hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Előre szopott választások - frissítve

2009.03.24. 10:17 Vérszegény éjszakai dúvad

Gyurcsány oda, a nép pedig fellelkesedve mást sem csinál, mint előrehozott választásokat követel.

Pedig szerintem a legutolsó az utolsó előtti dolog, amire szüksége van az országnak, az az előrehozott választás.

KK&TT azt írja a Reakción, hogy:

Nincs értelmes ember, aki szerint ne lenne szükség határozott és kemény intézkedésekre, méghozzá azonnal. Ehhez persze egy erős és cselekvőképes kormány is kéne.

Majd ugyanazzal a svunggal előrehozott választásokat követel. De mi is történik egy előrehozott választás esetén?

A kormány rögtön ügyvezető kormánnyá válik, cselekvési potenciálja nagyjából zéró közeli állapotot ér el. Ez az állapot pedig természetesen kizár minden azonnali intézkedést. Az új választásokat legkorábban június 7-re lehetne kiírni, mire a kormány a megalakul az kb. 3-4 hét, tehát mondjuk július eleje, de cselekvési lehetősége még ekkor sem lesz, hiszen az Országgyűlés legkorábban szeptemberben végezhet majd érdemi munkát. Azaz egy előrehozott választás kb. fél évre béna kacsává változtatná az országot.

Aztán itt van Rosenfeld Koppány, aki azon elmélkedik a Kettős Mércén, hogy kinek lenne jó egy előrehozott választás. Végignézi a jelenlegi pártokat, és arra jut, hogy egy előrehozott választás senkinek nem lenne jó. Valami oknál fogva, viszont kifelejti megemlíteni Magyarországot, ami azért többet jelent a politikai pártoknál.

Magyarország esetében egyáltalán nem nyilvánvaló, hogy jó, vagy rossz lenne egy előrehozott választás, ezért mondom, hogy az utolsó előtti dolog ez, amire Magyarországnak szüksége lehet.

Most Magyarország egy olyan kártyás, aki 19-re lapot kért. Ha alsót kap, nyer, minden más esetben veszít. De Magyarország most olyan kártyás is, aki képes manipulálni a lapokat. Ha a parlamentben ülő emberekben van annyi felelősség, hogy elővarázsoljanak egy alsót, akkor Magyarország nyer, és nem kellenek új választások, mert még két-három hét töketlenkedés sokkal kevesebb, mint fél év béna kacsázás.

Ha nem képesek egy alsót elővarázsolni, akkor viszont új választások kellenek, mert fél év béna kacsázás sokkal kevesebb, mint egy évnyi újabb töketlenkedés.

És érdemes még egy dologra figyelni. Ha az ember 19-re lapot kér, akkor nem foglalkozik azzal, hogy tök, zöld, makk, vagy piros színű alsót kap-e.

Mert csak a lap értéke számít, a színe nem.

2009. március 25.

Azt a betyár kutyamindenségit ennek a hülye idióta társaságnak! Olvasom a lehetséges felhozatalt. Glatz Ferenc? GLATZ FERENC, BAZDMEG?

Ezek a hülyék már megint még mindig csak nevekről tárgyalnak, egy rohadt intézkedési csomag nem látott még napvilágot. Mégis mit csinálna Surányi, ha esetleg? Tudja ezt valaki? Márpedig holnap le kellene tenni valamit az asztalra, mert holnapután már nincsen lehetőség rá. Ehelyett mit csinálnak? Személyekről meg pozíciókról tárgyalnak a majmok.

Ja, és ki a túró az a Vértes András, és honnan és legfőképpen miért kaparták elő? Tescós szóvivő után most legyen egy Amway-es miniszterelnökünk? Mondanám, hogy vicc, de ez már nem vicc, ez már horror.

185 komment · 1 trackback

Címkék: előrehozott választások az köznek állapotja

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr81021896

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.03.24. 10:55:18

Előrehozott választás? Minek?Az országnak új kormányfőre van szüksége. Kb. ennyi az, amivel mindenki egyetért egy rendkívül magába roskadt kisebbség kivételével :-). Szerencsére most már a régi kormányfő is így gondolja (nélküle ugyanis nem menne idő előt…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidéki 2009.03.24. 15:01:56

@Bereznay András:
Befejező szavaid: „nem lehet jelentős javulást remélni.”
Írásodat áthatja a pesszimizmus, valamint az a lenéző szemlélet, ami szerint a mostani kormány tagjai kivétel nélkül, mindannyian feladatukra alkalmatlan emberek lennének.
A közhangulatot befolyásoló „közvélemény formáló értelmiség” az ábrázolásban csak a feketét-fehéret ismeri, holott a valóságban léteznek árnyalatok, sőt színek is.
Szerintem van egy döntő fontosságú terület, amivel közgazdasági és politikai elitünk eddig szinte egyáltalán nem foglalkozott, ki tudja miért (talán szellemi restségből, vagy mert ez érdekeivel ellenkezett) :
A foglalkoztatottság kérdésével.
Mi az oka annak, hogy a rendszerváltás után 20 évvel a foglalkoztatottság másfél millióval csökkent és nagyon hosszú ideje nem növekszik, miközben messze alatta marad a Nyugat-Európai foglalkoztatottsági rátának?
Szerintem azok akik rászánják az energiát, megtalálhatják a tényleges okokat és ennek alapján reális megoldást találhatnak problémáinkra.
Nem kell vakon reménykedni abban, hogy a mindenható piaci automatizmus és a jóságos multik, ha dédelgetjük őket, majd minden problémánkat megoldják.

2009.03.24. 15:03:49

@Vidéki: "Nem kell vakon reménykedni abban, hogy a mindenható piaci automatizmus és a jóságos multik, ha dédelgetjük őket, majd minden problémánkat megoldják."

Nem hogy nem kell reménykedni, hanem ideje lenne leszámolni ezzel az elképzeléssel. Látjuk eredményét...

attbar 2009.03.24. 15:05:02

@molnibalage:
Én abba a tizenX százalékba tartozom, pedig elég rugalmas ember vagyok. Alias szavaznék bárkire akibn látnám a lehetőséget. Pl Bokros ezért megfontolandó... nagyon nem értek egyet az elmúlt 7 év kormányzásával, de a populista tömeghülyítő dumától rosszul vagyok.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.24. 15:08:01

@Vérszegény éjszakai dúvad:

Írásod csacskaság az elejétől a végéig.

1. az OGY feloszlatása után nem lesz azonnal ügyvezető a kormány, csak az új OGY megalakulásától.

2. volt már pár választás az országban, úgyhogy elég pontosan tudjuk, mennyi ideig tart az interregnum: 30-50 nap. most valszleg kevesebb lenne, hiszen a fidesz biztos győztes, a kormánytagokat akár a választások kiírásakor is elkezdheti toborozni.

3. a jelenlegi összetételű parlamenttel a háta mögött a kormány folyamatosan béna, ennél BÁRMI jobb.

Yeto 2009.03.24. 15:08:07

@zulu: "és nem kell nyári szünetet sem tartani"

Nekik mondd, biztos nagyon szeretnének ugyanannyi pénzért többet dolgozni, nem mintha így megizzadnának.

Bobby Newmark 2009.03.24. 15:08:15

"Az új Országgyűlés legkorábban szeptemberben dolgozhat, azaz fél évre lebénulna az ország."

Eheh. Mintha ez az ország tudna még tovább bénulni... :P Eddig most őszintén, mit csinált ez a kormány? Jól felszívták magukat Öszödön, és nagy lendülettel folytatták tovább a semmittevést.

Nem tökmindegy, hogy azért béna az ország, mert épp kormányt választunk, vagy azért, mert az MSZP van kormányon? Ez utóbbinak meg nem most szeptemberben, hanem egy évvel később lenne vége...

midnight coder 2009.03.24. 15:10:53

@roka-koma: Ne viccelj. Szerinted ha a komcsik maradnak 2010-ig mit fognak csinálni ? Megjósolom: semmit. A kérdés csak az 2009 harmadik negyedévében kezd el valaki valamit csinálni, vagy 2010 harmadik negyedévében. Ennek amúgy nem abból a szempontból van jelentősége hogy a következő fél évben mit lép valaki: túl sok mindent nem lehet, amit viszont meg kell azt nem fogja tudni senki nem meglépni. A kérdés hogy 2010 elejére amikorra várhatóan vége lesz a válságnak lesz-e ütőképes kormánya az országnak.

@rockjano:

>Orbánék egy lefele menô eladósodó gazdaságot
>hagytak a szocikra csak az még nem látszott
>annyira (szakértôk már tudták).

Annyira nem látszott hogy Megyóék még egy év múlva sem vették észre, és 2009-es euróról beszéltek. Mondjuk, lett is 2009-re euró, csak nem nekünk.

>Orbánék nem lépték meg a szükséges szerkezeti >átalakításokat (pedig tudták hogy kell) mert féltek a >népszerûtlenségtôl.
Jobb lett volna ha anno Bokrosék sem teszik. A problémáink egy jó része a szarul és rossz időben átalakított magánnyugdíjpénztárak következménye.

>A Fidesz egészségügyet akart privatizálni,
>IGEN, most persze nagy kuss van errôl de ez az igazság.
Alapjában véve az EÜ privatizélés nem rossz (már ha nem a szocik csinálják mert akkor valahogy ellopódik a dolog mint minden amit a szocik adnak el). De amit az MSZP és az SZDSZ csinált volna egészségpénztár privatizáció címén az valóban romba döntötte volna az egész rendszer, mára úgy 50-100 milliárddal kevesebb lenne a kasszában - amit a költségvetésből kellene pótolni - viszont gazdagabbak lennénk pár üvegpalotával és még szarabbul menne minden mint így.

