hángörienidiocc

Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc?

Idiotac.

Isa?

Fontos!!!

Még mielőtt elkezdenél alázni egy kommentben, kérlek olvasd el a RAGYA-t!!!
A nem nyilvános alázásokat pedig kéretik a verszegeny@gmail.com (egyszerű eset: nickre katt!) címre küldeni, de túl sokat nem kell ezektől a levelektől várni, mert kéjes mosolyok között fogom törölni mindet.

Friss topikok

Innen olvasnak

Hódacska, Fődecske, felhőcske

Ezen képecskéért meg millió köszönet az Időkép.hu portálnak:

Felhőkép

Diktatúrában-e élünk?

2008.02.11. 20:18 Vérszegény éjszakai dúvad

Ez az elsőre hatalmas ostobaságnak tűnő kérdés gondolom már sokakban felmerült a kormány működését látva. Ugyanakkor az új egészségügyi törvény körüli hercehurcát tekintve, talán már nem is olyan ostoba kérdés. Tehát most akkor demokratikus, vagy diktatórikus kormányunk van?

Gondolom mindenki előtt ismert tény, hogy decemberben Sólyom László megfontolásra visszaküldte az Országgyűlésnek az egészségügyi törvényt. Azt hiszem, ezt a gesztust úgy is lehet értékelni, hogy Sólyom lerázta magáról a felelősséget - hiszen tudnia kellett, hogy ez nem kötelezi a kormánypártokat semmire, ha változtatás nélkül megszavazzák, akkor neki alá kell írnia -, de értelmezhetjük úgy is, hogy Sólyom megpróbált betartani bizonyos demokratikus játékszabályokat. Azaz, ha nincs a törvényben alkotmányellenes rész, akkor nem küldi el az Alkotmánybíróságra kontrollra. Legyünk optimisták, tételezzük fel az utóbbi esetet.

Mit lépett erre a kormány? Kisebb változtatásokat ugyan végrehajtottak a törvénytervezeten, azonban a lényegi rész változatlan maradt, és nem reflektáltak az államfői aggályokra sem, majd a mai szavazás során átverték a törvényt, és egyúttal megakadályozták, hogy megerősítő népszavazást lehessen kiírni erről a törvényről. Ez utóbbi része szerintem rendben is van, a népnek valószínűleg gőze sem lehet az egészségügyi rendszerről. (Az Index cikk itt, meg percről-percre is.)

Az a része azonban egyáltalán nincs rendben, hogy a kormány a szakmával sem egyeztetett, az a része meg egyáltalán nincs rendben, hogy ezt a törvényt kicsivel több, mint egy év alatt dobták össze.

Azaz a kormánypárti többség ma mind az emberek, mind a szakma ellenére átverte az új törvényt, fittyet hányva mindenféle tiltakozásra.

Ez az a momentum, amikor meg kell állni egy pillanatra, és feltenni a kérdést: Diktatúrában élnénk?

Az első és kézenfekvő válasz, hogy természetesen nem. Hiszen ez a kormány a demokráciák egyik alapvető intézménye révén, választások útján került hatalomra.

Erre a kérdésre második nekifutásra is csak azt válaszolhatjuk,  hogy nem. Illetve azt, hogy természetesen nem, de...

Mert van néhány de. Az első például az, hogy a parlamenti képviselők - a képviseleti demokrácia lényegéből fakadóan - nem a pártjukat, hanem az embereket, az emberek érdekeit képviselik. Jelen esetben mondhatjuk azt, hogy az emberek nem döbbentek rá, hogy nekik az az érdekük, hogy az egészségügyi szolgáltatások területén is megjelenjen a magántőke, azonban azt semmiképpen sem mondhatjuk, hogy azok a választópolgárok, akik - amikor éppen nem választópolgárokként funkcionálnak az elfüggönyözött szavazófülkében - orvosként tevékenykednek, értenek hozzá. Ezért a szakmai-társadalmi vita elhagyását mindenképpen a demokrácia arculcsapásaként értékelhetjük.

