hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Menj arrébb!

2009.10.29. 08:54 Vérszegény éjszakai dúvad

Tótaw legújabb írása felébresztett bennem egy ideje már szunnyadó érzelmet. A nyaralási fotók iránt érzett elég erős fenntartásaimat.

Félreértés ne essék, nem azzal van problémám, hogy az emberek elmennek nyaralni, azzal meg végképp nem, hogy nyaralás közben fotóznak is. A fotózás módjával viszont annál inkább.

Tegyük fel, hogy az ember ismerősei elmennek egy olyan helyre, ahova ember nem igazán vágyik, de azért megnézné, hogy mégis milyen helyek, látkép, épületek, stb. vannak arrafelé. (Nálam speciel ilyen helynek számít Görögország, vagy bármely ázsiai város).

Na, de mi történik? Hogy fotóznak? Nem a tengerpartot, létképet, akármit fotóznak, hanem saját magukat, miközben azt, amire tényleg kíváncsi lennék kitakarják. Mert én nem arra vagyok kíváncsi, hogy adott ismerős hogy volt felöltözve a görögországi nyaralás akárhanyadik napján, hanem hogy milyen helyeken járt. Én azt a jóembert itthon is tudom látni, azt meg bemondásra is elhiszem, hogy pl. görögben voltak nyaralni, nem kell erről bizonyítékot prezentálni.

Az még elmegy, hogy beállnak egy templom, vagy akármilyen épület mellé, aztán úgy fotóznak, de amikor akkora távolságra állnak be az épülettől, hogy abból már alig látszik valami, akkor kérdem én, minek? Minek fényképeznek, egyáltalán mit akarnak megörökíteni? Azt, hogy hol jártak, vagy saját magukat? Mert az utóbbihoz tényleg teljesene felesleges elutazni bárhova is.

Aztán amikor a (z egyébként biztos gyönyörű) látképet takarják az itthon bármikor megtekinthető testükkel, akkor tényleg szeretném a szemükbe vágni, hogy te most mit akarsz nézni majd öregkorodban? Azt, hogy hol jártál (mert azt bizony nem fogod látni), vagy azt, hogy x éve milyen fiatal voltál (mert azt fogod látni, aztán majd busonghatsz)?

A kedvenc ilyen képem, amit már nem is tudom hány éve láttam, az éjszakai Bangkokot ábrázolta ... volna. De nem lehetett látni belőle semmit, mert a turistáskodó jóember ott pózolt a közepén kitakarva mindent, kivéve a fényreklámokat. Szóval azóta tudom, hogy Bangkokban is reklámozzák az ilyen-olyan colát, meg a nem tudom milyen egyéb márkákat. Ezt fontos tudni, köszönöm azóta is.

A másik, amitől még jobban kiborultam, az kb. öt darab fénykép a szállodai liftről. Oké, oké, nagyon szép márvánnyal volt kirakva ott minden, de akkor is csak egy személyszállító eszköz. Mint egy taxi. Mint a hév. Ha hévet nem fotózol, akkor liftet minek? (Persze ezen a képen nem volt rajta, ezek szerint egy lift érdekesebb, mint Bangkok éjszakai látképe...).

Szóval tényleg, tessék arrébb menni. Ne magunkat fényképezzük. Vagy ha igen, akkor azt tegyük strandolás, evés-ivás, bármilyen szórakozás, vagy intimebb, közös együttlét közben. Így legalább tényleg olyan fényképek készülnek, amelyeket öregkorban megtekintve lesz mire emlékezni.

És mindezek miatt legalább majd a megjárt helyeket is fel lehet idézni, nem csak emlékezetből, de fényképről is.