>Ne vakítson el a jobboldali propaganda és
>a profi hazugsággépezet
Az agitprop inkább téged vakított el. Nem csak a népszabóból és a ATV-ből kellene tájékozódni, és nem ártana néha gondolkodni is. Tudod, az a furcsa gömb a nyakad tetején eredetileg arra való :-)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.24. 15:11:36

@attbar: Köszönöm akkor ezúton neked is a szopást. Még 2003 táján is nagyon vonzó volt a jövőkép. Akkor még reménykedtem, hogy nem lesz baj. Fiatal és naív voltam.

Viszont 2006 környékén sem volt az, de mégis megválasztotta a sok gyökér a mostani kormányt. Az eredmény ismert.

Azzal meg ne gyertek, hogy más nem csinálhatta volna jobban. Mikor a környező országokban 3-7% volt a bővülés is 3 alatt. Most a válság miatt ott lesz 1-2% nálunk meg -3-5% (!). Anyád.

Régen sem értettek semmihez a seggnyaláson és lopáson kívűl az MSZMP-s gazemberek egy két kivételével. Ez mitől változott volna meg?

"de a populista tömeghülyítő dumától rosszul vagyok. "

Bár tudnám akkor miért szavaztál a szocikra. A barátom is kőkemény szoci szavazó volt, pedig okos gyerek ezt lászámítva. Már 3 éve is felnézett az égre és a fejét verte a falba...

is 2009.03.24. 15:12:15

@zulu: pontosítom magam: EZT a népszavazást. az országok nagy részében nincs népszavazás, tehát ez nem valami erkölcsi kérdés, és nem áll semmivel se feljebb, aki ezt valami erénynek tartja. nyugdtan revidiáld ezirányú erkölcsi felsőbbrendűségi gondolataid.

kétharmad: a szar sztrájktörvény kétharmados. a pártfinanszírozás kétharmados. a képvislői tiszteletdíjak kétharmados. az önkormányzati rendszer kétharmados. a választójogi törvény kétharmados. az alkotmány kétharmados, és az alkotmányban mint tudjuk, még az orvosi vények adattartalma is benne van, mert az AB nem elhajtotta az ilyen irányú beadványtevőt, hanem határozatot hozott. a kétharmad adja a társadalom hozzáállásának gerincét. a gazdasági kérdések lehet, hoyg rövid távon fontosabbak, de a 15 éve elbaszódó társadalmat bizony ezek teszik tönkre. és a költségvetést 2 év alatt rendbevágták (3%-os hiány, pozitív külker-mérleg), de a társadalom meg ezek miatt baszódik el.

az 'ordas nagy csúsztatás' az nem érv. az érzelmi megnyilvánulás. érvet hozzál elő, hogy miért is nem bénítják. tehát miért nem bénítás, hogy 'állítsa vissza a 2005. évi helyzetet', hogy le sem állok semmi kétharmadról tárgyalni, hogy direkt hergelem az embereket, hogy SEMMI változást el ne fogadjanak (hivatalos FIDESZ sajtótájékoztató: "ne merjen a kormány a 13. havi nyugdíjakhoz nyúlni"), de még csak át se tudják gondolni.

midnight coder 2009.03.24. 15:13:19

Ps: 2009-ben arra hivatkozni hogy 2002-ben a FIDESZ mit hagyott az országra... Másrészt ez volt az egyetlen 4 éves ciklus ami alatt csökkent a GDP arányos államadósság, méghozzá nagyobb privatizélés nélkül. Az az államadósság ami Fletóék alatt ismét az egekbe szökött.

Balangó 2009.03.24. 15:14:36

"És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?" (Gyurcsány Ferenc: Őszödi beszéd)

A kérdés az: azóta csináltak-e valamit, ami érdemi és előremutató kormányzásnak minősül?
Ha nem, akkor miért gondoljuk, hogy a hátralevő egy évben - aminek a fele az új kormány miatti helyezkedés és szerepkeresés lesz - fognak bármi érdemit is csinálni?

Minek hatalmon tartani két olyan pártot, amely nem kormányoz?

attbar 2009.03.24. 15:15:14

@midnight coder:
"2010 elejére amikorra várhatóan vége lesz a válságnak lesz-e ütőképes kormánya az országnak."

Ezt a baromságot honnan veszed? :-) Ezt a kincstári optimizmus mondja belőled vagy néztél esetleg mostanában ipari megrendelésállományt? Mert én igen, és fogalmam sincs hogy honnan veszed hogy itt egy év múlva minden olyan lesz mint rég. Sem a nagy gazdasági világválság sem az olajválság után nem volt ugyanaz többé, most sem lesz...

is 2009.03.24. 15:15:50

@molnibalage: 2006-ig rossz politika volt. ebben nincs vita, ezt mindenki elismeri, Gyurcsány explicite elmondta. a kérdés, hogy 2006 óta megy-e előre az ország, és ha nem, akkor ki miatt, mi miatt. én csodálom azt az egybites hozzáállást, hogy nem számít semmi MEGTÖRTÉNT dolog, a FIDESZ ebben ártatlan, csak és kizárólag mindent a kormány szúrt el. nekem ez nem megy ilyen egyszerűen.

én meg olvastam olyan jobbos posztot, hogy legyen TELJES tandíj, az illető mégis megszavazta, hogy ne legyen. és nem veri a fejét a falba. pedig kellene.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.03.24. 15:16:37

Egyetlen egy dolog miatt örültem, hogy a mszp-szdsz nyert 2006ban. Naivan azt gondoltam, hogy 8 (7) év elqrás után már tényleg mindenki 90es iq fölött be fogja látni, hogy nem minden Orbán miatt van.

Tévedtem. Íme Magyarország igaz krónikája 2002-2009:
OV elqrta 2002ben, aztán a populizmusával belehajszolta Medgyessyt az osztogatásba. (Ellenben a szocikkal, akik az egész fideszkormányzás alatt a mamuszukkal verték az asztalt, hogy a fidesz túl sokat költ, és megszorításokat követeltek főleg 2001-2002ben.) Addig addig populistáskodott a Zorbán amíg meg nem jött az elqrás. Amiről éppen ezért ő tehetett.
Aztán nem hogy önkritikát gyakorolt volna, tovább populistáskodott, és felgyújtotta a TV székházat (amit évi 2 milliárd forintért bérelnek a szocik attól a haveri cégtől, amelyiknek 3 éve 6 milliárdért eladták), majd belelovalták a rendőrséget az okt23ai rendcsinálásba. Itt Orsós köcsögcigányrasszistaszélsőjobbos Viktor személyesen verte szét a rendőrséget. (Ezután jött Olaszliszka, amiért természetesen Orbán felelős, mert szétverte a rendőrséget, és kokettált a szélsőséggel.)
A kormány felelős politizálása még valamit visszahozott ebből, de a Zorbán februárban a kordonbontással végleg leszámolt a magyar jogállamiságával.
A következő csapás a népszavazás volt! A patásördög 4 patával taposott a 300 forintos vizitdíjra, végleg ellehetetlenítve a kormányt. A piac itt vesztette el minden reményét, a populizmus tort ült a józan ész felett.
2007 augusztusban Orbán csicskásai megalapították a Magyar Gárdát, akik amúgy bohócok, és senkik, de miattuk végleg összeomlottak a reformok, Orbán megásatta a demokráciával a saját sírját, és Árpád-sávos bakancsával belerúgta azt, a köztársaság és az európaiság összes értékével együtt.
Természetes hogy ezután a kormánynak már csak tűzoltásra volt lehetősége. 2 év alatt 14,49 holokausztot akadályozott meg, ezalatt kitört a válság is. Feri sajnos csak félisten, egy zseni, egy géniusz, a magyarság vátesze, de nem mindenható.
Mostmár csak egy isteni hős segíthet. Magyarország egyetlen reménye, B. Lajos.
És hogy B. Lajos miért nem szedte eddig rendbe az országot, pedig csak fél év kellett volna hozzá neki?
Chuck Norris miért nem verekszik ovodásokka? Na pont ezért...
B. Lajos végre leszámol a fideszpopulizmussal, a zárpáccságosbakancsokkal, az érzelmi politizálással, és két csettintéssel helyre rázza a magyar gazdaságot.
Természetesen B. Lajos még az ep listavezetőséget is elvállalta így nagyobb kihívás. Egyszerre fogja megoldani az Unió kríziseit, a magyarproblémát, és több titkárnőt fog lefektetni, mint D. Tamás élete során összesen.

Vivat B. Istencsászár Lajos!

roka-koma 2009.03.24. 15:17:34

@midnight coder: Na és mit fog csinálni a Fidesz? Ismeri bárki a konkrét programjukat, a konkrét cselekvési tervüket a válság kezelésére?

Nem jólcsengő lózungokat akarok hallani, hogy "új világrend" meg hasonlók, hanem konkrét lépéseket!

Tud ilyenekről bárki is?

sprenczl 2009.03.24. 15:18:26

Nyugodtan lehet előrehozott választás. Legalább minél több szarházi kihullana a jelenlegi parlamentből....fél év?? Jujujj!! Hét éve csak visszafelé megyünk és közben adósodunk el...

attbar 2009.03.24. 15:20:02

@roka-koma: Ezt kérdezem én is...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.24. 15:23:46

@is: kicsit túldimenzionálod a kétharmados törvények körét és szerepét.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.24. 15:24:13

@is: 2002 óta, tehát 7 éve szoci kormány van. 7 év alatt egy kisgyerek felnő és iskolába megy. Ennyi idő alatt mitt tett a kormány? A több, mint fele idő alatt "beismerten" semmit és aztán sem.