Komoly problémának mondhatjuk továbbá, hogy a választópolgár tényleg csak minden negyedik évben mondhatja el a véleményét, mert egyébként tüntetgetnek, tüntetgetnek, aztán majd hazamennek. Most is tüntetés van a Kossuth téren, és igen, előbb-utóbb hazamennek.

Nem akarom most hosszabban ragozni pedig lehetne. A címben feltett kérdésre egy hatalmas nem a válasz, még akkor is, ha valaki a mai parlamenti események kapcsán igent üvöltene, azonban tegyük hozzá, hogy jelenleg Magyarországon - és talán egész Kelet-Európában - sokkal látványosabbak a demokratikus államberendezkedés hiányai, mint tőlünk nyugatabbra.

Gyurcsányéknak pedig csak azt kellene megérteni, hogy mi értjük, hogy szükség van a reformokra - ahogy értette ezt Sólyom is, hiszen nem erre hivatkozva küldte vissza a törvényt -, azonban ezeket a reformokat izomból nem lehet lenyomni az emberek torkán. Ehhez párbeszéd kell a szakmával, az emberekkel, és nem néhány színes prospektus, rádió-, vagy tévéreklám, ahol mindenki élteti az eljövendő változásokat.

16 komment

Címkék: gyurcsány ferenc egészségügy sólyom lászló szerintem demokratúra

A bejegyzés trackback címe:

https://hangorienidiocc.blog.hu/api/trackback/id/tr5335441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morpho 2008.02.11. 21:56:58

Sok minden eszembe jutott.Például az, hogy melyik az a demokrácia,ahol nem négyévente választanak képviselőket,vagy melyik az a demokrácia,ahol nem pártok,hanem független egyének ücsörögnek a parlamentben és hektikus döntéseket hozogatnak.Ez sehol nem működik,mint ahogy a "társadalmi konzultációkban" sem hiszek.Különösen akkor nem,amikor nagy társadalmi ellátórendszereket kell megváltoztatni.Ha megkérdezed az orvosokat,hogy akarnak-e változást,akkor nyílván azt mondják,hogy nem.Nekik hálapénz kell,meg magánrendelő közpénzen.Ami pedíg az államfőt illeti,nagyon helyes,hogy aggódik.Bár meglehetősen sajátságos,hogy ezt milyen elvek alapján teszi.Az eü reform miatt aggódik,ha az ablaka alatt alakul meg a magyar gárda,akokor aggódjanak azok,akik nem köztársasági elnökök.Ha egy szarjankó vasutas saját politikai ambíciói miatt megbénítja a fél országot,az sem zavarja a mi elnökünket.Akit egyébként szintén nem lehet visszahívni ugye.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.02.11. 23:07:26

Persze. A demokrácia tőlünk nyugatabbra sem működik jól, csak jobban. Hála az ott már létező civil szférának, illetve a kevésbé talpnyaló sajtónak.

Ami a hálapénzt illeti, tartok tőle, hogy az mindenképp meg fog maradni. Egy operáció, vagy egy szülés után az orvosok ugyanúgy meg fogják kapni a maguk kis zsebbe valóját, mint eddig.

Sólyom eléggé ellentmondásos államfő, szó se róla, de legalább államfő ellentétben Mádllal, vagy Göncz második 'évadjával'. Azért bizonyos értelemben a realitások talaján áll, hiszen pl. tavaly is elfogadta a megszorításokat, mondván, hogy szükséges.

morpho 2008.02.11. 23:24:55

Persze,hogy elfogadta,nem volt más választása az országnak se,meg neki se.Mi,akik ugye nem vagyunk köztársasági elnökök vélhetőleg szintén aláírtuk volna,főleg ha muszáj.Csak közben nem sétálgatunk a Zengőn bazsarózsát nézegetve,nem beszélgetünk morális válságról egy olyan botrányos,vakondos elnökválasztás után,ahogy meg lettünk választva és nem az Inforádiónak nyilatkozunk a népszavazásról,függetlenséget hangoztatva.Dehát mi nem vagyunk köztársasági elnökök ugye.