9 komment

Címkék: nyaralás szerintem fotóz a polgár

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr721483168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.10.29. 10:05:42

Most írtál egy tökugyanolyan értelmetlen--bár tegyük kevésbé nagyarcú,fenhéjjázó,királvagyok--posztot mint totaw.Azért írok ide mert legalább egyből megjelenik.Nem fogjátok a világot megváltani attól tartok,a zemberek nagy része ilyen , és kész.Tökmindegy ,hogy orvos vagy gyári munkás.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2009.10.29. 10:39:33

@blas:
nemakarok én világmegváltani, csak mindig is furcsán néztem az ilyen nyaralási fotókra. Oszt ennek most hangot adtam. Ennyi.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.10.29. 10:51:35

@Vérszegény éjszakai dúvad: Jah, meg adtál pár jótanácsot mikor ,hogy ,mivel fényképezze magát a zegyszerűember.Én is néha kiakadok a közösségi portálokon milyen képeket,szövegeket tesznek ki magukról ("normálisnak" vélt)emberek.Meg ,hogy egész egyszerűen szinte mindent kiadnak magukról.És?E van.Sokan vannak.Én meg sem próbálom elmagyarázni nekik aggályaimat.Mert minek.Ők így érzik jól magukat.És mivel engem ez olyan nagy mértékben nem zavar ,hogy ne rendezzem le egy vállrándítással vagy félmosollyal(magamban) nem is érdekel különössebben.

Lui_78 2009.10.29. 10:59:53

Arra senki nem gondol, hogy a szerencsétlen ember magának fotóz? Persze nem nézegetem minden nap a nyaralásról készült fotókat, de mondjuk 10 év távlatából már kifejezetten szeretem nézegetni a képeket és nosztalgiázni. Felidézi az akkori hangulatot életérzést, szagokat hangokat, mindent ami a képhez még hozzátartozik.

ruba 2009.10.29. 11:28:45

Nekem is vannak ilyen ismerőseim, amikor megmutatják a nyaralást, az mindig abból áll, hogy megnézek 200 önarcképet, amin tényleg semmi más nem látszik, ennyi erővel a garázs előtt is csinálhatták volna.

Tutajos 2009.10.29. 11:39:15

Igen, az embereknek joguk van olyan képeket készíteni, amilyet csak akarnak.
A poszt írójának pedig joga van vélemény nyilvánítani.
Ahogyan én magam is (legyen ez bármilyen meglepő) a jó fotókat szeretem, a sz@r fotókat utálom. Főleg azt utálom, amikor ismerősöm, vagy akár a legjobb barátom 450 fénykép végigmutatásával terrorizál, amit nyaralása alatt készített - mondjuk - Rómáról. A többszáz fénykép mindegyike - Róma gondos kitakarásával - természetesen róla és barátnőjéről szól, Rómáról e képek megtekintésével nem tudok meg semmit.

Lui_78 2009.10.29. 11:44:40

Na ja. Én magam se vagyok kiváncsi senki ronda újszülött gyerekére, de cserébe én sem mutogatom senkinek az én gyerekem újszülött képeit.
:d

lvnte (törölt) · http://lvnte.blogspot.com 2009.10.29. 11:49:32

Van ennek egy tudat alatti folyamata, amivel én sem értek teljesen egyet, de valahol logikus magyarázatnak tartom:

Az emberek azzal és ott fotózkodnak, ami számukra valamilyen jelentéssel bír, legyen ez akár tudat alatti "késztetés".
Sorra vettünk például rendszerváltás előtt készült turistafotókat, azt néztük ki-hol-milyen háttérrel fotózza a családját. Az akkori képekben például közös volt az országhatáron fényképezkedés, teli kirakatokkal, zöldséges-GYÜMÖLCSÖS pultokkal, nyugati autókkal készült közös - "pózolós" képek.

Ugye tudjuk hogy ezek itthon nem léteztek, a külföldre került turista pedig - valószínűleg tudat alatt - ezt a hiány pótolta azzal, hogy lefotózkodott az utcai zöldségesnél a banánospulttal.

Nemtudom mennyire átélhető ez, de a többszáz átnézett archív fotó után ez a felismerés tényleg elgondolkodtató volt, valamennyire értelmet adott az első ránézésre jellegtelen tucat-turistafotóknak.

Deszkás 2009.10.30. 12:50:03

Meg kell mondanom, én nyaraláskor sosem fényképezek olyat, amin bármely családtagom/ismerősöm odaáll az épület elé. Nem kedvelem az ilyen képeket. Aki meg azt kérdezi, mivel bizonyítom be, hogy ott voltam, hát a képekkel. Akinek ez nem elég, azt nagyon sajnálom.
süti beállítások módosítása