Akkor miről is van szó? Gratulálok.

is 2009.03.24. 15:25:48

@Balangó: Mit adtak nekünk a MSZP-sek? Ugye semmit!

- Hát nullás TB egyenleget, ami 20 éve egyszer sem volt

Na de mit adtak nekünk nullás TB egyenlegen kívül? Semmit!

- Hát 3%-os költsgévetési hiányt 2008-ra, ami Maastrichti kritérium. és 20 év alatt nem volt

Na de mit adtak a nullás TB-n, és a 3%-os költségvetési hiányon túl? Semmit!

- Többszáz km autópályát vs. 1998-2002
- Pozitív külkermérleget, ami 20 éve nem volt

ehh, ez nem jött be.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.24. 15:26:10

@sprenczl:

természetesen nincs fél év, a post írója az irodalmi túlzások csapdájába esett. volt már néhány választás magyarországon, 30-50 napig van ügyvezető kormány, amely egyébként meglehetősen széles jogkörrel rendelkezik:

"Ha a miniszterelnök megbízatása az újonnan megválasztott Országgyűlés megalakulásával vagy a miniszterelnök, illetőleg a Kormány lemondásával szűnt meg, a miniszterelnök az új miniszterelnök megválasztásáig ügyvezető miniszterelnökként gyakorolja a hatáskörét, de új miniszter kinevezésére, illetőleg miniszter felmentésére javaslatot nem tehet, és rendeletet csak törvény kifejezett felhatalmazása alapján halaszthatatlan esetben alkothat"

(alkotmány 39/C)

is 2009.03.24. 15:31:12

@molnibalage: amit írtam balangónak, az neked is szól (Mit adott nekünk...). ez a "Nem adott semmit" nem érv, én téged ennél okosabbnak ismertelek meg az eddigi kommentjeidből, ne rombold le.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.24. 15:31:26

@is:

"nullás TB egyenleget, ami 20 éve egyszer sem volt"

Ez tévedés, ha a formális egyenleget nézzük a TB kassza 2001-ben gyakorlatilag nullszaldós volt, 2004-ben már a bevételek 15% volt a TB kassza hiánya.

"3%-os költsgévetési hiányt 2008-ra, ami Maastrichti kritérium. és 20 év alatt nem volt"

Két tévedés, 2000-ben 2.5% volt az ÁHT hiány, tavaly pedig 3.5%.

"Többszáz km autópályát vs. 1998-2002"

Az autópályát nem a kormány adja. A kormány csak a finanszírozási hátteret teremti meg hozzá. A szocik hiteleket vettek fel nagy tételben, ez nem művészet.

"Pozitív külkermérleget, ami 20 éve nem volt"

Két tévedés:
1. a külkermérleg csak néhány hónapban volt pozitív, az év egészeben már nem.
2. azért javult a külkermérleg már 2006 óta, mert a lakossági fogyasztás a megszorítások miatt visszaesett, de még rosszabb, hogy a cégek beruházási indexe is visszaesett (gépek berendezések importja). nem nagy dicsőség.

Balangó 2009.03.24. 15:31:43

Ami a FIDESZ programját (?) illeti:
Az a helyzet, hogy állítólag demokratikus államban élünk. A jelenlegi helyzetben két olyan erő van, amelyik - elvben - képes lenne annyi szavazót maga mögé állítani, hogy kormánytöbbséget szerezzen. Az egyik erő az MSZP és szövetségese(i), a másik a FIDESZ és szövetségese(i).
Az MSZP és szövetségese(i)két alkalommal kapott esélyt arra, hogy kormányozza Magyarországot. Utólag minden elfogultság nélkül megállapítható, hogy erre alkalmatlannak bizonyult. Ebben a helyzetben egy választás maradt: jöjjön a másik. Akár tudjuk, hogy mi a programja, akár nem. Nem azért kellenek ők, mert Orbán Viktor lenne az új Szent István, hanem azért, mert a másik oldal bizonyítottan alkalmatlan és harmadik oldal egyelőre nincs.
Egyébként mindazoktól, akik - Lendvai Ildikó nyomán - állandóan a FIDESZ-programot kérik számon, megkérdezném, beszélhetünk-e bármilyen MSZP programról? Szerintem 2002 óta csak ötletelés és sodródás ment.
Lehet-e rosszabb bárki, mind az a kormányzó erő, aki - és ez tény - az EU utolsó helyére küzdötte le Magyarországot? Szerintem ennél még mi kommentelők is jobban csinálnánk.

is 2009.03.24. 15:33:34

@molnibalage: én azt is megírtam, hogy szerintem 1996 óta nem történik semmi, amióta egy gyerek már 13 éves lenne. ezt tudnád cáfolni? és ha azt mondom, hogy mivel a jelenlegi rendszert élteti egy FIDESZ győzelem, és aztán az MSZP visszajövése 2014-ben stb., ezért még 25 évig nincs remény, ha nem szállsz ki belőle mint választópolgár, arról mit gondolsz?

Balangó 2009.03.24. 15:35:20

@is: Azt hiszem elemes2 megadta a választ.

Ha egyébként annak bűvöletében élsz, hogy egy ország és egy nemzet állapota néhány pénzügyi mutatóval jellemezhető, akkor menj ki az utcára.
Tényleg azt hiszed, hogy ez a lényeg? (Egyébként pedig nem is volt igazad.)
Arról nem is szólva, hogy tedd oda bármilyen kedvező mutató mellé az államadósság növekedését 2002 óta, is minden eredmény virtuálissá válik.
Te szegény...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.24. 15:38:57

@is: én azt is megírtam, hogy szerintem 1996 óta nem történik semmi,

Ez sem igaz. Régen könnyedén találtam munkát nyárra fiatalként is. Ma pályakezdő és egyéb tapasztalt emberek is nehezen sokszor. Akkor annyi munka volt, hogy nem győzte volna a sok ember. Most többek között azért írok rá írogatni, mert nem nagyon van mit csinálom... Ami van pikk-pakk megvan.

is 2009.03.24. 15:43:23

@elemes2: a 2001-es TB egyenleg többszámilliárd forint költségvetési támogatással volt 0-s. így minden évebn 0-s volt. ezt nem írhattad jóhiszeműen.

az ÁHT meg a költségvetési hiány nem ugyanaz, megnézem azt a 2000-est. a 2008-asba pedig még bele kell venni a nyugdíjpénztári korrekciót, és úgy megvan.

az autópályát megépítették. lehet, hogy nem kellett volna ennyit, de most nem erről beszélünk, hanem arról, hoyg tettek-e valamit. majd ha arról beszélünk, hogy mit tettek jól vagy rosszul, akkor ez lehet egy érv, amire ott a párja, hogy autópálya nélkül Szeged és Miskolc és Debrecen örökre behal, tehát ami rövid távon eladósodás, az hossszabb távon gazdaságfejlesztés. a Szécheniy terv is hitelből ment, ez nem egy nagy difi, erre még a FIDESZ is büszkén veri a mellét.

a külkermérleg éves egyenlege +-0 volt, az áruforgalom pár ezreléke ide vagy oda. 20 év alatt még ez sem fordult elő egyszer sem. továbbra is áll, és igaz. hála isten, hogy visszaesett a lkossági fogyasztás, mert előtte 2001-2006 között meg sok volt, mert indokolatlan béremelések (dupla minimál, majd 50%) voltak. még csak essen vissza, még csak vegyük vissza a 2001-2006-ost. bizony nagy dicsőség és bátorság, pont az az aljas sunyiság, hogy azt hirdetem, hogy ezt nem kell megtenni, meg megszorításnak nevezem.

Cactus71 2009.03.24. 15:43:52

Van ugye a pártprogram. Ezt a párt kitalálja, és lefekteti benne, hogy ő mit szeretne csinálni, ha esetleg kormányra kerülne. Ez nagy általánosságban beszél csak dolgokról, konkrétumok nincsenek benne általában.

Ezt követi a választási program. Ez egy - a választók számára - érthetően megfogalmazott kampányprogram. Ebbe bele van építve a párt programja, bizonyos fokú kidolgozottsággal.

És van a kormányprogram. Ez pedig az, amit a kormány megvalósít a regnálása idején. Itt pedig a minisztériumok, és mindenféle egyéb szervezetek által kidolgozott részletes javaslatok vannak. Ezekből készülnek a törvénytervezetek.

Ideális esetben a három program fedi egymást. A FIDESZ-től egyébként ki, és milyen programot vár? A választásit? Nincsenek választások. A kormányzatit? Nincsenek kormányon. A pártprogramot? Azt mindenki ismeri: Kivinni az országot a szarból. (Legalábbis nagyon remélem....)

is 2009.03.24. 15:44:59

@Balangó: Te gazdag, szép, okos, ügyes...

Roy 2009.03.24. 15:46:08

@states: Történne valami, ha lenne előrehozott választás? Ugyanúgy semmi sem. Itt csak a hatalomról szól az egész, a Fidesz régóta áhított hatalmáról. A sok hülye meg beveszi a maszlagot. BRAVÓ!!!

is 2009.03.24. 15:49:22

@Balangó: "Ha egyébként annak bűvöletében élsz, hogy egy ország és egy nemzet állapota néhány pénzügyi mutatóval jellemezhető, akkor menj ki az utcára."

bizony nem, ezt is leírtam, olvasd fentebb. viszont puszta érzelmekből nem lehet beszélgetni, a harag meg rossz tanácsadó. és van aki, ezt a haragot kelti 13 éve egyfolytában, nehogy bármi adat is a szemed elé kerüljön.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.24. 15:50:21

@Roy: Itt csak a hatalomról szól az egész, a Fidesz régóta áhított hatalmáról.