NagyonPC 2008.02.12. 11:40:23

Sólyom egyszerűen helyezkedik, ahogy Szili is, csak Sólyom azért gerincesebben csinálja.
Nem tehette meg, hogy csont nélkül aláírja a törvényt, mert akkor lesújt a Párt Ökle (lásd még: szabad sajtó az 50-es években), és oda a kétoldali elfogadottsága, ami fontos tőke egy államelnöknek. (Göncz még megtehette, hogy a 76%-os kormánytöbbséghez húz, Sólyomnak jobban oda kell figyelnie.)
Nem küldte el a törvényt az alkotmánybíróságnak, egyrészt, mert erre lesznek lelkes önkéntesek, másrészt, mert maga, mint volt alkotmánybíró, nem tartotta alkotmányellenesnek, harmadrészt ezzel kacsintott a baloldalnak, hogy nem vágja évekre haza a törvény végrehajtását.
Úgyhogy egy kicsit mórikálta magát, oszt' annyi.

NagyonPC 2008.02.12. 12:00:39

Amúgy a társadalmi vita egy olcsó bolsevista trükk.
Egy nem létező konstrukció.
Annyit ér, mint amikor az ilyen-olyan független TV csatornák megkérdezik 'az utca emberét'.
A felek elmondják a véleményüket. Valaki csak elmondja azt is, amit a kormányzat hallani akart. Aztán lehet 'a vitán elhangzottak alapján' törvényt szövegezni, he?

A reformok, per definitionem arról szólnak, hogy valakinek rálépnek a tyúkszemére, az összközösség érdekében. Ha nem járna érdeksérelemmel, akkor már magától létrejött volna a dolog.
Viszont ha mindenben az illetékes kamara (céh) jóváhagyására várnánk, akkor még most is több tíz méteres sorokat kellene végigállni, ha vasárnap gyógyszerre lesz szükségem. Most meg bemehetek a közeli hipermarket épületében nyílt, a vásárlók igényeinek megfelelően nyitva tartó gyógyszertárba.

morpho 2008.02.12. 12:01:02

NagyonPC
Én nagyon örültem annak,hogy nem a Szili lett az elnök,csak akkor még meg tudtam indokolni,hogy ez miért jó.Azóta sajna egyre kevesebb érvem marad,hogy ezt megtegyem.

NagyonPC 2008.02.12. 12:51:55

Sziliről csak annyit tudni, hogy egy szoci kavarógép, és az egész népszerűsége abból fakad, hogy látványosan kihátrál a népszerűtlen dolgok mögül, mint aki ott sem volt.

Sólyomról azt lehetett tudni, hogy az ellenzéki kerekasztalnál, illetve az alkotmánybíróság elnökeként szerzett megbecsülést. Úgyhogy kettejük között választani nem volt komolyan vehető dilemmám.

Sólyomról azóta kiderült, hogy a hadsereg főparancsnokaként bármikor hajlandó bevállalni Budapest bombázását, ha ezzel néhány bazsarózsát megmenthet.
Azt is tudni lehet róla, hogy nem szivesen mutatkozik a nemzeti lobogó társaságában január elsején, sőt, mentegetőzni kezd, ha véletlenül a dolgozószobája előtt egy ilyen zászló mellett fényképezik le. (Pedig a zászlóval demonstrálhatná a nemzet egységét, így meg csak egy faszi valami dolgozószobában.)
Újabban kiderült, hogy környezetvédőként október 23-án elébe akart menni a Gój motorok túráztatásának, így el sem ment a megemlékezésre, ahol aztán az általam százszor többre becsült Kosáry Domokos állt helyt. Tisztelet neki, így poszthumusz is!

Végülis a szocik megérdemelték Sólymot, hamár voltak olyan marhák, hogy nem állítottak méltóbb jelöltet a soraikból, a fideszeseknél meg addig tart rá a vadászati tilalom, amíg egyszer vissza nem küldi Viktort Oxfordba, évismétlésre.

morpho 2008.02.12. 13:11:26

Tényleg,az milyen történet,hogy Magyarországon a parlament választ államfőt és sikerült a parlamenti többségnek elintézni,hogy nehogy véletlenűl az ő jelöltjük győzzön.

