kifejezése; alkotásában minden polgárnak joga van
személyesen vagy képviselői révén közreműködnie. A törvény egyformán törvény
mindenki számára, akár védelmez, akár büntet; s mivelhogy a törvény előtt
minden polgár egyenlő, tehát minden polgár egyformán alkalmazható minden
közhivatalra, állásra és méltóságra, erényeik és képességeik különbözőségén
kívül egyéb különbséget nem ismerve.
VII. Vád alá helyezni, letartóztatni s fogva tartani bárkit is csak a törvény
által meghatározott esetekben s a törvény által előírt formák között lehet.
Mindenki büntetendő, aki önkényes rendelkezéseket szorgalmaz, kiad, végrehajt
vagy végrehajtat; viszont minden polgárnak, akit a törvény értelmében
megidéznek vagy őrizetbe vesznek, haladéktalanul engedelmeskednie kell - s ha
ellenállást tanúsít, bűnösnek vallja magát vele.
VIII. A törvény csak szigorúan és nyilvánvalóan szükséges büntetési tételeket
állapít meg, s büntetéssel sújtani senkit másként nem lehet, mint a
bűncselekmény elkövetése előtt meghozott és kihirdetett, valamint
szabályszerűen alkalmazott törvény értelmében.
IX. Mindaddig, amíg bűnössé nem nyilvánítják, minden ember ártatlannak
vélelmezendő. Ha tehát letartóztatása mégis elkerülhetetlenné válik, a
törvénynek szigorúan meg kell torolnia minden olyan keményebb rendszabályt,
amelyet a szökés megakadályozásának szükségessége nem indokol.
X. Senkit meggyőződése, vallási s egyéb nézetei miatt háborgatni nem szabad,
feltéve, hogy e meggyőződés s e nézetek megnyilvánulása a törvényes rendet
nem sérti.
XI. A gondolatok és vélemények szabad közlése az embernek egyik legértékesebb
joga; ennélfogva minden polgár szabadon szólhat, írhat s nyomtathat ki
bármit, felelősséggel tartozván viszont e szabadsággal való visszaélésért a
törvény által meghatározott esetekben.
XII. Az ember és a polgár jogainak biztosítása karhatalom fenntartását teszi
szükségessé; e karhatalomnak tehát az összesség hasznára kell szolgálnia, nem
pedig azoknak külön céljaira, akiknek személyére e karhatalom rábízatik.
XIII. A karhatalom és a közigazgatás költségeinek fedezésére
nélkülözhetetlenül szükséges mindenkinek közös hozzájárulása; s e
hozzájárulást, kinek-kinek képessége szerint, a polgárok összessége közt
egyenlően kell elosztani.
XIV. A polgároknak saját személyükben vagy képviselők útján joguk van e közös
hozzájárulás szükségszerűségét megállapítani s azt szabadon megszavazni,
valamint felhasználását nyomon követni, s meghatározni mennyiségét, alapját,
elosztását, behajtását és időtartamát.
XV. A társadalomnak joga van a közigazgatás minden tisztviselőjét számadásra
vonni.
XVI. Az olyan társadalomnak, amelyből e jogok biztosítékai hiányoznak, s ahol
a törvényhozó és a végrehajtó hatalom szétválasztását nem hajtották végre,
semmiféle alkotmánya nincs.
XVII. Tulajdonától - lévén a tulajdonjog szent és sérthetetlen - senki meg
nem fosztható, legfeljebb csakis oly esetekben, amikor ezt a közösség
érdekéből fakadó nyilvánvaló és törvényes úton megállapított szükségesség
követeli meg - ám ekkor is csak igazságos és előzetes kártalanítás fejében.
süti beállítások módosítása