Aha. Áhított hatalom? Akkor mit is keresnek itt a vén fasz és fiatalabb elvtársak egy brancsban? Normális országokban (csehek és lengyelek) ilyen fasszopók a hatalom közelébe nem kerülhetnek.

egyenlítő 2009.03.24. 15:51:37

@roka-koma: Én megírtam fentebb:

- eltöröljük az előző évek népnyúzó intézkedéseit
- az Orbán név a kamatoknál 200-300 milliárdot ér évente a hitelezőknél
- határozottan azt mondjuk, hogy Adjátok vissza! és ismét a miénk az ország
- felére csökkentjük az adókat, éz ezzel többszörösére nő a befizetés

Geza16V 2009.03.24. 15:51:44

@egyenlítő: Orbánra sincs szükség, egykutya, ö is leszerepelt már.
Menjen mindenki onnan a fenébe, jöjjenek helyettük hiteles emberek!

Kalmár 2009.03.24. 15:52:42

Nem, értem ezt a blogot.
Micsoda ostobaság azon a kiesett időn nyavajogni ami nem kerülhető el.
Mi a fenét gondolsz, ha csak új kormány jön, az nem jelent kiesést??
Még egy egyszerű cégnél is, ha új főnök jön,
6 hónapig csak az keresi merre van észak.
Tök jó lesz, ha egy féléves átalakítás után még fél évvel, új választások lesznek.
(remélem azt nem halasztanád el, bár amit mentegetni akarasz az alapján..)
Ráadásul ami a legfontosabb: Milyen hosszútávú hiteles programot indíthat el, alig 1 évre egy bármilyen kormány? Semmilyet.
Tiszta sor, ha úgyis egy év múlva választások lennének, akkor itt az idő, sőt a pénz és hajrá.
Pontosan beleférnénk az Ep választásokba.
2 papírral több és megspórolunk egy csomó értesítőt, delegáltat, stb,stb

Komolyan az írtad le ország világ előtt, hogy szerinted okosabb dolog lenne, átalakítás miatt leállni hónapokra, majd 1 év múlva újra leállni hónapokra egy kormányváltás miatt?

Hm...önts kakaót a gépedbe.

is 2009.03.24. 15:52:57

@molnibalage: itt a pontos időtávokat be kellene lőni. 1997-től 2008-ig kb. 200 000 új állás lett, miközben a lakosság fogyott vagy 200 ezerrel. tehát több munka lett. az utóbbi 4 hónapban megszűnt 35 000. ma tényleg nehéz állást találni, ha a ma az elmúlt pár hónapot jelenti. aztán arra fogod, akire akarod. ha akarod, akkor nincs világválság, csak az MSZP kúrta el, ha van világválság, akkor annak fényében (pl. szlovák munkanélküliségi adatot is ismersz) értékeled ezt az adatot.

midnight coder 2009.03.24. 15:54:08

@attbar: Nem lesz minden olyan mint rég, de növekedni fog (az akkori szinthez képest). És nem én veszem hanem az ezzel foglalkozó közgazdászok.

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.03.24. 15:55:22

@Vidéki:

Bocs, jobban nem is lehetne félreértened. Amit mondok, ha bármi, maximálisan optimista. Meg is kaptam bőven, hogy naív, álmodozó, utópikus, és efféle vagyok. Ami persze szintén nem igaz. Annyit mondok csak, hogy a valóságból kell kiikndulni, nem vágyakból és reményekből. Minden „pesszimizmusom” (nem az, hanem helyzetértékelés) annak szól, hogy valaki sültgalamb várás alapján remél kiutat találni. Hogy ez megoldés abban atekintetben tényleg több mint szkeptikus vagyok. De nem az én minősítsem a cél, gondolom, hanem az ország helyzetének megoldása. Megkérlek ne vélasolj erre, hanem tegyél egy erőfeszítést hogy megértsd amit írtam. Nem mert nem beszélgetek szívesen, hanem mert többet úgysem tudok mondani. Ha nem fogod föl az értelmét, akkor annyi baj. Vádaskodni akkor is fölösleges. Üdv.

midnight coder 2009.03.24. 15:55:58

@roka-koma: Miért, az MSZP-nek tud valaki a programjáról ? Mert én nagyjából 2006 óta csak ötletelést látok. Ma sem tudja senki hogy Fletóék mit is akarnak lépni két hónap múlva - a legkevésbé maguk Fletóék.

midnight coder 2009.03.24. 15:57:01

@Geza16V: Helyes. Jöjjön a jobbik és a Gárda!

Geza16V 2009.03.24. 15:58:38

@zulu: Lehet, hogy szánalmas bolsevik nyugdíjas duma, de igaz... Folyamatosan pocskondiáznak, nincs semmi megoldási javaslatuk. Fikázni könnyü...

RustySpoon (törölt) 2009.03.24. 15:58:59

A válság kezdetén és januárban is az volt a kifogás, hogy ha előrehoznák a választást fél évig nem történne semmi. Most megint ez az egyetlen indok? Eddig történt valami? SEMMI. Nem lesz se SZDSZ-MSZP koalicíoó, se MDF-MSZP, tehát ha új miniszterelnökkel is, de marad a KISEBBSÉGI KORMÁNYZÁS, ami teljesen alkalmatlan a hatékony kormányzásra, ráadásul a támogatottsága sem lesz egy fikarcnyit sem nagyobb. Több éve topogunk egyhelyben, nézzük ahogy az szdsz és az mdf vergődik a megszűnést kerülgetve. Unalmas, és gusztustalan ez a színjáték..

midnight coder 2009.03.24. 16:01:21

@is: Nem azért nem építettek az előző kormányok 800 kilométer autópályát évente mert nem szerettek ilyet átadni az aktuális politikusok, hanem azért mert nem volt rá pénz. Ahogy most sem, de Fletóék csak megépítették. Kerül amibe kerül. Most pedig itt a számla.

is 2009.03.24. 16:05:26

@molnibalage: úgy érted a FIDESZben is mit keresnek MSZMP párttitkárok és KISZ-titkárok még mindig? de miért hívod fasszszopónak őket? ők a következő kormány fontos tagjai lesznek, miniszter úr, államtitkár úr a helyes megnevezésük.

de én benne vagyok, hogy az ÖSSZESet kergessük el. egyszerre, mind.

is 2009.03.24. 16:09:04

@midnight coder: 2006-ig bizony (azóta EU pénz a nagyja), szerintem is sok volt. a Széchenyi tervben ehelyett élményfürdőre és stadionbeléptetőre és 30 milliós lakáshiteltámogatásra volt pénz, szintén hitelből. tessék választani, mindkét számla itt van, mindkettőt vissza kell fizetni.

értsd: egyik kutya, másik eb. ha nem érted, hanem akár CSAK az egyiket, akár CSAK a másikat ekézed, akkor még 25 év vár rád. akkor ez lesz az életed, és a gyerekeid élete is. e kettő közül nincs értelme választani.

2009.03.24. 16:11:47

@is: A népszavazás lassan az egyetlen dolog, amellyel a nép akaratát tudja nyilvánítani, ezért védem. (Nem tartom magam felsőbbrendűnek, nem tudom ezt honnan veszed.) A politikai elit ugyanis mindent elkövet azért, hogy az emberek ne tudjanak beleszólni a dolgokba. Ezt mutatja a képviselők visszahívhatatlansága, s ezt mutatja az a kezdeményezés is, hogy csak listáról bejutó képviselőket akar a szadesz és az mdf.

sztrájktörvény : Lófvsz van itt csikánó, nem sztrájkok. Mi a gondod ezzel?

pártfinaszírozás: Na mert az mszp ezt annyira szeretné rendbetenni. Tehát ez sem (csak) a fideszen múlik.

önkormányzati rendszer: Egyikneksem érdeke hozzányúlni, mert a saját kádereiket érzékenyen érinti. Tehát ez sem (csak) a fideszen múlik.

választójogi törvény: Na ezzel meg mi a baj? Nekem mondjuk lennének olyan ötleteim, hogy aki nem adózik, az ne is szavazhasson.

alkotmány: Szar, ügy, van ilyen. Egyik kormány sem próbált komolyan hozzányúlni, a mostani sem. Akkor miért a fidesz bűne? A receptekkel kapcsolatos AB döntés meg aztán tényleg kardinális kérdés, ez roppantja meg a társadalom gerincét. Eredj már. :-)


Egy szó mint száz, a jelenleg regnáló kormány teszetosza balfaszsága okozza azt a példátlan lecsúszást, amit megélünk évek óta. Nem kell ehhez a fidesz obstrukciója, ezek önerőből ilyen hülyék.

lemonheart 2009.03.24. 16:12:57

még valami:

új választások után nem fél év, amíg elindul bármi is

csak akkor, ha kb. ugyanazok a szereplők kerülnek vissza
ha nem (hanem mondjuk ...), akkor _még_ legalább fél év, amíg
- kiosztják a tisztségeket;
- megismerik a folyamatokat;
- értékelnek;
- összeeszkábálnak vmi stratégiát;
- megint leosztják a szerepeket;
... no és közben ész nélkül PR-oznak mindenfelé: külföldre, belföldre, választónak, ellenzéknek, mindenkinek. csinálják a cirkuszt, mert muszáj. nem lehet csak annyit mondani, hogy 'jóvanmá, jóvanmá, háttérmunka folyik'

közben kénytelen-kelletlen beígérnek fűt-fát. aztán visszasétálnak a műhelybe, és rágják a ceruzát, hogy hát miből.. mert már mindent be-, ki-, szét- és visszaígértek

eltelik egy év, és lehet menni vissza a Kossuth térre

így is egy év, úgy is egy év
a kampányköltséget meg az újabb ígérethullám egy részét lehet lefaragni

2009.03.24. 16:14:10

@Geza16V: Ember, ez a dolga az ellenzéknek. akár hiszed akár nem. Amikor a maszop volt ellenzékben, ugyanezt csinálta. Ettől nem kell megsértődni. A kormány kormányoz, az ellenzék ellenez. Benne van a nevében, ezek a szerepeik. Mi a gond ezzel?

testudo 2009.03.24. 16:15:23

Egyszerűen nem tudom miért hiszik oly sokan, hogy egy olyan országban, ahol 6,5 mrd. Ft-ért népszavazást lehet tartani 300.- Ft-os vizitdíjról a választók racionális döntést tudnak hozni arról, milyen gazdasági program (vagy azt helyettesítő lózung ) mentén lehet egy világválságból kilábalni.