NagyonPC 2008.02.12. 13:16:46

morpho, van ilyen. Václav Klaust is így választották meg a csehek az elmúlt ciklusra.

morpho 2008.02.12. 13:38:12

Ez jogos,de a fidesz azt azért nem hagyta,hogy dr.T.J. elnök legyen.Ott voltam(véletlenül) a Kongresszusi Központban,amikor az FKGP hivatalosan jelölte Bubut elnöknek,aki aztán visszamondta.Nem tudom,hogy röhögtem-e vala annyit egyhuzamban?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.02.12. 13:40:26

Azt hiszem, hogy Sólyom jelenleg megpróbálja valamilyen tényleges tartalommal is feltölteni az államfői szerepet. Csak egyelőre mintha ő maga sem tudná, hogy mi lenne az a tartalom. Erőlködik, erőlködik, aztán majd meglátjuk mi lesz belőle.
Annyi bizonyos, hogy azt a magatartást, amit a Védegyletben folytatott (ha benne volt egyáltalán, nemtom) államfőként nem folytathatja, azonban néha úgy tesz, mintha nem az ország az államfője lenne. Amikor okt. 23-at Erdélyben töltötte, az gesztus volt az erdélyi magyarságnak, a hazai politikusoknak, csak az a baj, hogy ez a gesztus a határon belüli magyarokra is vonatkozott, akik - teljes joggal - kissé zokon ve(he)tték ezt.

A társadalmi konzultáció alatt pedig természetesen nem azt értem, hogy le kell ülni az emberekkel egy korsó sör mellett, aztán jól elbeszélgetni velük, hanem inkább azt, hogy egy ilyen léptékű átalakítás előtt talán (pl. médiumokban, stb.) különböző szakterületek képviselői megvitathatnák a témát.

Ehhez persze szükséges lenne egy önállóan gondolkodó értelmiségi rétegre, valamint egy értékek és elvek mentén működő médiára, pártos szajkómédia és álértelmiségiek helyett.

morpho 2008.02.12. 23:35:47

"Ehhez persze szükséges lenne egy önállóan gondolkodó értelmiségi rétegre, valamint egy értékek és elvek mentén működő médiára, pártos szajkómédia és álértelmiségiek helyett."

Hát kb ennyi a gond.

KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu/ 2008.02.13. 16:03:37

Én azt mondom, hogy teljesen mind1 minek nevezzük, nem lehet mindenkinek jót tenni. Bárki bármit csinál, bármennyi embernek tesz jót, egy mindig lesz, akinek rossz lesz.
Továbbra is azt mondom, hogy aki úgy érzi, hogy jobban tudná csinálni az ország irányítását, reformok bevezetését, satöbbi, az menjen oda és csinálja. Nem akarom védeni őket, mert zsidópatkány banda és legszívesebben rájuk gyújtanám az egész Házat, de hajlamosak vagyunk elfejteni, hogy Ő van ott, te meg szopod a faszt és morox, de tenni ellene?
Egy ember lehet okos, de 300 ember már birkanyáj...

Tehéntőgy 2008.02.14. 11:04:22

Szörnyen demagóg és gonosz vagyok, de szerintem a "szakmának", ami jelen esetben az orvosi kamarát jelenti, semmi köze nincs hozzá, hogy milyen módszerrel és hány pénztáron meg biztosítón keresztül finanszírozzák a munkáját.
Ha bérproblémáik vannak, az más tészta, tényleg alulfizetett az orvosi szakma. A kórházbezárások ellleni tavalyi tiltakozásuk is oké, a munkahelyeikről volt szó. De mitől lenne orvosszakmai kérdés az, hogy hogyan kell az eü. ellátórendszert finanszírozni? Miért értenének hozzá?

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.02.14. 11:22:34

A fentiektől függetlenül még ötleteik lehetnek, és a problémákat elég jól láthatják.
De szerintem azért legalább annyit értenek hozzá, mint a minisztériumokban ücsörgő ilyen-olyan miniszterek és államtitkárok.
süti beállítások módosítása