2009.03.24. 16:15:50

@midnight coder: Arról nem beszélve, hogy az ilyen zsíros projektekkel milyen jól fel lehet a különböző magán- és pártkasszákat tölteni. :-)

lemonheart 2009.03.24. 16:16:58

@zulu: "@is: A népszavazás lassan az egyetlen dolog, amellyel a nép akaratát tudja nyilvánítani, ezért védem."

wrong

a népszavazás az egyetlen (nem egyetlen), amikor a nép _közvetlen politikai döntést hozhat_ - persze az épp elé tett kérdések közül válogat :]

a másik meg az ilyen-olyan választások, khm..

akaratot akarsz nyilvánítani? azt teszed, ember. blogolj, kommentezz, médiázz, válassz: párt, pártot, munkahelyet, életmódot, közlekedései eszközt stb.

és azt is megválaszthatod, kevered-e a szezont a fazonnal. tanácsolnám, ne tedd - de máshogy döntöttél. respect

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.24. 16:17:40

@is: Hol kell aláírni? :)

Viszont azért az egy dolog, hogy loptak a FIDESZ kormány is. Viszont.

- Nem épült feleslegesen autópálya alagút.

- Nem került kétszer annyiba az autópálya, mint 3 évvel azelőtt.

- 4-es metró? Az ország hitelese képe az. Egy szarkupac.

Az ember elviseli a kisebb (?) lopást, ha megy a szekér. Csak alsó hangon 3-4 éve nem megy.

2009.03.24. 16:18:30

@is: "egyik kutya, másik eb."

Ebben egyébként csaknem egyetértünk. Akkor jön szar világ a drága "polelitre", ha elég sok ember egyidejűleg jut erre a felismerésre, és arra is rájön, hogy ezt rajta kívül nagyon sokan így gondolják.

2009.03.24. 16:20:49

@lemonheart: Alapból vagy ilyen nagy arc, vagy tanultad?

Vegyi Ali 2009.03.24. 16:24:35

Egyik nagy pártnak sincs programja, mert mindkettő "néppárt", széles társadalmi réteget akar kiszolgálni, nem mondhatnak/tehetnek semmit, mert az valakinek nem fog tetszeni. Amelyik épp ellenzékben van, annak a "minél rosszabb, annál jobb" az érdeke. Sajnos ez van. Gyurcsány meg akarta próbálni a reformjait, de a saját pártja kinyírta Őszöddel. Orbán gyakrolatilag hasonlót csinálhat, mint amiről Gyurcsány Őszödön beszélt,neki nincs belső ellenzéke, hozzá tud kezdeni, de akkor 1-2 év múlva lesz "orbántakaroggy" is. Azt meg ő szerintem nem aarja felvállalni, de ne legyen igazam.
Ha lesz egy kis szerencsénk, akkor olyan megszorítások jönnek Viktortól, amihez képest a vizitdíj, kórházi napidíj, meg -13. havi nyugdíj csak szarral gurigázás. Mert csak így lehet kihúzni az országot a ganéból. El kell venni drasztikusan a rokkantnyugdíjakat, segélyeket, visszaigényléseket, stb. Nyugdíjplafon kell, és a minimálbér kétszeresét meghaladó nyugdíjakat évekre befalazni. Évekig senkit nem engedni nyugdíjba, drasztikus járulékcsökkentéssel kell versenyképesebbé tenni az itteni bérek költségét az összes szomszédunknál. Bölcsődéket kell újranyitni, és megszüntetni a GYES-t (GYED 2 évig OK). A nők foglalkoztatását további járulékkedvezménnyel kell elősegíteni, gyermekeik számától függő mértékben. 3 gyerekes anyuka után semmilyen járulékot ne kelljen fiztnie a munkaadónak. ÁFÁt kell emelni. Az adócsalást sokszor szigorúbban kell büntetni, a kétszer visszaeső bűnözőket 20-25 évre. Gáz-, távhőtámogatást drasztikusan redukálni csak a legrászorulóbbakra (pl. kisnyugdíjas az 50 milliós 4 szobás belvárosi ingatlanban ne kapjon!). Lakástámogatást, kamattámogatást megszüntetni: nem azokat segíti, akiknek szüksége lenne rá, és nagyon sokba kerül.
Stb. Stb.

dezspet 2009.03.24. 16:26:16

@rockjano: Ne csináld már! OK, nem szereted a Fideszt. De az, hogy 1 évvel a várható választások előtt nincs programja egy ellenzéki pártnak, az szerinted azt jelenti, hogy alkalmatlan a kormányzásra? Ráadásul ez a bizonyos párt egyszer már jól elvezetgette ezt az országot, legalábbis lényegesen jobban, mint a mostani garnitúra. Sőt, hogy tovább menjek, még csak egy ligában sem játszhatnának a 2002 utáni kormányok a 2002 előttiekkel (beleértve szegény Horn Gyuszit is).

pimpageci 2009.03.24. 16:28:03

Számomra nem a gazdasági helyzet a kétségbeejtő és mégcsak nem is a politikai elit, hanem az, hogy az emberek morálisan milyen állapotban vannak. A legtöbbel elhitették, hogy teljesen kilátástalan minden és kár is bármit csinálni, nem fog semmi változni. Ez a legnagyobb hazugság, és a legdestruktívabb gondolat, aminek a következménye a passzívítás, az egyhelyben toporgás és az, hogy semminek nincs következménye. Minden egészséges lelkületű országban buknia kellett volna a kormánynak egy öszödi beszéd után. (Nálunk nem ment ki 1 millió ember az utcára, hanem otthon fingottak a fotelbe, miközben nézték a híradót és hőbörögtek, hogy miért nem megy a tüntető csőcselék dolgozni inkább.) El fogunk pusztulni, az a mentalitás halált okoz.

lemonheart 2009.03.24. 16:28:15

@zulu: "A kormány kormányoz, az ellenzék ellenez. Benne van a nevében, ezek a szerepeik. Mi a gond ezzel?"

a 'fakutya' meg a faragott eb, mi? ha az 'ellenzék' tényleg azt jelentené, amit mondasz, akkor mást se kell tenniük, mint obstruálni (ezt már láttuk eleget)

ellenzék azért van, hogy az eltérő vélemény is képviselve legyen. politikai apparát meg azért, hogy megoldjanak stratégiai feladatokat, meghozzanak átfogó és lényegi döntéseket

ha az ellenzék kizárólag obstruál, ezek a büdös életben nem fognak megszületni

nos, itt is tartuk

Geza16V 2009.03.24. 16:28:28

@zulu:
(1) Nem sértödtem meg, nem szokásom. :)
(2) Attól, hogy ellenzék, lehet konstruktív.
(3) Nem mondtam, hogy az MSzP nem ugyanezt csinálta. De ettöl nem tünik fel a Fidesz jobb színben, hogy ök is ezt csinálták...

Vegyi Ali 2009.03.24. 16:29:40

Ja, tényleg: felére-harmadára csökkenteni az államapparátust-> néhány száz regionális önkormányzatot kialakítani, az államapparátusban a személyes felelősséget drasztikusan növelni.

lemonheart 2009.03.24. 16:30:31

@zulu: nem a madaras teszkóból kommentezek, ez tény.. :]

ben2 2009.03.24. 16:31:21

Ez előtt fél évvel pontosan az volt a balos duma, hogy az országnak nincs elpazarolni való fél éve az előrehozott választásokra. Azóta eltelt fél év, a költségvetés bebukott, a forint detto, a kormány hol zavartan esdekel a nyugat segítségéért, hol az ellenzéken kéri számon a cselekvési programot, azaz csinál mindent, csak nem kormányoz és pláne nem kezeli a válságot.
Fél éve az SZDSZ szakértői kormány javaslatát a ballib elit egyhangúan árulásként kezelte, ma ők állnak elő ugyanavval.
Ma már nem az a kérdés, hogy van-e fél éve az országnak előrehozott választásokra, mert egy napja sincs. A kérdés az, hogy pár hónapos legyen-e a választási kampány, vagy egy teljes éven át tartson úgy, hogy közben az ország tovább agonizál, mert ne legyenek illúzióink, ezzel az országgyűléssel kormányozni már senki sem tud, és aki ilyen feltételek mellett bevállalja a miniszterelnökséget, az nem is akar.

rexter 2009.03.24. 16:40:42

bazmeg ember, mi a jobb, fél évig "béna" ország, megjegyzem szerinted, vagy még másfél évig biztosan béna, ha ezek tovább mutyiznak az ország élén. szánalmas.

is 2009.03.24. 16:41:22

@molnibalage: kár hogy nem tudsz hollandul, az amszterdami 4-es metro sokkal jobb történet, hetekig tudnál belőle haragos lenni.

a kölni négyes metro (mindenütt a 4-est építik .-) ) viszont biztos megvan. ott a levéltár a metroépítkezés miatt dőlt össze pár hete, ezer éves dokumentumok vesztek oda. ők meg így építik a mégyes metrot.

mindig mondom: még egy kicsit jobban utánanézni, az sokat segít.

egyenlítő 2009.03.24. 16:42:35

@Vegyi Ali: Ezt a Nemzet Miniszterelnöke sohasem teszi meg a néppel. A jelenleg regnáló kormány pedig legyen tudatában, hogy bárhogy is hívják a miniszterelnökét, a népnyúzó intézkedései a választás után el lesznek törölve.

egyenlítő 2009.03.24. 16:45:24

@ben2: Igazad van. Nem lehet a világgazdasági válságra hárítani a felelősséget a kormány tehetetlenségéért. Ezt már 1932-ben is nyíltan megmondta az ellenzék (a német).

rexter 2009.03.24. 16:45:43

azon gondolkodom h akik még mindig védik Gy becsületét, vajon ők e azok akik elfogadták az 54 ezrest a birkáért, ők e a 8 általánost végzett panelprolik, ők e azok, akiknek vagy családjuknak jól jött a szocializmus, a paraszti proli élet után ingyen panel trabant, mert elvették az értékeket azoktól akik generációk óta megdolgoztak a vagyonukért, szóval ezek a mai balosok, ők e azok az átoksori kísértetek, akiket Wass Albert ulyanilyen c. könyvében tökéletesen bemutat. Ugye ők azok? Igen :(

is 2009.03.24. 16:54:15

@zulu: leírtam én, próbálj meg 3-4 kommentig képben maradni: szerintem 13 éve folyik egy kampány, és az emberek 13 éve, világnézetben vannak szétrombolva. még mindig az állam, a többet adjon a kormány megy. most két éve hallgatod a 'megszorítás'-t. ez micsoda? és ez sok, sok ilyen apró dolog kérdése, mint egy mozaik, úgy rakódik ez össze.

néhány konkrétum: a közigazgatási reform le volt kodifikálva, 2006-ban azzal akart kezdeni a kormány. az első, amit a FIDESZ megtárgyalni sem volt hajlandó, mert neki kellett a 19 megyei közgyűlésben a 300 vagy mennyi pártkáderi hely. de amikor ezek után a kormány maga próbált regionalizáni, amit tudott, akkor azt is elutasították, sőt még kampányoltak is ellene. vissza lehet menni, megnézni a 2006-os idevágó sajtót az ezeréves megyerendszerről.

az új alkotmány normaszövege kodifikálva kész, 3 évet dolgoztak rajta 2005-2007 között. a FIDESZ szóba se áll róla, a fiókban van.

sztrájktörvény: ez is egy eszköz a nép hergelésére, és a bizonytalanságkeltésre (gördülő sztrájk, ugye). a Gaskót mondjuk benézte a FIDESZ, pedig még egy támogató nyilatkozatot is kiadott, hogy milyen igaza van.

na de leírtam én ezt hosszan és részletesen, hogy 20 éves távlatban mi a baj: torzskocsma.blog.hu/2008/03/19/ez_nem_vicc

is 2009.03.24. 17:05:26

@molnibalage: már megint csak az egyik oldalt sorolod, mint a juhász a fehér meg a fekete birkákkal. hadd ne kérdezzek vissza, biztos magadtól is tudsz hasonlókat sorolni a másik oldalról is, a Postabank önmagában több tízmilliárd volt, a Gripen is, volt BigMac-es aug.20-i tűzijáték is, meg még sok minden. és tudjuk, hogy a drága autópálya azóta is 70%-30%-ban van beosztva, az sem csak az egyik sara. sőt, amikor jött egy cég, aki olcsón épített volna, azt be is döntötték. egyik kutya, másik eb. nem fogod tudni kihozni, hogy lopott mindkettő, de a szocik többet. nem loptak többet, viszont tovább költekeztek 2006-ig, és elszaladt a hiány. 2006-ig. azóta nem szaladt sehová a válságig, és idén már csökkenhetett volna, ha nem üt be, ami beütött.

a 7 év nem 7 év, hanem 4 rossz, elismerve, majd 3, amiben nem hagyták, hogy rendbetegye, és most még egyesek számon is kérik, hogy miért hagyta itt a szart. az utolsó 3 évet még sokáig nem fogjuk egyformán látni, de az idő, és ezt Bokros tapasztalatából mondom, nekem dolgozik. akkor 90% elutasította Bokrost. ma jó, ha 40%. most 90% utálja Gyurcsányt. nézzük meg 10 év múlva is. szeretni nem fogják, de lesz itt még jóval árnyaltabb kép.

nem nemsiker_s 2009.03.24. 17:14:13

Már 7 éve béna a kormányzás, fél év helybenjárás még belefér. Jöjjön csak az a választás.
Egyébként a piac is ezt várja.(Gyanítom kedvezően reagálna egy hiteles, mindenki által elfogadott kormány hivatalba lépésére.)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.24. 17:29:43

@is:

"a 2001-es TB egyenleg többszámilliárd forint költségvetési támogatással volt 0-s. így minden évebn 0-s volt. ezt nem írhattad jóhiszeműen."

Stimmel, és tavaly is több száz milliárd forintos ktgvetési támogatással volt nullás a TB (kb 520 milliárd, nem számolva azokat a többszázmilliárdos tételeket, mint pl a korkedvezményes nyugdíjban részesülő rendőrök és katonák nyugellátásának és egészségügyi ellátásának pótlólagos ktgvetési támogatása).

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.24. 17:37:20

@is:

"az autópályát megépítették. lehet, hogy nem kellett volna ennyit, de most nem erről beszélünk, hanem arról, hoyg tettek-e valamit."

Ismétlem: a kormány egy centiméter autópályát nem épített. A kormány csak megteremti az autópálya finanszírozásának kereteit. Hitelből ez nem nagy szám. Irracionális eladósodásból bármit meg lehet csinálni, de ez nem érdem, hanem bűn.

"a Szécheniy terv is hitelből ment, ez nem egy nagy difi, erre még a FIDESZ is büszkén veri a mellét."

Az akármilyen terv hiteleivel együtt is CSÖKKENT az eladósodottság.

"A külkermérleg éves egyenlege +-0 volt"

Mint már mondtam
1. ez kifejezetten rossz hír, mert a mérleg javulásában jelentős tétel volt a beruházások elmaradása
2. a közel nullszaldós külker mérleg csak része a fizetési mérlegnek. a folyómérleg hiánya tavaly 7 milliárd euró körül volt, ami katasztrofálisan magas.

A portfolión volt egy jó cikk az MSZP kormányzás mérlegéről:

portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=112170

A cikk zárómondata:

A többi ismert: itt fekszünk az IMF lélegeztetőgépére kapcsolva, várva, hogy sorsunk jobbra forduljon. Vagy hogy végre a magunk kezébe vegyük. Egy törekvő, elkötelezett, sok szempontból igen tehetséges és intelligens miniszterelnök pedig biztosan sokat gondolkodik majd a következő években még azon, miként juthatott el odáig, hogy (nem rövid) kormányzati periódusát jó eséllyel a rendszerváltás utáni időszak legsötétebb korszakának tekinti majd a történetírás.

Ez a betokemény valóság.

is 2009.03.24. 17:41:23

@nemsiker_s: ez pont kapóra jött: index.hu/gazdasag/magyar/2009/03/24/bokrosnal_nincs_jobb_orbannal_nincs_tamogatottabb_-_a_piac_ertekelt/

a piac meglehetősen sandán nézi azt a "hiteles" kormányt, ami várhatóan lesz. miért érzem én úgy, hogy súlykolós agymosás ez a "hiteles" állandó eposzi jelző. írd, hogy FIDESZ, aztán majd mindenki eldönti, hogy milyen. pesze, ha a 2006-ban megválasztott többségi kormányzópártokra is azt írod, hogy "hiteles", akkor mehet. de akkor meg minek, akkor mindegyik hiteles a választással.

@elemes2: na tessék, lovagoljunk szavakon. a normatív, törvényi, előre ismert összegeket klíringeljük le (azt ugye nem állítod, 2001-ben 65 éves korig kellett a katonáknak/rendőröknek dolgozni, és azóta hozták be ezeket a szabályokat?). valójában tényleg a teljes TB a nyugdíjakat is tartalmazza, itt most az egészségügyről kell beszélnünk, ezen belül a gyógyszerkasszáról és a kórházkapacitásokról. ez a többszázmilliárdos rés zárult be, ennyivel olcsóbb a finanszírozás, nincs hiány, és nem is keletkezik, szemben 20 évig visszamenőleg, amikor minden évben elszállt a tervekhez képest.

is 2009.03.24. 18:21:55

@elemes2: ezt olvastam. ma ezt írják, ezt írták Bokrosról is anno, vagy fiatal vagy, vagy már nem emlékszel. ugyanígy értékelték akkor is, csak akkor még nem volt ennyire kemény a szóbeszéd, ma ugyanarra a helyzetre sokkal keményebb jelzőket használnak.

egyébként ebből az utolsó mondatból egy szó hiányzik az "odáig" után a "helyzet". és éppen erről beszélgetünk. olvasd csak el: Gyurcsány tehetséges és intelligens, a helyzet mégis ide jutott. nincs ebben a mondatban, hogy ő tehet róla, és egy intelligens és tehetséges ember esetén én pusztán logikai alapon el is kezdeném keresni az egyéb faktorokat. ez a betonkemény valósg.

is 2009.03.24. 18:43:10

@elemes2: na de döntsd el, hogy a hitel minden körülmények között BŰN, vagy lehet magyarázni. te is tudod, hogy ennek az éremnek is van másik oldala: a hitel 2000-ig csökkent, és sokak szerint ez a Bokros csomag hatása volt, nem pedig a FIDESZé, a kétéves költségvetés elsődleges egyenlege pedig negatív volt, tehát a hitel NŐTT. és akkor mindketten BÚNT követtek el, és nincs magyarázat. én ezen az állásponton vagyok. egyik kutya, másik eb.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.24. 19:33:41

@is:

Az ország október óta hitelképtelen, az IMF segély nélkül fizetésképtelenek is lennénk, az eladósodottság 7 év alatt 54%-ról 80%-ra nőtt,
a rendszerváltás óta nem látott recesszióba süllyedünk. Ha ez téged nem győz meg a kormány felelősségéről, akkor én meg sem próbálom.

Csak azért kotyogtam bele, mert megpróbáltad eljátszani a "mit adtak nekünk a rómaiak", de ehhez hamis példákat hoztál.

Az egyik kutya másik eb példája nyilván enyhíti a csalódottságodat -- függetlenül attól, hogy megint hibás példát hozol, hiszen az eladósodottság a fideszkormány teljes működése alatt folyamatosan csökkent, méghozzá úgy, hogy nem kellett trükközniök a privatizációs bevételekkel sem. De ezt sem neked írom.

Ja, és visszatérve a post eredeti felvetéséhez: egy előrehozott választás nem jelent féléves interregnumot. Néhány hétig lenne "csak" ügyvezető kormánya az országnak.

Gerardus A. Lodewijk 2009.03.24. 22:41:27

@Bereznay András:

Már elnézést, de mindenről a saját (egyébként egyáltalán nem rossz) cikke jut eszébe? Nem unalmas ez egy kicsit?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2009.03.24. 23:07:17

Hümm, látom kikerült a zindexre.
Mivel az elmúlt néhány órát egy barátom születésnapjának a megünneplésével töltöttem, ezért bármi érdemi reakció csak holnap várható. ja, holnap is inkább délután...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.24. 23:10:46

@Vérszegény éjszakai dúvad:

"Lehet persze tartani a Fidesz országlásától - az új rend kifejezéstől minket is kiráz a hideg - de az 1998-2002-es makroadatokat visszasírjuk, a legsikeresebb városunkat Fideszes polgármester vezeti, és hét éve szocialista kormányunk van. Ki kell söpörni a szocialista mutyikat, újra kell szervezni a szétrohadófélben lévő államot. Ezt pedig csak egy friss felhatalmazással rendelkező, komoly parlamenti többség lesz képes megtenni, ahol egy-két egyéni érdek nem áll az ország érdekének útjába.

Egyébként marad a lassú rothadás."

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2009.03.24. 23:26:23

@elemes2:
No, még itt vagyok, de csak eddig.
Én is szoktam konzit olvasni, ezzel nem mondtál újat.
De ha ebből a bejegyzésből neked az jött le, hogy rettegek aviktortól, akkor tanuld még az értelmező olvasást, mert kurvára nem megy.
Ezt korábban írtam, hogy felőlem jöhet akár a patás ördög is, ha van programja. Leszarom, hogy a patás ördög aviktor, vagy aferi, de akár afeketepákó képében jelentkezik, mert ha azt hiszed, hogy a válság már begyűrűzött ide, akkor ordenáré nagyot tévedsz. Éppen hogy elkezdődött, a helyzet csak egyre rosszabb lesz.
Ismétlem, leszarom, hogy ki hozza meg a megfelelő döntéseket, csak csinálja meg végre valaki.
És minél hamarabb. Lehetőleg holnap.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.24. 23:41:19

@Vérszegény éjszakai dúvad:

"És minél hamarabb. Lehetőleg holnap."

Nincs az a miniszterelnök, aki a jelenlegi parlamenttel a háta mögött bármilyen érdemi döntést meg tudna hozni (már a válságkezelést tekintve érdemi, mert ahogy a konzervatórium írja: egy kis közbeszerzésre, erre arra biztosan megvan a támogatás).

A post-od alapfelvetése, miszerint fél év interregnummal jár egy előrehozott választás,
1. a játéxabályok félreértéséből fakad, a tényleges interregnum maximuma eddig asszem 54 nap volt, a minimum talán 30, de most ennyi sem lenne, hiszen a választások kiírásának másnapján a fidesz elkezdhetné összeállítani a kormány névsorát
2. az ügyvezető kormány hatásköre elég széles, pont azért, hogy ne maradjon kormányzás nélkül az ország. egyetlen tényleges korlátozás, hogy az ügyvezető kormányban már nem lehet minisztert cserélni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.25. 13:00:49

@is: " a Gripen is,"

Na pont abba kötöttél bele amibe nem kellett volna. Miért is?

- Az orosz függéstől akartunk megszabadulni és saját erőből megoldani a légtérvédelmet. A másodikban egyetértés volt az összes kormányban. akkor már csak eszköz kell hozzá. Azt mega honatyák hozzák össze (sajnos).

- Az eredeti terv szerint 12+2 JAS-39A jött volna, de csak air policy és limitált AG feladatkörrel (csak AGM-65 mint egyetlen csapásmérő fegyver). Viszont pilótánként évi 120 repórával. Már ez is nagy előrelépés lett volna a MiG-29 korszakhoz képest. A csomag továbbfejleszthető lett volna. A gazadasági ellentételezés miatt nyomta le az F-16-ot, mert a hülye USA későn kapcsolt. Technikailag az F-16 talán jobb lett volna, de most már mindegy.

- Mi lett 2003 után? JAS-39C EBS HU. JAS-39C gépek, de használt és felúított A szárnyakkal. Jött egy komoly elektronikai előrelépés is és légiutántölhetőség képessége is. Szép, ha csak pusztán a technikai adatot nézed. Mi a gond?

1. Az ár a duplája lett.

2. A bérelt repidő 16800 órára zuhant, de ehhez képest most full multirole a cél, meg swing role képesség. Aha. Azt mi a faszomból? Évi 80 repóra átlag jön ki. Tetszik érteni? Egyfeladatos gép cska hazai célokra 120 óra, többfeladatos gép és kitelepülés 80 óra? Ezek után melyik korámny is a tökelütött barom? A kérdés csak költői...

3. A papíron meglevő plusz képességekből semmit nem lehet realizálni repóra hiányában, sőt még annyit sem, amit az A verzióvel lehetett volna. Semmi olyat nem csináltnuk még a C-vel amit az A-vel ne lehetett volna. Kétszer annyi pénzért még az a jártasság sincs meg amit a JAS-39A-val el lehetett volna érni. Hát kurva jó...

4. Mindezek után még a hülyék ALCA-t akarnak venni aminek semmi értelme még kiképzési célból sem.

Akkor mi is volt a jó és ki is kúrta el az eredetileg egyáltalán nem is rossz elképzelést és került ez nekünk kétszer annyiba?

Szóval nagyon nem kéne olyanról írni amiről láthatólag lövésed sincs.

Akkor szerinted a többi dologban mennyire volt szakértő a szoci kormány? KURVÁRA semennyire.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.03.25. 15:09:34

Most komolyan képesek vagytok arról vitatkozni, hogy Orbán, vagy Gyurcsány kúrta el jobban?
Komolyan nem látjátok be, hogy mindkettő egy kutya?
Rómában vész esetén diktátort választottak határozott időre, teljhatalommal. Nálunk is ezt kéne csinálni, valakit (Bokros?) kinevezni úgy, hogy az összes parlamenti párt aláír egy szerződést, amiben vállalják: minden általa benyújtott javaslatot megszavaznak.
Ennek viszont kurvára árt, hogy
#1: az MSZP még mindig tele van a hígfosban dagonyázást kimondottan élvező komcsi kövületekkel.
#2: Orbán SEMMILYEN tárgyalásokra nem hajlandó, beragadt nála az "előrehozott választás"-lemez.
#3: A választók 80%-a elhiszi, hogy ki lehet úgy húzni az országot a szarból, hogy az senkinek se fájjon.
#4: Vannak még olyanok, akik azt hiszik, hogy most jött el az ideje pártpolitikáról vitatkozni.

(Csak úgy megjegyezném: ha akármelyik nagy párt előbbre tartaná az ország sorsát a saját népszerűségénél, akkor benyújtaná a Reformszövetség és/vagy Bokros programját a Parlamentbe. A kis pártokkal együtt meglenne a többség, a kormány pedig köteles lenne végrehajtani...)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.25. 17:23:39

"Komolyan nem látjátok be, hogy mindkettő egy kutya?"

Nem. Érdekes módon 2002-ig nem kúrta el senki. 2002-ig nem ment ki menetrendszerűen tünteni az ember, nem dóbálóztak tojással és rendőrattak sem volt. Megmondanád, hogy vajon miért? Talán, mert nem volt rá oka az embernek?

"Rómában vész esetén diktátort választottak határozott időre, teljhatalommal."

Az MSZMP-n belül megállította valakit ferikét? Parlamenti többség is megvolt. Akkor miről is van szó?


"#1: az MSZP még mindig tele van a hígfosban dagonyázást kimondottan élvező komcsi kövületekkel."

Ha lenne szakértelem akkor nem zavarna. De nincs. Csak lopni tudnak, de az nagyon. Talán, ha a felét helyből agyonlőnének akkor lenne egy kis töprengés...


"#2: Orbán SEMMILYEN tárgyalásokra nem hajlandó, beragadt nála az "előrehozott választás"-lemez."

És az MSZMP mit is skandált 98-02 között? Egy ellenzéki párt esetén miér baj? Miért szentségtörés ezt kérni. Nézzél már körbe a világban te nagyon te. Még Európában is rengeteg kormány elhasal simán a mandátuma vége előtt. Itt már 3 éve el kellett volna Ösződ után. Ja, és 4 év lopásért lesittelni sokakat. N

"Nem csináltnuk semmit négy évig". --> Akkor ki és mire kapta a fizetést és költségtérítést:

"#3: A választók 80%-a elhiszi, hogy ki lehet úgy húzni az országot a szarból, hogy az senkinek se fájjon."

Én nem. Csak éppen ne az akarja már a frankót megmondani akinek a pártjában csak azért nem elítélt bűnözők vannak, csak a bűntett elévült. Na az mondja a tuti, aki 3-7 éve csak elkúr. Csinálja más.

spawn666 2009.03.25. 18:35:22

@molnibalage: Ezt honnan szedted, hogy 2002-ig nem kurta el senki? Eddig hol éltél? Mikor kezdték el privatizálni a nagy cégeket? hova tették az onnan befolyt pénzt? kiknek a zsebébe vándorolt? El kell onnan zavarni mindenkit mindegy melyik pártba tartozik. Érdekes ha az Ő jövedelmükröl szavaznak nem vonul ki senki, nem tartózkodik senki, szóval lop mindegyik nem kivétel senki sem.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.25. 18:41:47

@Gerusz:

A szocik olyan régóta nyomják az "Orbán Viktor csináljon valamit" kampányukat, hogy elég sok embernek tényleg az a benyomása támadt, mintha a parlamnti ellenzék bármit is csinálhatna.

Ez az a helyzet, amikor a mosópor tényleg inteligensebb, mint a vásárlója, aki beszopja a legostobáb marketinget is.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.25. 18:45:47

@Gerusz:

tételesen

#1: az MSZP még mindig tele van a hígfosban dagonyázást kimondottan élvező komcsi kövületekkel.
- így van, ilyenekből van pár tucat a parlamenti MSZP frakcióban. ezért lehetetlen az érdemi kormányzati munka, bárki is a miniszterelnök.

#3: A választók 80%-a elhiszi, hogy ki lehet úgy húzni az országot a szarból, hogy az senkinek se fájjon.
- ez nincs így, a választók kétharmada tisztában van azzal, hogy megszorításokra van szükség (hétfői szonda ipos felmérés). csak azt utálják nagyon a választók, ha őket megszorítják, a miniszter meg új audit vesz. kemény takarékossági csomagot is el lehet fogadtatni, ha a kormány is látványosan spórol saját magán. a milliárdos miniszterelnök, aki napi 200 ezer forintot költ, ezt nem tudja hitelesen képviselni.

#4: Vannak még olyanok, akik azt hiszik, hogy most jött el az ideje pártpolitikáról vitatkozni.
-- nem, most a parlament mielőbbi lecserélésének ideje jött el, hogy mielőbb legitim kormány alakulhasson.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.25. 18:51:48

@spawn666:

"Mikor kezdték el privatizálni a nagy cégeket? hova tették az onnan befolyt pénzt?"

91-ben kezdődött a törvényes keretek közötti privatizáció, a bevételt pedig az államadósság törlesztésére fordították. ezzel együtt persze hihetetlenül sokat loptak, "privatizációs tanácsadói" szerződések keretében.

94-ben Horn leállította a privatizációt, kirúgta a régi embereket, helyükbe rakta a sajátjait és 95 nyarán kezdték újra, akkor adták el a teljes magyar vegyipart, és gyógyszeripart, távközlést, az összes bankot, összes erőművet, a gáz- és áramszolgáltatókat, MOL-t, és akkor adták el először a budapest airport-ot is. a befolyt pénzt az államadósság törlesztésére fordították, így ment le az adósság a GDP 80%-áról 60%-ra.

ennek a nagy privatizációs lopásnak a volumenére lehet következtetni abból, hogy a budapest airportot a horn-kormány 9 milliárdért adta el. a fideszkormány visszavásárolta, gyurcsányék újból eladták, de már 450 milliárdért.

Vlasta666 2009.03.25. 19:45:04

@elemes2: Basszus !!!! mégiscsak pályát tévesztettem :-))))

szmoker (Homo Trollicus) 2009.03.25. 22:20:49

@is: hitelből én is tudok Merdzsót venni. Ha elég jól nyalok, tán' még S-Klassét is.

Ja, most nem, mert senki nem ad hitelt.

Szopás.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.26. 00:36:19

@Hombre666:

Csúsztattam :-) A Horn-kormány csak a ferihegy 2B terminált adta el 9 milliárdért, a visszavétel után a fidesz csinált egy céget a három terminálból (F1, 2A, 2B).

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.26. 07:43:19

@spawn666: Az lehet, hogy loptak ők is, csak nem kúrták szét az országot. Írtam már mi volt. Sokkal élhetőbb volt az ország és Európa legdinamikusabban fejlődő országa voltunk. Most valahol Albániával vagynuk egy csoportban.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.26. 09:01:07

@molnibalage:

"Most valahol Albániával vagynuk egy csoportban."

... de jön fel Koszovó, és a kettő együtt nemsokára lenyomja Magyarországot.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2009.03.26. 09:48:23

@elemes2:
Az ügyvezetői kormányt tényleg benéztem, de szerintem ez gyakorlatban nem, csak elméletben változtat a dolgokon. Néhányan írták, hogy átéltünk már néhány választást, akkor azt is tudjuk jól, hogy hogyan viselkednek a még-nem-ügyvezető kormányok.

Egyébként - bár egy teljes bejegyzést szántam volna erre, de most úgy látszik, hogy mégsem fog megszületni - szeretném felhívni mindenki figyelmét arra, hogy kb. csak @Bereznay András: volt képes némi érdemi kritikát megfogalmazni. Mert szvsz kurvanagy igazsága vagyon @Gerusz: -nak. Srácok, azt kell mondjam, hogy jelenleg leszarom, hogy mi történt a múltban, a felelősök keresésével nem fogunk kilábalni a szarból. És ezzel csak annyit mondok, hogy tartsuk be a fontossági sorrendet:
1. Kilábalás a szarból
2. felelősök megtalálása.

Márpedig az utóbbi időszakban mindegyik párt bizonyította, hogy magasról szarnak a kilábalásra...

Vidéki 2009.03.26. 10:39:05

@Vérszegény éjszakai dúvad: Írod: „ Tartsuk be a fontossági sorrendet:
1. Kilábalás a szarból
2. felelősök megtalálása.
Emlékeztetlek viszont egy népi közmondásra, aminek talán lehet némi igazságtartalma:
„Szarnak, bajnak nincs gazdája”.
Ez meg fogja nehezíteni (vagy talán lehetetlenné teszi) a „felelősök” megtalálását.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2009.03.26. 11:48:12

@Vidéki:
Igazából az is kérdés, hogy van-e bármiféle törvényi háttere annak, hogy vezető politikusokat, minisztereket felelősségre lehessen vonni. Sajnos ezzel a baszakodással nem követtek el bűncselekményt, azonban azt pl. nehéz tagadni, hogy jelentős károkat okoztak...
Mindenesetre, ha nincs is ilyen tv., vagy jogszabály, jó lenne alkotni egyet, de erre meg annyi esélyt látok, mint amennyi esélye van egy három hónapja döglött lónak az epsomi derbin.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.03.27. 12:08:24

@molnibalage:
Nem azért nem voltak zavargások, mert ők olyan kurva jól csinálták volna. Ha az MSZP-nek olyan kaliberű kommunikációs szakemberei lettek volna, mint a Fidesznek, akkor röhögve az utcára vitték volna az embereket.
NEM az MSZP-t védtem. És a "teljhatalom" azt jelentené, hogy hozzányúlhatna az önkormányzati rendszerhez is pl. Na ez az, ami nem oldható meg anélkül, hogy kivételesen felülemelkednének a pártpolitikán. Bármennyire is reménykedik a Fidesz, nem fog 2/3-ot szerezni, ha előrehozott választások lesznek.
Nem szentségtörés előrehozott választásokat kérni, de most kurvára nem ennek jött el az ideje. Ne legyen nyári szünet, nevezzenek ki egy ténylegesen szakértői-válságkezelő kormányt ÖSSZEFOGVA, merthogy a szükséges intézkedéseket fél év alatt is meg lehet hozni. Aztán bohóckodhatnak ezzel tovább felőlem.
Ferinek mennie kell, ez tény, ebben nem kételkedtem. A bejegyzés és a kommentem is arról szólt, hogy most nem az előrehozott választásokkal kell bohóckodni, hanem a Parlamenten belül és kívül is össze kell fogni, meghozni a válságkezelő intézkedéseket, aztán majd lehet azon szórakozni, hogy keresgetjük, ki kúrta el (jobban).

@elemes2: Persze, tudják a választók, hogy megszorítás kell... csak nekik ne fájjon.
Legitim kormány pedig nem csak a Parlament lecserélésével alakulhat. Tökéletesen legitim kormány alakulna akkor is, ha ideiglenesen összefognának és beállnának egy vészkormány mögé.
(Arról most nem is szólnék, hogy az ellenzék simán beállhatna a kis pártok mögé egy reformcsomaggal...)
süti beállítások módosítása